Fordova tehnologija, ki voznikom pomaga, da se izognejo visokim kaznim zaradi prehitre vožnje, se je izkazala kot ena najbolj priljubljenih funkcij v Evropi. Gre za inteligentni omejevalnik hitrosti, ki z odčitavanjem prometnih znakov vzdržuje hitrost znotraj omejitev.
Podoben sistem smo preizkusili v audiju A4, deluje odlično!
"Vozniki pogosto nehote kršijo hitrostne omejitve in se tega zavejo šele, ko zagledajo bliskavico radarja, prejmejo položnico s kaznijo, ali jih ustavijo policisti," je povedal Stefan Kappes, nadzornik sistemov za aktivno varnost pri Fordu Evropa. "Vožnja z inteligentnim omejevalnikom hitrosti je manj stresna, saj uporabniku omogoča, da vedno upošteva omejitve."
Kako deluje: Ko voznik vključi funkcijo, inteligentni omejevalnik hitrosti s pomočjo kamere odčitava prometne znake z omejitvami hitrosti in s prilagoditvijo dušilne lopute pomaga vozniku, da vozi v skladu z omejitvijo, zato se mu ni treba bati radarjev, kazni, točk in odvzema vozniškega dovoljenja, predvsem pa se lahko z varno vožnjo izogne nezgodam.
Sistem deluje s pomočjo na vetrobransko steklo nameščene kamere, ki spremlja prometne znake. Ko je predpisana omejitev nižja od nastavljene največje hitrosti, inteligentni omejevalnik hitrosti ustrezno upočasni vozilo. Po preklicu omejitve sistem vozniku omogoči, da pospeši do nastavljene hitrosti, če ta ne presega nove omejitve.
Vozniki sicer lahko že nekaj časa nastavijo največjo hitrost vozila, Fordov inteligentni omejevalnik hitrosti pa jim omogoča, da se največja hitrost samodejno prilagaja trenutno veljavni omejitvi. Za aktiviranje s krmilniki na volanu izberejo ustrezno možnost v meniju vozila.
Ford se lahko pohvali z visokim deležem omenjenega sistema v avtomobilih, odkar sta športni enoprostorec Ford S-MAX in družinski Galaxy lani prvič uvedla inteligentni omejevalnik hitrosti, je kar 95 odstotkov kupcev, ki so se odločili za enega od teh dveh modelov, izbralo to tehnologijo.
Nastavljivi omejevalnik hitrosti - ta vozniku omogoča ročno nastavljanje največje hitrosti vozila
Prepoznavanje prometnih znakov - ta vozniku prek zaslona med instrumenti posreduje informacije o zadnji zaznani omejitvi, preklicu in prepovedi prehitevanja
V vozilih, ki so opremljena z vgrajenim navigacijskim sistemom, inteligentni omejevalnik hitrosti za večjo natančnost uporablja tudi podatke zemljevidov.
Med nadaljnjimi naprednimi tehnologijami za pomoč vozniku, ki jih je uvedel Ford v Evropi, je tudi video-tehnologija, s katero lahko voznik vidi 'okrog vogala'. Sprednja širokokotna kamera je za doplačilo na voljo z modeli edge, S-max in galaxy, vozniku pa omogoča, da na zaslonu vidi široko območje pred vozilom, ki ga zajema kamera v maski. Na slabo preglednih križiščih in pri vožnji iz dvorišča ali parkirišča lahko tako vozniki veliko hitreje opazijo vozila, pešce ali kolesarje, ki se jim bližajo.
Ta teden na pobudo Evropske zveze prometnih policij (TISPOL) potekajo akcije proti preveliki hitrosti v 27 evropskih državah. Lani so med podobno akcijo ujeli več kot 540.000 kršiteljev. Stacionarni radarji so vse pogostejši in do leta 2018 jih bodo samo v Franciji namestili dodatnih 500. V Veliki Britaniji parlamentarna komisija za promet poziva k namestitvi sistema radarjev za merjenje povprečne hitrosti vzdolž izbranih odsekov cest. Pred kratkim so prvi stacionarni radar postavili tudi v Luksemburgu.
Podjetje za izposojo avtomobilov Avis je v aprilu 2016 izvedlo globalno anketo o kaznih za prehitro vožnjo. Med najvišjimi na svetu so kazni na Finskem, v Veliki Britaniji, Belgiji, na Portugalskem, v Franciji in na Norveškem. Tako na primer na Portugalskem največja kazen znaša 2459 evrov, na Finskem pa višina kazni ni omejena.
Število smrtnih žrtev na nemških cestah se je lani povečalo za 2,9 odstotka, zato nemški Svet za prometno varnost (DVR) poziva k znižanju omejitve hitrosti na ozkih magistralnih oz. podeželskih cestah na 80 kilometrov na uro.
27 britanskih policijskih postaj, ki so se odzvale na pobudo za svobodo obveščanja, je v lanskem letu zabeležilo v povprečju 56.080 prekrškov s prekoračitvijo hitrosti - 20 odstotkov več kot leta 2013 in 8 odstotkov več v primerjavi z letom 2014.
Med januarjem 2015 in januarjem 2016 so radarji v Veliki Britaniji posneli pet voznikov, ki so na območjih z omejitvijo 48 na uro vozili hitreje od 161 kilometrov na uro).
Španska policija je prejšnji mesec ustavila 36-letnega voznika, ki je vozil s hitrostjo 297 kilometrov na uro.
Konec leta 2015 je bil Britanec obsojen na deset mesecev zapora, ker se je snemal med vožnjo pri hitrosti 308 kilometrov na uro.