Pri Oplu avtomobile delajo od leta 1899, v 60. letih prejšnjega stoletja pa so kot prvi kupcem ponudili kompakten in praktičen družinski avto s podaljškom strehe nad prtljažnikom. Opel kadett A (spodaj) velja za pradedka vseh manjših karavanov, danes pa družinsko tradicijo že v deseti generaciji nadaljuje nova astra sportstourer.
Opel je lani predstavil petvratno astro, požel aplavz in predvsem z vitkostjo utišal tudi večne kritike. Novinka je je v prodajne salone pritegnila mnoge Slovence. V prvih treh mesecih so jih prodali več kot 300, a za še večji uspeh pri družinah in podjetjih jim je manjkala karavanska različica, ki so jo predstavili na ženevskem avtosalonu.
Čakanja na nekoliko prostornejšo in praktično astro sportstourer pa je tudi v praksi zdaj konec. Za volan smo sedli v Portu, nas naše ceste pa prihaja sredi aprila.
Moderna na pogled, elegantna v kabini, zelo udobna (ergonomski in zgledno nastavljivi sedeži, več prostora za kolena in komolce, 266 cm medosne razdalje, učinkovito blaženje), zvočno zgledno zatesnjena, varna (mnogi asistenčni sistemi, pet zvezdic EuroNCAP), pametna (Opel Eye, matrični LED žarometi) in povezljiva (Opel OnStar) je med boki pridobila šest centimetrov in s tem v širino meri kar 187 centimetrov.
Družine in flotni kupci bodo na tej točki najbrž zahtevali time-out in obširna pojasnila glede prtljažnika. Astra sportstourer na pogled namreč deluje vsaj za pol razreda večja, kot je v resnici. K temu pripomore atraktivna oblika, zatemnjeni sredinski stebrički namreč steklene površine optično podaljšajo do zadnjega stebrička.
Tam in na zadku so glede na petvratno izpeljanko največje razlike. Pod prtljažnimi vrati - odprejo (in zaprejo) se tudi z brco pod odbijačem, v dveh stopnjah daljinsko s ključem ali gumbom v kabini ter seveda klasično s pritiskom na Oplovo strelo - se namreč skriva pametno izkoriščen prostor za prtljago ali orodje.
Velikost in prilagodljivost prostora sta bistvo vsakega karavana in astra se tukaj dobro odreže. Zadnjo klop je moč podreti že z nežnim potegom gumba v bočnem delu prtljažnega prostora, s tem pridobimo popolnoma ravno dno.
Osnovna prostornina prtljažnika s 540 litri (40 več kot prej) je takšna kot v 21 centimetrov daljši insigniji, s podrtimi sedeži (za doplačilo 40:20:40, sicer 40:60) in 1.630 litri (80 več kot prej) pa celo za sto litrov večja.
Številke niso majhne, vendar je konkurenca v tem razredu močna, nekateri modeli pa že v osnovi ponudijo več kot 600 litrov in možnost prevoza daljših predmetov - med rekorderji sta Škoda octavia combi in Honda civic tourer.
Komur litri niso vse, bodo cenili zgledno obdelan astrin prtljažnik, dostopnost in lahkotnost natovarjanja ter doplačljiv paket, ki za 150 evrov s pomočjo sistema flexorganizer (kljukice, stranska vodila, zaščitna mreža med stropom in zadnjo klopjo, predelne mreže in dvojna podlaga za prevoz hišnih ljubljenčkov) tovorni prostor organizira do popolnosti.
Opel astra sportstourer pa poleg splošne prostornosti in udobja za 750 evrov doplačila in ceno od 15.740 evrov (atmosferski 1.4 Ecotec bencinec s 74 kilovati) oziroma 18.340 evrov (turbodizelski 1.6 CDTI s 70 kilovati) do 22.450 evrov (turbodizelski 1.6 CDTI BiTurbo) na svojih 4,7 metra dolžine ne ponuja zgolj razkošnega prtljažnika ampak tudi devet motorjev in predvsem manjšo maso.
Karoserija je namreč iz jekla različnih trdot, tudi ultratrda so postala lažja in močnejša. Astra sportstourer je tako zaradi hujšanja na vseh področjih izgubila do 190 kilogramov - vstopni model tehta le 1.180 kilogramov, kar se pozna tudi na črpalki.
Slovenci bodo najpogosteje posegli po 81-kilovatnem (110 KM) dizlu za 18.740 evrov, ki se dobro pelje in malo porabi - tovarniško le 3,8 litra na sto kilometrov.
Med petimi bencinskimi motorji z močjo tja do 200 »konjev« je sicer nov trivaljni litrski turbo s 77 kilovati (105 KM), z njim se pri Oplu po pol stoletja vračajo h koreninam - motor s takšno prostornino je namreč imel prvi karavanski kadett.
Med štirimi turbodizli je nov najmočnejši 1,6-litrski CDTI BiTurbo s 118 kW (160 KM). Na prvi vožnji od Porta proti notranjosti dežele skozi slikovito, zavito in razgibano cesto ob reki Duoro nas je prepričal z veliko navora (350 Nm od 1500 do 2250 vrtljajev ), prožnostjo in odzivnostjo že pri 1.200 vrtljajih, za kar poskrbi manjša od obeh turbin.
Uživaška, dinamična in na trenutke že kar dirkaška vožnja je na koncu 300-kilometrske poti prinesla povprečno porabo sedmih litrov, tipičen slovenski voznik pa bo brez težav shajal z dobrimi šestimi litri.
Če je bila karavanska astra do nedavna zaradi prevelike teže in sprva šibkih motorjev le prevozno sredstvo, novinka pri Oplu odpira novo poglavje in postaja avto za dušo. Za volanom vitke atletinje smo končno tudi uživali, saj se sportstourer pelje zelo dobro.
Poleg odličnega dizla, dobrega blaženja, vzvojne čvrstosti, manjše mase in uravnoteženosti vozila smo eno izmed najlepših cest na svetu v hitrejšem ritmu odvozili tudi zaradi natančnega volana in umirjenega nosu, ki zlepa ne sili iz ovinka.
Prirastek v zadku kakšnih slabih strani ni pokazal niti med ostrimi zavoji, v katerih je astra sportstourer zaradi temeljitega inženirskega vložka za vsaj generacijo in pol boljša od prejšnje.
Foto: Matej Kačič, Opel