Pariške Elizejske poljane so pred slabim letom zavzeli starodobni modeli DS 19, več kot 700 jih je prišlo na 60-letnico kultnega francoskega modela, jeseni pa smo se ga spomnili tudi pri nas. Pri Citroënu na slavnega ter v marsikaterem pogledu naprednega in posebnega člana družine razumljivo niso pozabili.
Od leta 2010 se revolucionarni tehnični poslastici s hidropnevmatskim vzmetenjem, hidravličnim servovolanom, sklopko in zavornim sistemom ter žarometi, ki sledijo ovinku, klanjajo z bolj prestižnimi modeli DS. Ti so do pred kratkim še nosili Citroënove logotipe in značko, s prvim junijem 2014 pa je DS postal samostojna znamka.
Pri koncernu PSA se z znamko DS na drugačen način lotevajo zahtevnejših kupcev. Prepričala naj bi jih kakovostna ponudba, plemenitenje na področju tehnike in opreme, razne posebnosti in stilske podrobnosti, s tem pa želijo privabiti tudi kupce, ki sicer gledajo modele bolj uveljavljenih premijskih znamk. V prid temu se je z vozil povsem poslovil značilni Citroënov logotip v obliki dveh puščic.
Modeli DS se v Evropi sicer dobro prodajajo, kot samostojno znamko si jih je lani omislilo 75 tisoč kupcev, skupaj pa dobrih sto tisoč. Podatek resda zbledi ob dejstvu, da je prvi DS v desetih dneh zbral 80 tisoč naročil, a Francozi so vseeno na pravi poti.
V Sloveniji imajo za zdaj bolj skromne številke, lani so jih prodali manj kot 36 (18 DS 3, 4 DS 4 in 14 DS 5), v prvih dveh letošnjih mesecih pa osem, po tri DS 3 in DS 5 ter dva DS 4. Letošnji načrt je prodati okoli 50 vozil, uvoznik pa si v prihodnosti zaradi prenovljene strategije prodaje in novih modelov (dva športna terenca do 2020) obeta prodati okoli 200 vozil na leto.
Šik francosko družino je zdaj dopolnil še najmanjši DS 3. S prihodom trivratne kompaktne in kabrioletske različice so pri zastopniku tako zaokrožili prodajno paleto, ki trenutno obsega elegantni DS 4, robustni DS 4 CrossBack in admiralski DS 5 - na Kitajskem sta namreč naprodaj še DS 5LS in DS 6.
Prenovljeni DS 3 za najmanj 15.770 evrov
DS 3 se je s prenovo povsem otresel spon s Citroënom, kar najbolj dokazuje razkošna in s kromom obdana prednja maska, kjer se na sredini blešči velik DS logotip. Trivratna kombilimuzina je s 395 centimetri in 285 litrov prtljažnika (s podiranjem zadnjih sedežev do 980 litrov) namenjena predvsem uporabi v velemestnih urbanih okoljih, kjer po želji kot DS 3 Cabrio paradira tudi brez strehe.
Vozniki se bodo ponoči razveselili kombinacije LED in ksenon žarometov, zadaj pa za prepoznavnost in vidnost skrbijo LED luči.
Že v prvo je bil DS 3 zasnovan kot modni dodatek, na kar so še posebej pozorni zahtevnejši uporabniki, ki jim cena niti ni med glavnimi kriteriji pri nakupu.
Prestižnost vozila tako dopolni usnje, za posebnost pa poskrbijo parfumski vstavki. Pri DS niso pozabili niti na varnost, s prenovo je tako serijski sistem za zaviranje v sili do 30 km/h, za pomoč pri parkiranju je na voljo vzvratna kamera, za informacije in zabavo pa poskrbi 7-palčni osrednji zaslon v kombinaciji z Bluetooth sistemom in WI-FI dostopno točko.
- Cenik - DS 3 (0 KB)
Za 1.200 evrov si je v tej različici moč omisliti šeststopenjski avtomatski menjalnik, ob 130-konjski različici motorja za 20.770 evrov pa je na vrhu ponudbe tudi 1,6-litrski BlueHDI z 88 kilovati (120 KM) in opremo So Chic za 21.990 evrov. Šibkejši 100-konjski dizel je na voljo za 21.190 evrov.
DS 4 na voljo v dveh različicah
- Cenik - DS 4 (0 KB)
Zastopnik je znova predstavil tudi elegantni DS 4 in robustnejši DS 4 CrossBack. Oba ponujata pet vrat, običajna izvedba je na voljo v dveh opremskih različicah, pod motornim pokrovom pa je moč izbirati med dvema bencinskima in tremi dizelskimi motorji. Najcenejši z 1,2-litrskim turbobencinskim motorjem s 96 kilovati (130 KM) stane 21.990 evrov, močnejši 1,6-litrski turbobencinar s 165 konji pa 26.990 evrov.
Najcenejši 1,6-litrski dizel z močjo 88 kilovatov (120 KM) stane 26.670 evrov, na vrhu ponube DS 4 pa je 180-konjski dizel s samodejnim menjalnikom za 30.270 evrov.
- Cenik - DS 4 CrossBack (0 KB)
C4 CrossBack je za 1.300 evrov dražji, na voljo pa je le z obema dizloma. Od običajnega DS 4 ima za tri centimetre dvignjeno podvozje, plastične zaščite na kolesnih lokih, črni spojler in ogledala ter strešne sani v sivi barvi. Na voljo je s črnimi platišči (serijsko 16 in 17 palcev, doplačilno 18 in 19 palcev).
Oba modela DS 4 imata sicer novo hišno masko z DS logotipom in LED luči, avto pa je na zunaj na voljo tudi v dvobarvni kombinaciji.
Vsi modeli imajo inteligentni sistem proti zdrsavanju koles na slabših površinah, brezkontaktni ključ ter 7-palčni zaslon.
DS 5 od 30.000 evrov naprej
V Vipolžah, pred najlepšo renesančno vilo v Sloveniji, je bil na ogled tudi največji DS 5. Protokolarno vozilo francoskega predsednika smo vmes že preizkusili, vtise pa lahko pričakujete v kratkem.
- Cenik - DS 5 (0 KB)
DS 5 je sicer na voljo za najmanj 30 tisoč evrov (1,6-litrski dizel z 88 kilovati), na vrhu ponudbe pa je DS 5 s hibridnim pogonskim sklopom z močjo 147 kilovatov (200 KM) in ceno 43.490 evrov.
Za 37.740 evrov je na voljo najbolj optimalna različica, ki prinaša 180-konjski dizel in 6-stopenjski samodejni menjalnik.
Foto: Matej Kačič, DS