Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala T-cross je veliko več, kot le privzdignjen ter za tisočaka in pol dražji VW polo. Mladostnega videza, z veliko možnostmi individualizacije in prilagojen aktivnemu življenjskemu slogu navduši vse generacije, na majorških cestah pa je prepričal tudi za volanom.
Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.

Uživači, ste pripravljeni na zgoraj brez?

Čas branja: 5 min
03.04.2016  00:01
Mazda MX-5 je sinonim za roadstersko erotiko že 25 let, s prihodom četrte generacije za najmanj 23.990 evrov pa je še bolj jasno zakaj - uživačem za razumen denar omogoča doživetje popolne vozniške ekstaze
Uživači, ste pripravljeni na zgoraj brez?

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Mazda dodaj
Recaro dodaj

Mazda-MX-122.1459606159.JPG.s.960px.jpg

Čarobno okolje Goriških Brd, suho in ne pretoplo vreme, nešteti zavoji med briškimi griči in praktično nič prometa. Bere se kot popoln scenarij za preizkus vozniške odličnosti, ki jih s svojim ugledom obljublja vznemirljiva, zmogljiva, cenovno dostopna in predvsem uživaška avtomobilska ikona - Mazda MX-5.

Mazda-MX-117.1459605831.JPG.s.960px.jpg

Visoka pričakovanja in povečan srčni utrip je mala Japonka upravičila že na prvi pogled, za volanom in zgoraj brez pa mnoge moške in eno žensko ponesla do nirvane. Le kdo bi se ji lahko uprl? Približno 20 Slovencev letno gotovo ne.

Mazda-MX-068.1459605891.JPG.s.960px.jpg

Naj gre za krizo zgodnjih ali poznih srednjih let, mladostniško vihravost ali umirjeno damo, kultni roadster je znova temeljito pripravljen, da ustreže vsem, ki želijo v vožnji predvsem uživati. Za pristne užitke pa ne bo treba seči globoko v žep.

Mazda-MX-018.1459605921.JPG.s.960px.jpg

Popularna in z nazivom Svetovni avto leta ovenčana Mazda MX-5, ki je do zdaj našla prek 950 tisoč kupcev, je pri nas na voljo za 23.990 evrov (osnovna izvedenka Emotion s šibkejšim 1,5-litrskim motorjem s 96 kilovati) pa vse do 31.490 evrov, kolikor stane najbogatejša Revolution Top z 2,0-litrskim motorjem s 118 kilovati. Vmes so še Challenge, Attraction in Revolution, na voljo je sedem barv.

20160330-110105

Z vrnitvijo h koreninam Mazda MX-5 namreč uteleša vse tisto, zaradi česar je ta legendarni roadster zaslovel: čvrsta drža in stabilna lega (nizko težišče), občutek igrivosti in lahkotnosti (razmerje razporejene mase zaradi vzdolžno nameščenega motorja spredaj in pogona zadaj namreč ostaja idealno, v razmerju 50:50) ter seveda oblika, ki navduši. Kot da je vedno pripravljena na skok.

Mazda-MX-106.1459614449.JPG.e.960px.jpg

Mazda je v MX-5 prenesla vse tisto, kar premore njihova uveljavljena oblikovalska filozofija KODO, s katero posnemajo gibanje in vitalnost. MX-5 z napetim in roadstersko klasičnim dolgim pokrovom motorja ter kratkim in zaobljenim zadkom deluje dinamično in samozavestno, njeno poslanstvo pa je uživanje v zavojih. K temu pripomorejo tudi kompaktnejše mere, skupna dolžina (391,5 cm) in medosna razdalja (231 cm) sta nekoliko krajši, kljub temu pa je avto prostornejši.

Mazda-MX-032.1459614613.JPG.s.960px.jpg

"Ali bo zame dovolj prostora?" je bilo prvo vprašanje starega znanca ob 174 cm široki in vsega 123 cm visoki MX-5. Ta s svojimi 190 cm v roadsterjih na cesto večinoma gleda nad okvirjem vetrobranskega stekla ali z nagnjeno glavo pod njim. "Menda bo!", pri Mazdi so položaj sedenja namreč znižali za dva centimetra, za 36 mm zvišali prostor nad glavo ter nekoliko nagnili sedež, kar naj bi udoben položaj sedenja omogočalo tudi višjeraslim. S seboj na pot bodo lahko vzeli še eno sopotnico ali sopotnika, v prtljažnik pa gresta dva kovčka.

Mazda-MX-028.1459605327.JPG.s.960px.jpg

Inženirji so se posvetili tudi preglednosti med vožnjo. Pokrov motorja iz aluminija je postavljen nižje, stebrička A in okvir vetrobranskega stekla in stebrička pa so pomaknjeni bolj nazaj in tanjši S tem zagotavljajo panoramski razgled z večjo preglednostjo nad pogoji v prometu in oborbnim gibanjem. Voznikov pogled obenem sledi liniji v barvi karoserije iz notranjosti skozi vetrobran na visoko dvignjena blatnika, ki poskrbita za mišičasto podobo ter zaznamujeta skrajni bočni točki vozila.

Mazda-MX-5.1459605383.JPG.n.960px.jpg

Čeprav je MX-5 lepa tudi z dvignjeno platneno streho (v črni barvi), se veliko bolje počuti brez nje. Za nekajsekundno slačenje zadostuje že hiter in enostaven poteg kar iz vozniškega položaja - tudi pri višjih hitrostih. Roadster namreč uteleša občutek odprtosti, uživanje ob vožnji zgoraj brez kjerkoli in kadarkoli pa hitro zasvoji. Protivetrni ščitnik pri tem zagotavlja prijetno vožnjo, če pa vas na poti preseneti kaka ploha, se boste brez težav pokrili tudi pri hitrosti 60 km/h.

Mazda-MX-009.1459605455.JPG.s.960px.jpg

"Najprej kava ali vožnja?," je bilo bolj retorično vprašanje Mazdinega zastopnika, ključ rdeče MX-5 pa edina stvar, ki nas je tisti hip zanimala. Navdušenje nad novinko se v športno-elegantni notranjosti še okrepi. Sodobna armaturna plošča ob nekaterih ergonomskih izboljšavah ostaja preprosta ter podrejena simetričnosti in športnosti.

Mazda-MX-5-2016-1280x960-wallpaper-a0.1459615097.jpg.n.960px.jpg

Prepoznavno Mazdino okolje, kakovostni materiali in izdelava, z umetnim usnjem prevlečena armaturna plošča, odlična usnjena športna sedeža Recaro obrobljena z rdečimi šivi (Recaro (oprema Revolution Top), vmes športno kratka ročica 6-stopenjskega ročnega menjalnika, pred očmi stilsko dodelani merilniki s tistim za vrtljaje postavljenim za volan z majhnim premerom hipoma ustvarijo odlično vzdušje za vožnjo.

Mazda-MX-052.1459612774.JPG.s.960px.jpg

Pedali (zavorni je za 27 mm bolj pomaknjen proti sredini in s tem bliže pedalu za plin), krmilni elementi (volan in menjalnik), merilniki in vsa oprema so namreč optimalno razporejeni, da vozniku omogočijo ohranjanje vzravnanega položaja in udobja pri vožnji. Pri Mazdi so v MX-5 vgradili tudi skupeh tehnologij Skyactiv, ki so jih povezali z njihovo "strategijo gramov" ter s tem omogočili znižanje lastne mase vozila za več kot sto kilogramov.

Mazda-MX-5-2016-1280x960-wallpaper-b2.1459613669.jpg.e.960px.jpg

Razlika pri le dobro tono težkem vozilu je občutna. Inženirji so grame prihranili pri obdelavi materialov (luknje, valoviti rezi), z izdatnejšo rabo jekla z visoko natezno trdnostjo ter aluminija. Poleg motornega pokrova je takšen tudi prtljažni, iz aluminija pa sta še prednja blatnika in ojačitve prednjega in zadnjega odbijača, zmanjšali pa so tudi maso platnene strehe.

Mazda-MX-050.1459606422.JPG.s.960px.jpg

Za zabavni del v MX-5 poskrbi kvalitetno Bose ozvočenje z 9 zvočniki, po dva sta v vzglavnikih, in 7-palčni zaslon na dotik z navigacijo, za udobje (samodejna) klima, za varnost pa ob togi karoseriji ter sprednjimi in stranskimi zračnimi blazinami še nabor varno-asistenčnih sistemov i-ActiveSense (sistem za samodejno zaviranje v sili, sistem za nadzor mrtvih kotov, opozorilo na promet za vozilom, sistem opozarjanja na zapuščanje voznega pasu, prilagodljiv LED žarometi, samodejno upravljanje dolgih luči).

Mazda-MX-109.1459605086.JPG.s.960px.jpg

S pritiskom na gumb se zamolklo zbudi 2,0-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik s 118 kilovati oziroma 160 »konji« in tehnologijo Skyactive, ki je postavljen bliže sredini vozila. Kotički ust že silijo proti ušesom, zvok atmosferca je namreč zelo dober, z naraščanjem vrtljajev pa prerašča v simfonijo. Mazdini inženirji so ga zares vrhunsko uglasili, ob takšnem orkestru se tudi kvalitetno ozvočenje zdi odveč.

Mazda-MX-036.1459605174.JPG.s.960px.jpg

Navdušenje že po nekaj sto metrih nadgradi menjalnik. S kratkimi hodi in lahkotnim občutkom se zdi kot ustvarjen za uživaško vožnjo, obenem je natančen in odziven. Streho nemudoma porinemo za sedeže, veter in nebo nad glavo okrepita občutek svobode, nizek položaj sedenja, zvok motorja in prijeten hrup iz vedno dvojnih izpušnih cevi pa vzbudijo prvinska čustva, s pomočjo katerih se mimogrede zlijemo z avtomobilom in cesto. V MX-5 je čutnost res tista, ki močno šteje.

Mazda-MX-019.1459604894.JPG.s.960px.jpg

Igrivo in zabavno MX-5 namreč že od samih začetkov spremlja sledenje japonski filozofiji Jinba Ittai (jezdec in konj sta kot eno), s katero so pri Mazdi vso pozornost usmerili na povezanost voznika z avtomobilom. Kultni roadster je s tem še dodatno prilagojen za čimboljšo odzivnost in vestno sledenje vsakemu voznikovemu ukazu, za kar poskrbijo tudi izboljšave vzmetenja in krmiljenja.

Mazda-MX-5-2016-1280x960-wallpaper-f1.1459614167.jpg.n.960px.jpg

Podvozje je v osnovi tehnično podobno prejšnjemu, torej z dvojnimi prečnimi vodili spredaj in z večtočkovnim vpetjem zadaj. Mazda je nekoliko optimizirala delovanje vzmetenja in blažilnikov, vendar je raven oprijema ostala takšna kot prej - ob odločni vožnji torej blizu meje zdrsa, z izklopljeno stabilnostno elektroniko pa se prava zabava šele začne. MX-5 namreč stremi k uživanju v zavojih, vozniška izkušnja pa te hitro zasvoji in namesto za prihod na cilj se odločiš za nov krog.

Mazda-MX-116.1459612891.JPG.s.960px.jpg

Pri tem med ovinki niti ni toliko važno, ali je pod motornim pokrovom močnejši G160 ali šibkejši G130 motor - oba sta odlična in tako z enim kot drugim ne morete zgrešiti, zapovrh pa ponujata tudi nekaj paše za oči.

Mazda-MX-112.1459615535.JPG.n.960px.jpg

Močnejši agregat zmore največ 200 Nm navora pri 4600 vrtljajih in najvišjo moč 160 konjev pri 6.000 vrtljajih v minuti.

Mazda-MX-081.1459606296.JPG.s.960px.jpg

Z njim MX-5 z mesta do 100 km/h pospeši v 7,3 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 214 km/h. Šibkejši ponudi največji navor 150 Nm pri 4800 vrtljajih, moč 130 konjev pa na pašo spusti pri 7000 vrtljajih. Stotico doseže po 8,3 sekunde, najvišja hitrost znaša 204 km/h.

Mazda-MX-130.1459605219.JPG.s.960px.jpg

Če se po jutru dan pozna, potem se kultna mala Japonka že ne bi mogla bolje predstaviti na slovenskih cestah. Pri Mazdi so pripravili vrhunsko kombinacijo, ki se ji nihče ni mogel prav dolgo upirati. Njene ključe smo si tako podajali kot za stavo, kosilo in sproščeni pogovori so bili postavljeni na stranski tir, MX-5 pa se je na vsake toliko časa nazaj vrnila dodobra razgreta in seveda pripravljena na novo porcijo zabave.

Mazda-MX-010.1459613930.JPG.s.960px.jpg

Na koncu smo si bili precej enotni, da je na svetu gotovo precej avtomobilov, ki so večji, hitrejši in močnejši, a da so med njimi redki, ki te zapeljejo že v prvem ovinku in kjer vsaka vožnja pomeni novo pustolovščino. Nova MX-5 je v tem res izkušena profesionalka, v njeni družbi pa mimogrede pozabite na čas in obveznosti.

Mazda-MX-015.1459613900.JPG.n.960px.jpg

Foto: Matej Kačič, Mazda


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi V centru dobrega počutja

Če boste v mladostnega in vihravega Peugeota 208 s samodejnim menjalnikom posadili žensko, ne bo želela ven. Verjemite.

AVTO
Novosti
Novosti Poslovni Mercedes za vsak domači biznis 4

Na slovenske ceste je zapeljal novi Mercedes-Benz razred E, med obrtniki, poslovneži, direktorji, gospodi v pokoju, taksisti in...

AVTO
Testi
Testi Usodna privlačnost za 30 tisočakov 1

Vznemirljiva mazda MX-5 se morda zdi kot avto za enkratno avanturo, a te zapeljiva in uživaška roadsterska igrača že po nekaj urah tako...

AVTO
Novosti
Novosti Francoska puščica za slovenske sladokusce 5

Peugeot je k nam za zahteven krog kupcev pripeljal strupeni model 308 GTi, s katerim gredo umirjeno po vsakdanjih opravkih ali pa se...

AVTO
Novosti
Novosti Za vedno hipi

Volkswagen transporter je od leta 1950 osvajal tako hipije, kot tudi podjetnike, poslovneže in družine. Poslej Slovence snubi šesta...

AVTO
Testi
Testi Mali Bavarec za igrive poletne romance 1

BMW serije 2 je za vroče poletne dni dobil brata kabrioleta, ki z izklesano in privlačno podobo najraje krade poglede mladenk in brhkih...

AVTO
Novosti
Novosti Največji Audi preskočil generacijo 12

Po desetih letih je na slovenske zapeljal novi Audi Q7, prvi kilometri pa so pokazali, da ni naredil korak naprej, ampak kar dva. Pri nas...

AVTO
Testi
Testi Pika na i nostalgiji in romantiki 1

Fiat 500C je atraktiven mestni malček, ki z odprto streho rad zganja romantiko ob obali, pod motornim pokrovom pa mu nostalgično brni...