Zgodbo o toyoti prius spremljamo že od prve generacije, ki je na trg zapeljala leta 1997. Z leti se je grdi raček spreminjal, v tretji generaciji že skoraj postal labod, v novi podobi pa je znova udaril s potezami, ki razdvajajo, a pritegnejo. Oblikovna evolucija pa je stranskega pomena, prius IV je postal vozniško prijeten, prostoren in za uporabo zelo preprost avto, energijsko je še bolj učinkovit in bolj kot kdaj prej pomeni dobro alternativo klasičnim zasnovam - bencinskim in dizelskim avtom nižjega srednjega in srednjega razreda. Od sorodnega aurisa je vidno dražji, a ponuja tudi vsaj za razred boljšo izkušnjo, na vseh področjih.
evrov je tržna cena toyote prius.
3,0
litra je povorečna poraba goriva na sto kilometrov.
70
gramov je povprečen izpust ogljikovega dioksida na kilometer.
Zdaj se po svetu vozi že prek 3,2 milijona priusov, od tega več kot 300 tisoč v Evropi in slabih 400 v Sloveniji. Napočil pa je čas za priusa četrte generacije, ki kaže svoje mišice tam, kjer boste najmanj pričakovali - pri udobju in voznih lastnostih, manj, a vseeno opazno, pa seveda tudi pri ekologiji. Prius je te dni zapeljal tudi na slovenski trg, letos želi s cenami med 26 in 31 tisoč evri ujeti 30 Slovencev.
Novosti je veliko, od drzne oblike, ki vsekakor sproža nasprotujoča si mnenja, žarometov v obliki bumeranga, do večjih mer (zdaj v dolžino meri 4,54 metra in šest centimetrov) in manjšega količnika zračnega upora (0,24), h kateremu pripomorejo tudi aktivne lopute v prednji maski. Prius oblikovno bolj ločuje mnenja kot v tretji generaciji. Pri tehniki in drugih lastnostih pa ne pušča dvomov. Hibrid je postal učinkovit tudi na avtocesti, pri stalni hitrosti 120 kilometrov je poraba 4,6 litra, pri priusu tretje generacije je bila večja za sedem decilitrov. Prtljažnik je zaradi tanjše baterije in nove zasnove TNGA večji za 57 litrov - zdaj sprejme 502 litra.
Motor ostaja 1,8-litrski bencinski štirivaljnik z 71 kilovati, ki deluje v varčnem Atkinsonovem ciklu, elektromotor ima le 53 namesto 60 kilovatov. Skupna moč sistema je 90 kilovatov, deset manj kot prej, a sklop vseeno navdušuje, ne le s porabo bencina in elektrike. Akumulator NIMH (nikel metal hybrid) oziroma baterija je deset odstotkov manjša, hkrati se polni 28 odstotkov hitreje. Povprečna poraba priusa je med tri in 3,3 litra, odvisno od velikosti koles. Menjalnik je še vedno brezstopenjski, a značilnega zaganjanja v visoke vrtljaje je manj, zato je manj tudi hrupa, občutek je bolj naraven.