V težkih časih za dizelske motorje, ki jih je še zaostrila Volkswagnova afera s prirejeno programsko opremo, je Ford predstavil povsem novo družino motorjev EcoBlue. Kot pričakovano je pri novem stroju prostornine dva litra poudarek predvsem na čistosti izpuha. Ford obljublja zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida (CO2) in dušikovih oksidov (NOx), dosega pa ga z naknadno obdelavo izpušnih plinov.
Postopki naknadne obdelave izpušnih plinov zagotavljajo ultra-nizke izpuste v skladu s strogimi zahtevami emisijskega standarda Euro 6, ki bo stopil v veljavo septembra 2016 in v primerjavi s standardom Euro 5 zahteva 55-odstotno zmanjšanje izpustov NOx.
Štirivaljni 2,0-litrski turbodizelski motor Ford EcoBlue je premierno na voljo v gospodarskih vozilih transit in transit custom, kasneje pa se bo zavrtel tudi v osebnih vozilih. Posamezne stopnje moči so 77, 96 in 125 kilovatov v gospodarskih, v osebnih avtih pa do 176 kilovatov. Zadnji, najzmogljivejši, bo na voljo v mondeu in najbrž tudi v S-maxu in galaxyju. Poleg dvolitrskega bo kasneje na voljo tudi 1,5 litrski EcoBlue.
Po zapisu Forda so zmogljivosti dvolitrskega motorja v primerjavi z enako močnim 2,2-litrskim dizelskim motorjem TDCi, ki ga novi motor nadomešča, opazno boljše. Motor ima 20 odstotkov večji navor pri 1.250 vrtljajih v minuti, ki sicer seže do 340 newtonmetrov. To voznikom gospodarskih vozil pomaga, da z manj napora obvladajo izzive vsakdanjih scenarijev pri prevozih, kot so prebijanje čez prometno konico ali prehitevanje počasnejših vozil. Obenem naj bi novi motor v segment gospodarskih vozil prinesel prefinjenost limuzin, podobno kot 1,6 litrski v renaulta trafica in opla vivara, saj je raven oddanega hrupa v prostem teku zmanjšana za štiri odstotke.
- Zamik ročice za 10 mm, ki zagotavlja minimalne stranske obremenitve bata in zmanjša sile drgnjenja ob stene valja železnega ohišja štirivaljnega motorja z manjšo prostornino.
- Manjši premeri ležajev ročične gredi.
- Zasnova z jermenom v olju za pogonska jermena odmične ročice in oljne črpalke.
- Optimalna zasnova sklopa ventilov in povsem nov modul odmične gredi iz enega dela.
Ford prvič uporablja novo zasnovo vgrajenega polnilnega zbiralnika z zrcalno sliko, ki natančno uravnava pretok zraka v valje - s pretokom v smeri vrtenja urnih kazalcev za prvi in drugi valj ter v obratni smeri za tretji in četrti valj.
Ta simetrična razporeditev zagotavlja enotno mešanje goriva in zraka v zgorevalnih komorah vseh štirih valjev, kar je inženirjem omogočilo natančnejši nadzor načina, kako zgoreva gorivo v motorju. Pri natančnem uravnavanju postopka zgorevanja so pri računalniških eksperimentih upoštevali več kot 1400 dejavnikov, ki vplivajo samo na dviganje ventila in krmiljenje.
"Naša prva zasnova polnjenja z zrcalno sliko v kombinaciji z optimiziranim načrtom zgorevalne komore pomaga pri najučinkovitejši pretvorbi goriva v energijo vseh dizelskih motorjev, kar smo jih izdelali doslej," je povedal Werner Willems, Fordov tehnični specialist za sisteme zgorevanja.
V ohišje šob za vbrizgavanje je vgrajena piezoelektrična tehnologija, ki uporablja električno odzivne kristale za natančen nadzor oskrbe z gorivom, običajno pa je na voljo samo v motorjih prestižnih osebnih avtomobilov. Nove šobe delujejo znatno tiše, omogočajo minimalne izgube energije črpalke goriva, zagotavljajo odzivnejše in manj nadležno delovanje sistema Auto-Start-Stop ter sprotni popravek umeritve za maksimalno učinkovito porabo goriva.
Aerodinamična napredna turbina - izdelana je iz Inconela, zlitine za uporabo v okoljih z ekstremnimi temperaturami, kot so raketni motorji - ima za skoraj 10 odstotkov manjši premer. Turbina kompresorja iz aluminija za uporabo v letalski in vesoljski industriji ima za 15 odstotkov manjši premer. Zmanjšanje premerov zagotavlja tudi manjšo vztrajnost in omogoča hitrejše povečanje tlaka, saj se turbina vrti s hitrostjo do 240.000 vrtljajev v minuti, kar izboljša navor pri nizkih vrtljajih motorja.
Tišje delovanje
Novi motorje precej tišji od prejšnjega, obljublja Ford. "Osnovna struktura motorja lahko deluje kot resonančna plošča premikov v notranjosti, tako kot zvon. Zato smo skušali razviti zvon, ki ne bi preveč učinkovito zvonil," pravi Dominic Evans, strokovnjak za hrup in tresljaje (NVH) pri Fordu Evropa. "Vsakega od sestavnih delov motorja, ki vplivajo na zvok, smo izdelali tako, da deluje tišje in bolj uglajeno - rezultat je najbolj prefinjeno dizelsko gospodarsko vozilo, kar jih je Ford izdelal doslej."
Trpežnost
Motor bo na voljo na različnih trgih, od Evrope, ZDA do Kitajske, zato so še posebej preizkusili njegovo trpežnost z obremenitvami, ki ustrezajo razdalji 5,5 milijona kilometrov, v preizkus pa je bilo vključenih tudi 400 tisoč prevoženih kilometrov dejanskih transitovih uporabnikov. Vse to so dopolnile celovite analize v laboratorijih in na Fordovih testnih poligonih ter ovrednotenja s pomočjo računalniških simulacij v vsakem koraku razvoja.