Letošnji izzivi jih ne skrbijo preveč
Podjetje je v prvih dveh mesecih prodalo za 7,7 odstotka več avtomobilov kot lani v prvih dveh mesecih in Krüger napoveduje, da se bo kljub številnim izzivom na vseh trgih ta trend nadaljeval do konca leta. »Velika zadolženost držav, politična nestabilnost v Evropi in negotovost na kitajskem trgu so med večjimi izzivi za izdelovalce avtomobilov,« pravi Krüger. Veliko upanje za rast v tem letu bavarski izdelovalec avtomobilov gradi na prodaji novih in prenovljenih modelov, zelo pa stavijo tudi na najbolj luksuzno serijo svojih vozil, novo serijo sedem.
Dobička so imeli za cel slovenski proračun
Prodaja je lani pri BMW zrasla za 6,1 odstotka, na rekordnih 2.246.485 prodanih avtomobilov. Dobiček pred davki se je skupini povečal za 5,9 odstotka, na 9,2 milijarde evrov, to je približno toliko, kolikor je bil lanski proračun Slovenije. Skupini BMW so se prihodki povečali za 14,6 odstotka, na 92,2 milijarde evrov, čisti dobiček skupine pa za desetino, na 6,4 milijarde evrov. Marža EBIT avtomobilskega oddelka znotraj skupine je lani znašala 9,2 odstotka, kar je v okviru zastavljenega cilja od osem do deset odstotkov. Predlagana je tudi rekordna dividenda za lastnike navadnih delnic v vrednosti 3,2 evra, kar pomeni skupno več kot dve milijardi evrov dividende.
Več kot pet milijard za razvoj in raziskave
Naložbe v raziskave in razvoj so lani znašale 5,17 milijarde evrov, to je dobrih 14 odstotkov več kot leto prej. Večina teh naložb je bila namenjena inovacijam na področju razvoja zelenih tehnologij, učinkovitosti motorjev, povezljivosti vozil, digitalizacije proizvodnje in razvoja avtonomnih vozil. Letos računajo, da bodo naložbe v raziskave in razvoj ostale na lanski ravni, je napovedal Friedrich Eichiner, član uprave BMW, pristojen za finance. »Naša finančna moč nam omogoča razvoj novih tehnologij, sočasno pa nas ščiti pred morebitnimi negativnimi vplivi iz okolja,« pravi Eichiner. Ob koncu leta 2015 je imel BMW za 5,4 milijarde evrov prostega denarnega toka.
Dvotirni razvoj modelov
Kot napoveduje šef BMW, bodo v prihodnjih letih vzporedno razvijali tako športne kot električne različice svojih modelov. Ker športni terenci BMW X postajajo pri kupcih vse bolj priljubljeni, so že napovedali novi model X7, ki bo na trge prišel v letu 2018. Medtem ko se povpraševanje po električnih avtomobilih povečuje, se je prodaja športnih modelov (M) od leta 2010 povečala kar štirikratno, zato Bavarci vidijo smisel v vlaganju v razvoj tovrstnih modelov avtomobilov. Od prihoda električnih modelov BMW i3 in i8 na trg leta 2013, so jih kupcem dobavili že več kot 50 tisoč.
Krüger pomisleke kritikov, da je to malo glede na vložena sredstva, zavrača s prispodobo, s katero razvoj električnih vozil primerja z maratonom.
Do serijske avtonomne mobilnosti je še daleč
Klaus Fröhlich, ki je v upravi BMW pristojen za razvoj, je govoril o uvedbi novih tehnologij. »Razvijamo se iz mehaničnega strojniškega podjetja v tehnološko podjetje,« je dejal. V prihodnosti bo vsako vozilo opremljeno s svojo SIMkartico in bo povezano s strežnikom na sedežu podjetja. S pomočjo integriranega oblaka mobilnosti bodo spoznavali potrebe voznikov, vozila pa bodo vse bolj inteligentna in bodo ponujala možnost avtonomne vožnje.BMW že celo desetletje razvija avtonomno vozilo, leta 2011 je prvo njihovo vozilo povsem samo prevozilo avtocesto med Münchnom in Nürnbergom. »Zdaj, začenši z novo serijo 7, postopoma uvajamo visoko avtonomnost v naša serijska vozila. Vendar pa menimo, da v tem desetletju ne bomo videli serijske proizvodnje avtonomnega vozila, ki bi zadovoljevalo potrebe naših kupcev. Trenutno so tehnični in družbeni izzivi preveliki. Ob tem pa moramo prilagoditi nekatere zakonske okvire, da bi lahko govorili o serijski proizvodnji avtonomnih vozil,« razlaga Fröhlich.
O dizlu bi raje kar molčali
Nihče od vodilnih prihodnosti dizelske tehnologije na dve uri trajajoči tiskovni konferenci ne bi niti omenil, če jih k temu ne bi izzvali novinarji. Fröhlich zagotavlja, da bodo dizelsko tehnologijo razvijali še naprej. Dizel ostaja steber strategije v prihodnje, trenutno 80 odstotkov njihovih avtomobilov, prodanih na evropskem trgu, poganja dizelski motor. Kako se bodo ti deleži spreminjali v prihodnje, je zelo odvisno od odnosa različnih držav, natančneje od subvencij za nakup hibridnih oziroma električnih vozil. »Še vedno verjamem, da bo v prihodnjih desetih letih dizel še pomemben del naše ponudbe, ali bo to 50 ali 70 odstotkov, pa je še prezgodaj napovedovati,« pravi član uprave BMW Ian Robertson.