Ford je lani v Evropi po štirih letih prvič posloval z dobičkom - k 9,6 milijarde evrov dobička Forda v svetu je prispeval 231 milijonov. Hkrati je v Evropi lani povečal prodajo za sedem odstotkov, na 1,03 milijona. O tem, kako je Ford prestrukturiral svoje operacije v Evropi, smo se pogovarjali s podpredsednikom uprave Forda Roelantom de Waardom.
Veliko vlagate v športne avte, denimo GT, mustang, focus RS, čeprav je trg majhen?
Ford ima posebno mesto med športnimi avtomobili. Vsakič, ko vstopimo v katerikoli del tega razreda, se hitro povzpnemo na vrh. Denimo, z dizelskim focusom ST smo se v hipu povzpeli na prodajni vrh, enako je bilo s focusom RS - dobili smo pet tisoč naročil, še preden so ga kupci preizkusili. Športni razred je naravno območje za Ford, podobno velja za športne terence.
Srebrnini pa ste se odpovedali, govorim o Mazdi, Volvu in Aston Martinu.
Ko smo se odpovedali omenjenim znamkam, smo se dejansko osvobodili. Nič več se nismo omejevali pri oblikovanju in snovanju različnih modelov, vstopu v razred športnikov in športnih terencev, kjer smo pred tem nastopali z drugimi znamkami. Tudi poslovanje kaže, da smo se dobro odločili. Vesel sem, da omenjene znamke dobro živijo po ločitvi s Fordom.
V Evropi ste dokazali, da so lahko tudi starejši modeli prava uspešnica, govorim o fiesti. Menite, da ste sprožili trend, bodo proizvajalci v prihodnje redkeje menjali modele?
Mislim, da se ne bo nič spremenilo. Pri fiesti gre za ikono, zato lahko tudi po sedmih letih na trgu vztraja na samem vrhu prodajne lestvice.
Prihod SUV je povzročil pravi prepih, nekatere oblike izginjajo, denimo enoprostorci, karavani ...
Gre za običajno nihanje, ne pa za izginotje. Enoprostorci in karavani bodo vselej našli krog kupcev, čeprav manjšega kot v preteklosti. Do zanimivega zasuka je prišlo tudi v kompaktnem segmentu, trivratnega focusa ni več, saj so v preteklosti skoraj vsi izbrali petvratnega.
Torej B-max ne bo izginil, romunska tovarna, kjer ga delate, ima veliko prostih zmogljivosti?
Vsekakor, s tem modelom bomo nadaljevali. Morda bo sicer manj različic, morda bo drugačen. Vsekakor bo dobil naslednika, ne morem pa vam povedati, kakšen bo. Ko gre za Romunijo, bomo vsekakor ohranili to tovarno, morda jo bomo dopolnili še s kakšnim modelom, denimo ecosportom.
V zadnjih dveh letih ste dokazali, da je tudi v Evropi mogoče delati dobiček. So se razmere na trgu tako spremenile?
Tržni pogoji so se spremenili in izboljšali, prodaja je poskočila s 13,5 na 17 milijonov. Ob tem smo se tudi sami močno prilagodili zahtevnejšim razmeram, skrčili smo se, znižali stroške in hkrati trgu ponudili nove modele, ki so bolj zanimivi, obenem pa nam omogočajo večje zaslužke, denimo športni terenec kuga, ecosport in nekateri drugi.
Zaslužki ne gredo skupaj s popusti, januarja ste bili na tem področju med najbolj radodarnimi znamkami v Evropi.
Popusti so še vedno velika težava, a menim, da na tem področju ne odstopamo zelo od drugih znamk. Ob tem smo se zelo osredotočili na prodajo zasebnim strankam in podjetjem, tu dosegamo boljše razmerje kot druge znamke. To pomeni, da so nas kupci sprejeli, da prodaje ni treba na silo pospeševati.
Kaj pa prodaja izposojevalnicam? Kakšen posel je to?
Vsekakor je to zanimiv posel, povpraševanje je veliko, količine tudi. Smo pa zelo pazljivi, da naš delež pri izposojevalnicah ni večji kot naš delež na celotnem trgu, torej od štiri do pet odstotkov. Velika težava so enodnevne registracije avtomobilov, tudi množične registracije testnih vozil zgolj z namenom doseganja večjega deleža. Nekatere znamke dosegajo celo 50-odstotni delež na tem področju. Doseganje tržnega deleža je sicer pomembno, dobičkonosnost pa tudi, to pa omenjene registracije zelo krčijo.
Bral sem, da se bojujete proti temu pojavu, a kot kaže, neuspešno. V Sloveniji je med 30 in 40 odstotki vozil izvoženih, tudi ford je med njimi.
Tega sicer ne vem, Ford ima v Sloveniji zasebnega distributerja.
Če ostaneva pri tej temi, zakaj so enodnevne registracije tako pogosto orodje pri proizvajalcih?
Menim, da si kupci radi sami sestavijo svoj avto. To je dobro tudi za trgovca, saj kupci v tem primeru več zapravijo za avto. Pri enodnevnih registracijah pa gre predvsem za doseganje različnih ravni cen, za posel pa je to slabo.
Z modeli vignale vstopate v prestižni razred, ki ga vodijo tradicionalne znamke. Kakšna je strategija?
Gre za posebej dodelane modele, natančneje prestižni različici mondea in S-maxa, s katerima želimo kupcem ponuditi prestižno opremljenost za ceno prestižnih tekmecev s skromno opremo. Poleg tega bomo kupcem omogočili tudi boljšo izkušnjo, lastniki modelov vignale bodo deležni tudi posebne skrbi pri trgovcih, dobili bodo svoje skrbnike, dostop do posebnih telefonskih linij, prek katerih bomo skrbeli zanje. Vignale torej ni le značka, ampak prestižen avto in prestižna izkušnja, ki bo skrbela za razvajanje kupcev.