Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači GLE je naslednik razreda ML, ki se uvršča med začetnike premijskih športnih terencev – v najnovejši, četrti generaciji smo ga preizkusili z novim dizelskim strojem, ki nosi oznako GLE 300d; so štirje valji dovolj?
Fordova zmagovalna formula Fordova zmagovalna formula Test ford transit connect furgon L1220 1,5 EcoBlue 88 kW trend – dostavno vozilo leta 2019 po izboru Financ in revije Kamion & Bus.
Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Prvič smo se zapeljali z vročim audijem Q3 sportback. Kako se privlačen audi Q3 sportback primerja z običajnim?
Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu Avtomobilski salon s kar 112-letno tradicijo IAA ni bil vselej organiziran v Frankfurtu. Zgodovina, posebnosti in zanimivosti ene največjih avtomobilskih predstav sveta.
Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino Retro oblika, kopica domiselnih idej in zelo mestna naravnanost, tudi s skromno baterijo. To je honda s preprostim imenom e.

Čas za naslednjo tiguanovo pustolovščino

Čas branja: 6 min
20.04.2016  00:50
Volkswagen je po kar devetih letih upokojil veterana tiguana, druga generacija pa prinaša bolj ostre poteze, veliko tehničnih priboljškov, še zmogljivejši štirikolesni pogon in predvsem več prostora
Čas za naslednjo tiguanovo pustolovščino

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Volkswagen dodaj
Apple dodaj
Trendline dodaj

Volkswagen-Tiguan-2017-1600-0d.1461102606.jpg.s.960px.jpg

Nemški Berlin je po padcu berlinskega zidu postal eno največjih svetovnih gradbišč ter se po nekaj letih preobrazil v moderno metropolo z veliko zelenimi površinami, urejenimi terasami na rečnih bregovih, širokimi bulevarji in pestro kulturno dediščino.

Volkswagen-Tiguan-2017-1280-05.1461102683.jpg.s.960px.jpg

Njegova zanimiva in bogata zgodovina je pretočena v arhitekturo modernega ustvarjanja, Berlin danes pa je mesto s posebno energijo in umetniško črto, odprt in sproščen pa postaja vse večji magnet za turiste.

Volkswagen-Tiguan-2017-1600-31.1461102830.jpg.e.960px.jpg

Če so slikoviti ostanki slavnega zidu v dolžini 1,3 kilometra na Mühlenstrasse - zid je bil nekoč dolg 155 km -, Brandenburška vrata, katedrala in Muzejski otok med turisti že klasika, zadnja leta predvsem akcije želje ljudi privablja Mellowpark, največji adrenalinski park v Evropi. Berlin je prava mestna pustolovščina, tako ne čudi, da so si ga pri Volkswagnu izbrali kot odskočno desko za novega tiguana.

Volkswagen-tiguan-2016-047.1461079534.JPG.n.960px.jpg

Volkswagen je tiguana sicer predstavil že kar daljnega leta 2007, ter v 170 držav - tudi v Južno Afriko, Nepal in Tahiti - prodal 2,8 milijona vozil, od tega 60 odstotkov v Evropi. Še lani je ta vsestransko uporabni mestni križanec našel skoraj 250 tisoč kupcev, v Nemčiji je celo najbolj prodajan svoje vrste, kar ob zelo močni konkurenci na trgu pove veliko o njegovih kvalitetah in upraviči njegovo zgovorno poreklo.

Volkswagen-tiguan-2016-225.1461103117.JPG.s.960px.jpg

Tiguan je namreč zver in plazilec obenem, saj je njegovo ime skovanka besed tiger in legvan (po nemško iguana). Lastnosti elegantnega in plenilskega tigra najbrž poznate, legvani pa so znani kot samotarji in individualisti, delujejo refleksno in nagonsko ter se tako urno znajdejo v različnih okoljih. Prav takšna zanimiva in vsestranska kombinacija je tudi novi tiguan, ki se je na prvi vožnji dobro znašel tako v mestu kot na terenskem poligonu.

Volkswagen-tiguan-2016-053.1461079587.JPG.n.960px.jpg

Na mestnih ulicah nemške prestolnice je Volkswagen tiguan druge generacije plenil predvsem poglede. Prednjačili so predvsem vozniki in voznice prve generacije, ki jih je v Nemčiji prek 700 tisoč, novinec pa še posebej očitno ni ušel dami in poslovnežu v prenovljeni prvi generaciji - ta je novemu tiguanu v modri kovinski barvi (ob še 11 drugih) pokimal in skozi odprto okno visoko dvignil palec.

Volkswagen-Tiguan-2017-1600-15.1461106690.jpg.s.960px.jpg

Tiguan na ulicah brez težav vzbudi pozornost, v drugo namreč ni več tako damsko nežen, ampak po moško drzen - podobno kot passat, s katerim si deli nekatere oblikovne elemente.

Volkswagen-tiguan-2016-093.1461079425.JPG.s.960px.jpg

To velja predvsem za ravne in ozke prednje žaromete (tudi polni LED), kromirano masko med njima in zadnje luči. Tiguanove poteze so zdaj ostre, drzne in napete, na pogled deluje napadalno in samozavestno ter pripravljen na izzive tako v urbanem (serijsko 17-palčna platišča, na voljo tudi 20-palčna) kot tudi terenskem okolju.

Volkswagen-tiguan-2016-064.1461079343.JPG.e.960px.jpg

Tudi zato je kot eden redkih športnih terencev ohranil dva obraza. Zahtevnejši kupci si namreč lahko izberejo posebno off-road različico, ki je primernejša za vožnjo po terenu, saj je ob nekaterih dodatkih tudi vstopni kot povečan na 28 stopinj - pri običajni namreč znaša 18 stopinj, od tal pa je v obeh primerih oddaljen 20 centimetrov. Za terenski prednji del se je do zdaj odločila le manjšina kupcev, a kdor ga potrebuje, bo znal ceniti tiguanove plezalne sposobnosti.

Volkswagen-tiguan-2016-326.1461103770.JPG.s.960px.jpg

A še pred dokazovanjem na terenu smo tiguana dodobra premerili. Na pogled deluje kompaktno, vendar pa mu meter pokaže 449 centimetrov, kar je šest centimetrov več kot prej. Tiguan je po novem tudi za tri centimetre širši in za tri centimetre nižji (163,2 cm), kar poudari bolj športno noto (še bolj jo paket R line), zaznamujejo pa ga tudi kratki previsi in za skoraj osem centimetrov daljša medosna razdalja.

2016-tiguan23.1461104452.jpg.s.960px.jpg

Razumljivo je s tem v notranjosti na 268,1 cm več prostora tako za kolena (+29 mm) in glave potnikov kot tudi prtljago. Zadnjo klop, kjer se sedi razmeroma dobro in udobno, se da vzdolžno pomikati za 18 centimetrov, kar prinese ali več udobja za potnike zadaj ali pa več prostora za prtljago.

2016-tiguan24.1461104532.jpg.e.960px.jpg

Osnovni 520-litrski prtljažnik (prej 470) s povsem naprej pomaknjeno klopjo namreč ponuja kar 615 litrov, s podrto klopjo se prostor poveča do 1.655 litrov (145 več kot prej), kar je voda na mlin bolj dinamični sorti kupcev, ki na pot ne morejo brez športnih rekvizitov. Pri nalaganju stvari prav pride tudi za do pet centimetrov nižji nakladalni rob in odpiranje s pomočjo brce pod odbijačem.

Volkswagen-tiguan-2016-int02.1461103848.jpg.s.960px.jpg

Voznike bo gotovo najbolj zanimalo delovno okolje (tudi s triobmočno klimo in masažnimi sedeži), ki znamki primerno ostaja oblikovno zadržano, vendar z odlično ergonomijo in velikim »redom« na armaturni plošči in ob njej.

2016-tiguan20.1461104587.jpg.s.960px.jpg

Veliki 8-palčni zaslon na dotik in povezljivost s pametnimi Android in Apple telefoni so v duhu modernih časov, opcijsko pa so pred voznikom za manj kot 650 evrov na voljo še veliki digitalni in prilagodljivi merilniki oziroma virtualni kokpit, ki ga poznamo iz passata in TT. Merilniki so v obeh primerih pregledni, dodatno je na voljo projekcijski zaslon, kakovost izdelave pa je klasično na visokem nivoju.

2016-tiguan19.1461104644.jpg.s.960px.jpg

Tiguan je tudi poln naprednih asistenčnih sistemov, samodejno zaviranje v sili je samoumevno, prepoznava tudi pešce, serijsko je ob sedmih zračnih vrečah vgrajen tudi opozorilnik pred nenamerno menjavo voznega pasu. Radarski tempomat je odličen pomočnik v gneči, tiguan z njegovo pomočjo lahko vozi skoraj sam, novost pa je aktivni motorni pokrov. Ta se ob morebitnem trku s pešcem hipno dvigne za pet centimetrov ter s tem ublaži telesne poškodbe.

Volkswagen-tiguan-2016-int03.1461104779.jpg.s.720px.jpg

Ob menjalniku je lahko tudi gumb doplačljivega in že poznanega sistema DCC (Dynamic Chassis Control), ki omogoča pet različnih voznih profilov (Eco, Comfort, Normal, Sport in Individual) ter s tem za različne potrebe, slog vožnje in vremenske situacije prilagaja blaženje.

Volkswagen-Tiguan-2017-1600-16.1461104831.jpg.s.960px.jpg

V komfortnem načinu je vožnja dokaj udobna, lega je tudi v tem primeru zanesljiva, dober občutek podkrepi še natančen volan, Eco različica pa je prek manj odzivne stopalke za plin še bolj prilagojena varčni vožnji. V načinu Sport v tiguanu do izraza pride tigrov značaj, saj trša nastavitev vzmetenja ob agilnem motorju, nižji masi kot prej (do 82 kg) v ovinkih poskrbi za nekaj adrenalina.

Volkswagen-Tiguan-2017-1600-23.1461104890.jpg.e.960px.jpg

Za umirjeno ali poskočno premikanje tiguana za začetek skrbi osem motornih različic, po štirje bencinski (od 92 do 162 kilovatov) ter štirje 2,0-litrski dizelski (od 85 do 176 kilovatov). Večjih presenečenj pod motornim pokrovom tako ni, vsi motorji naj bi bili za desetino varčnejši od dosedanjih izpeljank, sladokusce pa bo ob samodejnem 7-stopenjskim DSG menjalnikom in štirikolesnim pogonom 4Motion na osnovi pete generacije Haldex sklopke razvajal dvolitrski biturbo dizel z 240 konji.

Volkswagen-tiguan-2016-017.1461104972.JPG.n.960px.jpg

Novi tiguan na slovenske ceste prihaja v prihodnjih tednih, z vstopno ceno manj kot 24 tisoč evrov (1.4 TSI 125KM, Trendline) oziroma dobrih 25 tisočakov (2.0 TDI 115KM, Trendline). Osnovnega 115-konjskega dizla srednji nivo opreme Comfortline podraži za okoli 2.500 evrov, pri močnejšem 150-konjskem pa preskok na najvišjo opremo Highline stane okoli 1.500 evrov. Najcenejši 4motion bo na voljo za dobrih 34 tisočakov, vstopni DSG pa za 33 tisoč evrov. Pri nas bo največ zanimanja za 150-konjskega dizla in srednjo opremo za okoli 30 tisoč evrov, približno pol kupcev bo poseglo po štirikolesnem pogonu.

Volkswagen-tiguan-2016-080.1461105074.JPG.w.960px.jpg

Najmočnejša bencinska različica se je po Berlinu odrezala predvsem s tihim delovanjem, po potrebi pa je pokazala tudi zvrhano mero poskočnosti ter navdušila s hitrim prestavljanjem DSG menjalnika.

Volkswagen-tiguan-2016-076.1461105163.JPG.w.960px.jpg

Preizkusni dizel s 140 kilovati je bil več kot dovolj zmogljiv in pričakovano bolj robat, vendar je zvočna zatesnjenost v kabini kljub vsemu pokazala svoje adute. Pograjamo lahko prepočasen sistem Start&Stop, pohvalimo pa razkošen navor in ugodno porabo, ki je na prvi vožnji in okoli 120 prevoženih kilometrih po potovalnem računalniku znašala sedem litrov.

Volkswagen-tiguan-2016-152.1461104240.JPG.w.960px.jpg

Tiguanov bipolarni značaj nas je navdušil na posebnem terenskem poligonu znotraj BMX in »skate« parka Mellowpark, ki bi ga v nekaterih pogledih brez težav primerjali z našo Metelkovo. Tiguan se je na povprečno zahtevnem terenu - predvsem v prid varnosti manj izkušenim kolegov z vsega sveta - iz plenilca prelevil v plezalca.

Volkswagen-tiguan-2016-215.1461079475.JPG.s.960px.jpg

Premik okroglega gumba iz Onroad v Off-road način (še snežni program in posebej nastavljivi Off-road) je poskrbel za nekaj dodatnih nastavitev elektronike, izklopil nadzor proti zdrsu koles in tiguan je bil pripravljen na spopad z raznimi klančinami, zajetnimi luknjami in podstavki, strmimi prodnatimi klanci in konkretnimi bočnimi nakloni.

Volkswagen-tiguan-2016-202.1461104134.JPG.e.960px.jpg

Avto je brez težav zmogel vse prepreke, za kar je na ozkih in nepreglednih delih odlično poskrbela 360-stopinjska kamera z več pogledi pred, ob, za in okoli vozila, na posameznih težjih delih poligona pa način za brezpotja. Da gumb med sedežema ni le kot okras, je dokazal kolega, ki se je na poligon spravil tudi v običajnem načinu in na najbolj zahtevnem delu tudi obstal.

Volkswagen-tiguan-2016-311.1461104002.JPG.c.960px.jpg

Na terenu so v off-road načinu do izraza namreč prišle tudi zapore diferenciala in elektronsko prenašanje navora do tistih koles ali kolesa, ki ima dober oprijem.

Volkswagen-tiguan-2016-211.1461103918.JPG.e.960px.jpg

Po spuščanju po strmih klancih je bil v pomoč tudi elektronski pomočnik za nadzorovan spust, ki je preprečil nekontrolirano drsenje, na pravem terenu in spolzki podlagi pa je to še toliko bolj pomembno.

Volkswagen-tiguan-2016-143.1461103277.JPG.s.960px.jpg

Tudi ob odločnosti voznika smo s tiguanom terenski poligon ugnali v kozji rog in poželi pohvale inštruktorjev, nikakor pa se nismo mogli znebiti občutka, da avto zmore še precej več, kot smo lahko poskusili. Po drugi strani je v pogovoru s kolegi in tehničnim osebjem Volkswagna prevladovalo mnenje, da še tako močno k pustolovščinam in brezpotjem nagnjen voznik v praksi najbrž le ne bo izkoristil vsega, kar tiguan na brezpotjih zmore.

Volkswagen-tiguan-2016-120.1461103357.JPG.e.960px.jpg

Novi Volkswagen tiguan je tako vsestranski športni terenec, ki pod pločevino dobro združi lastnosti zveri in plazilca. Nemcem je z njim uspelo narediti korak naprej, v praksi pa je pokazal, kam vse tiguana lahko vodi pot - domala povsod. Tudi to je v zelo močni konkurenci - danes ima trikrat več tekmecev kot ob prvi premieri - še kako pomembno.

Volkswagen-tiguan-2016-123.1461103431.JPG.e.960px.jpg

Foto: Matej Kačič in Volkswagen


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Tiguan po moško zapeljal med Slovence 32

Volkswagen tiguan je na slovenski premieri dokazal, da bo vrh lestvice najbolj prodajanih športnih terencev pri nas krojil po moško -...

AVTO
Novosti
Novosti Novi tiguan: zunaj kompakten, znotraj velikan 5

Sedem let po prihodu prvega prihaja novi volkswagen tiguan, ta je ohranil kompaktne mere, v kabini je precej zrasel in postal precej bolj...

AVTO
Testi
Testi VW tiguan: nič revolucije, ena sama premišljena evolucija

Test: Volkswagnov športni terenec tiguan je spočet na novo, zato karoserijsko bolj vitek, motorno standarden, pri porabi spodobno varčen

AVTO
Novosti
Novosti Tiguan XL za 400 Slovencev 5

Volkswagen tiguan allspace bo osrečil domače kupce, ki na prvo mesto postavljajo prostornost, cenovno pa je od klasičnega tiguana...

FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

FINANCE
Članki
Članki (novi krog pogajanj o brexitu) Bosta EU in Velika Britanija zbližali stališča?

V Bruslju se ob 17. uri začenja tretji krog britansko-evropskih pogajanj o brexitu; med težjimi je vprašanje o finančnih obveznostih V....