Avto

BMW M550d in 530d GT: bavarska jesen je topla kot pomlad

Test: BMW M550d xDrive in 530d xDrive gran turismo; v jeseni življenja ju na njuna leta spominjata le prestižna sedmica in tekmec iz Stuttgarta

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.04.2016 01:06
Dopolnjeno: 06.04.2016 09:31
Čas branja: 4 min
BMW M550d in 530d GT: bavarska jesen je topla kot pomlad
(levo) Limuzinska klasika serije 5, v tem primeru z opremo M performance in silovitim trilitrskim biturbodizlom z 280 kilovati ali nenavaden mešanec med karavanom, SUV in limuzino - 5 gran turismo z vidnimi prednostmi pri prostoru, uporabnosti in tudi udobju.

Zdi se, da sta na trgu že celo večnost, pa se nista vidno postarala. BMW serije 5 gran turismo in klasična limuzinska petica štejeta že dobrih šest let, kar v avtomobilskem svetu kliče po hitri zamenjavi, razen če gre za ikono, ki staranja pač ne pozna.

Obe petici pa se glede na starost, tudi zaradi temeljite tehnične prenove v sredini življenjskega cikla, predvsem pa zaradi odlične prvotne zasnove, še vedno držita odlično. Če smo natančni, sta prve znake staranja pokazali šele lani ob prihodu supersodobne serije sedem in pred kratkim ob samozavestnem nastopu mercedes-benza razreda E.

Manj kot leto pred prihodom novih modelov, smo pod drobnogled vzeli limuzinsko petico v najzmogljivejši dizelski različici M550d xDrive ter njeno sestrično v različici gran turismo in šibkejšim šestvaljnim dizlom v različici xDrive 530d.

Divji ritem dizelskega srca

P5111045.1459893233.JPG.n.960px.jpg
M550d xDrive ni pravi M, je pa vsekakor dober približek, ko gre za silovit navor, odzivnost, celo vrtenje ki spominja na bencinski stroj, ne pa tudi brutalnost in melodijo originalnega V8 biturba. Cena in poraba seveda govorita v prid dizelskega M.

Ena od pridobitev preoblačenja v sredini življenjskega obdobja je bil tudi trilitrski dizel, ki s pomočjo treh turbo polnilnikov ponuja številke audijevega osemvaljnega turbodizla - natančneje 280 kilovatov oziroma 381 konjskih moči. V dolinah motornih vrtljajev delujeta prva dva turbo polnilnika, pri 2.700 vrtljajih pa se vklopi še tretji, ki petico pri polnem plinu spremeni v športnika s skoraj bencinskim veseljem do vrtenja, z lahkoto gre do 5.400 vrtljajev, in pospeški na ravni porscheja 911.

P5130097.1459896779.JPG.w.960px.jpg

Do stotice skoči v 4,7 sekunde, ob tem zaradi štirikolesnega pogona drži odličen stik s podlago, ter zna ob vključenem programu nastavljivega vzmetenja sport tudi po bencinsko, čeprav nekoliko nenaravno, zažvrgoleti. Navora je kar za 740 newtonmetrov, prožnost je zgledna ne glede na hitrost in izbrano predstavo. Poraba pa se giblje od pet do 11, 12 litrov, številke okoli osem pa je mogoče doseči brez težav. Veliko sape za veliko denarja, natančneje 95.950 evrov za M550d xDrive brez nepogrešljive dodatne opreme. Dobro opremljen 520d boste dobili za polovico tega zneska, malo rabljenega pa za tretjino.

Lastnosti, ki jih pri petici še danes cenimo: Res širok razpon ter učinkovito nastavljanje blaženja v programih ecopro, comfort do sport in sport +, skorajda brezhibna ergonomija v prednjem delu kabine, osvežena digitalna armaturna plošča in nabor elektronskih pomagal. Očitno pa za nekaterimi tekmeci zaostaja pri aktivnih varnostnih sistemih, zasnovo karoserije in posledično tudi maso ki dosega skoraj dve toni (1.955 kilogramov), prostornostjo zadnje klopi ter nekaj manj očitnimi podrobnostmi.

Ali M v oznaki prinaša M občutke?

Limuzinsko petico iz oddelka M performance z najzmogljivejšim dizelskim motorjem, ko gre za moč na enoto prostornine, ta hip smo pred dvema letoma neskromno primerjali z brutalnim M5 in ugotovili, da pravzaprav primerjava niti ni vzdržna. Dizelski M je pravi kralj avtocest, podivjanih 560 konjev v bencinskem M pa ne uspe slediti, ne po temperamentu, ne po zvoku.

V marsičem užene celo sedmico

P5080987.1459896917.JPG.n.960px.jpg

To je tisti BMW 5, ki pri marsikomu zbudi različne občutke, večinoma pa odklonilne. Višja karoserija, peta vrata na masivnem zadku in napihnjen prednji del 5 gran turisma tudi po prenovi ne delujejo prav skladno. A BMW vztraja pri tej niši, vanjo je zapeljal tudi z oblikovno sorodno serijo 3 GT. Če odmislite manj razburljive poteze 5 GT, pa boste v njej našli res veliko dobre vsebine, morda tudi cenejše nadomestilo za serijo sedem, če ugled pri izbiri ne bo na prvem mestu. Serija 5 GT je z natanko petimi metri dolžine, 1,56 metra višine in 3,07 metra medosja primerljiva s sedmico.

P5130063.1459896968.JPG.e.960px.jpg

Po prostornosti na zadnji klopi jo prekaša, predvsem je v 5 GT prijetno in lažje sedati ter vstajati kot v limuzinah za katere se zdi, da se že kar preveč vneto spogledujejo s športnimi avtomobili. Zadnjo klop ali ločena sedeža je mogoče celo po dolžini pomikati, prtljažnik pa odpirati z ali brez zadnjega stekla ter ga naložiti s 500 do 1.700 litri prtljage. BMW 5 GT je tudi v prednjem delu prostoren in zračen avto, ergonomsko brez večjih napak. Občutek za volanom pa je zaradi višje karoserije in težišča pač drugačen, bolj limuzinski in manj natančen.

Gran turismo se vidneje pozibava ali pa bolj stresa (v športni nastavitvi podvozja), predvsem pa je pri hitrejši vožnji občutna njegova masa 2.070 kilogramov (različica 530d xdrive). Na tem področju pri novem modelu pričakujemo največje korake naprej. S temi številkami se petica skoraj izenači z orjaki tega razreda - luksuznimi terenci kot so cayenne, Q7, tudi X5. Enako pa velja tudi za ceno 74.350 evrov.

P5111015.1459897038.JPG.n.960px.jpg

Pogonski del, v tem primeru gre za trilitrski biturbodizel s 190 kilovati in 560 newtonmetri navora, razen manjših tresljajev ne dovoli zamer. Stroj igraje opravi z visoko maso petice. Pri pospeševanju z mesta deluje še bolj odločno kot M550d, ki mu prehitre štarte onemogoča elektronika, do stotice sicer skoči v 6,2 sekunde in spije med dobrih pet in devet litrov, v povprečju slabih osem na sto kilometrov.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Morda ta hip najboljši BMW, ki obuja že skoraj pozabljene vrednote
Avto
AvtoMiloš Milač Morda ta hip najboljši BMW, ki obuja že skoraj pozabljene vrednote 9

BMW se je v iskanju niš sprva zaletel v zid, nato pa našel pravo pot z novo serijo 6 gran turismo. To je avto, ki z udobjem, prostorom in »človeško« višino odkriva čase, ko so bile limuzine najprej limuzine, šele nato športniki.

FINANCE
Avto
Popolna bavarska ponudba za direktorje
Avto
AvtoMiloš Milač Popolna bavarska ponudba za direktorje

BMW je v višjem srednjem razredu lani zaokrožil ponudbo serije 5 z novo serijo 6 gran turismo s presenetljivo dodano vrednostjo

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)