Avto

Z dizli še ni konec, Ford stavi na novo družino čistih motorjev EcoBlue

Dvolitrski turbodizel EcoBlue z naknadno obdelavo izpušnih plinov zagotavlja manjšo porabo goriva in izpuste ogljikovega dioksida in dušikovih oksidov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.05.2016 13:28
Čas branja: 6 min

V težkih časih za dizelske motorje, ki jih je še zaostrila Volkswagnova afera s prirejeno programsko opremo, je Ford predstavil povsem novo družino motorjev EcoBlue. Kot pričakovano je pri novem stroju prostornine dva litra poudarek predvsem na čistosti izpuha. Ford obljublja zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida (CO2) in dušikovih oksidov (NOx), dosega pa ga z naknadno obdelavo izpušnih plinov.

Postopki naknadne obdelave izpušnih plinov zagotavljajo ultra-nizke izpuste v skladu s strogimi zahtevami emisijskega standarda Euro 6, ki bo stopil v veljavo septembra 2016 in v primerjavi s standardom Euro 5 zahteva 55-odstotno zmanjšanje izpustov NOx.

Štirivaljni 2,0-litrski turbodizelski motor Ford EcoBlue je premierno na voljo v gospodarskih vozilih transit in transit custom, kasneje pa se bo zavrtel tudi v osebnih vozilih. Posamezne stopnje moči so 77, 96 in 125 kilovatov v gospodarskih, v osebnih avtih pa do 176 kilovatov. Zadnji, najzmogljivejši, bo na voljo v mondeu in najbrž tudi v S-maxu in galaxyju. Poleg dvolitrskega bo kasneje na voljo tudi 1,5 litrski EcoBlue.

Po zapisu Forda so zmogljivosti dvolitrskega motorja v primerjavi z enako močnim 2,2-litrskim dizelskim motorjem TDCi, ki ga novi motor nadomešča, opazno boljše. Motor ima 20 odstotkov večji navor pri 1.250 vrtljajih v minuti, ki sicer seže do 340 newtonmetrov. To voznikom gospodarskih vozil pomaga, da z manj napora obvladajo izzive vsakdanjih scenarijev pri prevozih, kot so prebijanje čez prometno konico ali prehitevanje počasnejših vozil. Obenem naj bi novi motor v segment gospodarskih vozil prinesel prefinjenost limuzin, podobno kot 1,6 litrski v renaulta trafica in opla vivara, saj je raven oddanega hrupa v prostem teku zmanjšana za štiri odstotke.

Ford2016-Transit-TransitCustom-19.1462272878.jpg.e.960px.jpg

Kako deluje, katere so prednosti motorja EcoBlue, nova zasnova omogoča 13 odstotkov manjšo porabo goriva:
  • Zamik ročice za 10 mm, ki zagotavlja minimalne stranske obremenitve bata in zmanjša sile drgnjenja ob stene valja železnega ohišja štirivaljnega motorja z manjšo prostornino.
  • Manjši premeri ležajev ročične gredi.
  • Zasnova z jermenom v olju za pogonska jermena odmične ročice in oljne črpalke.
  • Optimalna zasnova sklopa ventilov in povsem nov modul odmične gredi iz enega dela.

Ford prvič uporablja novo zasnovo vgrajenega polnilnega zbiralnika z zrcalno sliko, ki natančno uravnava pretok zraka v valje - s pretokom v smeri vrtenja urnih kazalcev za prvi in drugi valj ter v obratni smeri za tretji in četrti valj.

Ta simetrična razporeditev zagotavlja enotno mešanje goriva in zraka v zgorevalnih komorah vseh štirih valjev, kar je inženirjem omogočilo natančnejši nadzor načina, kako zgoreva gorivo v motorju. Pri natančnem uravnavanju postopka zgorevanja so pri računalniških eksperimentih upoštevali več kot 1400 dejavnikov, ki vplivajo samo na dviganje ventila in krmiljenje.

"Naša prva zasnova polnjenja z zrcalno sliko v kombinaciji z optimiziranim načrtom zgorevalne komore pomaga pri najučinkovitejši pretvorbi goriva v energijo vseh dizelskih motorjev, kar smo jih izdelali doslej," je povedal Werner Willems, Fordov tehnični specialist za sisteme zgorevanja.

Nove šobe za vbrizgavanje goriva lahko zagotovijo do šest vbrizgov na zgorevanje, vsak vbrizg pa traja samo 250 mikrosekund (0,00025 sekunde) in v komoro vnese 0,8 mg dizelskega goriva - enakovredno zrncu sladkorja. Ta drobna količina goriva se vbrizga skozi osem stožčastih odprtin s premerom (vsake) 120 mikronov - približno toliko kot človeški las.

V ohišje šob za vbrizgavanje je vgrajena piezoelektrična tehnologija, ki uporablja električno odzivne kristale za natančen nadzor oskrbe z gorivom, običajno pa je na voljo samo v motorjih prestižnih osebnih avtomobilov. Nove šobe delujejo znatno tiše, omogočajo minimalne izgube energije črpalke goriva, zagotavljajo odzivnejše in manj nadležno delovanje sistema Auto-Start-Stop ter sprotni popravek umeritve za maksimalno učinkovito porabo goriva.

Aerodinamična napredna turbina - izdelana je iz Inconela, zlitine za uporabo v okoljih z ekstremnimi temperaturami, kot so raketni motorji - ima za skoraj 10 odstotkov manjši premer. Turbina kompresorja iz aluminija za uporabo v letalski in vesoljski industriji ima za 15 odstotkov manjši premer. Zmanjšanje premerov zagotavlja tudi manjšo vztrajnost in omogoča hitrejše povečanje tlaka, saj se turbina vrti s hitrostjo do 240.000 vrtljajev v minuti, kar izboljša navor pri nizkih vrtljajih motorja.

Ford2016-Transit-Custom-TrafficSignRecognition-13.1462273000.jpg.s.960px.jpg

Tišje delovanje

Novi motorje precej tišji od prejšnjega, obljublja Ford. "Osnovna struktura motorja lahko deluje kot resonančna plošča premikov v notranjosti, tako kot zvon. Zato smo skušali razviti zvon, ki ne bi preveč učinkovito zvonil," pravi Dominic Evans, strokovnjak za hrup in tresljaje (NVH) pri Fordu Evropa. "Vsakega od sestavnih delov motorja, ki vplivajo na zvok, smo izdelali tako, da deluje tišje in bolj uglajeno - rezultat je najbolj prefinjeno dizelsko gospodarsko vozilo, kar jih je Ford izdelal doslej."

Trpežnost

Motor bo na voljo na različnih trgih, od Evrope, ZDA do Kitajske, zato so še posebej preizkusili njegovo trpežnost z obremenitvami, ki ustrezajo razdalji 5,5 milijona kilometrov, v preizkus pa je bilo vključenih tudi 400 tisoč prevoženih kilometrov dejanskih transitovih uporabnikov. Vse to so dopolnile celovite analize v laboratorijih in na Fordovih testnih poligonih ter ovrednotenja s pomočjo računalniških simulacij v vsakem koraku razvoja.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Dobro leto za slovenski Ford
Avto
AvtoMiloš Milač Dobro leto za slovenski Ford 1

Rast večja od povprečja na trgu, kopica novosti v letu 2018 in novi focus v zadnjem četrtletju

IZVOZNIKI
Novice
Legendarna transitova zmogljivost
Izvozniki.si
NoviceSpletni oglasi Legendarna transitova zmogljivost
FINANCE
Avto
Prenova za Fordovega prvaka
Avto
AvtoBoštjan Paušer Prenova za Fordovega prvaka 1

Podrobna prenova, imenitnejša in uporabnejša kabina ter nov motor v treh različicah za Fordovega prodajnega prvaka transit in tourneo custom

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Manager
Fordov model T – zakaj so ga množice vzljubile in nato zapustile
Manager
ManagerSmilja Štravs Fordov model T – zakaj so ga množice vzljubile in nato zapustile

Fordov model T, znan tudi pod vzdevkom Tin Lizzie, ki ga je Ford Motor Company na trg poslal pred 110 leti, je prvi avtomobil, ki je postal cenovno dostopen tudi kupcem srednjega razreda.

FINANCE
Avto
Ima vse, kar potrebujete
Avto
AvtoMatej Kačič Ima vse, kar potrebujete

Ford fiesta: Fordova frajla na pogled ostaja stara znanka, zato pa je mladostna v kabini in predvsem zelo varna.

FINANCE
Avto
Ford edge s prenovo pametnejši, napada pa samo z dizelskimi motorji
Avto
AvtoUroš Božin Ford edge s prenovo pametnejši, napada pa samo z dizelskimi motorji

Edgeu so s prenovo namenili kopico novih asistenčnih varnostnih sistemov, nova zmogljiva dizelski motor in menjalnik. Prvič bo na voljo tudi s športnim paketom opreme ST-line.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)