"Ali je najboljši?" je bilo večkrat moč slišati ob predstavitvi novega Mercedesa E pri nas. Odgovora (še) ne poznamo, gotovo pa je ta stuttgartska klasika v deseti izdaji - prvega so predstavili daljnega leta 1953 in jih skupaj prodali okoli 13 milijonov - najnaprednejša limuzina na svetu.
In kar v biznisu morda še najbolj šteje, cenovno je primerna za široke množice - za taksiste, podjetja z velikim voznim parkom, rent-a-car podjetja, racionalne poslovneže in tudi za tiste, ki na računu nimajo dovolj denarja za razred S ali pa z največjo zvezdo vseeno ne želijo toliko izstopati.
Domači zastopnik Autocommerce večino svojih modelov na slovenski trg pospremi zelo čustveno, naboj pa je bil tokrat še veliko močnejši. V roke so za okoli 100 slovenskih kupcev letno (računajo na zveste in tudi povsem nove kupce, podobno kot pri C in S) končno dobili avto, ki je na temeljito prenovo zunanje podobe, moderno notranjo obdelavo, shujševalno kuro in predvsem izjemen inženirski vložek od prvega do zadnjega vijaka čakal do zadnjega.
Slovenski oblikovalski velemojster Robert Lešnik s svojo ekipo je z novim E na videz namreč zaključil prvi krog velikih sprememb pri najstarejši avtomobilski znamki na svetu, avto pa je iz ostalih modelov, tudi razreda S, poleg že znanih novotarij, bogate opreme ter velikega posluha za voznika in potnike prinesel še veliko novega.
Še najmanjše presenečenje pomeni pravzaprav oblika, saj E tako spredaj kot zadaj prinaša vidno podobnost z razredoma C in S, avtomobile pa je le stežka moč ločiti. Sploh če pri 4,92 metra dolgem, 1,85 metra širokem in 1,46 metra visokem avtu zadaj ni nobenih oznak.
Se pa toliko lažje loči E med sabo, saj izbrani dodatni zunanji paket prinaša spremembe tudi na nosu. Avantgarde (glede na različico 752-1.435 evrov) in AMG Line (3.211-3.826 evrov) imata zvezdo na sredini maske, pri paketu Exclusive za 752-1.435 evrov (in v osnovi) pa je ta klasično na pokrovu motorja. S tem so pri Mercedesu poskrbeli za vse okuse in tudi starosti svojih kupcev.
Na predstavitvi so tako bolj poudarjali, kako zelo se lahko novi E v notranjosti prilagodi potrebam, željam in seveda tudi okusu voznika in potnikov - ali je oprema bolj osnovna, za denimo taksi, rent-a-car in vozni park v podjetjih, zgledno založena ali pa zelo bogata in povsem na ravni večjega S. Takšen E bo brez težav potešil najbolj zahtevne kupce, tudi tukaj so na voljo tri stopnje Avantgarde, Exclusive in AMG Line s ceno 1.572, 3.416 in 2.528 evrov.
V notranjosti je prisoten sodobni luksuz, kar dopolnijo moderna oblika, kakovostni materiali in individualne možnosti kombinacij. V središču je 31,2-centimetrski zaslon na dotik, še enega takšnega z digitalnimi merilniki lahko najdemo pred očmi voznika. Upravljanje poteka prek drsnika na dotik na volanu, kar je prav tako novost, na voljo pa je 64 možnosti ambientalne osvetlitve - dovolj možnosti za polna dva meseca.
E k nam za začetek sicer prihaja s tremi motorji, pri čemer je 2,0-litrski turbodizel v 220d povsem nov. Ima dve turbini, na krajši vožnji pa se je izkazal z uglajenostjo, tihim delovanjem in več kot solidnimi pospeški. 9-stopenjski samodejni menjalnik predstavlja mehko in neopazno, ali pa hitro, nanj pa smo pozabili že po nekaj metrih, tako zelo dober in nevsiljiv je.
Vedno najde idealno prestavo, tudi pri prehitevanju ne okleva, obenem pri 130 km/h brni z vsega 1.200 vrtljaji ter zmore 400 Nm navora. Odličen motor za vsak dan in daljša potovanja, kombinacija pa bo potešila tudi bolj dinamične voznike.
Novi E se namreč tudi med ovinki pelje zelo dobro, k boljšemu občutku pripomore tudi sistem Agility Control s selektivnim blaženjem in petimi programi (Eco, Comfort, Sport, Sport+ in Individual). Inženirji so na vozni dinamiki naredili velik korak naprej, seveda pa E ostaja tudi klasičen udoben potovalnik, ki za šalo požira več sto kilometrov v kosu.
- Cenik - Mercedes-Benz E (0 KB)
Zastopnik je tudi pojasnil, da so za domače kupce pripravili privlačne popuste na različne pakete, tako bodo denimo z osnovnimi halogenskimi žarometi ponoči svetili le redki. Tudi ti so na presenečenje mnogih namreč na voljo, kar kaže na to, kako želijo pri Mercedesu svoj novi E približati različnim ciljnim skupinam kupcev.
Trgovski potnik ali taksist bo na medosni razdalji 2,93 metra cenil dodatno udobje med vožnjo ter vložil denar raje v klimatizirane sedeže z masažno funkcijo Energizing (skupaj 18 zračnih komor in 8 programov), usnjeno oblazinjenje ali ogrevan volan, kot pa denimo v klasični LED (okoli 1.200 evrov) ali Multibeam LED žaromet s 84 diodami ter sistemom za prilagajanje snopa luči (2.660 evrov).
Med dodatno opremo so tudi zračno vzmetenje Air Body Control, webasto, vrhunsko ozvočenje Burmester s 23 zvočniki, TV sprejemnik, brezžični sistem za polnjenje telefona in seveda mnogi sistemi za varnost in pomoč.
Novi E s sistemom Drive Pilot, ki združuje delovanje aktivnega tempomata in aktivnega asistenta za menjavo voznega pasu zmore tudi delno samostojno voziti. Sistem deluje do hitrosti 210 km/h, enako radarski tempomat (od 20 km/h), pilot za omejitev hitrosti pa sam zazna spremembe pri omejitvi. Avto tako sam prilagodi hitrost na ustrezno, ko denimo zapeljete v naselje.
Na predstavitvi so poudarjali tudi vso možno sodobno tehnologijo, s katero E odpira novo poglavje ne zgolj v svojem razredu, ampak tudi v luksuznem. Središče multimedije nove generacije je CommandOnLine, ki podpira delovanje Androidov in Applov, z informacijsko-razvedrilnim sistemom, navigacijo in komunikacijo pa izpolni veliko želja.
Žal vse pri nas zaradi vključenih storitev v oblaku in povezljivosti z GSM omrežjem še ne deluje oziroma ni usklajeno z domačimi operaterji, s tem odpade predvsem atraktivno samodejno parkiranje, tudi pameten mobilni telefon pri nas še ne more nadomestiti ključa za vstop in zagon motorja. Sistemi bodo morda delovali letos, morda prihodnje leto, točnega odgovora nismo dobili.
Deluje pa digitalni kombinirani inštrument, voznik ima na voljo tri stile prikaza: športnega, klasičnega in progresivnega. Digitalni prikaz omogoča bolj raznolik ogled vsebin in zagotavlja kakovostnejši prikaz funkcij vozila, na primer asistenčnih sistemov.
Večino vsega novega je v praksi preizkusil Miloš na prvi vožnji novega E. "Občutek v tako pametnem in varnem avtu je izjemen, verjemite mi!" je povzel doživetje za volanom trenutno najnaprednejše limuzine na svetu. Glede tega na slovenski predstavitvi ni bilo dvomov, zvesti domači kupci prejšnjih generacij in bodoči, predvsem mlajši kupci pa so s prihodom novega Mercedesa E k nam le dočakali veliki trenutek in že razprli denarnice.