Avto

Skoraj izjemen v svoji povprečnosti

Test: Volkswagen touran 1,6 TDI comfortline je kompaktni enoprostorec, ki se ne dokazuje s presunljivo obliko, izjemnimi voznimi lastnostmi ali tehnološko superiornostjo, a mu konkurenca pogosto gleda v hrbet

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.03.2016 00:02
Čas branja: 4 min
Skoraj izjemen v svoji povprečnosti
Prenovljeni touran je v značilni nemški maniri previdno prenovljen, pridobil je nekaj uporabnih dolžinskih centimetrov, povečala se je tudi medosna razdalja, povečal prtljažnik. Z vsem tem je že dolgo tržno uspešen doma in številnih drugih trgih, tudi slovenskem.

Debela laž bi bila, ko bi trdil, da z lahkoto prezreš vse tisto, kar se je lani dogajalo s Volkswagnom. A vsaj ta hip in z evropskega (tudi slovenskega) zornega kota se zdi, da afera ni pustila hujših posledic. Menda. Tudi zato se tourana, lani prenovljenega wolfsburškega kompaktnega enoprostorca, lotiš z nekakšno distanco, pravzaprav mešanico obzirnosti in ostrine. In čez čas zmoreš razumeti, zakaj mu škandal ne pride do živega. Vsaj resno ne.

Podrobneje o touranu iz slovenske predstavitve

Številke so za nemški avtomobilski koncern, ki mu je lanski diesel-gate pričakovano precej spodnesel tla pod nogami in je tudi zaradi tega ob krono največje oziroma najuspešnejše avtomobilske hiše na obli (prestol je moral znova odstopiti japonski Toyoti), seveda ključne: touran, na svetu od leta 2003, je doslej zapeljal v približno dva milijona evropskih (in drugih) garaž. Zanj se je v tem času odločilo skoraj sedem tisoč slovenskih kupcev, letošnji januar je na slovenskem trgu začel spodbudno, saj mu je šla lovorika najuspešnejšega v svojem razredu (94 prodanih vozil). Dovolj za utemeljenost trditve, da afera s sporno programsko opremo pri nas in sicer ni povzročila občutne škode? Morda, a nekaj zadržanosti ne more biti odveč.

VW-touran-082.1444855354.JPG.s.960px.jpg

Lanska prenova kompaktnega enoprostorca - temu razredu uspešno odžirajo kupce in zmanjšujejo tržne deleže predvsem športni terenci vseh vrst, oblik in razredov - je bila opravljena v skoraj tipični germanski maniri: zgolj evolucija oblike. A je karoserijska podoba opazno drugačna, pri čemer se zdi, da so predvsem drugačne prednje in tudi zadnje luči skoraj spremenile značaj sicer nemško zadržanega enoprostorca. Je vitkejši in zato elegantnejši, to pa sta pridevnika, ki ju volkswagnom doslej nisi „prilepil" s kakšno posebno lahkoto.

Evolucija oblike - ta po germansko ignorira latinsko spretnost oblikovanja pločevine, kar je ob dejstvu, da je VW od lani stoodstotni lastnik slovitega studija Italdesign že zdavnaj upokojenega Giorgetta Giugiara, vsaj nekoliko nenavadno - pa ne odkriva dobrodošlih in kasneje precej zlahka prepoznavnih dimenzijskih sprememb: 130 milimetrov prirastka dolžine (4.527 milimetrov) sicer ni v duhu tako zveličavnega downsizinga (zmanjševanja dimenzij), a je po drugi strani pripomoglo k 113-milimetrskemu povečanju medosne razdalje (2.786 milimetrov). In ta občutno vpliva na notranjo prostornost, uporabnost, ekonomičnost, skratka na bistvo enoprostorca - tudi tourana.

IMG-4459.1457982875.JPG.s.960px.jpg

V drugi vrsti so trije posamični sedeži; touran je sicer pet ali sedemsdežnik. Levi in desni sta enakih dimenzij, oni v sredini je nekaj ožji. So enostavno zložljivi, tako da je prtljažno dno ravno kot gladina morja v popoldanski bonaci. Nemci se niso lotili drugačnih, morda izvirnih nastavitev, kar konkurenca že pozna. Škoda, štejem za manjši minus. Prtljažnik nima nakladalnega roba, ima pa uporabno in pričakovano dvojno dno, v njem zasilno rezervno kolo - zanj moraš doplačati 274,23 evra. In je to pametna investicija, pa čeprav je treba, ko ga potrebuješ, sprazniti prtljažnik. Ta je razredni prostorninski prvak (743 do 1.980 litrov) in je hkrati še pravilnih oblik, kar dokazuje velik smisel za praktičnost oziroma uporabnost. Je učinkovito zdravilo zoper preddopustniški stres, ko se je treba preseliti na morje ali kamorkoli že. Pomemben plus.

IMG-4476.1457982923.JPG.e.960px.jpg

Prostornost sedenja zadaj je spoštljiva v tako rekoč vseh smereh, čeprav je jasno, da je oni, ki mu je odrejeno sedenje v sredini, nekaj na slabšem. In odlagalni prostori - pravijo, da jih je kar 47. Nisem jih štel, a jih je res veliko, toliko, da se moraš spomniti, kaj si kam spravil. Germanska enostavnost karoserijske podobe prinaša pomembno prednost - preglednost nazaj je zaradi oglatosti in velikih šip razveseljivo dobra. Bi pa kljub vsemu le imel nekaj večji stranski ogledali, če že moram kaj reči na to temo.

Motor, dizelski štirivaljnik z gibno prostornino 1,6-litra in z 81 kilovati pri 3.200-4.000 vrtljajih v minuti, je z začetka ponudbe. Ampak ko ga zaženeš, ne moreš oziroma ne smeš spregledati pomembnega obvestila, izpisanega na ekranu - ad blue še za 7.000 kilometrov! Je nujna razlaga?

Verjetno. Torej, sečnina (ad blue) pripomore k temu, da je v dizelskem izpustu manj zelo problematičnih dušikovih oksidov (NOx). In ker je pri VW niso hoteli uporabiti - menda bi to ceno avta z dizelskim agregatom podražilo za nekako 300 evrov - je prišla prav sporna programska oprema. Nadaljevanje je znano...Kakorkoli že, sedaj to imajo, „zabloda" bo koncern stala presunljive milijarde, koliko bo škandal škodoval imidžu, pa je ta hip nemogoče izmeriti ali stehtati.

VW-touran-044.1444853891.JPG.s.960px.jpg

Agregat s sečnino je družinskega značaja, kar ne more biti nepričakovano, saj je touran zvečinoma namenjen prav družinski uporabi. Ni izjemno iskriv, med pospeševanjem v nižjih prestavah malce prehrupen, pa s povprečno porabo okoli 6,2 litra, kar je le spodobno. Seveda je to skoraj svetlobno leto daleč od tistega, kar navaja tovarna (povprečnih 4,4 litra); končna hitrost tam okoli 190 kilometrov an uro je znova družinska (pa ne v slabšalnem pomenu), do stotice se pripelješ v okroglih 13 sekundah (tovarniški podatek). Malce se pritožim čez podvozje ali pa slovenske ceste, je pa prednost enoprostorcev (tudi) ta, da ne pokimavajo in se ne majejo - ker nimajo višine športnih terencev. A jim v tržnem boju z njimi to ne pomaga prav veliko.

Touran je pravzaprav tipičen volkswagen - ne ponuja presunljive oblike, izjemnih zmogljivosti, gromozansko velikega prtljažnika ipd. Je precej povprečen avto, ampak to je seštevek visokih povprečij. Dosledno sledi tehnološki modi, manj dizajnerski, kar verjetno potrjuje bistvo germanskega značaja. Je avto, v katerega sedeš in se odpelješ, ne da bi prej prebral knjigo navodil, debelo kot Vojna in mir. In čez čas precej zlahka razumeš, zakaj mu skoraj nič ne more do živega - niti diesel-gate ne.

Ugodna cena, kaj šele bilanca celo za Volkswagen

Maloprodajna cena tourana 1,6 TDI comfortline s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom je 24.377,41 evra. Testni avto je imel nekaj dodatne opreme, ki ga je podražila na končnih 27.758 evrov. Za črno biserno barvo je treba odšteti dobrih 516 evrov, t.i. proaktivni sistem zaščite potnikov stane 145 evrov, prtljažni paket je avto podražil za nadaljnjih 163 evrov, radio in navigacijski sistem stane 868 evrov, led paket je bil najdražji (1280 evrov), štiri aluminijasta platišča so stala 658 evrov ipd. Tudi brez teh dodatkov bi bil touran še vedno družinski, za osnovnih 24.377,41 evra bi bilo mogoče brez velikega pretiravanja trditi, da dobiš kar precej avta. Trditev, ki je pri Volkswagnu ne moreš uporabiti prav pogosto. Seveda je potrebno odšteti še popust trgovca, ta je okoli osemodstoten, in smo že pri dobrih 22 tisočakih,...

VW-touran-103.1444855503.JPG.s.960px.jpg

Prvak v skrčenem razredu enoprostorcev

V razredu kompaktnih enoprostorcev (Jato Dynamics, ki vodi statistiko za slovenki trg, jih označuje kot majhne enoprostorce) je bilo lani prodanih 6.527 vozil. To je bilo kar 428 avtomobilov manj kot leta 2014; tedaj je bil njihov tržni delež 11,5-odstoten, lani je padel na 9,7 odstotka, kar pomeni, da je bil prav v tem razredu zabeležen eden največjih padcev. Lani je bilo pri nas prodanih 339 touranov, leta 2014 pa 407. Padec je mogoče pripisati dejstvu, da je bila napovedana prenova in so kupci čakali na osveženo vozilo. V svojem razredu je zasedel 7. mesto, najbolje je šel v promet hišni golf sportsvan. Januarja letos je bilo v tem razredu prodanih 579 vozil, tržni delež pa je bil 10,8-odstoten. Primerjava z lanskim januarjem kaže na skoraj presunljiv padec navdušenja nad kompaktnimi enoprostorci (687 vozil, 11,4-odstotni tržni delež). Se je pa zato, kot že omenjeno, dobro odrezal prav touran, saj je bilo prodanih 94 vozil, kar je zadostovalo za prvo mesto.

Foto: Janez Kovačič in Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem
Avto
AvtoMiloš Milač Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem

Nemška avtomobilska znamka Volkswagen je lani dosegla vsaj dva pomembna mejnika, v svetu je prvič presegla proizvodnjo šest milijonov vozil, na Kitajskem pa prodajo tri milijone vozil

FINANCE
Avto
Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu 6

Po poročanju nemškega Bild am Sonntag je nemški Volkswagen lani prodal 10,7 milijona avtomobilov in ohranil prvo mesto v svetovni prodaji

FINANCE
Manager
Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav
Manager
ManagerSabina Petrov Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav

45 tisoč oškodovancev zaradi afere Dieselgate je v Sloveniji, kažejo podatki Zveze potrošnikov Slovenije.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal
Avto
AvtoAlbina Kenda Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal 5

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

FINANCE
Avto
Še en volkswagen, ki bo povzročil vihar na slovenskem trgu
Avto
AvtoMiloš Milač Še en volkswagen, ki bo povzročil vihar na slovenskem trgu 40

Ne tako majhen, precej drag, a vsebinsko zelo bogat in očitno zelo trendovski volkswagen T-roc se je postavil nad tekmece. Že letos želi na sam prodajni vrh, prepričal naj bi 1.800 Slovencev.

FINANCE
Avto
Volkswagnu težave ne pridejo do živega
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)