Avto

AMZS test letnih pnevmatik: katero poletno obutev na avto

Lastniki vozil lahko zimske pnevmatike zamenjate za letne, v pomoč pri izbiri pa vam je lahko tudi AMZS test letnih pnevmatik dveh različnih dimenzij. Med 32 preizkušenih zelo priporočajo tretjino

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.03.2016 00:01
Čas branja: 4 min

Toplejše vreme in zakon voznikom že dovoljujeta, da s svojih jeklenih konjičkov snamejo robate zimske škornje in jim nadenejo lahka poletna obuvala. Kako se odločiti med široko in pestro ponudbo?

V pomoč vam je lahko tudi veliki letni test pnevmatik. AMZS je v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi tudi tokrat preveril lastnosti letnih pnevmatik in preizkusil 32 različnih - ene pri tem nikakor ne priporočajo, dve pa z omejitvami.

vulkanizer-menjava-gum.1381844043.jpg.c.960px.jpg

Z menjavo zimskih pnevmatik vam sicer ni treba hiteti, vreme nas namreč vse pogosteje preseneča s svojo nepredvidljivostjo in če bi prišlo do zimskih razmer, morajo biti vozila ustrezno opremljena z zimskimi pnevmatikami ali verigami. Na vsak način pa je zimske pnevmatike treba zamenjati z letnimi, saj imajo te poleti bistveno boljše lastnosti tako na suhi kot na mokri cesti.

Zakaj zimska guma ni dobra odločitev

Zimska guma je namreč mehkejša od letne v celotnem območju površine oprijema. To pomeni, da je poleti zaradi neštetih lamel v boku gume, te se pretirano zvijajo, preprosto premehka. Vse to povzroča, da je meja vsakega zdrsa gume precej nižja kot pri letnih pnevmatikah, posledica je daljša zavorna pot, v ovinku in ob zamenjavi smeri avto prej zdrsne. Ob tem se zimska guma poleti tudi hitreje izrabi ter posledično povzroči slabši stik s cesto. Voznik lahko zimsko gumo pri poletnih 30 stopinjah Celzija uniči v nekaj mesecih ali celo tednih, če pretirava s pritiskanjem na plin.

Obrabljene pnevmatike so nevarne

Nevarnost za voznika in druge udeležence v prometu pa pomenijo tudi obrabljene pnevmatike, saj ob manjšemu profilu tekalna površina ni več zmožna odvajati vode, zato je nevarnost večja predvsem pri vožnji ob dežju.

vulkanizerstvo-span1-be.1384197039.jpg.c.960px.jpg

Zakonsko najnižji še dopustni profil za letne pnevmatike je 1,6 milimetra, vendar je to za inštruktorje varne vožnje premalo. Kot pravijo, za pnevmatike obstaja osnovna formula 4x4x4, kar pomeni štiri enake pnevmatike z ne manj kot štirimi milimetri profila in ne starejše od štirih let. Pnevmatike so narejene iz naravnega materiala in se z leti starajo, tako postajajo vedno bolj trde.

Na kaj biti pozoren ob nakupu

Tudi zato je dobro gume redno menjati, pri tem je treba paziti, da se ujemajo s premerom, ki ga podpira vaše vozilo. Med seboj se razlikujejo tudi po širini, preseku, indeksu nosilnosti (največja dovoljena obremenitev pnevmatike), hitrostnem razredu (največja dovoljena hitrost) in namenu uporabe, vse dovoljene tipa za vaše vozilo pa najdete v homologacijskem kartončku ali pa za nasvet povprašajte vulkanizerja.

Nove pnevmatike imajo v prid lažji odločitvi sicer obvezne nalepke s tremi kakovostnimi parametri (kakšna je njihova kakovosti pri zaviranju na mokrem, pri porabi goriva in glede glasnosti), vendar pa to ni dovolj za odločitev pred nakupom. Upoštevati je treba voznikove navade, način vožnje, v pomoč so lahko tudi testi evropskih avtomobilskih klubov, kjer velja biti pozoren na posamezno kategorijo.

AMZS test letnih pnevmatik 2016

Med najboljše na AMZS velikem testu so sicer uvrščene zgolj pnevmatike brez kakšne posebno šibke točke - če pnevmatika v eni kategoriji (suha in mokra cesta, obraba, merijo tudi glasnost tako zunaj kot v potniški kabini) ni na dovolj visoki ravni, potem dobi slabšo oceno. Skupna ocena namreč ni izračunano matematično povprečje, temveč je odločilna najslabša ocena. Zakaj? Zato, ker so za uporabnika pomembne vse lastnosti pnevmatike, saj ne more izbirati, v kakšnih razmerah se bo vozil, hkrati pa je treba upoštevati tudi primerjavo z drugimi pnevmatikami.

Dimenzija 185/65 R15

Med 16 preskušenimi pnevmatikami dimenzije 185/65 R 15 hitrostnega razreda H (do 210 km/h) z oznako najmanj C za oprijem na mokrem, ki jih največ uporabljajo majhni avtomobili, pa tudi nekateri avti nižjega srednjega razreda, jih je po testih AMZS kar sedem dobilo oceno dobro oziroma zelo priporočljivo, šest pnevmatik je dobilo oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo, ena pnevmatika je dobila oceno pomanjkljivo oziroma priporočljivo z omejitvami, ena pnevmatika pa je dobila oceno slabo in njena uporaba ni priporočljiva.

AMZS-veliki-test-letnih-pnevmatik-185-65-15.1458060354.jpg
Vir: AMZS

Pnevmatike, ki so dobile oceno dobro, so se izkazale s svojo uravnoteženostjo pri vseh lastnostih. Te pnevmatike so: vredestein sportrac 5, continental contipremiumcontact 5, dunlop sport bluresponse, goodyear efficientgrip performance, hankook kinergy eco K425, nokian line in kumho ecowing ES01 KH27.

Večina pnevmatik, ki je dobila skupno oceno zadovoljivo, si je to "prislužila" z nekoliko slabšimi lastnostmi na mokri cesti, so pojasnili na AMZS. Med njimi je bila tudi Michelinova pnevmatika energy saver+, ki se sicer odlikuje z najmanjšo obrabo in porabo goriva - razlika med njo in najslabšo Nankangovo pnevmatiko znaša 4,1 odstotka, kar pomeni 2 decilitra na 100 km.

Nankangova pnevmatika ima največjo porabo goriva med vsemi preskušenimi pnevmatikami, na mokri cesti pa so njene lastnosti slabše od vseh tekmic razen ene in so zadostovale le za oceno pomanjkljivo.

Na dnu je bila pnevmatika GT radials champiro VP1, ki je že na suhi cesti pokazala izrazite slabosti, na mokri cesti pa so njene lastnosti enostavno slabe in zato je seveda tudi skupna ocena lahko zgolj slabo.

Kaj pomenijo razlike na mokrem: pri zaviranju na asfaltni cesti je razlika v zavorni poti med najboljšo in najslabšo pnevmatiko 11 metrov oziroma 37 odstotkov, na betonski cesti celo 17,4 metra oziroma 41,3 odstotka, pri vzdolžnem splavanju je razlika v hitrosti 18,4 km/h oziroma 21,2 odstotka.

Dimenzija 225/45 R 17

V dimenziji 225/45 R 17, ki jo uporabljajo avtomobili srednjega razreda, so preskusili 16 različnih pnevmatik hitrostnega razreda Y (do 300 km/h) in z oznako za oprijem na mokrem najmanj C. Štiri pnevmatike se dobile oceno dobro oziroma priporočljivo, enajst jih je dobilo skupno oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo, ena pnevmatika pa je dobila oceno pomanjkljivo in je njena uporaba priporočljiva le ob upoštevanju omejitev zaradi lastnosti pnevmatike.

AMZS-veliki-test-letnih-pnevmatik-225-45-17.1458082477.jpg
Vir: AMZS

Kot zelo uravnotežene pnevmatike na visoki kakovostni ravni so se izkazale Continentalova pnevmatika contisportcontact 5, Esa-Tecarjeva spirit 5 UHP, Pirellijeva P zero in Vredesteinova ultrac vorti, vse štiri pa so dobile oceno dobro. Continentalova pnevmatika se je izkazala z najboljšimi lastnostmi tako na suhi kot na mokri cesti, pnevmatika švicarskega izdelovalca ESA-Tecar pa z najmanjšo porabo goriva - razlika med njo in najslabšo Yokohamino pnevmatiko znaša 7,4 odstotka, kar pomeni razliko v porabi 4 decilitre goriva na 100 km.

Med enajstimi pnevmatikami, ki so dobile oceno zadovoljivo, jih je večina - kar devet - to oceno dobilo zaradi slabših lastnosti na mokri cesti, le Uniroyalova pnevmatika je takšno skupno oceno dobila zaradi lastnosti na suhi cesti, Michelinova pnevmatika pa zaradi večje obrabe. Nekaj pnevmatik, med njimi tudi Savina intensa UHP, se je po lastnostih na mokri podlagi zelo približalo stopnji višji oceni.

Edina pnevmatika, ki je dobila oceno pomanjkljivo, je Maxxisova victra sport VS01, ki je še za stopnjo slabša na mokrem, še zlasti pri vodljivosti.

V zavorni poti na suhi cesti pri zaviranju pri hitrosti 100 km/h do zaustavitve med pnevmatikami ni velikih razlik: razlika med najboljšo in najslabšo pnevmatiko je 3,1 metra, pri zaviranju na mokrem od hitrosti 80 do 20 km/h na mokri cesti 5,4 metra, na betonski cesti pa 7,1 metra.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Moje finance
Nakup
Prihranki, pasti in resnice o celoletnih pnevmatikah
Moje finance
Pameten nakupMiloš Milač Prihranki, pasti in resnice o celoletnih pnevmatikah

Celoletne pnevmatike zahtevajo manj menjav in zato obetajo prihranke. Izračunali smo, ali se nam namesto letnih in zimskih pnevmatik splača na kolesa preprosto namestiti celoletne, in raziskali še, koliko smiselno je to z vidika varnosti.

FINANCE
Avto
TOP 10 najcenejših avtov 4x4
Avto
AvtoMiloš Milač TOP 10 najcenejših avtov 4x4 1

Najcenejši avtomobili za težke, tudi zimske, razmere in ugodno ceno od dobrih 12 do 20 tisoč evrov

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
Moje finance
Nakup
Pasti, ki prežijo na vas pri prodaji ali nakupu avta
Moje finance
Pameten nakupBoštjan J. Turk Pasti, ki prežijo na vas pri prodaji ali nakupu avta

Biznis z rabljenimi avtomobili še vedno ­cveti, je pa vsekakor pri tem potrebna previdnost. ­prevarantov ni malo.

FINANCE
Okolje & energija
Ostanki gum v lovrenški jami so odpadek, so ugotovili pristojni
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Ostanki gum v lovrenški jami so odpadek, so ugotovili pristojni

Ostanki gum v gramoznici pri Lovrencu na Dravskem polju so še vedno odpadek, zato »je nastopila nova pravna situacija«, so sporočili po četrtkovi seji vlade.

FINANCE
Avto
(video) Z japoncem v objemu skandinavske zime
Avto
AvtoMatej Kačič (video) Z japoncem v objemu skandinavske zime

V objemu skandinavske zime smo preizkusili, kako se na zasneženi in ledeni podlagi znajde novi mitsubishi eclipse cross.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.