Avtomobilsko industrijo pretresa novi škandal. Mitsubishi, po tržni vrednosti šesto največje japonsko avtomobilsko podjetje, je priznal goljufanje na testih porabe goriva. Da bi prikazali nižjo porabo od dejanske, so testiranje vozil izvajali neustrezno in drugače kot je to zahtevala japonska zakonodaja. Zaposleni so namerno prirejali tlak v pnevmatikah, preveč napolnili gume in tako dosegli nižjo porabo. Javno objavljeni podatki so kazali od 5 do 10 odstotkov nižjo porabo goriva od resnične.
Priznali goljufanje na testih porabe goriva pri vsaj 625 tisoč vozilih
Pri Mitsubishiju so pojasnili, da je problematičnih 625 tisoč vozil. Med temi je 157 tisoč manjših avtomobilov eK Wagon in eK Space ter 468 tisoč vozil Dazy in Dazy Roox, ki so jih v podjetju od junija 2013 proizvedli in dobavljali za Nissan. Gre za vozila s pogonskimi agregati, ki ne presegajo prostornine 660 kubičnih centimetrov in so na prodaj le na Japonskem. Težavo so odkrili pri Nissanu, kjer so poročali o neskladnosti podatkov o izpustih.
Mitsubishi je že zaustavili proizvodnjo omenjenih modelov, Nissan pa je zaustavil prodajo. Avtomobilska proizvajalca se bosta skupaj dogovarjala glede izravnave nastale škode. Ugotovili so še, da je metoda testiranja, ki je v nasprotju z japonsko zakonodajo, bila uporabljena tudi na drugih vozil proizvedenih za domači trg. V izjavi za javnost so zapisali, da se bodo lastnikom omenjenih avtomobilov iskreno odzvali. Preiskavo bodo naredili tudi za vozila, ki so bila proizvedena za druge trge, rezultate pa bodo objavili takoj, ko bo zaključena.
Delnice upadle za več kot 15 odstotkov
Delnice Mitsubishija so po priznanju goljufije na japonski borzi v enem dnevu izgubile več kot 15 odstotkov vrednosti, kar je največji dnevni padec v zadnjih dvanajstih letih. Predsednik Mitsubishi Motors Tetsuro Aikawa, je priznal, da bo afera imela negativen vpliv na dobiček podjetja. V podobnem položaju sta se leta 2014 na ameriškem trgu znašla Hyundai in Kia, ki sta za okoli 1,2 milijona vozil oglaševala prenizko porabo. Podjetji sta se za več kot 350 milijonov dolarjev kasneje z vlado pogodili za končanje preiskave.
Lani je škandal izbruhnil v skupini Volkswagen, kjer so sistematično goljufali na testiranjih izpustov plinov. V podjetju so priznali, da so s sporno programsko opremo opremili okoli 11 milijonov dizelskih vozil.