"Preživeli bodo le tisti, ki bodo na leto izdelali vsaj pet milijonov avtomobilov, zato je nujno povezovanje, združevanje avtomobilskih proizvajalcev!"
Marchionne je v tem času k Fiatu uspešno pripojil Chrysler, na borzo postavil Ferrari in presegel magično točko. Nikakor pa njegova vizija ni obveljala, niti se ni vselej izkazala za uspešno. Dober primer je ameriški Ford, ki se je ravno v začetku krize znebil pomembnega deleža v Mazdi, Jaguarju in Land Roverju, Volvu ter Aston Martinu. Naredil je ravno nasprotno, pa je kot edini izmed ameriške trojice krizo preživel brez izdatnih državnih subvencij, lani pa je ustvaril skoraj deset milijard evrov dobička.
Po besedah podpredsednika uprave Forda v Evropi Roelanta de Waarda, z njim smo se pogovarjali v Ženevi, je Ford po ločitvi tudi svobodno zadihal.
Pa to še ni vse! Omenjene znamke, lahko bi rekli nekdanja Fordova srebrnina, so se s pomočjo novih lastnikov izvlekle iz težav in danes kujejo visoke dobičke; kljub majhnim prodajnim količinam. Odločitev je bila torej dobra, edino kar je Ford izgubil, je prvo mesto med proizvajalci na svetu. Tega bi brez dvoma dosegel, če bi Mazdo, Volva, Jaguarja in Land Roverja ter Aston Martina prevzel v celoti in si njihove številke prištel k svojemu rezultatu. A se je plenjenju pametno odpovedal, česar v preteklosti ni znal njegov tekmec General Motors.
Marchionnejeve besede zavrača tudi butični Subaru, ki kar poka od zdravja in ne stavi preveč na ekonomijo obsega. V okolici Milana smo preizkusili osvežena XV in forester.
Leta po krizi so prinesla tudi silovit napredek informacijskih tehnologij in senzorike v avtomobilih ter dokončno spoznanje, da bodo avtomobili v bližnji prihodnosti res prevzeli popoln nadzor.
Za volanom mercedes-benza razreda E - trenutno najnaprednejše limuzine na svetu, smo to doživeli. Občutek v tako pametnem in varnem avtu je izjemen, verjemite mi!
Mercedes-Benz ob tem nadaljuje pohod z novimi modeli. Še bolj svež od razreda E je GLC kupe, ki ga je Robert Lešnik pretekli teden predstavil na avtosalonu v New Yorku.
Enako agresiven je Opel, dokazano prepričljivo astro je nadgradil s karavansko različico sports tourer. Preizkusili smo jo na Portugalskem, poleg uporabnega zadka pa nas je navdušil tudi 1,6 litrski biturbodizel s 118 kilovati.
S prestižnim razredom se spogleduje francoska družina DS, v tem tednu je v Sloveniji predstavila model DS3 in poleg njega postavila še DS4 in DS5.
Šef PSA, tudi znamke DS, Carlos Tavares se ob tem veseli uspešnega leta. Za zadovoljstvo ga utegne prikrajšati le francoska vlada, solastnica PSA, ki želi zmanjšati njegovo nagrado za uspešno delo.
Tesla Motors je ponovno povzročil pravo evforijo z zbiranjem naročil za novi model 3, ki ga bo razkril danes v jutranjih urah.
Teden je prinesel tudi novice o neizbežnih postopkih - vpoklicih zaradi možnih napak. Na servise bo zapeljalo 391 tisoč VW touaregon, tudi 217 slovenskih ter nekaj več kot deset tisoč električnih renaultov zoejev.
Vroči avtomobilski meseci na Financah
Z današnjim dnem na Financah vstopamo v delovno najbolj intenzivne mesece v avtomobilskem delu. Zagnali smo izbor najlepši avto leta, 15. aprila se prične glasovanje za službeni, poslovni, menedžerski in EKO avto leta. Izbor ta hip lovijo zadnji kandidati, v poslovno kategorijo je zapeljal tudi vroči renaultov poslovnež talisman.
Nekaj dni kasneje bo najprestižnejše finaliste ocenjevalo tudi deset skrbno izbranih podjetnikov. Zmagovalci PAL (poslovnega avta leta) bodo znani 26. maja, poleg kipcev pa bomo podelili tudi priznanja za slovensko avtomobilsko inovacijo leta ter avtomobilsko inovacijo leta. Sočasno bomo organizirali preizkus tovornih in dostavnih vozil, svoje ocene bodo podali tisti, ki z njimi prevozijo več deset tisoč kilometrov na leto. Zmagovalce pa bomo razglasili šestega maja na Kamion&bager expu v ljubljanskem BTC.
To pa je le del svežih vsebin portala avto.finance.si, vabljeni k raziskovanju.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednjega boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avtopanoge na enem mestu, delite ga s prijatelji, sodelavci ... Prijavite se tu!
Uspešen delovni teden vam želim!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si