Beseda eko je postala že del našega vsakdanjega besedišča, tudi in sploh pri avtomobilih. To je dobro, saj biti eko postaja »in«, ni več le stvar okoljsko ozaveščenih posameznikov ali bolj odgovornih podjetij. Kupci avtomobilov se vse bolj zavedamo, da bolj ekološki avtomobili prinašajo tudi povsem otipljive prednosti, torej nižje stroške goriva, servisov in drugih postavk vzdrževanja, višjo odkupno vrednost rabljenega vozila ... poleg tega pozitiven vpliv na okolico, še posebej v podjetjih, ki si nadenejo družbeno odgovorno podobo.
Finalisti EKO kategorije
A eko ni zgolj teorija, pri avtomobilih niso le številke o porabi goriva in izpustih ogljikovega dioksida in dušikovih oksidov, zapisane v katalogu. Pomembna je tudi praksa, ali je mogoče te številke doseči brez večjega truda in ovir, koliko v praksi odstopajo od teoretičnih vrednosti in podobno. To razmišljanje pogled na ekološke avte v hipu razdeli na več poglavij. Pri električnih, vsaj med uporabo ti ne izpuščajo toplogrednih plinov, je nujno prilagajanje polnjenju. Priključni hibridi imajo podobno težavo, hkrati pa jim evropski uradniki določajo še odpustek pri uradnem zapisu izpustov in porabe, ki neposredno zavaja kupce. Najbolj prijazni so hibridi, vozniku ustrežejo v vsem brez odpovedovanja, je pa res, da dajejo manjše, bolj realne obljube. In na koncu dizelski motorji - kljub zlovešči aferi in dokazano večjim izpustom dušikovih oksidov nekateri ponujajo izjemno dobro okoljsko bilanco. Naš prispevek pri ocenjevanju je še tehtanje vrednosti ekovozil glede na njihove izpuste in vsebino - od prostora, varnosti, udobja, zmogljivosti in podobnega.