Vroča nemka z obilo, prevečkrat spregledane, bencinske romantike Vroča nemka z obilo, prevečkrat spregledane, bencinske romantike Insignia je privlačna in nevsiljiva avtocestna limuzina, ki v marsikaterem pogledu preseneti. Z 1,6 litrskim turbobencinskim motorjem s 147 kilovati (200 konjskimi močmi) ponuja romantično kombinacijo, ki jo danes na žalost kupci prepogosto spregledajo.
Svetovni avto leta 2019: velika zmaga jaguarja I-pacea, kipci še audiju A7, mclarnu 720S in suzukiju jimnyju Svetovni avto leta 2019: velika zmaga jaguarja I-pacea, kipci še audiju A7, mclarnu 720S in suzukiju jimnyju V New Yorku smo danes razglasili že 15. zmagovalce izbora Svetovni avto leta. Največ odličij je prejel jaguar I-pace.
Mercedes, v katerem se bodo vozili tudi milenijci Mercedes, v katerem se bodo vozili tudi milenijci Še ena vroča srebrna puščica s pečatom Roberta Lešnika. CLA je izjemno pomemben mercedes. Kar 70 odstotkov kupcev je novih, mlajših strank, kar tri četrtine teh pa jih ostane zvestih znamki.
Razkošen lexus s 26-palčnim zaslonom le za Azijce Razkošen lexus s 26-palčnim zaslonom le za Azijce Japonski Lexus želi kupcem ponuditi še več prostora in razkošja. To pa je mogoče le v kombijevski zasnovi. Danes je v Šanghaju predstavil prvi enoprostorec LM.

Deset križancev na najtežji slovenski preizkušnji, kako so se odrezali?

Čas branja: 6 min
15.04.2016  00:00
10 vročih malih križancev: suzuki vitara, opel mokka, nissan juke, ford ecosport, mazda CX-3, škoda yeti, peugeot 2008, renault captur, ssangyong tivoli, citroën C4 cactus na primerjalnem testu sedmih slovenskih medijev
Deset križancev na najtežji slovenski preizkušnji, kako so se odrezali?
Vroči mali križanci B segmenta so se v času največje tržne slave znašli na največjem primerjalnem testu doslej v našem medijskem prostoru. Na fotografiji suzuki vitara, opel mokka, nissan juke, ford ecosport, mazda CX-3, škoda yeti, peugeot 2008, renault captur, ssangyong tivoli, citroën C4 cactus. V nadaljevanju kako so se odrezali novi modeli proti tistim, ki na trgu vztrajajo že dolga leta, kako uporabni so križanci, so zgolj modni ali lahko ponudijo tudi visoko vrednost za odštet denar,... Fotografija je nastala v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem.

Obveščaj me o novih člankih:  

Še pred slabim desetlet­jem jih ni bilo, danes pa se prodajajo kot vroče žemljice. Mali športni terenci so hit desetletja, na velikem primerjalnem testu desetih kandidatov pa smo ugotovili, da so med seboj tudi zelo različni in da nikakor niso zgolj modni.

KOR-SKUPINSKI-TEST-CROSSOVER-6848.1460663368.JPG.s.960px.jpg
Skupinski primerjalni test smo izvedli v avtomobilskih uredništvih sedmih medijev: Časnika Finance, revije Avto fokus, Dnevnika, oddaja Volan kanala A, portala avtomobilizem.com in zurnal.si ter Planeta siol.net. Po meritvah prostora in ocenjevanja ergonomije kandidatov, smo se podali v AMZS Center varne vožnje Vransko, kjer se je deseterica pomeriva v slalomu in zaviranju. Do Maribora smo še izmerili povprečno porabo pri enakem tempu (Ciril Komotar iz Planeta siol.net pri zapisovanju rezultatov) in v poznih večernih urah zaključili ocenjevanje.

Leta 2010 je na trg zapeljal šaljivo drugačen, majhen, precej neuporaben in drag nissan juke. Tudi poznavalci avtomobilskega trga mu nismo upali pripisati, da bo zasvojil evropske (prek 100 tisoč na leto) in slovenske kupce (tudi prek 500 na leto). Leto pred jukom je na trg zapeljala škoda yeti. Zaradi manj samozavestne pojave in precejšnje prostornosti in uporabnosti, je kupce kradla razred višje. Po merah pa yeti dejansko sodi ob bok juku, tako veliko raznolikost daje ta razred.

Po krajšem zatišju se se njuni tekmeci na trg vsuli leta 2013, lani pa so si mali športni terenci - uradno B SUV - odrezali kar desetino evropskega trga s prodajo 1,2 milijona vozil in kar 38-odstotno rastjo v primerjavi z letom 2014. Kar dobro za začetnike!

Crossover1.1460664432.JPG.e.960px.jpg
Kaj križanci počnejo med stožci!? Ker so se, še zlasti v različicah s prednjim pogonom, poslovili od terena, grizejo prevzem asfalt, se potapljajo v ovinke, skratka počnejo vse kot povsem klasično zasnovani avtomobili, smo jih soočili tudi s tem izzivom. Tržno gledano so v tej velikostni skupini v garažah tudi nadomestili marsikaterega golfa, astro in megana. Zato smo preverili kako se višje, nikakor ne več visoko, nasajeni malčki znajdejo pri hitrem vijuganju med stožci. Razlike so bile skorajda nepredstavljive, od nerodnega forda ecosporta, nenatančnega in premehkega C4 cactusa, do izjemno natančne mazde CX-3, ki se z razredom crossoverjev dejansko spogleduje le še z obliko.

Deseterica v primežu sedmih medijev

V velikem primerjalnem testu, do katerega je prišlo na pobudo ustvarjalcev oddaje Volan na kanalu A, k preizkušnji pa smo pristopili še Časnik Finance, revija Avto fokus, Dnevnik in spletni mediji Planet siol.net, avtomobilizem.com in Žurnal, pa smo kandidatom vzeli tudi pravo, ne le tržno, mero in našli res velike razlike med njimi. Obenem smo na temeljiti preizkušnji odkrili doslej neodkrite talente in napake, kar je pač mogoče le ob sočasnem presedanju za volanu vseh primerjanih, ter na koncu s podrobnim ocenjevanjem skupaj določili njihovo vrednost in jih razvrstili od ena do deset.

zaviranje.1460664902.JPG.s.960px.jpg
Velike razlike pri zaviranju, pri hitrosti sto do nič celo do 15 metrov. Žal je do njih prišlo zaradi neprimerne, predvsem pa različne obutve testnih avtomobilov. Iz tega preizkusa smo zato lahko odnesli le dober in slab občutek, prvega smo začutili pri fodu ecosport, suzukiju vitari in škodi yeti, drugega pa pri ssangyongu tivoliju, mazdi CX-3 in citroënu C4 cactusu.

Na preizkus smo zapeljali deseterico najbolj vročih in v času preizkusa tudi dosegljivih predstavnikov razreda z bencinskimi motorji (ti si pač v tem razredu režejo večji delež kot dizelski): suzukija vitaro, opla mokko, nissana juka, forda ecosporta, mazdo CX-3, škodo yeti, peugeota 2008, renaulta capturja, ssangyonga tivolija in citroëna C4 cactusa.

primerjalni.1460665385.JPG.s.960px.jpg
V gosjem redu po prometni Štajerki, zadnji del pa smo speljali po stranskih cestah, strogo po omejitvah in brez nepotrebnega obremenjevanja motorjev. Ta del je pokazal na velik razpon porabe malih turbo motorjev v primerjavi z denimo klasičnim mazdinim, ki skorajda ni zaznala različnih hitrosti in slogov vožnje.

Cene od 15 do 19 tisočakov

Na kratko, omenjeni avtomobili sodijo v okvire med 4,15 in 4,3 metra zunanje dolžine, s prednjim pogonom in velikim razponom v ceni - med 15 in 19 tisočaki. V primerjalni tabeli smo jih skozi opremo in moči motorjev spravili na isti imenovalec, pridobili podatke o cenah rednih servisov, izračunali tržne cene (upoštevali smo popuste, ki jih je deležen vsak kupec, brez pogoja financiranja), ter začeli meritve.

Meter, slalom in zaviranje

Na prvi postaji v Ljubljani je imel glavno besedo meter, ki se je sprehodil po kabini in prtljažniku ter se posvetil še ergonomiji. Slalom med stožci in zaviranje na AMZS centru varne vožnje na Vranskem sta opozorila na druge vrline in slabosti, predvsem pa na veliko razliko med bratrancema peugeotom 2008 in citroënom C4 cactusom, prvemu v prid, razočaranje nad sicer prepričljivo znamko Ford, a skromnim modelom ecosport in še na dejstvo, da starost modela nikakor ni ovira za dober paket, če je ta v začetku dobro zasnovan in sproti osvežen. Tale "pripomba" gre škodi yeti.

KOR-SKUPINSKI-TEST-CROSSOVER-6709.1460663124.JPG.n.960px.jpg
Deseterica vročih športnih terencev B segmenta pred hotelom Habakuk Term Maribor, končni postaji prvega dneva skupinskega primerjalnega testa.

Kako smo ocenjevali

Pri vseh avtomobilih smo zmerili potniški in prtljažni del, oba preizkusili tudi v praksi kjer je vrednost dobila tudi oblika prtljažnika in njegova dostopnost. V kabinah smo se posvetili ergonomiji, opremi, kakovosti materialov in težavnosti namestitve otroških sedežev. Veliko pozornost smo namenili sistemom za aktivno varnost, serijsko vgrajenim in tistim, ki so ali pa sploh niso na voljo za doplačilo.

Tehnični del smo izmerili teoretično in ga ocenili še praktično, vtise smo pridobivali na regionalni cesti in avtocesti, med stožci ter pri ostrem zaviranju in kroženju po poligonu. Velik poudarek smo namenili cenam avtomobilov zmanjšanim za redne popuste, stroškom z avtomobili, porabo goriva in se za konec poigrali še z nedoločniki kot so videz, počutje za volanom faktor X in zanimive posebnosti. Ti so bolj malo vplivali na skupno oceno. Rezultati so posledica enotnih meritev in povprečna ocen posameznih medijev. Poudarjamo, da smo bili pri ocenah precej enotni.

In kakšni so končni rezultati,...?

1. mesto - Škoda yeti 1.2 TSI easy

cena 14.997 evrov, ocena: 75,3 % vseh možnih točk

primerjalni-test-019-jm.1460662536.jpg.n.960px.jpg

primerjalni-test-005-jm.1460662516.jpg.n.960px.jpg

skoda

Škoda yeti je na trgu že od daljnega leta 2009. Sprotna prenova na področju varnosti in tehnike ter posrečena zasnova v osnovi je čehinjo pripeljala na vrh primerjave. Njene vrline so izjemno dobro izkoriščena in prostorna kabina, močan in varčen stroj, odlična ergonomija, dobra varnostna oprema in zelo ugodna cena pod 15 tisoč evrov.

2. mesto - peugeot 2008 1,2 THP 110 stop&start active

cena: 14.881 evrov, ocena: 71,9 % vseh možnih točk

primerjalni-test-018-jm.1460662537.jpg.n.960px.jpg

primerjalni-test-002-jm.1460662511.jpg.n.960px.jpg

peugeot

Peugeotov modni SUV pod lično karoserijo skriva dobro urejeno in praktično potniško kabino z veliko prostora na zadnji klopi. V vožnji je udoben in okreten, med zavoji natančen in zanesljiv. Majhen turbotrivaljnik z 81 kilovati pa omogoča iskrive pospeške ter razumno motorno žejo. Dober vtis 2008 dopolni še z zelo ugodno ceno, ki je najbrž tudi posledica bližnje osvežitve tega modela.

3. mesto - mazda CX-3 G120 challenge

cena: 17.290 evrov, ocena: 71,3 vseh možnih točk

primerjalni-test-012-jm.1460662528.jpg.n.960px.jpg

primerjalni-test-004-jm.1460662512.jpg.n.960px.jpg

mazda

Mazda CX-3 je modni terenec v pravem pomenu besede, s privlačnim nosom, široko bočno linijo in mišičastim zadkom. Kljub 4,28 metra dolžine je v kabini utesnjena, na zadnji klopi pa že kar klavstrofobična. Njene očitne vrline pa so izrazita dinamika, ki presega tekmece, odziven in varčen motor ter bogata založenost z varnostnimi asistenčnimi sistemi.

4. mesto - suzuki vitara 1.6 VVT premium

cena: 16.400 evrov, ocena: 66,8 % vseh možnih točk

primerjalni-test-020-jm.1460662538.jpg.n.960px.jpg

primerjalni-test-009-jm.1460662526.jpg.n.960px.jpg

suzuki

Suzuki vitara je v novi generaciji prinesla nekaj več mehkobe kot njena klena predhodnica, na primerjavi pa se je izkazala kot avto z različnimi talenti. Škatlasta karoserija denimo ponuja veliko prostora, dobro ergonomijo in soliden bencinski motor. Varnostna in druga oprema je v sredini ponudbe, cena 16.400 evrov pa sodi med ugodnejše glede na ponujeno.

5. mesto - nissan juke 1.2 DIG-T acenta

cena: 15.920 evrov, ocena: 63,7 % vseh možnih točk

primerjalni-test-013-jm.1460662530.jpg.n.960px.jpg

primerjalni-test-006-jm.1460662518.jpg.n.960px.jpg

nissan

Pionir razreda malih športnih terencev nissan juke se po skoraj šestih letih na trgu drži presenetljivo dobro. Zagon mu daje živahen 1,2-litrski turbobencinar, vozne lastnosti so še vedno dobre, a nikakor ne več v samem vrhu. Prostornost sodi med slabše, cena pod 16 tisočaki za solidno opremljeno različico acenta pa med ugodnejše ta hip.

6. mesto - citroën C4 cactus feel puretech 110 S&S

cena: 16.570 evrov, ocena: 60,8 % vseh možnih točk

primerjalni-test-014-jm.1460662531.jpg.n.960px.jpg

primerjalni-test-001-jm.1460662509.jpg.n.960px.jpg

citroen

Citroën C4 cactus je najbolj kontroverzen član primerjave, saj na prvo žogo igra na šaljivo obliko, z razredom crossover se le spogleduje, med zavoji daje občutek, kot da nima nič skupnega z bratrancem 2008, toliko slabše se pelje, a marsikaj nadomesti z mehkim podvozjem, foteljastimi sedeži z dolgim sedalnim delom in prijetnim vzdušjem v digitalizirani kabini. Zanimiv avto za starejše, a v tej različici s previsoko ceno.

7. mesto - opel mokka 1.4 turbo 103 kW enjoy

cena: 18.780 evrov, ocena: 54,9 % vseh možnih točk

primerjalni-test-011-jm.1460662527.jpg.n.960px.jpg

primerjalni-test-003-jm.1460662514.jpg.n.960px.jpg

opel

Tržno zelo uspešna opel mokka je presenečenje te primerjave, negativno. V celoti soliden avto z najzmogljivejšim turbomotorjem po lastnostih sicer sodi med boljše, izkaže se tako s tehniko kot z udobjem, prostorom in dinamiko. Pošteno pa ji je spodrsnilo pri visoki ceni in slabši opremljenosti z varnostnimi asistenčnimi sistemi. Osvežena mokka X bo bogatejša, najbrž pa ne bo cenejša.

8. mesto - ssangyong tivoli 1.6 e-Xgi comfort

cena: 15.990 evrov, ocena: 54,5 % vseh možnih točk

primerjalni-test-015-jm.1460662532.jpg.n.960px.jpg

primerjalni-test-007-jm.1460662521.jpg.n.960px.jpg

ssangyong

Ssangyongov prvenec v razredu malih športnih terencev se je sicer izkazal s prostorno potniško kabino in prtljažnikom, udobnim vzmetenjem in navidezno močnim motorjem. Točke pa je izgubljal pri slalomu, prožnosti motorja in porabi ter res slabi opremljenosti z varnostnimi asistenčnimi sistemi. Prijeten športni terenec kljub novejšemu letniku deluje že rahlo ostarel, najmanj trendovski med primerjanimi.

9. mesto - renault captur dynamique energy TCE120 EDC

cena: 17.190 evrov, ocena: 51,3 % vseh možnih točk

primerjalni-test-016-jm.1460662533.jpg.n.960px.jpg

primerjalni-test-008-jm.1460662524.jpg.n.960px.jpg

renault

Ljubljenec Slovencev je tako kot mokka negativno presenečenje primerjave, saj na nobenem področju prav posebej ne izstopa. Udoben in solidno prostoren mali SUV se slabše izkaže pri dinamični vožnji, pestijo ga tudi velik in premalo natančen volan, slaba ponudba varnostnih sistemov ter pomanjkljiva ponudba. Bencinski turbo 1,2 TCE je mogoče dobiti le s samodejnim menjalnikom, z ročnim pa le šibkejšega TCE90.

10. mesto - ford ecosport 1.0 92 kW titanium

cena: 18.250 evrov, ocena: 44,1 % vseh možnih točk

primerjalni-test-017-jm.1460662534.jpg.n.960px.jpg

primerjalni-test-010-jm.1460662523.jpg.n.960px.jpg

ford

Pravo razočaranje, saj smo pri znamki Ford navajeni dobrih avtomobilov, pa je zelo skromni ecosport. Visoko nasajen, najbolj nestabilen in nenatančen, pa vseeno ne prav udobno vzmeten in v kabini prav cenen mali SUV tej znamki nikakor ni v čast. Zanimivo je, da tudi litrski enovaljni turbo z 92 kilovati ne more dohajati tekmecev z novejšimi stroji, res pohvalimo pa le zavore majhnega forda.

Foto: Ciril Komotar in Klemen Korenjak, Planet siol.net in Gašper Pirman, Avtomobilizem.com

Člani žirije, utrinki iz ocenjevanja

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

FINANCE
Članki
Članki Češki predsednik Zeman bi raje izgubil sredstva EU kot sprejel begunce 6

Iz višegrajskih članic so se burno odzvali na odločitev Sodišča EU, da zavrne njihovo tožbo proti evropskim begunskim kvotam; zdaj se...

FINANCE
Članki
Članki Pet prioritet EU: Da, Juncker napoveduje strožjo presojo kitajskih naložb 1

V današnjem govoru o stanju v Uniji je šef evropske komisije Jean-Claude Juncker predstavil vizijo prihodnosti EU, v njej pa - kot smo...

FINANCE
Članki
Članki Kaj predlaga Juncker v svojem, šestem scenariju za prihodnost EU 3

Ta je utemeljen na treh vrednotah - svobodi, enakosti in vladavini prava, v njem pa je Juncker nanizal vrsto reformnih predlogov, med...

FINANCE
Članki
Članki Je EU je po tihem že posekala ZDA v rasti BDP? 11

V minulih letih smo se navadili brati, da ameriško gospodarstvo okreva veliko močneje od evropskega. Pa to še drži?

FINANCE
Članki
Članki (novi krog pogajanj o brexitu) Bosta EU in Velika Britanija zbližali stališča?

V Bruslju se ob 17. uri začenja tretji krog britansko-evropskih pogajanj o brexitu; med težjimi je vprašanje o finančnih obveznostih V....