Razred terenskih poltovornjakov v zadnjih mesecih poka od novosti, svoje adute sta že pokazala Mitsubishi L200 in Nissan navara, v kratkem jih bo Toyota hilux, te dni pa je v središču pozornosti Ford ranger. Ameriški mišičnjak stavi na dolgo tradicijo in sloves najbolje prodajanega pick-upa v Evropi, v praksi pa ni le vzdržljiv, močan in vsestransko uporaben garač, ampak velja za pravega šarmerja, ki obenem skrbno varuje svoj živi tovor.
Med ultimativnimi akcijskimi junaki precej visoko kotira iznajdljivi MacGyver, ki svet reši z zobotrebcem in prazno pločevinko ter karkoli popravi samo s pomočjo lepilnega traku, sponke za papir in vrvice. Za takšnega zanesljivega univerzalca že dobrih 15 let velja Ford ranger, slovenske kupce pa je omrežil z uporabnostjo, zanesljivostjo in obliko.
Po novem bo ranger najbrž imel še lažje delo pri iskanju poti do 250 kupcev na leto, saj mu bodo izdatno pomagale tri prenovljene in različno velike kabine (enojna primerna za nadgradnjo, podaljšana z zasilno klopjo in dvojna s pravo klopjo) ter uporaben keson s prostornino od 1,45 do 1,8 kubičnega metra ter nosilnostjo do 1,2 tone (možnost zapiranja ali nadgradnje)
K temu je treba dodati še odlične terenske zmogljivosti (tudi reduktor in mehanska zapora zadnjega diferenciala), krepko vlečno moč (skupaj do 3,5 tone), temeljito prenovljeno in dodelano kabino, obsežen nabor varnostno-asistenčnih pripomočkov ter vzorno varnost.
- Cenik - Ford ranger (0 KB)
Fordov pick-up je poleg nekaj oblikovnih sprememb predvsem na prednjem delu s prenovo dobil tudi več očem nevidnih novosti in izboljšav. Tako so dodelani in optimizirani vsi trije turbodizli, kar obljublja do 17 odstotkov nižji porabo. 2,2-litrski dizel je zdaj na voljo s 96 ali 118 kilovati (oziroma 130 in 160 konjev), na vrhu pa je 3,2-litrski petvaljnik z okroglimi 200 konji in kar 470 Nm največjega navora.
Kupcem sta pri tem na voljo ročni in samodejni menjalnik ter dvokolesni (na zadnji kolesni par) ali štirikolesni pogon. Pri slednjem lahko z izbirnim gumbom preklapljamo med dvo- (2H) ali štirikolesnim pogonom (4H) vse tja do hitrosti 120 km/h, za vklop reduktorja (4L) pa se je treba zaustaviti.
Preklop kljub temu deluje nezaznavno in hitro, reduktor iz rangerja naredi pravega plezalca, v najtežjih razmerah pa do izraza pride še zapora zadnjega diferenciala.
Fordovi oblikovalci so krepko pljunili v roke pri kabini. Ta je tako po udobju kot kakovosti na ravni tiste v osebnih vozilih, v višjih stopnjah opreme premore delno digitalno instrumentno ploščo in Fordov vmesnik Sync druge generacije z velikim zaslonom na dotik.
V rangerja so s prenovo vgradili tudi več naprednih tehnologij (aktivni tempomat, sistem za samodejno zadrževanje vozila na voznem pasu in sistem za prepoznavanje prometnih znakov) in dodali ves nabor varnostnih sistemov, kar mu je kot edinemu v segmentu prineslo pet zvezdic na testu Euro NCAP.
Pri Fordu si s prenovljenim rangerjem tako upravičeno želijo, da bi še naprej ohranjali status najbolje prodajanega pickupa v Evropi. Lani se je zanj namreč odločilo za 27 odstotkov več kupcev oziroma dobrih 27 tisoč, med 200 do 250 prodanih primerkov pa mu pri nas prinaša večinski tržni delež.
Na slovenski predstavitvi je bilo med pisano množico rangerjev hitro moč prepoznati največjega frajerja med vsemi, ki sliši na ime Wildtrack. Atraktivna oranžna barva, dvojna kabina z dovolj udobja tudi na zadnji klopi, v nosu odličen petvaljnik ter na boku zgovoren napis 4x4 - takšen ranger za 35.800 evrov se zdi pripravljen na osvajanje sveta ter pri tem obljublja zvrhano mero zabave.
Foto: Gašper Miš