Carlos Tavares, predsednik uprave PSA (francoskih proizvajalcev avtomobilov Peugeot in Citroën) je francoski znamki po štirih letih globokih izgub lani popeljal do dobička in si prislužil za 5,24 milijona evrov plače in nagrad (leta 2014 je zaslužil 2,75 milijona evrov).
Portret Carlosa Tavaresa, Portugalca ki se je iz Renaulta presedel v vodstvo njegovega tekmeca
Po zapisu časnika Los Echos pa je povišica močno zmotila francosko vlado, ki si lasti 14 odstotkov PSA. Vlada naj bi v podjetjih, kjer si lasti manjši delež, predlagala zmanjšanje nagrad za 30 odstotkov, je še zapisal Časnik.
PSA in francoska vlada nista komentirala poročila. PSA bo petega aprila objavil nov strateški načrt, družba je s Tavaresom na čelu lanske načrte sicer dosegla predčasno.
Ena od Tavaresovih potez je reorganizacija distribucijske mreže PSA, ki je zajela tudi Slovenijo.
Kaj ta sprememba pomeni za slovenske kupce in trgovce, je za sedaj le špekulacija
Carlos Tavares je s prihodom na vrh PSA spomladi 2013 globoko zarezal v fiksne stroške PSA, lotil se je odpuščanja na tisoče delavcev v triletnem obdobju, izboljšal je produktivnost francoskih tovarn, ki so bile po njegovih besedah stare med 30 in 50 let ter že močno zastarele, ter povečal izkoriščenost proizvodnih zmogljivosti z 72 na 79 odstotkov. Po besedah analitikov njegovo delo na tem področju še ni končano, evropske tovarne po njihovi oceni omogočajo dobičkonosnost pri 80- do 85-odstotni izkoriščenosti.
Največji uspeh pa je Tavares dosegel, tako analitiki, z zviševanjem cen avtomobilov. Zadnjo potezo je v intervjuju za Wall Street Journal (WSJ) pojasnil z izjavo, da so največja težava evropske avtoindustrije prevelike zmogljivosti, njihova posledica pa preveliki popusti na avtomobile in slabotni zaslužki.
Dejanja so vidna tudi v bilancah. PSA je lani prvič po štirih letih dosegel dobiček - 899 milijonov evrov, še leta 2014 je ustvaril 704 milijone evrov izgube.