Avto

Kakšna bo prihodnost BMW in zakaj o dizlih najraje molči

Svojo stoletnico bavarski izdelovalec luksuznih vozil praznuje z rekordnimi rezultati in napoveduje nadaljnjo rast kljub težavam v poslovnem okolju - bili smo na letni poslovni konferenci BMW v Munchnu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.03.2016 00:27
Dopolnjeno: 17.03.2016 00:49
Čas branja: 3 min
Kakšna bo prihodnost BMW in zakaj o dizlih najraje molči
Od prihoda električnih modelov BMW i3 in i8 na trg leta 2013, so jih kupcem dobavili že več kot 50 tisoč. Krüger pomisleke kritikov, da je to malo glede na vložena sredstva, zavrača s prispodobo, s katero razvoj električnih vozil primerja z maratonom.

»Mobilnost se bo v prihodnjih desetletjih dramatično spreminjala, vendar pa število prodanih avtomobilov ne zadošča več kot glavni kazalnik uspešnosti izdelovalcev avtomobilov,« je dejal Harald Krüger, prvi mož skupine BMW, in pojasnil, da se v ospredje prebijajo kazalniki, kot so inovativnost podjetja, ekologija, zadovoljstvo strank in zaposlenih. Krüger je s kolegi na letni tiskovni konferenci javnosti razkril rekordne rezultate poslovanja ob stoletnici obstoja bavarskega podjetja in napovedal, da bo BMW ostal vodilni izdelovalec luksuznih vozil na svetu tudi letos.

P90213454-highRes.1458171214.jpg.n.960px.jpg
Kot napoveduje šef BMW Harald Kruger, bodo v prihodnjih letih vzporedno razvijali tako športne kot električne različice svojih modelov. Ker športni terenci BMW X postajajo pri kupcih vse bolj priljubljeni, so že napovedali novi model X7, ki bo na trge prišel v letu 2018.

Letošnji izzivi jih ne skrbijo preveč

Podjetje je v prvih dveh mesecih prodalo za 7,7 odstotka več avtomobilov kot lani v prvih dveh mesecih in Krüger napoveduje, da se bo kljub številnim izzivom na vseh trgih ta trend nadaljeval do konca leta. »Velika zadolženost držav, politična nestabilnost v Evropi in negotovost na kitajskem trgu so med večjimi izzivi za izdelovalce avtomobilov,« pravi Krüger. Veliko upanje za rast v tem letu bavarski izdelovalec avtomobilov gradi na prodaji novih in prenovljenih modelov, zelo pa stavijo tudi na najbolj luksuzno serijo svojih vozil, novo serijo sedem.

Dobička so imeli za cel slovenski proračun

Prodaja je lani pri BMW zrasla za 6,1 odstotka, na rekordnih 2.246.485 prodanih avtomobilov. Dobiček pred davki se je skupini povečal za 5,9 odstotka, na 9,2 milijarde evrov, to je približno toliko, kolikor je bil lanski proračun Slovenije. Skupini BMW so se prihodki povečali za 14,6 odstotka, na 92,2 milijarde evrov, čisti dobiček skupine pa za desetino, na 6,4 milijarde evrov. Marža EBIT avtomobilskega oddelka znotraj skupine je lani znašala 9,2 odstotka, kar je v okviru zastavljenega cilja od osem do deset odstotkov. Predlagana je tudi rekordna dividenda za lastnike navadnih delnic v vrednosti 3,2 evra, kar pomeni skupno več kot dve milijardi evrov dividende.

Več kot pet milijard za razvoj in raziskave

Naložbe v raziskave in razvoj so lani znašale 5,17 milijarde evrov, to je dobrih 14 odstotkov več kot leto prej. Večina teh naložb je bila namenjena inovacijam na področju razvoja zelenih tehnologij, učinkovitosti motorjev, povezljivosti vozil, digitalizacije proizvodnje in razvoja avtonomnih vozil. Letos računajo, da bodo naložbe v raziskave in razvoj ostale na lanski ravni, je napovedal Friedrich Eichiner, član uprave BMW, pristojen za finance. »Naša finančna moč nam omogoča razvoj novih tehnologij, sočasno pa nas ščiti pred morebitnimi negativnimi vplivi iz okolja,« pravi Eichiner. Ob koncu leta 2015 je imel BMW za 5,4 milijarde evrov prostega denarnega toka.

kruger-harald-xx.1458170502.jpg.n.960px.jpg
Prvi mož skupine BMW Harald Krüger napoveduje, da bodo Bavarci tudi letos kljub vsem izzivom, ki jih prednje postavlja svetovni trg, ostali vodilni izdelovalci luksuznih vozil na svetu.

Dvotirni razvoj modelov

Kot napoveduje šef BMW, bodo v prihodnjih letih vzporedno razvijali tako športne kot električne različice svojih modelov. Ker športni terenci BMW X postajajo pri kupcih vse bolj priljubljeni, so že napovedali novi model X7, ki bo na trge prišel v letu 2018. Medtem ko se povpraševanje po električnih avtomobilih povečuje, se je prodaja športnih modelov (M) od leta 2010 povečala kar štirikratno, zato Bavarci vidijo smisel v vlaganju v razvoj tovrstnih modelov avtomobilov. Od prihoda električnih modelov BMW i3 in i8 na trg leta 2013, so jih kupcem dobavili že več kot 50 tisoč.

Krüger pomisleke kritikov, da je to malo glede na vložena sredstva, zavrača s prispodobo, s katero razvoj električnih vozil primerja z maratonom.

Do serijske avtonomne mobilnosti je še daleč

Klaus Fröhlich, ki je v upravi BMW pristojen za razvoj, je govoril o uvedbi novih tehnologij. »Razvijamo se iz mehaničnega strojniškega podjetja v tehnološko podjetje,« je dejal. V prihodnosti bo vsako vozilo opremljeno s svojo SIMkartico in bo povezano s strežnikom na sedežu podjetja. S pomočjo integriranega oblaka mobilnosti bodo spoznavali potrebe voznikov, vozila pa bodo vse bolj inteligentna in bodo ponujala možnost avtonomne vožnje.BMW že celo desetletje razvija avtonomno vozilo, leta 2011 je prvo njihovo vozilo povsem samo prevozilo avtocesto med Münchnom in Nürnbergom. »Zdaj, začenši z novo serijo 7, postopoma uvajamo visoko avtonomnost v naša serijska vozila. Vendar pa menimo, da v tem desetletju ne bomo videli serijske proizvodnje avtonomnega vozila, ki bi zadovoljevalo potrebe naših kupcev. Trenutno so tehnični in družbeni izzivi preveliki. Ob tem pa moramo prilagoditi nekatere zakonske okvire, da bi lahko govorili o serijski proizvodnji avtonomnih vozil,« razlaga Fröhlich.

BMW-i8-Spyder-Concept-013.1458171929.jpg.e.960px.jpg
Električni avtomobili, kot je ta na sliki, so le ena izmed kart, na katero v prihodnosti stavijo v skupini BMW.

O dizlu bi raje kar molčali

Nihče od vodilnih prihodnosti dizelske tehnologije na dve uri trajajoči tiskovni konferenci ne bi niti omenil, če jih k temu ne bi izzvali novinarji. Fröhlich zagotavlja, da bodo dizelsko tehnologijo razvijali še naprej. Dizel ostaja steber strategije v prihodnje, trenutno 80 odstotkov njihovih avtomobilov, prodanih na evropskem trgu, poganja dizelski motor. Kako se bodo ti deleži spreminjali v prihodnje, je zelo odvisno od odnosa različnih držav, natančneje od subvencij za nakup hibridnih oziroma električnih vozil. »Še vedno verjamem, da bo v prihodnjih desetih letih dizel še pomemben del naše ponudbe, ali bo to 50 ali 70 odstotkov, pa je še prezgodaj napovedovati,« pravi član uprave BMW Ian Robertson.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Avto
BMW se bojuje z močnim evrom
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Za BMW najuspešnejše leto v zgodovini
FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.