Zdi se, da sta na trgu že celo večnost, pa se nista vidno postarala. BMW serije 5 gran turismo in klasična limuzinska petica štejeta že dobrih šest let, kar v avtomobilskem svetu kliče po hitri zamenjavi, razen če gre za ikono, ki staranja pač ne pozna.
Obe petici pa se glede na starost, tudi zaradi temeljite tehnične prenove v sredini življenjskega cikla, predvsem pa zaradi odlične prvotne zasnove, še vedno držita odlično. Če smo natančni, sta prve znake staranja pokazali šele lani ob prihodu supersodobne serije sedem in pred kratkim ob samozavestnem nastopu mercedes-benza razreda E.
Manj kot leto pred prihodom novih modelov, smo pod drobnogled vzeli limuzinsko petico v najzmogljivejši dizelski različici M550d xDrive ter njeno sestrično v različici gran turismo in šibkejšim šestvaljnim dizlom v različici xDrive 530d.
Divji ritem dizelskega srca
Ena od pridobitev preoblačenja v sredini življenjskega obdobja je bil tudi trilitrski dizel, ki s pomočjo treh turbo polnilnikov ponuja številke audijevega osemvaljnega turbodizla - natančneje 280 kilovatov oziroma 381 konjskih moči. V dolinah motornih vrtljajev delujeta prva dva turbo polnilnika, pri 2.700 vrtljajih pa se vklopi še tretji, ki petico pri polnem plinu spremeni v športnika s skoraj bencinskim veseljem do vrtenja, z lahkoto gre do 5.400 vrtljajev, in pospeški na ravni porscheja 911.
Do stotice skoči v 4,7 sekunde, ob tem zaradi štirikolesnega pogona drži odličen stik s podlago, ter zna ob vključenem programu nastavljivega vzmetenja sport tudi po bencinsko, čeprav nekoliko nenaravno, zažvrgoleti. Navora je kar za 740 newtonmetrov, prožnost je zgledna ne glede na hitrost in izbrano predstavo. Poraba pa se giblje od pet do 11, 12 litrov, številke okoli osem pa je mogoče doseči brez težav. Veliko sape za veliko denarja, natančneje 95.950 evrov za M550d xDrive brez nepogrešljive dodatne opreme. Dobro opremljen 520d boste dobili za polovico tega zneska, malo rabljenega pa za tretjino.
Lastnosti, ki jih pri petici še danes cenimo: Res širok razpon ter učinkovito nastavljanje blaženja v programih ecopro, comfort do sport in sport +, skorajda brezhibna ergonomija v prednjem delu kabine, osvežena digitalna armaturna plošča in nabor elektronskih pomagal. Očitno pa za nekaterimi tekmeci zaostaja pri aktivnih varnostnih sistemih, zasnovo karoserije in posledično tudi maso ki dosega skoraj dve toni (1.955 kilogramov), prostornostjo zadnje klopi ter nekaj manj očitnimi podrobnostmi.
Limuzinsko petico iz oddelka M performance z najzmogljivejšim dizelskim motorjem, ko gre za moč na enoto prostornine, ta hip smo pred dvema letoma neskromno primerjali z brutalnim M5 in ugotovili, da pravzaprav primerjava niti ni vzdržna. Dizelski M je pravi kralj avtocest, podivjanih 560 konjev v bencinskem M pa ne uspe slediti, ne po temperamentu, ne po zvoku.
V marsičem užene celo sedmico
To je tisti BMW 5, ki pri marsikomu zbudi različne občutke, večinoma pa odklonilne. Višja karoserija, peta vrata na masivnem zadku in napihnjen prednji del 5 gran turisma tudi po prenovi ne delujejo prav skladno. A BMW vztraja pri tej niši, vanjo je zapeljal tudi z oblikovno sorodno serijo 3 GT. Če odmislite manj razburljive poteze 5 GT, pa boste v njej našli res veliko dobre vsebine, morda tudi cenejše nadomestilo za serijo sedem, če ugled pri izbiri ne bo na prvem mestu. Serija 5 GT je z natanko petimi metri dolžine, 1,56 metra višine in 3,07 metra medosja primerljiva s sedmico.
Po prostornosti na zadnji klopi jo prekaša, predvsem je v 5 GT prijetno in lažje sedati ter vstajati kot v limuzinah za katere se zdi, da se že kar preveč vneto spogledujejo s športnimi avtomobili. Zadnjo klop ali ločena sedeža je mogoče celo po dolžini pomikati, prtljažnik pa odpirati z ali brez zadnjega stekla ter ga naložiti s 500 do 1.700 litri prtljage. BMW 5 GT je tudi v prednjem delu prostoren in zračen avto, ergonomsko brez večjih napak. Občutek za volanom pa je zaradi višje karoserije in težišča pač drugačen, bolj limuzinski in manj natančen.
Gran turismo se vidneje pozibava ali pa bolj stresa (v športni nastavitvi podvozja), predvsem pa je pri hitrejši vožnji občutna njegova masa 2.070 kilogramov (različica 530d xdrive). Na tem področju pri novem modelu pričakujemo največje korake naprej. S temi številkami se petica skoraj izenači z orjaki tega razreda - luksuznimi terenci kot so cayenne, Q7, tudi X5. Enako pa velja tudi za ceno 74.350 evrov.
Pogonski del, v tem primeru gre za trilitrski biturbodizel s 190 kilovati in 560 newtonmetri navora, razen manjših tresljajev ne dovoli zamer. Stroj igraje opravi z visoko maso petice. Pri pospeševanju z mesta deluje še bolj odločno kot M550d, ki mu prehitre štarte onemogoča elektronika, do stotice sicer skoči v 6,2 sekunde in spije med dobrih pet in devet litrov, v povprečju slabih osem na sto kilometrov.
Foto: Miloš Milač