Velikansko zanimanje javnosti, nešteti tviti in vroče debate, predvsem pa nepregledna vrsta ljudi pred prodajnimi saloni po vsem svetu so stvari kot ob začetku prodaje novega Applovega mobilnika za nekaj sto evrov. Kdo bi si mislil, da lahko podobno evforijo sproži - avto. Ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Tesla je postal statusni simbol, pred dobrim tednom pa še dosegljiv širšim množicam s cenejšim modelom 3. Očitno je bila odločitev pravilna, saj so v zgolj 24 urah prejeli 115 tisoč naročil, kar je skoraj trikrat toliko, kolikor so naredili avtomobilov v vsem prejšnjem letu. In to kljub temu, da avta še nihče ni videl. Takšno zanimanje za novi model je za avtomobilsko industrijo nekaj novega.
Vrste v Avstraliji in Avstriji
Posel za skoraj deset milijard evrov
»Obljubim vam, da ne boste razočarani!« je ob tem sledilcem prek Twitterja zapisal Teslov prvi mož Elon Musk. Osnovno ceno za model 3 so v Tesli postavili pri 35 tisoč dolarjih oziroma okoli 33 tisoč evrih, kar je zgolj polovica tistega, kar zahtevajo za modela S in X, s subvencijami pa se bo cena ponekod dodatno znižala. Znesek za povprečnega Američana sicer ni tako visok, saj je v ZDA najbolj prodajan velikanski terenski poltovornjak ford F-150 s ceno okoli 30 tisoč evrov.
Evforija nad zdaj dostopnim statusnim simbolom se v prihodnjih dneh po razkritju ni polegla, ampak dobila nov zagon, število naročil pa je kmalu preseglo neverjetnih 300 tisoč. Upoštevaje zgolj vplačane akontacije - ob odstopu od naročila jih vrnejo v celoti - je Tesla Motors zbral 300 milijonov evrov, celotna vrednost vplačanih avtomobilov pa je dosegla skoraj deset milijard evrov. Dogajanje je nagradila tudi borza, vrednost Teslovih delnic se je ob prvem navalu naročil okrepila za več kot sedem odstotkov.
Kakšen je pravzaprav model 3
Model 3 je električna limuzina za pet ljudi, a le s štirimi vrati, z dimenzijami audija A4, BMW serije 3 in mercedesa C, ki je oblikovno zmes modelov S in X. Tudi najnovejši tesla je ohranil zasnovo dveh prtljažnih prostorov, osrednji element vozila v notranjosti je velik in vodoravno postavljen zaslon na dotik, na voljo pa bo tudi sistem samodejne vožnje sklopa autopilot. Za udobje so poskrbeli s pomikom prednje vrste sedežev naprej, v avtu pa bo dovolj prostora za prevoz daljših predmetov, kot je denimo jadralna deska. V poplavi raznih električnih modelov, ki z enim polnjenjem prevozijo dobrih sto kilometrov, model 3 s polno baterijo obljublja doseg okoli 350 kilometrov, ima pa tudi dobre zmogljivosti.
Hiter, neslišen in prijazen do okolja
Z mesta do sto kilometrov na uro bo že osnovni model pospešil v šestih sekundah, najmočnejši pa ponuja zmogljivosti na ravni BMW M3. Po mestu, odprtih cestah in avtocestah se bo zaradi električnega pogona premikal povsem neslišno in brez škodljivih izpustov. Na prvem mestu bo varnost, model 3 naj bi na tem področju prejel najvišje ocene. Model 3 bo možno polniti na Teslovih hitrih polnilnicah, izdelovali ga bodo v ameriškem Freemontu, baterije pa v novi Gigatovarni. Musk je sporočil, da se bo proizvodnja začela konec leta 2017, že osnovni model brez nekaterih dodatkov pa naj bi bil izjemen. Musk je model 3 sicer opisal kot zadnji korak v velikem načrtu - avtomobil za množice po dostopni ceni. Z njim naj bi dosegli tudi levji delež načrta o letni proizvodnji 500 tisoč avtomobilov do leta 2020.