Narodna galerija, Robbov vodnjak in novi volvo S90 so te dni tesno povezana trojica, saj nova švedska znamka slovensko premiero doživlja ravno na tej lokaciji. Pa ne gre le za novega Volva S90, ampak tudi za Volvov vnovičen nastop na našem trgu.
"Tokrat gre zares," je obljubil direktor Volvovega distributerja VCAG Anders Kamp Jensen, ki to znamko vodi v osmih državah, poleg Slovenije še na trgih nekdanje Jugoslavije in v Albaniji, ko smo ga pobarali, če je, tako kot šef znamke za jugovzhodno Evropo Loic Claude leta 2012, zadovoljen s skromnimi številkami.
Začetek nove dobe na dnu za to znamko
Družba VCAG, ki jo Jensen vodi, je lani pri nas prodala 138 volvov, kar je sicer 60 odstotkov več kot predlani, a tudi precej manj kot denimo leta 2007, ko je na slovenske ceste zapeljalo 353 novih volvov. V prvi četrtini letošnjega leta je novi distributer in trgovec (v Sloveniji ima prodajna centra v Ljubljani in v Mariboru), ki je ob nastopu kar sam nadomestil dotedanje trgovce Volva - iztekla se je njihova pogodba, na dobri poti do nekdanjih številk. S 64 prodanimi avtomobili je lanski rezultat potrojil, v nadaljevanju leta naj bi na naše ceste zapeljalo okoli 150, prihodnje leto pa že 250 novih volvov. Sočasno s prodajo v Sloveniji bo VCAG razvijal posel tudi v sedmih drugih državah, kjer skrbi za Volvo.
Volvo je pod lastništvom kitajskega Geelyja, pred tem je zanj skrbel Ford, zacvetel. Leto 2010 je bilo ob vstopu novega lastnika v družbo prelomno, Kitajci so do danes v Volva vložili prek 11 milijard evrov, naložba pa se že vrača, saj švedska znamka od leta 2013 (takrat je ustvaril 110 milijonov evrov čistega dobička) posluje pozitivno.
Še prodaja: leta 2009 je Volvo padel na dno s prodajo 334.808 avtomobilov, od takrat pa se številke nemoteno vzpenjajo. Lani je znamka prepričala 503 tisoč kupcev, osem odstotkov več kot 2014, cilj za leto 2020 je 800 tisoč vozil.
Preberite si naš intervju s predsednikom uprave Volva Hakanon Samuelssonom
Velika limuzina je ključna pri znamki znani po karavanih, SUV,...
Anders Kamp Jensen je ob razkritju novega volva S90, neposredno pred Robbovim vodnjakom v Narodni galeriji, še povedal da znamka z njim vstopa v klasični razred limuzin, kjer visoke številke dosegaji vsi najpomembnejši tekmeci - mercedes-benz razreda E, BMW serije 5 in Audi A6, pa tudi lexus GS in nekateri drugi manjši igralci. Volvo se je zadnja leta v tem razredu držal ob strani, stavil je na karavane, športne in luksuzne terence, zato je zamujal veliko tržno priložnost.
Novi volvo S90 je tako nadaljevanje zgodbe 90, po lanskem prihodu luksuznega terenca XC90, prihaja na naš trg junija letos. Septembra mu bo sledila še karavanska različica V90, še malo kasneje prihaja volvov allroad - V90 XC.
Volvova zgodovina velikih karavanov, to bo kot kaže negoval tudi v prihodnje.
Novi S90 je nabit z varnostjo, tako aktivno kot pasivno. Potnikom bo denimo ponujal nadgrajen sistem za zaviranje v sili (city safety collision avoidance), ki bo podnevi in ponoči zaznal in poskrbel za izogibanje tudi večjim živalim. Na Švedskem to velja za lose, na naših cestah za kakšne druge živali, predvsem divjad, ki občasno pobegnejo na cesto.
Volvo je obenem naredil še korak bližje k avtonomni vožnji s sistemom za usmerjanje vozila znotraj cestnih črt, ki bo v povezavi z radarskim tempomatom deloval do hitrosti 130 kilometrov na uro tudi v primeru, da pred S90 ne bo drugega avtomobila.
V S90 so še drugi varnostni sistemi znani iz modela XC90, ki so ga decembra lani v dokaz njegovih varnostnih vrlin pred našimi očmi zapeljali v graben.
Foto: Miloš Milač