Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala T-cross je veliko več, kot le privzdignjen ter za tisočaka in pol dražji VW polo. Mladostnega videza, z veliko možnostmi individualizacije in prilagojen aktivnemu življenjskemu slogu navduši vse generacije, na majorških cestah pa je prepričal tudi za volanom.
Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.

(intervju) Kako hrvaški oblikovalec kroji obline prestižnih BMW

Čas branja: 4 min
17.03.2016  22:30  Dopolnjeno: 17.03.2016 23:33
Kar je Robert Lešnik pri Mercedes-Benzu, je Domagoj Djukec pri BMW. Z oblikovalcem hrvaškega rodu smo govorili o tem, kako krojijo obliko avtomobilov.
(intervju) Kako hrvaški oblikovalec kroji obline prestižnih BMW
Veliko navdušencev sanja o naši znamki. Ko jim enkrat uspe vstopiti v naš svet, jim moramo ponuditi tisto, o čemer so sanjali, ne nekaj povsem drugega, zato oblikovalskega jezika ne spreminjamo preveč. Tudi iphone in Louis Vuitton na tem področju delata majhne korake.
Fotografije: Miloš Milač

Obveščaj me o novih člankih:  
Domagoj Djukec dodaj
BMW dodaj
Robert Lešnik dodaj
Volkswagen dodaj
Citroen dodaj

Domagoj Djukec, direktor zunanjega oblikovanja pri BMW, ima hrvaške starše, rojen pa je v Nemčiji. Dizajn mu je bil položen v zibelko, saj pravi, da se z njim dejansko ukvarja že vse življenje. Kot otrok je risal avtomobile, pozneje pa spoznal, da lahko s tem tudi kaj zasluži, zato se je vpisal na Univerzo v Pforzheimu, kjer je študiral tudi Robert Lešnik. Volkswagnov štipendist se je sprva zaposlil pri Volkswagnu v Španiji, nato je prestopil v Francijo k Citroënu, kjer je bil med drugim odgovoren za oblikovanje poslovnega modela C5. Ker je rojen v Nemčiji, je tam iskal tudi naslednjo službo. Pravi, da je imel srečo, saj je BMW prav takrat začel snovati avtomobile s prednjim pogonom. Ker je imel s takšno zasnovo avtomobilov veliko izkušenj iz Citroëna, ga je šef oblikovanja BMW Adrian Van Hooydonk vzel v službo in ga postavil za kreativnega direktorja nove generacije tovrstnih BMW. Po dveh letih je napredoval na položaj direktorja zunanjega oblikovanja BMW, ta oddelek pa vodi še danes.

Zasedate enak položaj pri BMW kot Robert Lešnik pri Mercedes-Benzu. Torej ste njegov neposredni tekmec?

Deloma je to res, toda kljub nasprotnemu mnenju javnosti BMW in Mercedes-Benz ne nagovarjata istih kupcev. Kupci, ki si želijo mercedes-benza, bodo ostali pri tej znamki, enako je pri BMW. Tudi oba najbolj prestižna, mercedes-benz S in BMW 7, sta zelo različna. Prvi igra na status, naš predstavnik pa na dinamiko.

Pa vendar, BMW 2 active tourer s prednjim pogonom in mercedes-benz B ciljata na iste kupce.

Veliko navdušencev sanja o naši znamki. Ko jim enkrat uspe vstopiti v naš svet, jim moramo ponuditi tisto, o čemer so sanjali, ne nekaj povsem drugega, zato oblikovalskega jezika ne spreminjamo preveč. Tudi iphone in Louis Vuitton na tem področju delata majhne korake.

V tem primeru je to res. Tu smo zelo uspešni, saj smo 20 odstotkov kupcev prevzeli prav Mercedes-Benzovemu modelu B. Oba modela nagovarjata kupce, ki v zrelih letih iščejo status, hkrati pa se ne želijo odreči udobju, okretnosti, višjemu položaju ... pri BMW 2 active tourerju pa dobijo še dinamiko.

domagoj djukec
»Z Robertom Lešnikom sva skupaj študirala, oba prihajava iz držav nekdanje Jugoslavije in zasedava enak položaj pri konkurenčnih znamkah. Kljub temu nisva tekmeca, saj BMW in Mercedes-Benz ne nagovarjata istih kupcev. Kupci, ki si želijo mercedes-benz, bodo ostali pri tej znamki, enako je pri BMW,« pravi direktor oblikovanja zunanjosti pri BMW Domagoj Djukec.

Značilnost BMW je tudi oblikovanje, prilagojeno zadnjemu pogonu?

Kupcem je danes popolnoma vseeno, kje ima avto pogon, saj vse težave rešuje elektronika. Gre morda le še za estetiko, za drugačne proporce, denimo daljši motorni pokrov, krajši zadek in podobno. Je pa res, da nas številni tekmeci kopirajo z oblikovanjem, značilnim za zadnji pogon, čeprav so gnani spredaj, saj izraža prestiž. Pri BMW ne gre le za videz, pogon na zadnja kolesa nam omogoča tudi boljšo razdelitev mase med obe osi, kar je seveda pomembno za stabilnost in športne vozne lastnosti.

A nova generacija, tudi športnih BMW, bo temeljila na prednjem pogonu ...

To je sicer res, a pri športnih različicah, denimo naslednji generaciji novega BMW M2, bomo ohranili zadnji pogon. Pri drugih, ki so bolj praktični, pa je boljša izbira prednji pogon, ki omogoča boljšo izrabo prostora.

Opazil sem risbe novih modelov, denimo serije 5 pa tudi aktualne serije 7. Zdi se mi, da delate majhne korake pri dizajnu, da ste dosegli zid trenutnega oblikovalskega jezika.

Pri seriji 7 smo bili vselej previdni, saj so kupci tega modela zelo tradicionalni in bolj drznih potez niti ne bi sprejeli. Nova serija 5 bo že malo bolj drzna, saj po njej posegajo mlajši kupci. Še dlje gremo pri seriji 3, ki je najbolj športen model v naši ponudbi. Pri oblikovanju novih modelov vselej pazimo, da bodo na prvi pogled prepoznavni kot BMW. Veliko navdušencev sanja o naši znamki. Ko jim enkrat uspe vstopiti v naš svet, jim moramo ponuditi tisto, o čemer so sanjali, ne nekaj povsem drugega. Tudi iphone in Louis Vuitton na tem področju delata majhne korake. Pri Mercedes-Benzu je drugače, ta znamka je morala narediti oblikovni preskok, saj je prodajno zaostajala za nami in za Audijem, mi pa smo še vedno na vrhu lestvice najbolje prodajanih prestižnih znamk na svetu.

P3010282.1458168489.jpg
Domagoj Djukec, direktor oblikovanja zunanjosti BMW

BMW 7 je precej manj uspešen od mercedesa S, prodate le tretjino količine svojega tekmeca.

Tukaj res zaostajamo, a to vseeno ni razlog, da bi povsem spremenili oblikovalski jezik in zasnovo serije 7. Je preveč tvegano, s spremembami bi razočarali tudi svoje trenutne kupce, ki pričakujejo stabilnost tudi na področju oblikovanja. Razlika med nami in tekmecem je tudi v tem, da BMW 7 predstavlja sodoben luksuz in vrhunsko tehniko, mercedes-benz S pa poudarja predvsem razkošje. Z razredom S so se vselej vozili diktatorji, politični veljaki ne glede na trg. Mercedes-Benz ima tudi precej daljšo zgodovino prestižnih limuzin, zato se trgu predstavljajo popolnoma drugače. Merilo uspeha prodaje BMW serije 7 je le prodaja glede na prejšnjo generacijo, ne pa primerjava z mercedesom S.

Oblikovanje je povezano tudi z nekaterimi zakonskimi omejitvami. Kako jih bi občutite?

Poudaril bi predvsem eno posebnost, ki se ji moramo vsakič znova prilagajati. ZDA imajo zgolj za uvožene avtomobile poseben predpis, da mora biti spodnji del maske šest centimetrov bolj izbočen od zgornjega in izdelan iz čvrstejšega materiala. Te pogoje upravičijo z varnostnimi standardi, zanimivo pa je, da ne veljajo za domače proizvajalce, niti za modele BMW X, ki jih izdelujemo v ZDA. Drug primer je Kitajska, ki za leto 2018 pripravlja kopico varnostnih predpisov, ki bodo prav tako močno vplivali na oblikovanje, a spet zgolj za uvožene, ne domače avtomobile. Tako posamezni trgi dajejo prednost domačim znamkam, drugim pa otežujejo posel. BMW serije 5, 7 in druge modele moramo zato zasnovati in oblikovati tako, da bodo ustrezali predpisom po vsem svetu.

P3010276.1458168487.jpg.n.960px.jpg
Domagoj Djukec, direktor oblikovanja zunanjosti BMW

Kaj pa, ko gre za materiale, kako vplivajo na obliko avtomobila?

Aluminij je najteže oblikovati. Plastika je preveč občutljiva za temperature v določenih delih sveta, karbonska vlakna pa je težko obdelovati oziroma jih moramo ojačati z drugimi materiali. Pri končnem izdelku moramo doseči, da kupec ne vidi, katere materiale smo uporabili, ti se morajo enotno vklapljati v obliko.

Še nekaj mesecev je do razkritja nove serije 5. Katere poteze bodo podobne denimo seriji 7?

Tega vam ne smem razkriti. Brez dvoma pa boste pri novi seriji 5 opazili bolj športne poteze kot pri sedmici.

Kateri pa je vaš najbolj priljubljen model BMW?

Od novejših vsekakor M4 s popolnimi razmerji karoserijskih oblin, od starejših pa 635 CSi, tega tudi vozim. Oba modela imata idealne poteze prednjega dela, strehe, zadka ...

Če ne bi delali za BMW, katere avtomobile bi najraje oblikovali?

Zame ni alternative. Vselej sem sanjal le o BMW in nobeni drugi znamki.

Pogosto obiskujete Hrvaško?

Ja, kar pogosto. Sorodnike imam v Čakovcu, najpogosteje pa grem v Opatijo za nekaj dni, na dopust. Sicer pa se v Nemčiji, kjer sem se rodil, zelo dobro počutim. Velja pa, da bolj ko grem proti jugu Nemčije, bliže sem naravi, goram, poljem, bolje se počutim.

Foto: Milos Milac



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Po Mercedes-Benzu rekorde tolčeta še BMW in Audi

V prvem četrtletju je BMW v svetu prodal 478.743 avtomobilov, šest odstotkov več kot lansko prvo četrtletje in več kot kadarkoli doslej

AVTO
Novice
Novice Dobiček BMW skrčila šibkejša funt in juan ter vlaganja v nove tehnologije

Dobiček nemškega proizvajalca prestižnih avtomobilov BMW v prvem četrtletju skromnejši za tri odstotke, prodaja je poskočila za...

AVTO
Novice
Novice Slab začetek za BMW, zaostal je za obema tekmecema

BMW že od leta 2008 drži prvo mesto v prodaji prestižnih znamk, januarja letos pa je zaostal za obema tekmecema, januarska zmaga gre...

AVTO
Novice
Novice BMW po slabem januarju nazaj na prestol nemške trojice

BMW je februarja zapeljal nazaj na prvo mesto med prestižnimi znamkami, po prvih dveh mesecih še vedno vodi Mercedes-Benz

AVTO
Novice
Novice Kdo je novi šef slovenskega BMW 1

Poljak Maciej Galant je novi generalni direktor BMW Group Slovenija, izkušen bančnik in strateg bo v torek zamenjal Lotharja Schupeta

AVTO
Novice
Novice BMW 750d: s štirimi turbo polnilniki nad audijev V8 TDI 13

BMW je nadgradil trilitrski turbodizel v modelih 50d z dodatnim turbo polnilnikom. Rezultat je 290 kilovatov, 394 konjskih moči in 4,5...

AVTO
Novice
Novice 100 let korenin, le dobrih 60 let užitkov za volanom 2

Skromni začetki, prvi lasten avto šele leta 1931 in prelomni model 1500 leta 1961

AVTO
Novice
Novice Tesen izid bitke prestižnih Nemcev 10

Večni troboj med BMW, Mercedes-Benzom in Audijem se je lani zaključil z najtesnejšim izidom v zadnjem desetletju.