Avto

Vražji na pogled, nežen po duši

Mercedes-Benz A 200d 4matic zna uspešno združiti nasprotujoča si karakterja: športnost in racionalnost

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.05.2016 00:01
Čas branja: 5 min

mercedes-a-002-jm.1462824346.JPG.s.960px.jpg

Med ljubitelji avtomobilov so takšni, ki hočejo volka v ovčji preobleki, nekaterim pa je za zadovoljitev želja in vsakodnevno veselje na cesti in ob njej najbolj pomemben videz. Atraktivna in prepričljiva športna zunanjost, vpadljiva platišča in nizkopresečne pnevmatike, nekaj kroma in dodatkov ter obvezno par izpušnih cevi na zadku, v notranjosti pa športni sedeži, volan in še kaj.

mercedes-a-006-jm.1462824296.JPG.s.960px.jpg

Za prav takšno ovco v volčji preobleki se je izkazal prenovljeni Mercedes-Benz A 200 d 4matic, ki za oko in dušo z AMG paketom (3.500 evrov) ponuja športnost, v nosu pa povprečen in varčen 2,1-litrski turbodizel s 100 kilovati oziroma 136 konji. Za most med obema nasprotujočima si poloma in obenem dodatno udobje ter zgledno varnost v vseh razmerah sta poskrbela 7-stopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik in prilagodljivi štirikolesni pogon 4matic.

mercedes-a-012-jm.1462824410.JPG.c.960px.jpg

Mercedes-Benz je pred štirimi leti sicer predstavil novi razred A, ki je radikalno odstopal od svojega predhodnika in pomladil kupca njihovih vozil. Z najmanjšim modelom v ponudbi je pod oblinami všečne petvratne kombilimuzine namreč združil nasprotujoča si karakterja: športno dinamiko in udobje Mercedesovih velikih limuzin, s tem pa pogumneje stopil v zelje Audiju A3 in BMW 1.

mercedes-a-091-jm.1462825429.JPG.e.960px.jpg

Za nazoren prikaz Mercedesove mešanice obeh svetov je poskrbel prenovljeni testni model. Ob dinamičnem videzu in športno naravnanem karakterju je kot nalašč na zadku obdržal oznako, ki izdaja njegovo racionalno plat ter pri mnogih opazovalcih obvezno sproži začudenje: "Kaj ni AMG?" Glede na končno ceno 41 tisoč evrov bi skoraj lahko bil.

mercedes-a-057-jm.1462825312.JPG.n.960px.jpg

Nov Mercedes nikoli ni bil avtomobil za rajo. Tudi A ni, vendar pa z osnovno ceno 22.500 evrov za A160 oziroma 23.500 za A160d le ni pretirano drag. Glavnina kupcev pri nas sicer izbere model 180d za najmanj 24.500 evrov oziroma 200d za 26.900 evrov, osnovni 200d 4matic s 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom pa velja 31.300 evrov. A glavna stvar v premijskem razredu, ob kateri se denarnica hitro tanjša, je dodatna oprema - za razred A obsega devet manjših listov.

mercedes-a-059-jm.1462825482.JPG.s.960px.jpg

Da se v dodatno stilsko opremo splača vlagati tistim, ki so radi opaženi, je kmalu jasno. AMG paket iz elegantne 4,3 metra dolge in 1,78 metra široke kompaktne zvezde namreč naredi pravo atrakcijo.

mercedes-a-060-jm.1462823998.JPG.e.960px.jpg

Za to ob prepoznavnem svetlobnem podpisu spredaj in LED zadaj ter masivnejših odbijačih poskrbijo "diamantna" maska s kromiranimi dodatki in srebrna lamela, poudarjeni bočni pragovi ter na zadku dve izpušni cevi, obdani s kromanim okvirjem.

mercedes-a-079-jm.1462823601.JPG.n.960px.jpg

Za piko na i poskrbijo še vpadljiva 18-palčna AMG platišča s petimi dvojnimi prečkami, nizkopresečne pnevmatike ter spredaj perfirani zavorni koluti in čeljusti z napisom Mercedes-Benz, ponoči pa polni LED žarometi za 1.138 evrov.

mercedes-a-055-jm.1462824069.JPG.s.960px.jpg

Mercedes A je s takšno opremo precej strupen in se na pogled hitro loči od običajnih bratov, drugačen in atraktiven pa je tudi znotraj. Prenova v kabino sicer ni prinesla večjih sprememb, najbolj očitna je 8-palčni sredinski zaslon, ki mu ne ukazujemo na dotik pač pa s kombinacijo gumbov na sredinski konzoli in vrtljivega gumba med sedeži.

mercedes-a-076-jm.1462824143.JPG.s.960px.jpg

Zabavno-informacijski sistem je nekoliko nadgrajen novinec pa je pri Mercedesu pionir v povezovanju s pametnimi telefoni. Prenova je v kabino prinesla tudi drugačne kombinacije materialov in tkanin, izdelava je še bolj kakovostna, kljub vsemu pa je moč najti kar nekaj trde plastike in neuglednih gumbov - denimo tistih za uravnavanje klime.

mercedes-a-039-jm.1462823776.JPG.w.960px.jpg

Pri Mercedesu tudi v najmanjšem A ponujajo pestro paleto varnostno-asistenčnih sistemov, serijsko je pod točko Varnost navedenih 24 različnih postavk. Za doplačilo so na voljo tudi sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu ter sistem za uravnavanje varnostne razdalje Distronic plus.

mercedes-a-063-jm.1462824210.JPG.n.960px.jpg

Novost je Collision Prevention Assist Plus, ki s pomočjo radarja zaznava stanje pred vozilom in opozori voznika na nevarnost trčenja. V primeru neodzivnosti voznika bo avtomobil samodejno aktiviral zaviranje v sili in pomagal preprečiti nesrečo oziroma zmanjšal njene posledice. Testni je bil brez večine sistemov, pogrešili smo tudi pametni ključ in kamero za vzvratno parkiranje, kar takšnemu avtu pristoji.

mercedes-a-068-jm.1462823946.JPG.n.960px.jpg

Ob vstopu v kabino je že v običajnem A sicer kmalu jasno, da gre za premium avtomobil, z AMG paketom pa še toliko prej. Ta v notranjost namreč prinaša športno-elegantni kroj, za katerega poskrbijo črn strop, rdeči kontrastni šivi na sedežih, volanu, vratnih oblogah in sredinskem naslonu, imitacija karbona na armaturki in instrumentni plošči, športni pedali v videzu nerjavnega jekla ter polirane obrobe zračnih rež.

mercedes-a-044-jm.1462824672.JPG.w.960px.jpg

Športne občutke podkrepijo odlični sedeži v kombinaciji usnja in alkantare, ki so dovolj udobni in z dovolj oprijema - bočne opore telesu v ovinkih zlepa ne bo zmanjkalo, hvalimo tudi izdaten vzdolžni pomik ter ročno nastavljivo oporo nogam.

mercedes-a-043-jm.1462823832.JPG.s.960px.jpg

Ker so sedeži precej zajetni, bo na 270 cm medosne razdalje manj prostora na zadnji klopi (za katero je povprečen 341-litrski prtljažnik). Zelo dober oprijem ponuja tudi športno odebeljen in spodaj prisekan volan, nekaj vonja iz F1 pa vneseta obvolanski prestavni ročici.

mercedes-a-078-jm.1462823900.JPG.e.960px.jpg

Prehod med športnim in udobnim karakterjem je v sklopu opreme AMG line možen s preprostim pritiskom na stikalo Dynamic Select. Vozniku so s pomočjo gumba na sredinski konzoli tako na voljo programi Sport, Comfort, Eco in Individual, kar s pomočjo elektronike omogoča štiri načine prilagajanje odzivnosti motorja, menjalnika, volana, podvozja ter klimatske naprave.

mercedes-a-037-jm.1462824738.JPG.w.960px.jpg

Ekonomični način je namenjen varčevanju z gorivom (tudi s pomočjo funkcije jadranja), stopalka za plin pa je pričakovano precej »mrtva«. Udobni način je predvsem z vzmetenjem in nastavitvijo krmilnega mehanizma prilagojen ugodju, športni način poskrbi za hitrejši odziv motorja in menjalnika, trša nastavitev volanskega obroča pa poda še nekaj dodatnih informacij izpod koles. Ob omenjenih je dodana še možnost osebne izbire nastavitve posameznih sklopov.

mercedes-a-046-jm.1462824786.JPG.s.960px.jpg

Zunanjost takšnega A, skupaj s sedeži in volanom ter stikalom Dynamic Select na cesti obljublja pravega divjaka, rezultat pa je zelo živahna zverinica. "Krivec" je predvsem za takšen strupen paket zgolj 100-kilovatni motor, ki ob 1.545 kilogramih ne zmore velikih čudežev, izbrana kombinacija dvosklopčnega samodejnega menjalnika in štirikolesnega pogona pa je pri povprečnem vozniku bolj naravnana na udobje in varnost po mokrem in spolzkem.

mercedes-a-022-jm.1462824497.JPG.n.960px.jpg

Znani in preverjeni turbodizel zmore 300 Nm največjega navora pri 1400-3000 vrtljajih, njegova moč pa zadostuje za pospešek z mesta do 100 km/h v 8,8 sekunde ter najvišjo hitrost 210 km/h. Na sedež nikdar ne prilepi, vendar se vseeno lahko pelje zelo hitro.

mercedes-a-016-jm.1462824839.JPG.s.960px.jpg

Toliko bolj je uglajen in ne preveč glasen motor namenjen lagodni in varčni vožnji, saj na sto kilometrov brez težav shaja z dobrimi šestimi litra goriva (tovarna 4,1/5,5/4,6). Pri varčevanju mu pomaga tudi dolga sedma prestava 7G-DCT menjalnika, ki prestavlja hitro in natančno. Z njim so se pri Mercedesu precej približali tistemu v Audijih in BMWjih, le pri prehodu v vzvratno prestavo potrebuje nekaj več časa, da zagrabi.

mercedes-a-074-jm.1462825581.JPG.w.960px.jpg

Anemična motor in menjalnik se ob prehodu iz načina Eco v Comfort začneta počasi prebujati, nekaj ostrine pa pokažeta v načinu Sport. Ob odzivnejši stopalki za plin takrat menjalnik v prestavo višje samodejno (tudi v ročnem načinu!) ne prestavi vse do 4700 vrtljajev, prvih šest prestav pa je zloženih precej skupaj, kar vnese nekaj športnega občutka.

mercedes-a-062-jm.1462823693.JPG.s.960px.jpg

Vožnjo samo pa kljub šibkosti motorja popestri prilagodljiv štirikolesni pogon in na obraz prikliče nasmešek. 4matic pri razredu A v osnovi namreč deluje na prednji kolesi, po potrebi pa se navor z motorja poljubno prenese na vsa štiri do razmerja 50:50.

mercedes-a-090-jm.1462824939.JPG.s.960px.jpg

Nekaterim se je 4matic zdel ovira za bolj športne občutke, saj je A z njim suveren v vseh pogojih, kot po tračnicah pa se pelje tudi na spolzkem cestišču. A prav učinkoviti 4matic omogoča, da voznik mejo išče precej višje, kot bi paketu prisodil glede na tehnične podatke in prve kilometre vožnje.

mercedes-a-027-jm.1462825043.JPG.n.960px.jpg

Lega na cesti je tudi na račun športnega podvozja in na Sport nastavljeno vozno dinamiko zavidljiva, z ostrimi zavoji pa voznik opravi lahkotno in skoraj v slogu pravega AMG. Nagibanja karoserije praktično ni, prav tako dolgo ne pride do prekrmarjenja ali podkrmarjenja, za še boljšo vozniško izkušnjo pa poskrbi zelo neposreden volan.

mercedes-a-018-jm.1462825233.JPG.n.960px.jpg

Mercedes-Benz A je v tretje postal povsem drug avtomobil, ki nagovarja mlajše kupce, s prenovo pa je to še toliko bolj očitno. Najmanjša zvezda z AMG paketom obenem poskrbi za dodatno vpadljivost ne glede na spol in starost.

mercedes-a-083-jm.1462825191.JPG.e.960px.jpg

Takšen "strupek" bo gotovo ugajal dinamičnim voznikom, ki pa bodo v salonu gotovo raje izbrali kakšen bolj nabrušen motor. Za podoben denar in brez nekaterih dodatkov bi namreč dobili 177-konjskega 220d ali pa turbobencinskega A250 Sport 4matic z 218 »konji«. Kar je kljub vsemu čisto druga zgodba.

mercedes-a-094-jm.1462825106.JPG.n.960px.jpg

Foto: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Osvajalski napad na čustva in razum
Avto
AvtoMatej Kačič Osvajalski napad na čustva in razum 4

Mercedes-Benz A je najcenejša vstopnica v svet avtomobilskega prestiža, vendar športno navdahnjen, polno opremljen, moderen, tehnično napreden in predvsem nabit z varnostno-asistenčnimi sistemi v nekaterih pogledih celo presega najbolj prestižen S. Tak seveda ni poceni, a boste na zapravljen denar hitro pozabili.

FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)