"Mobilnost se bo v prihodnjih desetletjih dramatično spreminjala...vendar pa število prodanih avtomobilov ne zadošča več kot ključni indikator uspešnosti izdelovalcev avtomobilov," je dejal Harald Krüger, prvi mož skupine BMW in dodal, da v ospredje prihajajo indikatorji, kot so inovativnost podjetja, ekologija, zadovoljstvo strank in zaposlenih. Krüger je na današnji novinarski konferenci napovedal, da bo BMW ostal vodilni izdelovalec luksuznih vozil na svetu tudi letos.
Letošnji izzivi jih ne skrbijo preveč
Podjetje je v prvih dveh mesecih prodalo za 7,7 odstotka več avtomobilov kot lani v prvih dveh mesecih in Krüger napoveduje, da se bo kljub številnim izzivom na vseh trgih ta trend nadaljeval do konca leta. "Visoka zadolženost držav, politična nestabilnost v Evropi in negotovost na kitajskem trgu so med večjimi izzivi za izdelovalce avtomobilov," pravi Krüger. Veliko upanje za rast v letošnjem letu bavarski izdelovalec avtomobilov gradi na prodaji novih in prenovljenih modelov, v veliki meri pa stavijo tudi na najbolj luksuzno serijo svojih vozil, novo serijo sedem.
Glavni trg ostaja Evropa, pospešeno gradijo na drugih celinah
Poslovno okolje je lani zaznamovala vrsta izzivov, od političnih in okoljskih do razprav o prihodnosti dizelskih motorjev, vendar pa je BMW lani rastel tudi na krilih prodaje svojih najdražjih modelov. Skupina še vedno 45 odstotkov prihodkov ustvari v Evropi, odpirajo pa tudi proizvodne obrate na Kitajskem, v Mehiki in v ZDA. Okoli 700 milijonov evrov pa bodo vložili v svojo tovarno v domačem Münchnu.
Dobička so imeli za cel slovenski proračun
Prodaja avtomobilov je lani BMW-ju zrasla za 6,1 odstotka na rekordnih 2.246.485 prodanih avtomobilov.Dobiček pred davki se je skupini lani povečal za 5,9 odstotka na 9,2 milijarde evrov, to je približno toliko kot je znašal lanski proračun Slovenije. Skupini BMW so se prihodki zvišali za 14,6 odstotkov na 92,2 milijarde evrov, čisti dobiček skupine pa se je povečal za desetino na 6,4 milijarde evrov. EBIT marža avtomobilskega oddelka znotraj skupine pa je lani zanašal 9,2 odstotka, kar je znotraj zastavljenega cilja med 8 do 10 odstotki. Predlagana je tudi rekordna dividenda za lastnike navadnih delnic, v višini 3,2 evra, kar pomeni skupno več kot dve milijardi evrov dividende.
Več kot pet milijard za razvoj in raziskave
Naložbe v raziskave in razvoj so lani znašale 5,17 milijarde evrov, to je dobrih 14 odstotkov več kot leto prej. Večina teh naložb je bila namenjena inovacijam na področju razvoja zelenih tehnologij, učlinkovitosti motorjev, povezljivosti vozil, digitalizacije proizvodnje in razvoja avtonomniih vozil. Letos računajo, da bodo naložbe v raziskave in razvoj ostale na lanski ravni, je napovedal Friedrich Eichiner, član uprave BMW, zadolžen za finance. "Naša finančna moč nam omogoča razvoj novih tehnologij, sočasno pa nas ščiti pred morebitnimi negativnimi vplivi iz okolja," pravi Eichiner. Ob koncu leta 2015 je BMW imel za 5,4 milijarde evrov prostega denarnega toka.