Avto

V centru dobrega počutja

Če boste v mladostnega in vihravega Peugeota 208 s samodejnim menjalnikom posadili žensko, ne bo želela ven. Verjemite.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.03.2016 00:01
Čas branja: 5 min

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-268-1.1457897583.JPG.s.960px.jpg

Ne tako redko se glasbena podlaga v avtomobilu lahko izvrstno ujame z dejansko situacijo v prometu. "...There's colors on the street, red, white and blue..." Naveličan obraz voznice v rdečem vozilu ob nas, pred nami neprimerne gestikulacije in slaba volja pri vozniku belega avtomobila, hupanje brez pravega razloga tistega v modrem vozilu za nami.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-062.1457895961.JPG.s.960px.jpg

Kitico "...But there's a warnin' sign on the road ahead..." pospremi butanje z glavo ob volan mlade mamice v stoječi koloni nasproti nas. "...There's a lot of people sayin' we'd be better off dead..." in v naš avto ob počasnem premikanju kolone prodre močan vonj po zažgani sklopki, sosednji avto pa prav grdo poskakuje.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-181.1457897473.JPG.s.960px.jpg

"So I try to forget it any way I can..." smo si medtem sami sproščeno brundali ob energični pesmi Neila Younga in se v precej počasnejšem ritmu ter spremljavi debelih dežnih kapelj premaknili za nekaj deset metrov.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-245.1457895456.JPG.s.960px.jpg

"Keep on rockin' in a free world" kmalu zamenja morda še bolj primerni Road to hell. Da, gotovo si je marsikateri voznik ujet v tipični ljubljanski mestni konici mislil, da je v peklu in klel hrapavega Chrisa Reo.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-051.1457895334.JPG.n.960px.jpg

Trobljenje, vrivanje z leve in desne, kazanje sredinca, mahanje z rokami, slaba volja. S pogledom ob hitu U2 Sweetest thing pobožamo ročico med sedežema in se ob Led Zepellinovem kultnem Stairway to heaven po polžje le prebijemo do doma. Glede na situacijo v zadnji uri, smo dejansko bili v nebesih, saj smo ohranili vse živce, nasmešek in dobro voljo. Vzrok seveda ni bila le odlična glasbena podlaga.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-540.1457900401.JPG.n.960px.jpg

Vse dobre reči so bojda tri, v mislih pa smo si udarili "petko". Zakaj? Skozi nevrotično mestno gnečo smo se prebijali v dimenzijsko ravno prav velikem (DxŠxV 396x173x146 cm) in zaradi mat barve z zelenimi poudarki še posebej atraktivnem Peugeotu 208, ki so ga pred časom mladostno osvežili.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-318.1457900523.JPG.c.960px.jpg

Pod motornim pokrovom je tiho in mirno, po želji pa tudi poskočno in v vsakem primeru varčno grgral nagrajeni trivaljni turbobencinski mlinček z 81 kilovati, ročica med sedežema pa je pripadala avtomatskemu menjalniku. Končno.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-623.1457894687.JPG.s.960px.jpg

S Peugeoti smo pred časom namreč razbijali mite, ki spremljajo samodejne menjalnike, med drugim smo ovrgli tudi tistega ki pravi, da takšne menjalnike najdemo zgolj v večjih in dražjih avtomobilih. Prav pred nedavnim prenovljeni mestni levček je dokazal, da temu še zdaleč ni tako, saj je v kombinaciji s klasično šeststopenjsko avtomatiko na voljo za 17.270 evrov, kar je 1.500 več od modela z ročnim menjalnikom.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-115.1457895101.JPG.s.960px.jpg

Na oko privlačen Peugeojček je s prenovo ob paleti 13 različnih barv namreč dobil še atraktivno Orange Power in za doplačilo 600 evrov dve posebni mat barvi Ice Grey in Ice Silver. Rezultat dolgotrajnega in zapletenega razvoja sta na otip hrapavi matirani barvi, ki sta lepi na pogled, hkrati pa odporni na praske, preprosti za vzdrževanje ter enostavni za pranje. Pa še posebni sta, saj sta prvič na voljo v velikoserijskih vozilih, kar danes v poplavi pločevine tudi šteje.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-067.1457894763.JPG.s.960px.jpg

Izbiro krepijo še individualizacijski paketi, poleg atraktivnega GTi sta na voljo še Menthol White in Lime Yellow. Kupec si tako poljubno prilagodi zunanji ali notranji videz vozila, osebne želje pa podkrepijo še štirje nivoji opreme (Access, Active, Allure in GT line). Testni Allure je bil obarvan v Ice Silver teksturirano barvo, zunaj in znotraj so ga poživili Lime Yellow dodatki (190 evrov), še nekaj dodatkov pa je ceno iz osnovnih 17.270 dvignilo na 19.837 evrov. Brez popustov seveda ne gre, s Peugeot financiranjem bi končna cena testnika znašala 15.961 evrov.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-003.1457895000.JPG.n.960px.jpg

Preberite tudi:
  1. Odtaja še tako ledeno srce

Peugeota 208, ki je rahlo osvežen krenil v nov krog osvajanja, podrobneje morda niti ne gre več predstavljati, sploh ker smo ga pred časom preizkusili z 1.6 BlueHDI motorjem s 70 kW. Preberite si vtise in seveda, kaj je na njem novega. Energično oranžni, a v praksi sila varčni dizel je pustil vse prej kot mlačen vtis, tokrat pa utegne - predvsem ženske - še bolj navdušiti model 1.2 THP 110 EAT6.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-187.1457901913.JPG.n.960px.jpg

Pri Peugeotu imajo posluh za voznike, prav poseben čut pa za voznice. Tokrat se pri modelu 208 niso osredotočili le na pogled in otip, ampak so ob ugodni ceni dodatka poskrbeli predvsem za njihovo počutje za volanom.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-523.1457896358.JPG.n.960px.jpg

Pravi balzam na vsakodnevnih poteh bo dekletom, puncam, študentkam, ženam, damam, tetam in babicam gotovo pomenil samodejni menjalnik. Upamo staviti! Med sproščeno in udobno vožnjo po mestu in zunaj njega se namreč zdi, da si z njim vstopil v center dobrega počutja.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-485.1457896053.JPG.n.960px.jpg

Tekoča vožnja povsod in v vseh pogojih, naj bo v mestni gneči ali na odprti cesti. Nobenega cukanja in poskakovanja v križiščih in krožiščih, vrtenja koles v prazno na mokri in spolzki cesti, neprijetnih vonjav po zažgani sklopki ali celo neprijetnih situacij, ko ti pri zeleni luči na semaforju, ali ob speljevanju oziroma počasni vožnji na klancu sramotno ugasne avto.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-512.1457898948.JPG.n.960px.jpg

Tudi pred prehodi za pešce in pri zavijanju desno bo za vedno odpadlo vprašanje, ali varno ustavit, pri vožnji pa dilemi kdaj prestaviti in v kateri prestavi učinkovito voziti.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-532.1457896630.JPG.n.960px.jpg

Vožnja s samodejnim menjalnikom v Peugeotu 208 tako ni le bolj sproščena, je tudi bolj varna, saj vozniku praktično ni treba razmišljati in se lažje osredotoči na druge udeležence v prometu. Samodejni menjalnik tretje generacije ob tem zadosti tudi željam po hitrejših ritmih, kar bo zanimalo moške.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-603.1457899304.JPG.e.960px.jpg

Z mesta mali 208 na ukaz stopalke za plin tako idealno skoči brez nepotrebnega vrtenja koles v prazno, s pomikanjem ročice gor ali dol lahko preženete mit o "dolgčasu", ali pa pritisnete gumb za športni program (S), ki poskrbi za prestavljanje in vožnjo v višjih vrtljajih. Avto takrat skorajda po športno pospešuje, v snegu in ob poledici pa bo zadrega manjša, saj pritisk na gumb * poskrbi za kasnejše prestavljanje, stopalka za plin pa postane manj odzivna.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-568.1457899205.JPG.s.960px.jpg

Po drugi strani je izkoristek samodejnega menjalnika praktično enak ročnemu menjalniku, saj so inženirji dosegli zmanjšanje notranjih trenj in vgradili pretvornike navora s premostitveno sklopko, ki preprečujejo spodrsavanje. Rezultat tega so za 1 g/km višje emisije glede na ročni menjalnik, s čimer samodejni menjalnik ponuja dober kompromis med živahnim delovanjem in porabo goriva.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-469.1457899672.JPG.e.960px.jpg

Motorno paleto pri 208 sicer sestavlja pet bencinskih in trije dizelski agregati, ki dosegajo normo Euro 6. Kot odlična izbira za vse vrste poti se ponuja 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki mu pri dihanju pomaga turbina.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-609.1457901444.JPG.e.960px.jpg

Motor pri 5500 vrtljajih razvije največjo moč 81 kW (110 KM) ter ponudi največji navor 205 Nm že pri 1500 vrtljajih, sape pa mu ne zmanjka tja do 6000 vrtljajev. Agregat navduši s svojim mirnim in uglajenim delovanjem, med vožnjo pa se oglaša s prijetnim grgranjem in brundanjem, ki je značilno za trivaljnike.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-545.1457895760.JPG.n.960px.jpg

Glede prožnosti motorja je zgovoren podatek, da se avto v ročnem načinu brez težav pelje 50 km/h z vsega 1200 vrtljaji. V samodejnem načinu in četrti prestavi se vrtljaji dvignejo na 1750 vrtljajev, poraba pa takrat znaša 4,3 litra goriva.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-628.1457901560.JPG.c.960px.jpg

Turbo trivaljnik v kombinaciji s samodejnim menjalnikom 1.165 kg težak P208 z mesta do 100 km/h požene v 9,8 sekunde in doseže najvišjo hitrost 194 km/h. Enak motor s precej nenatančnim ročnim menjalnikom ima slabše rezultate, saj do stotice potrebuje 10,7 sekunde ter doseže največ 190 km/h.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-586.1457894390.JPG.s.960px.jpg

Pri porabi so številke na strani ročnega (3,8/5,6/4,5 litra), saj je avtomatik malce bolj požrešen (4,1/6,1/4,8 litra), vendar je razlika minimalna. V praksi smo na sto kilometrov poti porabili 7,5 litra goriva, deci več denimo kaže potovalni računalnik pri hitrosti 130 km/h ter 2750 vrtljajih.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-369.1457902051.JPG.s.960px.jpg

Peugeotov trivaljnik in 6-stopenjski samodejni menjalnik se v praksi izkažeta za idealni par, ki bo zadovoljil tudi bolj zahtevne kupce. Z dovolj zmogljivim in varčnim motorjem, pametnim predvidevanjem in lahkotnim prestavljanjem samodejnega menjalnika je vožnja pravi užitek, odličnost pa nadgradijo še mladosten videz dvestoosmice, bogata oprema in privlačna cena.

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-439.1457897000.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Nežna, a pomembna prenova
Avto
AvtoMatej Kačič Nežna, a pomembna prenova

Peugeot 308: Pri Peugeotu so enega svojih najpomembnejših modelov za spopad s tekmeci nežno prenovili in predvsem tehnično posodobili. 

FINANCE
Avto
Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja 6

Novi partner je rifter, v družbo treh pa prinaša drugačno prednjo masko in odbijač, »kremplje« na zadku in Peugeotov i-Cockpit v kabini. Pri nas bo jeseni.

FINANCE
Avto
Vse najboljše stvari so tri
Avto
AvtoMatej Kačič Vse najboljše stvari so tri

Športni terenci so odličen kompromis med uporabnostjo, udobjem in plezalnimi sposobnostmi, pri Peugeotu pa so s serijo GT Line v modele 2008, 3008 in 5008 zapakirali še dodatno mero športnega značaja in prestiža.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Peugeotov modni karavan je prava osvežitev
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeotov modni karavan je prava osvežitev 5

Peugeot s 508 SW nadaljuje tradicijo poslovnih karavanov. Zadnji model pa bolj kot na prostor stavi na športnost, privlačne obline, tehniko in uporabne rešitve. Obenem je krajši in lažji od predhodnika ter vozi proti prestižnim tekmecem

FINANCE
Avto
Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu
Avto
AvtoMiloš Milač Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu 6

Francoski Peugeot bo šestega marca v Ženevi razkril novo poslovno limuzino 508, ki je manjša, lažja in bolj kupejevska od aktualne

FINANCE
Avto
Prodorni šef slovenskega Peugeota je postal podpredsednik PSA
Avto
AvtoMiloš Milač Prodorni šef slovenskega Peugeota je postal podpredsednik PSA

Chopelin bo v naslednjem mandatu optimiziral prodajo in marketing za pet avtomobilskih znamk v Skupini PSA: Peugeot, Citroën, DS, Opel in Vauxhall

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)