Nemški Berlin je po padcu berlinskega zidu postal eno največjih svetovnih gradbišč ter se po nekaj letih preobrazil v moderno metropolo z veliko zelenimi površinami, urejenimi terasami na rečnih bregovih, širokimi bulevarji in pestro kulturno dediščino.
Njegova zanimiva in bogata zgodovina je pretočena v arhitekturo modernega ustvarjanja, Berlin danes pa je mesto s posebno energijo in umetniško črto, odprt in sproščen pa postaja vse večji magnet za turiste.
Če so slikoviti ostanki slavnega zidu v dolžini 1,3 kilometra na Mühlenstrasse - zid je bil nekoč dolg 155 km -, Brandenburška vrata, katedrala in Muzejski otok med turisti že klasika, zadnja leta predvsem akcije želje ljudi privablja Mellowpark, največji adrenalinski park v Evropi. Berlin je prava mestna pustolovščina, tako ne čudi, da so si ga pri Volkswagnu izbrali kot odskočno desko za novega tiguana.
Tiguan je namreč zver in plazilec obenem, saj je njegovo ime skovanka besed tiger in legvan (po nemško iguana). Lastnosti elegantnega in plenilskega tigra najbrž poznate, legvani pa so znani kot samotarji in individualisti, delujejo refleksno in nagonsko ter se tako urno znajdejo v različnih okoljih. Prav takšna zanimiva in vsestranska kombinacija je tudi novi tiguan, ki se je na prvi vožnji dobro znašel tako v mestu kot na terenskem poligonu.
Na mestnih ulicah nemške prestolnice je Volkswagen tiguan druge generacije plenil predvsem poglede. Prednjačili so predvsem vozniki in voznice prve generacije, ki jih je v Nemčiji prek 700 tisoč, novinec pa še posebej očitno ni ušel dami in poslovnežu v prenovljeni prvi generaciji - ta je novemu tiguanu v modri kovinski barvi (ob še 11 drugih) pokimal in skozi odprto okno visoko dvignil palec.
Tiguan na ulicah brez težav vzbudi pozornost, v drugo namreč ni več tako damsko nežen, ampak po moško drzen - podobno kot passat, s katerim si deli nekatere oblikovne elemente.
To velja predvsem za ravne in ozke prednje žaromete (tudi polni LED), kromirano masko med njima in zadnje luči. Tiguanove poteze so zdaj ostre, drzne in napete, na pogled deluje napadalno in samozavestno ter pripravljen na izzive tako v urbanem (serijsko 17-palčna platišča, na voljo tudi 20-palčna) kot tudi terenskem okolju.
Tudi zato je kot eden redkih športnih terencev ohranil dva obraza. Zahtevnejši kupci si namreč lahko izberejo posebno off-road različico, ki je primernejša za vožnjo po terenu, saj je ob nekaterih dodatkih tudi vstopni kot povečan na 28 stopinj - pri običajni namreč znaša 18 stopinj, od tal pa je v obeh primerih oddaljen 20 centimetrov. Za terenski prednji del se je do zdaj odločila le manjšina kupcev, a kdor ga potrebuje, bo znal ceniti tiguanove plezalne sposobnosti.
A še pred dokazovanjem na terenu smo tiguana dodobra premerili. Na pogled deluje kompaktno, vendar pa mu meter pokaže 449 centimetrov, kar je šest centimetrov več kot prej. Tiguan je po novem tudi za tri centimetre širši in za tri centimetre nižji (163,2 cm), kar poudari bolj športno noto (še bolj jo paket R line), zaznamujejo pa ga tudi kratki previsi in za skoraj osem centimetrov daljša medosna razdalja.
Razumljivo je s tem v notranjosti na 268,1 cm več prostora tako za kolena (+29 mm) in glave potnikov kot tudi prtljago. Zadnjo klop, kjer se sedi razmeroma dobro in udobno, se da vzdolžno pomikati za 18 centimetrov, kar prinese ali več udobja za potnike zadaj ali pa več prostora za prtljago.
Osnovni 520-litrski prtljažnik (prej 470) s povsem naprej pomaknjeno klopjo namreč ponuja kar 615 litrov, s podrto klopjo se prostor poveča do 1.655 litrov (145 več kot prej), kar je voda na mlin bolj dinamični sorti kupcev, ki na pot ne morejo brez športnih rekvizitov. Pri nalaganju stvari prav pride tudi za do pet centimetrov nižji nakladalni rob in odpiranje s pomočjo brce pod odbijačem.
Voznike bo gotovo najbolj zanimalo delovno okolje (tudi s triobmočno klimo in masažnimi sedeži), ki znamki primerno ostaja oblikovno zadržano, vendar z odlično ergonomijo in velikim »redom« na armaturni plošči in ob njej.
Veliki 8-palčni zaslon na dotik in povezljivost s pametnimi Android in Apple telefoni so v duhu modernih časov, opcijsko pa so pred voznikom za manj kot 650 evrov na voljo še veliki digitalni in prilagodljivi merilniki oziroma virtualni kokpit, ki ga poznamo iz passata in TT. Merilniki so v obeh primerih pregledni, dodatno je na voljo projekcijski zaslon, kakovost izdelave pa je klasično na visokem nivoju.
Tiguan je tudi poln naprednih asistenčnih sistemov, samodejno zaviranje v sili je samoumevno, prepoznava tudi pešce, serijsko je ob sedmih zračnih vrečah vgrajen tudi opozorilnik pred nenamerno menjavo voznega pasu. Radarski tempomat je odličen pomočnik v gneči, tiguan z njegovo pomočjo lahko vozi skoraj sam, novost pa je aktivni motorni pokrov. Ta se ob morebitnem trku s pešcem hipno dvigne za pet centimetrov ter s tem ublaži telesne poškodbe.
Ob menjalniku je lahko tudi gumb doplačljivega in že poznanega sistema DCC (Dynamic Chassis Control), ki omogoča pet različnih voznih profilov (Eco, Comfort, Normal, Sport in Individual) ter s tem za različne potrebe, slog vožnje in vremenske situacije prilagaja blaženje.
V komfortnem načinu je vožnja dokaj udobna, lega je tudi v tem primeru zanesljiva, dober občutek podkrepi še natančen volan, Eco različica pa je prek manj odzivne stopalke za plin še bolj prilagojena varčni vožnji. V načinu Sport v tiguanu do izraza pride tigrov značaj, saj trša nastavitev vzmetenja ob agilnem motorju, nižji masi kot prej (do 82 kg) v ovinkih poskrbi za nekaj adrenalina.
Za umirjeno ali poskočno premikanje tiguana za začetek skrbi osem motornih različic, po štirje bencinski (od 92 do 162 kilovatov) ter štirje 2,0-litrski dizelski (od 85 do 176 kilovatov). Večjih presenečenj pod motornim pokrovom tako ni, vsi motorji naj bi bili za desetino varčnejši od dosedanjih izpeljank, sladokusce pa bo ob samodejnem 7-stopenjskim DSG menjalnikom in štirikolesnim pogonom 4Motion na osnovi pete generacije Haldex sklopke razvajal dvolitrski biturbo dizel z 240 konji.
Najmočnejša bencinska različica se je po Berlinu odrezala predvsem s tihim delovanjem, po potrebi pa je pokazala tudi zvrhano mero poskočnosti ter navdušila s hitrim prestavljanjem DSG menjalnika.
Preizkusni dizel s 140 kilovati je bil več kot dovolj zmogljiv in pričakovano bolj robat, vendar je zvočna zatesnjenost v kabini kljub vsemu pokazala svoje adute. Pograjamo lahko prepočasen sistem Start&Stop, pohvalimo pa razkošen navor in ugodno porabo, ki je na prvi vožnji in okoli 120 prevoženih kilometrih po potovalnem računalniku znašala sedem litrov.
Tiguanov bipolarni značaj nas je navdušil na posebnem terenskem poligonu znotraj BMX in »skate« parka Mellowpark, ki bi ga v nekaterih pogledih brez težav primerjali z našo Metelkovo. Tiguan se je na povprečno zahtevnem terenu - predvsem v prid varnosti manj izkušenim kolegov z vsega sveta - iz plenilca prelevil v plezalca.
Premik okroglega gumba iz Onroad v Off-road način (še snežni program in posebej nastavljivi Off-road) je poskrbel za nekaj dodatnih nastavitev elektronike, izklopil nadzor proti zdrsu koles in tiguan je bil pripravljen na spopad z raznimi klančinami, zajetnimi luknjami in podstavki, strmimi prodnatimi klanci in konkretnimi bočnimi nakloni.
Avto je brez težav zmogel vse prepreke, za kar je na ozkih in nepreglednih delih odlično poskrbela 360-stopinjska kamera z več pogledi pred, ob, za in okoli vozila, na posameznih težjih delih poligona pa način za brezpotja. Da gumb med sedežema ni le kot okras, je dokazal kolega, ki se je na poligon spravil tudi v običajnem načinu in na najbolj zahtevnem delu tudi obstal.
Na terenu so v off-road načinu do izraza namreč prišle tudi zapore diferenciala in elektronsko prenašanje navora do tistih koles ali kolesa, ki ima dober oprijem.
Po spuščanju po strmih klancih je bil v pomoč tudi elektronski pomočnik za nadzorovan spust, ki je preprečil nekontrolirano drsenje, na pravem terenu in spolzki podlagi pa je to še toliko bolj pomembno.
Tudi ob odločnosti voznika smo s tiguanom terenski poligon ugnali v kozji rog in poželi pohvale inštruktorjev, nikakor pa se nismo mogli znebiti občutka, da avto zmore še precej več, kot smo lahko poskusili. Po drugi strani je v pogovoru s kolegi in tehničnim osebjem Volkswagna prevladovalo mnenje, da še tako močno k pustolovščinam in brezpotjem nagnjen voznik v praksi najbrž le ne bo izkoristil vsega, kar tiguan na brezpotjih zmore.
Novi Volkswagen tiguan je tako vsestranski športni terenec, ki pod pločevino dobro združi lastnosti zveri in plazilca. Nemcem je z njim uspelo narediti korak naprej, v praksi pa je pokazal, kam vse tiguana lahko vodi pot - domala povsod. Tudi to je v zelo močni konkurenci - danes ima trikrat več tekmecev kot ob prvi premieri - še kako pomembno.
Foto: Matej Kačič in Volkswagen