Fiat doblo cargo in mercedes-benz actros sta zmagovalca našega izbora; priborila pa sta si lovoriki dostavno in tovorno vozilo leta.
Pretekli petek zvečer smo na razstavi Kamion & Bus Expo v ljubljanskem BTC podelili nagradi zmagovalcema v kategoriji dostavno in tovorno vozilo leta. V izboru, ki ga skupaj organiziramo Časnik Finance in revija Kamion&Bus smo podrobno ocenili kandidate v dostavni in tovorni kategoriji, na posebnem dogodku pa so jih ocenjevali tudi njihovo vsakodnevni uporabniki - člani žirije uporabnikov.
Kako sta si fiat doblo cargo in mercedes-benz actros priborila zmago:
Kako smo ocenjevali:
Člani novinarske žirije smo se med ocenjevanjem spraševali, kaj mora imeti dober tovornjak in kaj dober dostavnik? Pravila so drugačna kot pri osebnih avtomobilih. Na prvem mestu sta primernost za opravljanje prevozov, saj je to njihovo osnovno poslanstvo, in seveda celoten stroškovnik od nabavne cene, porabe goriva, stroškov vzdrževanja do ostanka vrednosti ob prodaji vozila. Poleg osnovnih finančnih meril pa vse pomembnejši kriteriji postajajo tudi varnost, udobje, okoljska prijaznost in nudenje poprodajnih storitev s strani prodajalca.
Nominiranci/finalisti
Za naslov smo nominirali vozila, ki so bila v preteklem letu prvič predstavljena in so prišla tudi v redno prodajo na slovenskem tržišču.
O zmagovalcih
Fiat doblo cargo - dostavno vozilo leta 2016
Fiatov dostavnik doblo po fiatovem štetju vozi že v četrto generacijo, dejansko pa gre za osveženo drugo generacijo tega kompaktnega dostavnika - torej dobla 2,5, ki je od leta 2000 prepričal 1,4 milijona kupcev. Zadnji poleg res bogate ponudbe karoserijskih različic ponuja kopico tehničnih izboljšav in bolj prijazen nasmejan obraz. Z uporabniškega vidika doblo prepriča na več področjih, kot edini med kandidati je na voljo z ožjimi prevmatikami, zato je tovorni del širši in lažje dostopen. V različico maxi lahko spravite kar do 3,4 metra dolge predmete, to omogoča premičen naslon sopotnikovega sedeža.
V kabini nas je doblo prepričal z vzdušjem osebnega avtomobila, v zadnji generaciji pa še s infotelematskim sistemom Uconnect, ki omogoča povezljivost s pametnim telefonom, govorne ukaze, branje sms sporočil in programom ECO:drive, ki vozniku daje nasvete za varčnejšo vožnjo. Pomembna novost je tudi možnost dveh ali treh sedežev v prednjem delu kabine. Ponovno pa so nas navdušile vozne lastnosti Italijana, ki se tudi na tem področju spogleduje z osebnimi avtomobili.
S ceno 11.533 evrov (brez DDV in s popustom) primerjani doblo cargo furgon 1.6 multijet SX sodi tudi med najcenejše kandidate, zato je prvo mesto Italijana zasluženo.
Mercedes-Benz Actros z motorjem OM 471 - tovorno vozilo leta 2016
Tako strokovno žirijo, kot tudi uporabnike je v kategoriji tovornega vozila prepričal Mercedes-Benz Actros s posodobljenim motorjem OM 471. Gre za drugo generacijo vrstnega šestvaljnika prostornine 12,8 litra, ki je najširše zastopan ko je govora o modelu Actros in tovornjakih ki opravljajo prevoze na dolge razdalje. S številnimi tehnološkimi rešitvami, kot je povečan tlak vbrizga goriva, spremenjeni injektorji in geometrija ležišč batov ter povečano kompresijsko razmerje, nudi motor boljše zmogljivosti ter manjšo porabo goriva. Širše je uporabno delovno območje, krivulji moči in navora pa sta močno izboljšani. Vpeljano je inovativno krmiljenje izpušnih plinov s kombinacijo izklapljanja valjev. Dodano je novo prenosno razmerje diferenciala. Pri Mercedesu obljubljajo do tri odstotke prihranka pri gorivu, stranke pa vedo povedati, da je prihranek lahko tudi večji.
Pri actrosu smo dobro ocenili celoten paket, odlično usklajenost motorja in avtomatiziranega menjalnika, dobre vozne lastnosti ob ugodni porabi goriva ter udobje bivanja v kabini. Posebej so izpostavili število in delovanje asistenčnih sistemom - ti skrbijo tako za večjo varnost med vožnjo, kot tudi za doseganje optimalnih voznih lastnosti, zaradi dobro izpiljenih detajlov pa njihovo delovanje med vožnjo ni moteče niti za voznika, niti za ostale udeležence v prometu. Na koncu je potrebno omeniti še velik preostanek vrednosti, ki ga model dosega na trgu rabljenih vozil - ta pa nekoliko opraviči visoko nabavno ceno, katera se je znašla na seznamu negativnih točk.
Mnenje uporabnikov šteje
Pri izboru so poleg strokovne novinarske žirije svoje ocene podali tudi izbrani predstavniki prevozniških podjetij, ki vozila uporabljajo pri vsakodnevnem delu. Za njih smo sredi meseca aprila organizirali testni dan, na katerem so lahko vsa vozila, uvrščena v finalni izbor, tudi sami preizkusili na cesti, po končanem preizkusu pa podali svoje ocene in argumente zanje.
Prevozniška podjetja, ki so kot uporabniki preizkusila tovorna vozila ter o njih podala svoje mnenje ter oceno so bila:
- Avtotransporti Zupančič
- Dacar transport
- Mlin transport
- Vitrans
Podjetja oziroma posamezniki, ki so preizkusili in ocenili kandidate za dostavno vozilo leta:
- Robert Radivojevič, Supalpinus - vzdrževanje objektov
- Matic Pirman, GLS Slovenija - dostava paketov
- Daniel Granda, AMZS inštruktor varne vožnje
Strokovna žirija
Vozila je na podlagi vnaprej določenih kriterijev ocenjevala strokovna žirija novinarjev revije Kamion&Bus in Časnika Finance:
- Boštjan Paušer
- Miloš Milač
- Anže Jereb
- Kristjan Čebulj Šubic
- Štefan Kopač
Foto: Jure Makovec, Anže Jereb, Miloš Milač
Podrobneje o ocenjevanju kandidatov in dogajanju na razglasitvi v četrtek v Časniku Finance in na portalu avto.finance.si