Ko se pojaviš v t.i. golfovem, torej nižjem srednjem razredu, prav tistem, ki je za evropske (tudi slovenski) trg skoraj usodnega pomena, morajo biti tvoje karte močne, aduti precej nesporni. Ali jih imata Oplova astra in Renaultov megane, se bo izkazalo čez čas oziroma bodo povedali kupci. Nekaj jih nedvomno imata, a jih na mizo polagata vsak na svoj način: astra, nekoč najpomembnejši tekmec Volkswagnovemu golfu za evropski prodajni Olimp, na dovolj prepoznaven germanski, megane na svoj, naj rečem romanski način.
Podroben test obeh tekmecev si preberite v četrtek 12. maja
Notranjost obeh avtomobilov, ki utegneta biti zaradi svojega porekla in dejstva, da sta se tržno na novo rodila zelo skupaj, velika konkurenta, odslikava drugačno filozofijo ene in druge tovarne. Astra je znova klasična, saj stavi na ustaljeno zasnovo in podobo armaturne plošče, medtem ko megane dokazuje, da časi prvega twinga, Renaultove oblikovne avantgarde , ki jo je poosebljal že zdavnaj upokojeni šef oblikovanja Patrick Le Quement, niso zgolj zgodovina.
Iz še vedno novega espacea so preselili pokončni in skoraj nenaravno veliki, 8,7-palčni multifukcijski zaslon na dotik, ki je nekakšno središče avtomobila. Deluje intuitivno, a si ne upam trditi, da ga bodo brez težav uporabljali vsi, ki imajo v žepu pametni telefon... Megane novih časov tako veliko bolj kot astra nagovarja mlajšo, naj rečem modernejšo avtomobilsko publiko, ki jo najprej in najbolj zanima povezljivost s svetom, potem pa vse drugo, kar naj bi avto ponujal. Ločnica med astro in meganom se zdi v tem smislu povsem nesporna - prva znova za avtomobilske klasike, drugi za one, ki avto razumejo tudi kot komunikacijsko sredstvo.
Astra ob tem ponuja zanimiv in po svoje pričakovan kompromis pri podvozju, ki je po eni strani udobno, toda ne premehko, dobro blaženo, kar je pomembna značilnost glede na stanje večine slovenskih cest. Ergonomija je na spoštljivo in tudi kar visoki ravni, kar seveda more in mora ceniti voznik, pri čemer marsikaj odtehtata prednja, sicer (žal) doplačljiva sedeža. Obilica elektronskih asistenčnih sistemov je dobrodošla, ni pa nujno, da si z vsakim povsem zadovoljen. Medtem ko sistem prepoznavanja prometnih znakov deluje skoraj presenetljivo točno (a ob nedoslednosti pri njihovem postavljanju na nekaterih odsekih slovenskih avtocest tudi ni mogoče pričakovati čudežev), je oni, ki ima na skrbi ohranjanje vozila na voznem pasu, posebnež, saj skoraj odbija avto od ene do druge črte.
Astra ali megane - to je zdaj vprašanje. Verjetno bo na koncu odločila cena oziroma razmerje med ceno in opremo, pa še kakšen popust povrh. Ampak ko tudi to ne bo pomagalo, utegne biti rešitev pri roki - odločiš se za tretjega...
Foto: Jure Makovec