Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala T-cross je veliko več, kot le privzdignjen ter za tisočaka in pol dražji VW polo. Mladostnega videza, z veliko možnostmi individualizacije in prilagojen aktivnemu življenjskemu slogu navduši vse generacije, na majorških cestah pa je prepričal tudi za volanom.
Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.

Toyota prius: Okoljska izkušnja v najlepši luči

Čas branja: 2 min
14.04.2016  23:06  Dopolnjeno: 22.04.2016 07:13
Toyota prius: Okoljska izkušnja  v najlepši luči
Naslednja stopnja v razvoju hibrida, tokrat brez motečega delovanja menjalnika

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Prius dodaj
Toyota dodaj

prius26.1460652699.jpg

Zgodbo o toyoti prius spremljamo že od prve generacije, ki je na trg zapeljala leta 1997. Z leti se je grdi raček spreminjal, v tretji generaciji že skoraj postal labod, v novi podobi pa je znova udaril s potezami, ki razdvajajo, a pritegnejo. Oblikovna evolucija pa je stranskega pomena, prius IV je postal vozniško prijeten, prostoren in za uporabo zelo preprost avto, energijsko je še bolj učinkovit in bolj kot kdaj prej pomeni dobro alternativo klasičnim zasnovam - bencinskim in dizelskim avtom nižjega srednjega in srednjega razreda. Od sorodnega aurisa je vidno dražji, a ponuja tudi vsaj za razred boljšo izkušnjo, na vseh področjih.

25.950

evrov je tržna cena toyote prius.

3,0

litra je povorečna poraba goriva na sto kilometrov.

70

gramov je povprečen izpust ogljikovega dioksida na kilometer.

Zdaj se po svetu vozi že prek 3,2 milijona priusov, od tega več kot 300 tisoč v Evropi in slabih 400 v Sloveniji. Napočil pa je čas za priusa četrte generacije, ki kaže svoje mišice tam, kjer boste najmanj pričakovali - pri udobju in voznih lastnostih, manj, a vseeno opazno, pa seveda tudi pri ekologiji. Prius je te dni zapeljal tudi na slovenski trg, letos želi s cenami med 26 in 31 tisoč evri ujeti 30 Slovencev.

Novosti je veliko, od drzne oblike, ki vsekakor sproža nasprotujoča si mnenja, žarometov v obliki bumeranga, do večjih mer (zdaj v dolžino meri 4,54 metra in šest centimetrov) in manjšega količnika zračnega upora (0,24), h kateremu pripomorejo tudi aktivne lopute v prednji maski. Prius oblikovno bolj ločuje mnenja kot v tretji generaciji. Pri tehniki in drugih lastnostih pa ne pušča dvomov. Hibrid je postal učinkovit tudi na avtocesti, pri stalni hitrosti 120 kilometrov je poraba 4,6 litra, pri priusu tretje generacije je bila večja za sedem decilitrov. Prtljažnik je zaradi tanjše baterije in nove zasnove TNGA večji za 57 litrov - zdaj sprejme 502 litra.

Motor ostaja 1,8-litrski bencinski štirivaljnik z 71 kilovati, ki deluje v varčnem Atkinsonovem ciklu, elektromotor ima le 53 namesto 60 kilovatov. Skupna moč sistema je 90 kilovatov, deset manj kot prej, a sklop vseeno navdušuje, ne le s porabo bencina in elektrike. Akumulator NIMH (nikel metal hybrid) oziroma baterija je deset odstotkov manjša, hkrati se polni 28 odstotkov hitreje. Povprečna poraba priusa je med tri in 3,3 litra, odvisno od velikosti koles. Menjalnik je še vedno brezstopenjski, a značilnega zaganjanja v visoke vrtljaje je manj, zato je manj tudi hrupa, občutek je bolj naraven.

prius23.1460652700.jpg


Več iz teme:  

Preberite tudi:

14.04.2016

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Supervarčna Toyota ne zahteva več odpovedovanja 6

Največja prednost novega priusa je v tem, da je postal vozniško prijeten in zabaven avto. Prvič se zdi resna alternativa klasičnim...

AVTO
Testi
Testi Največja prednost novega priusa - postal je odličen avto 13

Skoraj 20-odstotno zmanjšanje porabe je le ena, nikakor ne največja prednost nove toyote prius. Pravo vrednost poinirju na svojem...

AVTO
Novice
Novice Bilanca po 700 tisoč kilometrih za volanom toyote prius: poraba 4,5 litra in nobene okvare 10

Robi Centrih v proizvajalcu hiš Lumar nadzoruje gradnje po gradbiščih v Sloveniji in tujini, na službenih poteh je njegov sopotnik...

AVTO
Testi
Testi Avto, ki je oral hibridno ledino

Prius je bil zgodnji avtomobilski ptič, ki je pred 20 leti sprožil hibridno evolucijo, saj se je zanj doslej odločilo skoraj šest...

AVTO
Novosti
Novosti Novi hibridni prius z rekordnim izkoristkom bencinskega motorja 10

Toyota sicer še skriva podatke o novem priusu, porabil naj bi le tri litre bencina na sto kilometrov. Izpostavlja pa najboljši, 40...

AVTO
Testi
Testi Iz okoljskega posebneža v odličen vozniški avto 3

Prius je v dvajsetih letih opravil nekaj metamorfoz, a je kljub temu ohranil svoj hibridni značaj, po drugi strani pa postal v vozniškem...

AVTO
Testi
Testi (mnenje) Kaj pravi Jure, lastnik priusa III, o novem priusu 7

Nova toyota prius skozi oči lastnika prejšnjega priusa tretje generacije – fotografa Financ Jureta Makovca.

AVTO
Testi
Testi Nova toyota prius: ko se nuna pokaže v erotičnem perilu 14

Novi prius v izvedbi executive razburja s svojo zunanjostjo in predvsem notranjostjo, hkrati še bolj poudarja svoj hibridni značaj, povrh...