Avto

(intervju) Kako se je Ford znebil srebrnine in uspel v Evropi

Roelant de Waard, podpredsednik Forda v Evropi, odgovoren za trženje, prodajo in servis

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.03.2016 23:12
Čas branja: 3 min
(intervju) Kako se je Ford znebil srebrnine in uspel v Evropi
"Ko smo se odpovedali Mazdi, Jaguarju in land Roverju ter Aston Martinu, smo se dejansko osvobodili," pravi Roelant de Waard, podpredsednik uprave Forda v Evropi

Ford je lani v Evropi po štirih letih prvič posloval z dobičkom - k 9,6 milijarde evrov dobička Forda v svetu je prispeval 231 milijonov. Hkrati je v Evropi lani povečal prodajo za sedem odstotkov, na 1,03 milijona. O tem, kako je Ford prestrukturiral svoje operacije v Evropi, smo se pogovarjali s podpredsednikom uprave Forda Roelantom de Waardom.

Veliko vlagate v športne avte, denimo GT, mustang, focus RS, čeprav je trg majhen?

Ford ima posebno mesto med športnimi avtomobili. Vsakič, ko vstopimo v katerikoli del tega razreda, se hitro povzpnemo na vrh. Denimo, z dizelskim focusom ST smo se v hipu povzpeli na prodajni vrh, enako je bilo s focusom RS - dobili smo pet tisoč naročil, še preden so ga kupci preizkusili. Športni razred je naravno območje za Ford, podobno velja za športne terence.

Srebrnini pa ste se odpovedali, govorim o Mazdi, Volvu in Aston Martinu.

Ko smo se odpovedali omenjenim znamkam, smo se dejansko osvobodili. Nič več se nismo omejevali pri oblikovanju in snovanju različnih modelov, vstopu v razred športnikov in športnih terencev, kjer smo pred tem nastopali z drugimi znamkami. Tudi poslovanje kaže, da smo se dobro odločili. Vesel sem, da omenjene znamke dobro živijo po ločitvi s Fordom.

V Evropi ste dokazali, da so lahko tudi starejši modeli prava uspešnica, govorim o fiesti. Menite, da ste sprožili trend, bodo proizvajalci v prihodnje redkeje menjali modele?

Mislim, da se ne bo nič spremenilo. Pri fiesti gre za ikono, zato lahko tudi po sedmih letih na trgu vztraja na samem vrhu prodajne lestvice.

Prihod SUV je povzročil pravi prepih, nekatere oblike izginjajo, denimo enoprostorci, karavani ...

Gre za običajno nihanje, ne pa za izginotje. Enoprostorci in karavani bodo vselej našli krog kupcev, čeprav manjšega kot v preteklosti. Do zanimivega zasuka je prišlo tudi v kompaktnem segmentu, trivratnega focusa ni več, saj so v preteklosti skoraj vsi izbrali petvratnega.

P3010112.1459361089.jpg
"Menim, da bodo enoprostorci in karavani vselej našli krog kupcev, čeprav manjšega kot v preteklosti. Do zanimivega zasuka je prišlo tudi v kompaktnem segmentu, trivratnega focusa ni več, saj so v preteklosti skoraj vsi izbrali petvratnega," spremembe na trgu opisuje Roeland de Ward, podpredsednik uprave Forda v Evropi

Torej B-max ne bo izginil, romunska tovarna, kjer ga delate, ima veliko prostih zmogljivosti?

Vsekakor, s tem modelom bomo nadaljevali. Morda bo sicer manj različic, morda bo drugačen. Vsekakor bo dobil naslednika, ne morem pa vam povedati, kakšen bo. Ko gre za Romunijo, bomo vsekakor ohranili to tovarno, morda jo bomo dopolnili še s kakšnim modelom, denimo ecosportom.

V zadnjih dveh letih ste dokazali, da je tudi v Evropi mogoče delati dobiček. So se razmere na trgu tako spremenile?

Tržni pogoji so se spremenili in izboljšali, prodaja je poskočila s 13,5 na 17 milijonov. Ob tem smo se tudi sami močno prilagodili zahtevnejšim razmeram, skrčili smo se, znižali stroške in hkrati trgu ponudili nove modele, ki so bolj zanimivi, obenem pa nam omogočajo večje zaslužke, denimo športni terenec kuga, ecosport in nekateri drugi.

Zaslužki ne gredo skupaj s popusti, januarja ste bili na tem področju med najbolj radodarnimi znamkami v Evropi.

Popusti so še vedno velika težava, a menim, da na tem področju ne odstopamo zelo od drugih znamk. Ob tem smo se zelo osredotočili na prodajo zasebnim strankam in podjetjem, tu dosegamo boljše razmerje kot druge znamke. To pomeni, da so nas kupci sprejeli, da prodaje ni treba na silo pospeševati.

Kaj pa prodaja izposojevalnicam? Kakšen posel je to?

Vsekakor je to zanimiv posel, povpraševanje je veliko, količine tudi. Smo pa zelo pazljivi, da naš delež pri izposojevalnicah ni večji kot naš delež na celotnem trgu, torej od štiri do pet odstotkov. Velika težava so enodnevne registracije avtomobilov, tudi množične registracije testnih vozil zgolj z namenom doseganja večjega deleža. Nekatere znamke dosegajo celo 50-odstotni delež na tem področju. Doseganje tržnega deleža je sicer pomembno, dobičkonosnost pa tudi, to pa omenjene registracije zelo krčijo.

Bral sem, da se bojujete proti temu pojavu, a kot kaže, neuspešno. V Sloveniji je med 30 in 40 odstotki vozil izvoženih, tudi ford je med njimi.

Tega sicer ne vem, Ford ima v Sloveniji zasebnega distributerja.

Če ostaneva pri tej temi, zakaj so enodnevne registracije tako pogosto orodje pri proizvajalcih?

Menim, da si kupci radi sami sestavijo svoj avto. To je dobro tudi za trgovca, saj kupci v tem primeru več zapravijo za avto. Pri enodnevnih registracijah pa gre predvsem za doseganje različnih ravni cen, za posel pa je to slabo.

Z modeli vignale vstopate v prestižni razred, ki ga vodijo tradicionalne znamke. Kakšna je strategija?

Gre za posebej dodelane modele, natančneje prestižni različici mondea in S-maxa, s katerima želimo kupcem ponuditi prestižno opremljenost za ceno prestižnih tekmecev s skromno opremo. Poleg tega bomo kupcem omogočili tudi boljšo izkušnjo, lastniki modelov vignale bodo deležni tudi posebne skrbi pri trgovcih, dobili bodo svoje skrbnike, dostop do posebnih telefonskih linij, prek katerih bomo skrbeli zanje. Vignale torej ni le značka, ampak prestižen avto in prestižna izkušnja, ki bo skrbela za razvajanje kupcev.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Dobro leto za slovenski Ford
Avto
AvtoMiloš Milač Dobro leto za slovenski Ford 1

Rast večja od povprečja na trgu, kopica novosti v letu 2018 in novi focus v zadnjem četrtletju

FINANCE
Manager
Fordov model T – zakaj so ga množice vzljubile in nato zapustile
Manager
ManagerSmilja Štravs Fordov model T – zakaj so ga množice vzljubile in nato zapustile

Fordov model T, znan tudi pod vzdevkom Tin Lizzie, ki ga je Ford Motor Company na trg poslal pred 110 leti, je prvi avtomobil, ki je postal cenovno dostopen tudi kupcem srednjega razreda.

IZVOZNIKI
Novice
Legendarna transitova zmogljivost
Izvozniki.si
NoviceSpletni oglasi Legendarna transitova zmogljivost
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Prenova za Fordovega prvaka
Avto
AvtoBoštjan Paušer Prenova za Fordovega prvaka 1

Podrobna prenova, imenitnejša in uporabnejša kabina ter nov motor v treh različicah za Fordovega prodajnega prvaka transit in tourneo custom

FINANCE
Avto
Ima vse, kar potrebujete
Avto
AvtoMatej Kačič Ima vse, kar potrebujete

Ford fiesta: Fordova frajla na pogled ostaja stara znanka, zato pa je mladostna v kabini in predvsem zelo varna.

FINANCE
Avto
Vse bolj spregledana kombinacija prostora in luksuza
Avto
AvtoJanez Kovačič Vse bolj spregledana kombinacija prostora in luksuza

Ford S-max v dveh različnih izvedbah je zelo spodoben veliki enoprostorec, ki se neupravičeno vozi v senci modnih športnih terencev

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)