Francoski Renault je na avtomobilskem salonu v Pekingu razkril novi koleos - srednjerazredni športni terenec oziroma SUV, ki zamenjuje istoimenskega predhodnika.
Novi koleos je oblikovan v prepoznavnem hišnem slogu, ima markantno masko s klasičnimi ali LED žarometi obrobljenimi z LED trakom v obliki črke C na prednjem delu ali pa na zadku, kjer se žarometi bohotijo skoraj čez celotno širino avtomobila. Z dolžino 4,67 metra in medosjem 2,71 metra po zapisu Renaulta sodi med največje v razredu, čeprav to ni povsem res. Res pa je, da bo koleos med najbolj prostornimi v razredu D SUV (sem denimo sodijo mitsubishi outlander, hyundai santa fe in kia sorento, tudi prestižni BMW X3, audi Q5 in mercedes-benz GLC in lexus NX).
Merjeno od začetka zadnje klopi do hrbtišča prednjega sedeža koleos namreč ponuja kar 28,9 centimetra prostora, ker je 2,9 več od dokazano zelo prostornega limuzinskega bratranca talismana. Prostornost zagotavlja tudi širina 1,84 metra, prtljažnik pa v osnovi pospravi 642 litrov prtljage.
Z zgoraj omenjeno limuzino koleosa sicer družijo tudi druge lastnosti, denimo ureditev potniške kabine s sedem do 8,7 palčnim pokončnim zaslonom na dotik, sistemom R-link 2, motorji (Renault jih sicer še ne razkriva) in še čim. Pogon koleosa bo spreljan na prednja ali vsa štiri kolesa prek elektronsko nastavljivega pogona 4x4-i, ki ga poznamo že iz manjšega kadjarja.
Prihod? Jeseni bo koleos sprav zavil v Avstralijo, do pomladi pa bo zapeljal tudi na evropske trge. Cenovno politika pa ta hip še ni znana.
Leta 2008 je bil predstavljen prvi renault koleos - 4,52 metra dolgi kompaktni oziroma srednjerazredni športni terenec z Nissanovim štirikolesnim pogonom in osnovo korejskega Samsunga. Usoda koleosa je bila, tudi ali pa kar predvsem zaradi nerodnega videza, ki je močno spominjal na scenica, kar hitro zapečatena. Na prvi predstavitvi smo ga sprva posmehljivo klicali koleselj. Ko nas je zapeljal po maroški divjini - po terenskem poligonu in kasneje še po asfaltiranih in makadamskih cestah te severnoafriške države, pa smo večinoma obmolknili - korejski Francoz se je namreč dobro odrezal.
Koleos je vmes dobil še prenovo, kariero pa zaključil s 300 tisoč izdelanimi avti, od tega jih je bilo manj kot 30 odstotkov prodanih v Evropi. Zadnja leta je na našem trgu prihajalo celo do takšnega absurda, da je kupec za slabih 20 tisočakov dobil koleos z dvolitrskim dizlom ali pa dacio duster z 1,5 litrskim dizlom in iskreno, s precej manj vsebine, pa je raje zbral slednjo.
Foto: Miloš Milač