Avto

Ugrizne, kjer drugi oklevajo

Mali športni terenci se najbolje počutijo na cesti, na teren pa zavijejo le redko in bolj previdno. A so tudi izjeme, med bolj neustrašnimi je štirikolesno gnani Jeep renegade

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.03.2016 00:02
Čas branja: 8 min

Jeep-renegade-4WD-Limited-187.1458162454.JPG.n.960px.jpg

Razred kompaktnih športnih terencev je najhitreje rastoči avtomobilski sektor, kupce si okoli prsta ovijejo predvsem z višjim položajem sedenja, dobro preglednostjo in vsestransko uporabnostjo.

Jeep-renegade-4WD-Limited-267.1458165095.JPG.n.960px.jpg

Robusten videz in malce večji odmik od tal namreč prebudijo avanturista tudi pri največjih zapečkarjih, čeprav sta potem najbolj pogosta cilja kaka malo bolj odmaknjena plaža ali makadamsko parkirišče pred vzponom na Kofce ali Stol. Kam dlje pretežno dvokolesni gnani "terenčki" niti ne pridejo, seveda pa za bolj zahtevne obstajajo tudi modeli s štirikolesnim pogonom.

Jeep-renegade-4WD-Limited-260.1458165224.JPG.w.960px.jpg

A tudi tukaj prihaja do razlik. Večji odmik od tal skupaj z vsekolesnim pogonom resda olajša in omogoča vožnjo tudi izven urejenih cest, vendar se takšen pogon še največkrat znajde v službi varnosti na spolzkem, blatnem ali zasneženem cestišču. Skromni vstopni in izstopni koti ter trendovska oblika voznikov namreč ne vabita h kakšnim večjim pustolovščinam, tiste najbolj odmaknjene plaže, zahtevnejša območja in višje ležeča področja pa za tovrstna vozila praviloma ostanejo nedostopni.

Jeep-renegade-4WD-Limited-594.1458165350.JPG.n.960px.jpg

V matični družbi Fiat Chrysler imajo z znamko Jeep v Evropi velike načrte, v poplavi manjših in srednje velikih suvov ter križancev (Dacia duster, Mazda CX-3, Nissan juke, Opel mokka, Peugeot 2008, Renault captur, Suzuki vitara...) pa igrajo na svojo najmočnejši karto - na terenskih zmogljivostih. Prav plezanje po brezpotjih je namreč tisto, na kar Jeepova konkurenca rada pozablja oziroma se na to slabše spozna.

Jeep-renegade-4WD-Limited-848.1458165459.JPG.e.960px.jpg

Seveda izjeme potrjujejo pravilo, mednje pa brez težav lahko uvrstimo ameriškega odpadnika. Nič kaj "fancy" Jeep renegade s štirikolesnim pogonom, 2,0-litrskim turbodizlom in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom je namreč dokazal, da se ne ustraši skorajda ničesar, ob udarnih ritmih kakih AC/DC ali Iron Maiden pa boste mimogrede in brez težav splezali ali dospeli tja, kamor se drugi ne upajo ali pa vsaj malo oklevajo.

Jeep-renegade-4WD-Limited-951.1458165526.JPG.w.960px.jpg

Nanos? Mala malica, ki jo raje pustimo pohodnikom. Kak Vršič, Pokljuka ali Jelovica? Brez snega ni tako zanimivo. Blatne in spolzke stezice med gozdovi, zdrapani kolovozi, zaraščene poti, slab makadam ali hriboviti predeli s skalovjem, kot ga ponujajo skrivnostni Velebit in skorajda Divji zahod v malem? To je že bolje!

Jeep-renegade-4WD-Limited-789.1458164904.JPG.e.960px.jpg

Jeepovega odpadnika smo med prvimi preizkusili na terenskem poligonu Balocco v Italiji ter zahtevnem terenu v njegovi okolici, na off-road poligonu AMZS centra varne vožnje na Vranskem pa ga ob slovenski premieri še skoraj do vratu potisnili v blato. V rokah smo vedno imeli različico z zmogljivim štirikolesnim pogonom, v tretje pa se nismo mogli ogniti odpadniku med odpadniki - modelu z le prednjim pogonom. Kot pravi Jeep nas ni pustil ravnodušnih, vendar pa je napis 4WD na Jeepu obvezen vsaj tako kot orožje v rokah prebivalca Teksasa.

Jeep-renegade-4WD-Limited-787.1458164997.JPG.n.960px.jpg

Priznamo, do renegada gojimo določene simpatije. Med drugim jih negujejo odpadnikova škatlasta oblika, značilna maska s sedmimi režami in okroglimi lučmi, mogočni pokrov motorja, v retro slogu skorajda navpično postavljeno vetrobransko steklo, robustna zasnova, visok položaj sedenja in glede na mere neverjetno prostorna notranjost.

Jeep-renegade-4WD-Limited-110.1458159602.JPG.n.960px.jpg

Avto popestrijo tudi številni zanimivi detajli zunaj ter kopica "velikonočnih zajčkov" v kabini ter nenazadnje znamkina pestra zgodovina. "Since 1941, man!" bi vas takole med rebra dregnil Američan, hip zatem zapeljal v največjo blatno lužo ter neučakan z njim splezal na zaklonišče v ljubljanskih Fužinah.

Jeep-renegade-4WD-Limited-038.1458159807.JPG.s.960px.jpg

Seveda, Jeep ni "od včeraj". V svet na štirih kolesih je krenil v času druge svetovne vojne in ga vmes tako močno zaznamoval, da se terencem ne glede na znamko, pedigre in zmogljivosti pogosto reče kar džip.

Jeep-renegade-4WD-Limited-834.1458165868.JPG.s.960px.jpg

Prav toliko časa je Jeep pojem robustnosti, vzdržljivosti in vsestranskega terenskega znanja, zanje so značilne nekatere posebnosti in tudi renegade še kako rad poudari in v praksi pokaže skorajda tankovsko čvrstost, iz njegovih por veje močan duh Jeepove terenske tradicije, vse skupaj pa začini z nekaj retro pridiha. Med šminkerskimi kompaktnimi terenci - kamor spada tudi njegov tesni sorodnik Fiat 500X - je renegade res čisto pravi odpadnik.

Jeep-renegade-4WD-Limited-585.1458165937.JPG.n.960px.jpg

V ZDA zasnovani in v italijanskem Melfiju proizvedeni renegade je po videzu klasični Jeep, ki prinaša duh po legendarnem modelu willys iz leta 1941. To potrjujejo tudi številni oblikovni elementi v obliki črke X, ki so jih Američani povzeli po znani posodi za gorivo in je bila obvezna oprema vojaških vozil, njegov neustrašen videz ter robustnost.

notranjost5.1458163663.jpg.w.960px.jpg

Renegade je poseben tudi v kabini, ki jo poleg kromirane okrogle prestavne ročice kot v Alfini giulietti popestrijo še številni zanimivi detajli, povezani z njegovo zgodovino. Voznika ob tem navdušijo pregledni merilniki ter kar 7-palčni barvni zaslon med njima s številnimi informacijami, sovoznika pa mogočno držalo pred seboj. Tokrat je prišel še kako prav.

Jeep-renegade-4WD-Limited-039.1458159202.JPG.s.960px.jpg

Da z renegadom v blatu, pesku in snegu najbrž ni šale daje slutiti že njegov off-road videz, zaradi katerega ga mirne vesti lahko proglasimo za pravega moškega terenca.

Jeep-renegade-4WD-Limited-441.1458162520.JPG.e.960px.jpg

Trebuh je za 20 centimetrov oddaljen od tal, previsi so kratki, vstopni koti terensko spodobni (30 stopinj spredaj in 34 stopinj zadaj), vzmetne noge pri tem omogočajo velik gib kolesa (spredaj za 170, zadaj za 205 milimetrov), pred manjšimi poškodbami pa ga varujejo robustne in zajetne plastične zaščite na pragovih in blatnikih ter masivni odbijači. Če k temu dodamo še veliko panoramsko streho, ki ob odprtih oknih znajo pričarati del občutkov vožnje v willysu, je slika že skoraj popolna.

Jeep-renegade-4WD-Limited-937.1458164001.JPG.e.960px.jpg

Renegade 4WD v dolžino meri 423 centimetrov, v širino 180 ter v višino 167 centimetrov, znotraj pa deluje občutno večji, kot bi porekli na številke. Preglednost naprej je odlična, občutki za volanom frajerski, pogled nazaj pa ovirajo široki zadnji stebrički.

Jeep-renegade-4WD-Limited-123.1458160090.JPG.e.960px.jpg

Na 257 centimetrih medosne razdalje renegade ponuja dovolj prostora štirim odraslim potnikom, prostora za glave je zaradi oblike veliko, v prtljažnik pa je mogoče spraviti 351 litrov prtljage, s podrto zadnjo klopjo celo 1.297 litrov.

Jeep-renegade-4WD-Limited-119.1458160384.JPG.c.960px.jpg

Dostop do zadnje klopi je lahkoten, vrata se namreč odpirajo pod kotom 80 stopinj, ravno dno prtljažnika pa vozilo po potrebi lahko spremeni v mini dostavnik.

Jeep-renegade-4WD-Limited-1002.1458160269.JPG.n.960px.jpg

Vonj po utrganih off-road pustolovščinah je prisoten tudi v notranjosti, za armaturno ploščo se kaj hitro zdi, da je z njenega mesta ne bi premaknila niti veriga, vpeta na kak traktor. Medtem ko bo sovoznik gotovo potipal držalo pred seboj, bo voznik že posegel po zajetnem okroglem gumbu pred ročico menjalnika.

Jeep-renegade-4WD-Limited-075.1458159921.JPG.e.960px.jpg

Tam je namreč izbirnik delovanja motorja, prilagajanja elektonske pameti in štirikolesnega pogona, ki so ga poimenovali Jeep selec-terrain. Z njim mali renegade z lahkoto obvlada kakršenkoli teren, na asfaltu pa je še udobnejši in varčnejši.

Jeep-renegade-4WD-Limited-063.1458160560.JPG.e.960px.jpg

Med običajno vožnjo po urejenih cestah smo tako izbirnik pustili kar na načinu "Auto", ko se večina navora prenaša na sprednji kolesi, po potrebi (hitra vožnja med ovinki, spolzka cesta) pa se bliskovito prenaša še na zadnja.

Jeep-renegade-4WD-Limited-715.1458166087.JPG.n.960px.jpg

V slabših razmerah smo s premikom zajetnega gumba izbirali med voznimi režimi za sneg (Snow), pesek (Sand) in blato (Mud). V posameznih načinih se prilagodi delovanje pogona in elektronike, ta lahko mehaniki tudi povsem pusti proste roke, v najtežjih razmerah pa nam po pritisku na gumb na pomoč priskoči še sredinska zapora diferenciala (4WD Lock), ki zaklene navor v razmerju 50:50.

Jeep-renegade-4WD-Limited-080.1458160659.JPG.w.960px.jpg

Videz in narava testnega odpadnika za 28.490 evrov (oziroma 32.840 z nekaj dodatne opreme) tako obetata, da bi z njim na Dan D lahko preorali tudi peščene plaže Normandije (barva Omaha Orange), mu morda ponudili službo za polni delovni čas v gorski reševalni službi, ga pobliže spoznali z gozdarji na Pokljuki ali pa deževno nedeljsko popoldne izkoristili za brodenje po do skoraj pol metra globoki vodi. V praksi smo se temu kar dobro približali, na terenu pa kljub vsemu nismo pretiravali.

Jeep-renegade-4WD-Limited-590.1458164382.JPG.n.960px.jpg

Da bi namreč varno in prizanesljivo do vozila odkljukali najbolj zahtevne terenske preizkušnje, bi testni renegade vendarle moral imeti še nekaj stvari: samodejni menjalnik, elektronskega pomočnika za strme spuste (Hill descent control) in reduktor (ali vsaj krajša prestavna razmerja), s katerim bi se lahko prav počasi plazil ali spuščal po klancih.

Jeep-renegade-4WD-Limited-642.1458164487.JPG.e.960px.jpg

Na mehansko in ročno vklopljivo zaporo prednjega in/ali zadnjega diferenciala skorajda ne pomislimo več, saj jih premorejo le še terenci stare šole, pri novejših pa naj bi za resne težave na terenu poskrbela elektronika.

Jeep-renegade-4WD-Limited-044.1458162592.JPG.s.960px.jpg

Vrsta terenskih preizkušenj do zdaj je namreč pokazala, da je za tiste najbolj zahtevne off-road podvige samodejni menjalnik skorajda obvezen spremljevalec. Sploh pri vožnji po blatu ter speljevanju na klancih v vozilo lahko kaj hitro prodre vonj po zažgani sklopki, avtomatski menjalnik za vse skupaj poskrbi dosti bolje in z več stila - pretiravati vendarle ne gre, tudi pretvornik navora in olje nista vsemogočna.

Jeep-renegade-4WD-Limited-370.1458166711.JPG.n.960px.jpg

Za reduktor se tako ali tako zdi, da je že izginil iz terenskih vozil in ga imajo pretežno le še pick-upi in Subaruji, še najbolj pogost v modernih terencih je tako gumb za zaklep sredinskega diferenciala oziroma pogona v razmerju 50:50. Na terenu sploh več ne gre brez elektronskega pomočnika za nadzorovan spust, saj je koristen in učinkovit pripomoček - še posebej prav pride pri blatnih ali peščenih podlagah, brez njega pa vozilo lahko začne nenadzorovano drseti po bregu navzdol.

Jeep-renegade-4WD-Limited-648.1458166395.JPG.w.960px.jpg

Samodejni menjalnik ima za doplačilo 4.000 evrov lahko tudi različica Limited, gre za 9-stopenjsko avtomatiko, ki se nam je več kot spodobno dokazala v večjem bratu cherokeeju. Kupec z njo dobi še sistem Active Drive Low, ki je bogatejši za tipki HDC (sistem za nadzorovan spust) in 4WD low. To pa je že tista prava stvar, ki je konkurenca večinoma sploh ne premore.

Jeep-renegade-4WD-Limited-573.1458166800.JPG.n.960px.jpg

Jeep renegade je seveda lahko tudi popolni terenec, za kar boste odšteli 33.990 evrov. Toliko namreč stane 170-konjska dizelska različica Trailhawk, ki dopušča še večje vstopne in izstopne kote ter ima še večjo oddaljenost od tal (22 centimetrov), 9-stopenjski samodejni menjalnik, nadgrajen sistem Active Drive Low, ki premore pomočjo elektronike v razmerju 20:1 reducirana prestavna razmerja , dodaten program Rock za počasno plezanje po najbolj zahtevnih terenih ter elektronski sistem za nadzorovan spust. S kombinacijo vsega tako suvereno zaide v revirje gorskih koz.

Jeep-renegade-4WD-Limited-794.1458163229.JPG.e.960px.jpg

A vrnimo se k testnemu renegadu in njegovi motorizaciji. Če se je v "pomehkuženem" bratu vrtel 1,6-litrski turbodizel, smo v opremi Limited tokrat preizkusili 2,0-litrski turbodizel s 103 kilovati (140 KM). Motor je že znan in preizkušen, vso zalogo navora (350 Nm) ponudi že od 1750 vrtljajev naprej, v kombinaciji s klasično Fiatovskim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom pa to zadostuje, da tono in pol težak renegade z mesta do 100 km/h pospeši v 9,5 sekunde ter doseže končno hitrost 182 km/h.

Jeep-renegade-4WD-Limited-132.1458160921.JPG.s.960px.jpg

Navora in moči je več kot dovolj za udobno vožnjo po asfaltnih poteh, kjer lahko pohvalimo tudi lego in vodljivost brez odvečnega nagibanja razmeroma visoke karoserije. Podvozje oziroma vzmetenje je precej trdo, majhen volan in zmogljiv štirikolesni pogon pa omogočajo tudi pobalinsko odpeljane ovinke in osuple obraze pri nekajkrat dražji in cestno zmogljivejši konkurenci.

Jeep-renegade-4WD-Limited-823.1458167336.JPG.n.960px.jpg

Na slabši podlagi bo v Jeepku treba skleniti kompromis, saj podvozje tam deluje precej trdo, v kabino se tako prenašajo tresljaji in marsikateri zvok, sopotniku pa bo prav prišel ročaj. V mestu se renegade izkaže kot okreten in odlično vodljiv avto, morebitnih preglavic pri manevriranju pa voznika lahko odreši vzvratna kamera v paketu Parking za 790 evrov.

Jeep-renegade-4WD-Limited-278.1458164820.JPG.e.960px.jpg

V paketu Limited je ob nekaj kromiranih dodatkih sicer na voljo sistem Uconnect s 5-palčnim zaslonom na dotik, avtoradiem, navigacijskim sistemom in sistemom Bluetooth, samodejna dvopodročna klimatska naprava, LaneSense oziroma opozorilnik nenamerne spremembe voznega pasu, ki nekaj sekund pomaga ohranjati linijo ter tipalo za preprečitev trka pri nizki hitrosti.

Jeep-renegade-4WD-Limited-842.1458167016.JPG.n.960px.jpg

Testni Jeep renegade 2.0 JTD 4x4 Limited je s svojim videzom in pogonom tudi v praksi dokazal, da lahko preživi v skorajda vsakršnih pogojih ter precej lahkotno pride tja, kamor si drugi vseeno ne upajo.

Jeep-renegade-4WD-Limited-923.1458167063.JPG.e.960px.jpg

Na asfaltu je hkrati zelo dober in v mestu sila okreten, tako je renegade s štirikolesnim pogonom zares vsestransko uporaben mali Jeep. Kdor na teren le redko zaide, naj si ogleda cenejšo dvokolesno gnano različico Sport, tiste največje off-road odvisnike pa bo gotovo potešila najbolj brezkompromisna različica Trailhawk.

Jeep-renegade-4WD-Limited-914-1.1458162874.jpg.n.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Robusten na pogled, a mehak po srcu
Avto
AvtoMatej Kačič Robusten na pogled, a mehak po srcu 1

Jeep renegade s svojimi bogatimi geni in možato pojavo že na daleč sporoča, da bi lahko osvojil svet, a se s šibkim turbodizlom, dvosklopčnim menjalnikom in pomehkužen s prednjim pogonom raje oklepa civilizacije.

FINANCE
Subvencije
To so podjetja, ki so dobila subvencije za novosti v lesarstvu
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin To so podjetja, ki so dobila subvencije za novosti v lesarstvu

V zadnjem razpisu gospodarskega ministrstva je bilo na voljo pet milijonov evrov nepovratnih spodbud

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

Tovarna
Novice
Pametni in povezani izdelki so lahko presneto nevarni
FINANCE
Avto
TOP 10 najcenejših avtov 4x4
Avto
AvtoMiloš Milač TOP 10 najcenejših avtov 4x4 1

Najcenejši avtomobili za težke, tudi zimske, razmere in ugodno ceno od dobrih 12 do 20 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci