Kabrioleti niso novodobni izum, še več, prvi avtomobili pred več kot stoletjem so bili tako ali tako povsem odprti. Zaradi večje uporabnosti in zaščite v vseh vremenskih razmerah se je pozneje pojavila prednja šipa, nato zasilna streha, vrata in na koncu so bili potniki zaščiteni pred vsemi vremenskimi vplivi, a želja po svobodi je ostala.
Kabrioleti vseskozi ohranjajo naravo prvinskega užitka, ki ga ob rohnenju motorja spremlja še svež veter okoli glav potnikov. Svoboda v vožnji pod milim nebom je namreč nekaj posebnega, kdor je poskusil, dobro ve. Potnike danes po nekaj sekundah električnega ali ročnega zlaganja strehe mimogrede preplavijo posebna čustva, morebitni dvomi zaradi vetra in uničene pričeske, pomisleki glede sonca ter zadržanost pred občinstvom hitro izginejo in uživanje zgoraj brez se lahko začne.
Mazda MX-5
Legendarni roadster
Mazdi je pred dobrega četrt stoletja uspelo sestaviti pristen roadster in ga ponuditi za ugodno ceno. V treh generacijah majhna mazda MX-5 nikoli ni izgubila občutka igrivosti in lahkotnosti, kot vozniško vzoren avtomobil pa je prepričala skoraj milijon kupcev. Veselje do vožnje je njen zaščitni znak tudi v najnovejši četrti generaciji, ki bo kupce s svežo podobo in večno vsebino osvajala skupaj s Fiatovim bratom, modelom 124 spider.
Mazdina novinka z 2,0-litrskim atmosferskim motorjem in 160 »konji« vse tja do 6.800 motornih vrtljajev hlepi po užitkih v zavojih, razmerje razporejene mase zaradi motorja spredaj in pogona zadaj namreč ostaja idealno - 50 proti 50. Na pogled MX-5 krasi oblikovalska filozofija KODO, s katero posnema gibanje in vitalnost. Kultni roadster navduši z vsako linijo in detajlom posebej, v Mazdinem dvosedežniku pa z ročnim potiskom platnene strehe že hitro uživate v skoraj popolni vožnji.
Mercedes-benz, razred C cabriolet
Preplet športnosti in elegance v slogu mojstra Lešnika
Pod taktirko Roberta Lešnika, šefa oblikovanja zunanjosti mercedes-benzov, je nemški proizvajalec v Ženevi zagnal pravo ofenzivo čustvenih modelov. Med drugim je razkril kabrioletski razred C s klasično platneno streho, ki izhaja iz kupejevske različice. Oble poteze prednjega dela dopolnjujejo napihnjeni boki in kupejevski zadek, ker strešnih lokov kabrioleti že dolgo nimajo več, je C cabriolet tudi ob odprti strehi postaven avto.
Premijskemu razredu primerno je pomična streha klasična in izhaja iz strehe, ki jo uporabljajo tudi pri kabrioletski različici razreda S. Mehka platnena streha pri C cabrioletu je sicer na voljo v temno rjavi, temno modri, temno rdeči in črni barvi, odpirate in zapirate pa jo lahko tudi med vožnjo. Postopek v obe smeri z elektriko traja okoli 20 sekund, proces pa lahko izvajate pri hitrostih vse do 50 kilometrov na uro.
Prtljažnik v zadku sprejme od 285 (ob zaprti strehi) do 360 litrov prtljage, motorji pa so znani iz klasičnih različic. Bogata ponudba vsebuje kar šest bencinskih in dva dizelska motorja, od vstopnega 1,6-litrskega turbobencinarja s 156 »konji« do 367 »konjev« v najmočnejši različici C 43 AMG cabriolet s trilitrskim šestvaljnim motorjem in štirikolesnim pogonom 4matic. Elegantni kupe v kabini ponuja prostor za štiri osebe, potniki pa si lahko kot dodatno opremo omislijo sistem, ki zmanjšuje prepih znotraj odprte kabine, in grelnik vratu, vgrajen v prednja sedeža.
Mini cabrio
Kultni malček tudi s platneno streho
Mini cabrio je pravi koncentrat tehnike in užitkov v razmeroma majhni karoseriji, dolgi le 3,81 metra. Sodobni klasik je kot kabriolet še posebej opazen, vedno športno naravnan in tudi v najnovejši različici ohranja platneno streho. Ta je narejena iz blaga in po želji okrašena s tkano grafiko, poimenovano Union Jack, mehko streho pa krmili samodejni mehanizem.
Kot se za premium urbanega frajerja spodobi, je mehanizem zelo tih in razmeroma hiter. Streha nad vami se bo namreč pospravila ali razpela v 18 sekundah in pri hitrosti do 30 kilometrov na uro. Da vas kljub hitremu spravilu strehe med uživanjem ne bo presenetil dež, je v naboru komunikacijskih orodij s streho povezana tudi aplikacija, ki vključuje opozorilo pred dežjem.
Podobno kot navaden mini je tudi novi kabriolet malce zrasel v primerjavi s svojim predhodnikom, in to v vse smeri. V minija cabrio se zdaj vstopa in izstopa udobneje, hkrati pa ima večji prtljažnik, ki ob odprti strehi meri 160, ob zaprti pa 215 litrov. Kupcu sta na voljo dva bencinska in en dizelski stroj z močjo od 116 do 192 »konjev«. V okviru podkožne varnosti je neopazno vključena tudi zaščita ob prevračanju, ki se samodejno aktivira ob zaznani nevarnosti.
Porsche 718 boxster
Štirje cilindri, milijon užitkov
Porsche tudi v najmanjšem kabrioletu boxster ponuja zabavo v vožnji in prijetne adrenalinske občutke ob zvočni spremljavi sredinsko nameščenega motorja. V četrti generaciji pa mali porsche nosi tudi novo ime 718, povzeto po dirkalniku iz petdesetih in šestdesetih let prejšnjega stoletja s sredinsko nameščenim štirivaljnim bokserskim strojem. Takšen motor, le precej sodobnejši in s turbom podprt, ima po novem tudi 718 boxster, ki ob zamenjavi šestvaljnika s štirivaljnikom prinaša nekaj oblikovnih novosti. Spredaj je širši, bolj mišičast in ima ostrejše poteze, razširjeni zadek pa ponosno kaže napis Porsche med žarometi in novo oznako 718 pod njim.
Oblikovno osvežen in z novim motorjem bo 718 boxster ob električnem zlaganju platnene strehe pod milim nebom na usta pričaral še večji nasmešek. V kabini nekoliko utesnjen dvosed že na pogled obljublja veliko, precej pa ponudi tudi v praksi, saj je narejen za vozniške užitke. Številke novega stroja so zgovorne: dva oziroma 2,5 litra prostornine, 300 »konjev« v klasični in 350 »konjev« v S-različici ter pospeški na ravni imenitnejšega 911.
Range rover evoque convertible
Angleški maneken za ljubitelje prepiha
Range Rover je ob prenovi svojega najmanjšega modela z imenom evoque za letošnjo pomlad napovedal tudi različico zgoraj brez, naš aplavz ob prvem srečanju pa je sprožil na ženevskem avtomobilskem salonu. Evoque cabriolet si osnovne oblikovne poteze, dimenzije, podvozje, terensko, varnostno in info-zabavnostno tehniko deli s trivratno kupejevsko različico, od nje pa se loči po zložljivi platneni strehi.
Kot pravijo pri Land Roverju, je ta najdaljša in najširša v primerjavi s katerokoli platneno streho na avtomobilih doslej, a se kljub svoji velikosti že po 18 sekundah samodejno zloži v prostor nad prtljažnikom. Če vas na kaki obalni cesti ali v mondenem počitniškem kraju vendarle ujame slabo vreme, boste v 21 sekundah znova varni pred vremenskimi vplivi. Postopek slačenja in oblačenja je mogoče izvajati pri hitrosti do 48 kilometrov na uro, hkrati pa ne glede na vse v zadku ostane 251 litrov prostora za prtljago.
Pod motornim pokrovom je že znana bencinsko-dizelska konjenica, najzahtevnejši pa si bodo gotovo omislili bencinski štirivaljnik Si4 z 240 »konjskimi močmi«. Za pasivno varnost skrbita aluminijasti varnostni plošči za zadnjimi sedeži, ki zaščito ob prevračanju avtomobila ponudita v 90 milisekundah.
M. M.