Avto
Komentar

Megane, astra ali kateri tretji?

O golfovih izzivalcih, renaultu meganu in oplu astri: precej različna avtomobila s podobnim ciljem, omrežiti vse svoje zveste kupce in jih tudi krasti drug drugemu, obenem pa še golfu na prestolu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.05.2016 10:02
Dopolnjeno: 10.05.2016 11:51
Čas branja: 3 min

Ko se pojaviš v t.i. golfovem, torej nižjem srednjem razredu, prav tistem, ki je za evropske (tudi slovenski) trg skoraj usodnega pomena, morajo biti tvoje karte močne, aduti precej nesporni. Ali jih imata Oplova astra in Renaultov megane, se bo izkazalo čez čas oziroma bodo povedali kupci. Nekaj jih nedvomno imata, a jih na mizo polagata vsak na svoj način: astra, nekoč najpomembnejši tekmec Volkswagnovemu golfu za evropski prodajni Olimp, na dovolj prepoznaven germanski, megane na svoj, naj rečem romanski način.

Podroben test obeh tekmecev si preberite v četrtek 12. maja

Nova podoba astre je evolucija prejšnje generacije, kar je filozofija, ki jo je tako rekoč do tržne popolnosti izpilil golf, dolgoletni evropski in nemški prvak v tem razredu. Če bi bil malce ingnorantski, bi komaj naštel bistvene oblikovne razlike med prejšnjo astro in novo astro, ki je za odtenek karoserijsko ostrejša. Takšna strategija je uveljavljena doma, torej v Nemčiji, ki je tudi za Oplov avtomobil nižjega srednjega razreda daleč najpomembnejši tržni prostor. Megane je za v oblikovnem pogledu za odtenek drznejši, a svetlobna leta daleč od drugačnosti predprejšnje generacije, ki pa se tržno ni zelo dobro posrečila. Lekcijo so v pariškem Bilancourtu razumeli, a je novi megane dovolj očitno nov še zlasti s svojim sprednjim delom, ponoči pa s prepoznavno svetlobno kuliso, ki naredi skoraj osupljiv vtis. Ni pretirano reči, da je astra v oblikovnem pogledu klasična ali vsaj zadržana, megane pa bolj pogumen.

Notranjost obeh avtomobilov, ki utegneta biti zaradi svojega porekla in dejstva, da sta se tržno na novo rodila zelo skupaj, velika konkurenta, odslikava drugačno filozofijo ene in druge tovarne. Astra je znova klasična, saj stavi na ustaljeno zasnovo in podobo armaturne plošče, medtem ko megane dokazuje, da časi prvega twinga, Renaultove oblikovne avantgarde , ki jo je poosebljal že zdavnaj upokojeni šef oblikovanja Patrick Le Quement, niso zgolj zgodovina.

megane-astra-041-jm.1462867083.JPG.e.960px.jpg

Iz še vedno novega espacea so preselili pokončni in skoraj nenaravno veliki, 8,7-palčni multifukcijski zaslon na dotik, ki je nekakšno središče avtomobila. Deluje intuitivno, a si ne upam trditi, da ga bodo brez težav uporabljali vsi, ki imajo v žepu pametni telefon... Megane novih časov tako veliko bolj kot astra nagovarja mlajšo, naj rečem modernejšo avtomobilsko publiko, ki jo najprej in najbolj zanima povezljivost s svetom, potem pa vse drugo, kar naj bi avto ponujal. Ločnica med astro in meganom se zdi v tem smislu povsem nesporna - prva znova za avtomobilske klasike, drugi za one, ki avto razumejo tudi kot komunikacijsko sredstvo.

Ko gre za druge atribute, so razlike bolj običajne. Astra je za sedenje na zadnjih sedežih občutno prostornejša od megana, kar ob dejstvu, da gre v obeh primerih za družinsko vozilo, ne bi smelo biti povsem zanemarljivo. Tudi zloženo naslonjalo zadnje klopi pri astri ne naredi nobenega roba ali gube, medtem ko se pri meganu v zadnjem delu nekoliko dviguje. Pri velikosti prtljažnika, prav tako pomembne značilnosti tedaj, ko je v ospredju uporabnost oziroma praktičnost, je megane v prednosti, čeprav je prtljažni rob vendarle višji kot pri astri. Malenkost? Niti ne, preizkušeno.

megane-astra-071-jm.1462867205.JPG.n.960px.jpg

Astra ob tem ponuja zanimiv in po svoje pričakovan kompromis pri podvozju, ki je po eni strani udobno, toda ne premehko, dobro blaženo, kar je pomembna značilnost glede na stanje večine slovenskih cest. Ergonomija je na spoštljivo in tudi kar visoki ravni, kar seveda more in mora ceniti voznik, pri čemer marsikaj odtehtata prednja, sicer (žal) doplačljiva sedeža. Obilica elektronskih asistenčnih sistemov je dobrodošla, ni pa nujno, da si z vsakim povsem zadovoljen. Medtem ko sistem prepoznavanja prometnih znakov deluje skoraj presenetljivo točno (a ob nedoslednosti pri njihovem postavljanju na nekaterih odsekih slovenskih avtocest tudi ni mogoče pričakovati čudežev), je oni, ki ima na skrbi ohranjanje vozila na voznem pasu, posebnež, saj skoraj odbija avto od ene do druge črte.

Pravzaprav podobno čutiš vse tisto, kar po tej strani prinaša megane v novi izvedbi. Ker je narejen na enaki osnovi kot talisman, espace in kadjar, je podvozje mešanica udobja in pa bolj določljive športnosti kot pri astri. Ampak pri tem je treba trditev jemati z nekaj rezerve, saj je marsikaj odvisno od opremskega paketa, še bolj motorja. Zdi se, da je avto veliko bolj uravnotežen kot predhodnik, da je, skratka, odrasel, kar je kvečjemu pohvalno. In da se nazaj ne vidi prav dobro, je nekaj, kar zmoreš pripisati skoraj vsakemu novemu avtomobilu.

Astra ali megane - to je zdaj vprašanje. Verjetno bo na koncu odločila cena oziroma razmerje med ceno in opremo, pa še kakšen popust povrh. Ampak ko tudi to ne bo pomagalo, utegne biti rešitev pri roki - odločiš se za tretjega...

Foto: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej
Avto
AvtoMiloš Milač Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej 5

Renault megane RS je kot športni zastavonoša tega modela v tretji generaciji morda našel tisti pravi kompromis med športnostjo in vsakdanjo uporabnostjo. Na trg je zapeljal ta teden, s precej samozavestno ceno prek 29 tisočakov

FINANCE
Avto
Še en volkswagen, ki bo povzročil vihar na slovenskem trgu
Avto
AvtoMiloš Milač Še en volkswagen, ki bo povzročil vihar na slovenskem trgu 40

Ne tako majhen, precej drag, a vsebinsko zelo bogat in očitno zelo trendovski volkswagen T-roc se je postavil nad tekmece. Že letos želi na sam prodajni vrh, prepričal naj bi 1.800 Slovencev.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Avto
Službeni z največ vsebine za zahtevano ceno
Avto
AvtoMiloš Milač Službeni z največ vsebine za zahtevano ceno

Nikoli ni bilo drugače, verjamemo, da tudi v prihodnje ne bo. Naša kategorija službenih avtomobilov ponuja največ, kar kupec dobi za odšteti denar. Racionalnost se splača, še posebej danes, saj kandidati postajajo vse bolj sodobni.

FINANCE
Avto
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča
Avto
AvtoMiloš Milač Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča

Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...

FINANCE
Avto
Kateri minister je lani dobil najdražji službeni avto?
Avto
AvtoAna Turk Kateri minister je lani dobil najdražji službeni avto? 6

Preverili smo, kdo je lani z državnim denarjem zapravil največ za službena vozila, saj je naša država lani z zneskom skoraj 22 milijonov evrov za prevozna sredstva presegla vse dozdajšnje rekorde