Klepet ob robu AMZS Centra varne vožnje na Vranskem, preizkus menedžerske žirije izbora Poslovni avto leta (PAL) včeraj dopoldne. Medtem ko je nekdanji dirkač Andrej Jereb s 477-konjskim lexusom GS-F mojstrsko risal črne kroge na grobem asfaltu, gume spreminjal v dim in iz njih iztiskal predirno cviljenje, z Juretom Knezom, večinskim lastnikom Dewesofta, padeva v debato. "Kaj vse bi lahko naredili veliki proizvajalci, če bi znali ali hoteli," se priduša in poudari primer avtonomnih vozil. Z njihovimi merilnimi napravami se volvo že dve leti sam oziroma brez poseganja voznika vozi po Stockholmu, enako je s teslo, večina drugih pa omenjene sisteme šele razvija oziroma čaka, da bodo to naredili njihovi dobavitelji. Ameriška Nasa naroča opremo, ki je ob vgradnji že zastarela, Muskov space-X pa dele kupuje na eBayu, ko jih potrebuje, preostalo razvije sam in prehiteva velikane.
Podobno je s Teslo, znamko, ki je pri elektromobilnosti prehitela avtovelikane, ki so vsa ta leta čakali v coni udobja. Novi model 3 ima že 400 tisoč naročil. "Tako kot je Jobs prebudil trg računalnikov in mobilne telefonije, je Musk storil pri električnih avtomobilih," pravi Knez. Ne morem in nočem mu oporekati. Res je, svet potrebuje steve jobse in elone muske, ki klasične industrijske gigante počasi premikajo z območja udobja, ti vizionarji delajo velike korake in k premikom silijo tudi druge.
Na spremembe se je najhitreje odzval Renault in tudi v Sloveniji dobil priznanje na področju elektromobilnosti.
Bo zaradi Elona Muska avtomobilski svet kaj drugačen, denimo v prihodnjih petih letih? Nekoliko brez dvoma, a vseeno menimo, da se bomo iz objektivnih razlogov še nekaj časa vozili na nafto in bencin.
Zvezda današnjih dni je zato le bencinski in naftni volkswagen tiguan, ki smo ga spoznavali v Berlinu. Prepričljiv športni terenec C-razreda v drugi generaciji ponuja res dobre lastnosti in dva obraza, urbanega in terenskega. Čez čas si bo oblekel tudi ekoogrinjalo, prihaja namreč v različici s priključnim hibridom.
Pred Robbov vodnjak v Narodni galeriji se je pripeljal elegantni volvo S90, up čedalje bolj zdrave švedske avtomobilske hiše pa tudi novega distributerja znamke za Slovenijo in širšo regijo VCAG. Pogovarjali smo se z njegovim šefom Andersom Kampom Jensnom.
Bencinski in dizelski svet še vedno prinaša manipulacije, ne, tokrat ne gre za Volkswagen, ampak Mitsubishi.
Velike obljube, pa tudi velike učinke prinašajo letošnji finalisti za EKO avto leta, le pravilno jih je treba voziti, voznik je pač odločilen pri uresničitvi prihrankov, ki jih omogoča tehnika.
Kateri bo na koncu prejel priznanje, je odvisno tudi od vašega glasovanja, dragi bralci!
V tem tednu smo med ekofinalisti poudarili BMW 225xe active tourer, ki je priredil edinstveno ekopredstavo, kot jo zna le BMW. Toyota prius hybrid - preberite si, zakaj smo bili tako navdušeni nad njo, njeno cenejšo in nekoliko manj sodobno sestro toyoto auris hybrid ter najbolj učinkovitim dizelskim malčkom - peugeotom 208 blueHDI75. V kratkem boste brali tudi o golfu GTE.
Medtem smo do cilja pripeljali izbor Najlepši avto leta - lovoriko je osvojil BMW serije 7.
Za konec vas vabimo v okolje novega peugeota, intuitivno zasnovan i-Cockpit druge generacije, ki ga bo prvi imel novi 3008, z njegovega razkritja bomo poročali 24. maja.
Včerajšnji maraton radarjev je mimo, kako ste ga prestali?
To pa je le del svežih vsebin portala avto.finance.si, vabljeni k raziskovanju.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednjega boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avtopanoge na enem mestu, delite ga s prijatelji, sodelavci ... Prijavite se tu!
Uspešen delovni teden vam želim!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si