Poltovornjaki v Sloveniji veljajo za razmeroma butičen izdelek, lani so jih pretežno poslovnim kupcem prodali dobrih 300, vendar pa je na trgu s prihodom novih modelov zelo pestro.
Odločitev glede nakupa je poslej težja tudi zaradi nove Nissanove navare, ki je že na prvi vožnji po španski Mallorci dokazala, da še zdaleč ni "le" profesionalna delovna mula, ampak tudi prijetna zasebna pomočnica, s katero se rad podaš v svet užitkov in zabave.
- Cenik - Nissan navara (0 KB)
Poleg profesionalne rabe (gradbeništvo, okoljske storitve, lokalne službe, manjša podjetja,...), kjer za ceno od 23.811 evrov z dvojno kabino ali 21.350 evrov s podaljšano kabino - brez DDV in 10-odstotnega popusta -, lahko prepelje do 42 vreč cementa, 2,2 kubična metra lesa, dobrih tisoč litrov vode ali - kdo ve- nosoroga, naj bi nova navara prepričala tudi zasebne kupce.
Takšne, ki se ukvarjajo s športom ali aktivno preživljajo prosti čas in so za takšen robusten, okreten in eleganten avto pripravljeni odšteti vsaj 29.050 evrov oziroma 26.550 ob upoštevanju 10-odstotnega popusta. Cena velja za do petim potnikom prijaznejšo različico z dvojno kabino in parom vrat na vsaki strani, podaljšana različica z zasilno klopjo (King Cab) pa stane najmanj 26.050 evrov.
Velik in uporaben keson, nosilnost bremen od 1.047 do 1.203 kg (King Cab) ter vlečna moč do 3,5 tone namreč ustvarjajo pogoje za tisoč in en hobi, s terenskimi zmogljivostmi in štirikolesnim pogonom navara kliče po pustolovščinah, pionirsko slovo od listnatih vzmeti pa njene vozne lastnosti dviguje na novo raven med pick-upi. K temu je treba dodati še nov videz, veliko sodobne Nissanove tehnologije, udobje kot pri mestnih terencih ter petletno tovarniško garancijo ali do 160.000 kilometrov.
Nova navara je tako profesionalnim kot zasebnim kupcem na voljo v različici z dvojno ali podaljšano kabino (King Cab), z enim motorjem - 2,3-litrski dCi dizelski štirivaljnik prihaja iz Renaulta -, vendar v dveh različicah (160 in 190 konjev), ročnim 6-stopenjskim ali samodejnim 7-stopenjskim menjalnikom, štirimi paketi opreme, osmih barvah in vedno štirikolesnim pogonom.
Slovenski zastopnik je ob premieri vozila v povezavi z motorjem izpostavil njegove zmogljivosti in varčnost. Motor s 140 kilovati (190 KM) naj bi ob bolj enakomerni krivulji moči in navora (450 Nm) namreč porabil do 24 odstotkov manj goriva glede na predhodni 2,5-litrski dizel, kar v praksi pomeni do 1.500 evrov prihranka pri gorivu v treh letih oziroma na vsakih 60 tisoč kilometrov. Tudi šibkejši s 118 kilovati in 403 Nm navora je dovolj zmogljiv, da je navara pri zmogljivostih dokaj enakovredna običajnim avtomobilom.
Nissan je to dosegel z novim petvodilnim sistemom zadnje obese, kar nudi bistveno izboljšano udobje med vožnjo in izboljšano vodljivost ter je hkrati 20 kg lažji od prejšnje različice z listnato vzmetjo. Izvedba s podaljšano kabino ima glede na prejšnjo generacijo posodobljeno različico listnate vzmeti.
Pri pogonu ni dilem - je dovolj zmogljiv, da vas ponese dlje od tega, kar dopušča zdrava pamet. Navarin pogon je sicer moč speljati le na zadnja kolesa (2WD), priklopljivi štirikolesni (4H) pa v osnovi ponuja elektronsko krmiljen diferencial z omejenim zdrsom (eLSD).
Pri nekaterih različicah ima tudi zaporo zadnjega diferenciala, vozniku pa so pri vožnji po asfaltu in še posebej terenu v pomoč vedno še reduktor (4Lo), sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, sistem za nadzorovan spust ter omejitev spodrsavanja vseh štirih koles z aktivno zavoro.
Kleni terenski stas navare ob pogonu zaznamujejo tudi 23-centimetrska oddaljenost od tal, širok pristopni (30,4 stopinje) in izstopni kot (25,6 stopinje) ter možnost prehoda do 60 cm visoke gladine vode. Kombinacija vsega naštetega poskrbi za zanesljiv oprijem pogonskih koles v najtežjih razmerah (blato, sneg, pesek) in prečenje ovir (veje, kamenje, manjši potoki in reke).
Glavni adut navare pri prepričevanju od 40-50 slovenskih kupcev na leto naj bi bile poleg elegantnega in robustnega videza, tradicionalne vzdržljivosti, zmogljivega pogona in močno izboljšanih voznih lastnosti tudi premišljeno zasnovana notranjost s številnimi odlagalnimi prostori ter udobje na ravni mestnih terencev (oblikovalci so navdih poiskali pri astronavtih in položaju telesa v breztežnostnem prostoru).
Leta 1979 so uvedli prvi model za neprofesionalno rabo, Datsun 720 s štirikolesnim pogonom. Pick-up D22 iz leta 1997 velja za predhodnika navare, ime so prvič uporabili leta 2005 pri modelu D40, zdaj pa je tudi v Sloveniji naprodaj 13. generacija z imenom NP300 Navara, ki prihaja iz tovarne v Barceloni.
K večjemu udobju in varnosti potnikov pripomorejo tudi dvopodročna klimatska naprava, LED žarometi, napredna instrumentna plošča z vsemi informacijami blizu voznikovih oči, povezljivost (Nissan Connect), navigacija in ob sedmih zračnih vrečah še varnostno-asistenčni pripomočki (Nissan Safety Shield), samodejno zaviranje v sili (prvič v razredu), štiri kamere za 360-stopinjski pogled in sistem za nadzor stabilnosti vozila.
Navarin pogon je moč speljati le na zadnja kolesa (2WD), štirikolesni (4WD) pa v osnovi ponuja elektronsko krmiljen diferencial z omejenim zdrsom (eLSD). Pri nekaterih različicah ima tudi zaporo zadnjega diferenciala, vozniku pa so pri vožnji po asfaltu in še posebej terenu v pomoč vedno še reduktor (4Lo), sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, sistem za nadzorovan spust ter omejitev spodrsavanja vseh štirih koles z aktivno zavoro.
Med njenimi pomembnejšimi elementi je tudi keson, ki je visok dobrih 47 centimetrov, dolg 158 cm (ali 179 cm v različici s podaljšano kabino) in širok 156 cm. Tega je možno na različne načine zapreti, zaščititi, nadgraditi ali "šminkersko" opremiti, glede na prej pa je daljši za skoraj sedem centimetrov.
Preprosto je tudi zagotavljanje varne pritrditve tovora, k čemur pripomore sistem C-vodil. S premičnimi zagozdami , ki jih je mogoče učvrstiti v katerem koli položaju v posebnih vodilih na dnu kesona in treh njegovih stranicah, lahko pritrdite tovor vseh oblik in velikosti. Motocikli, kolesa, vodni skuterji, deskarska oprema,...bodo tako ostali varno na svojem mestu.
Nissan navara ni več zgolj garaško orodje. V njej so inženirji in oblikovalci skušali združiti ključne prednosti vseh Nissanovih vozil, s tem pa so navaro naredili kar najbolj praktično, dobro vodljivo, udobno, učinkovito, prepričljivo, varčno in tudi vsakdanje široko uporabno. Pravi švicarski nož na štirih kolesih.
Foto: Matej Kačič