Avto

Supervarčna Toyota ne zahteva več odpovedovanja

Največja prednost novega priusa je v tem, da je postal vozniško prijeten in zabaven avto. Prvič se zdi resna alternativa klasičnim avtom, tehnična prednost pa seveda ostaja

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.03.2016 00:05
Čas branja: 3 min
Supervarčna Toyota ne zahteva več odpovedovanja
Sprva varčen posebnež, v drugo udoben in prijeten, v tretje še oblikovno privlačen, šele v četrto pa je prius postal avto, ki ne zahteva več kompromisov, odpovedovanja, privajanja,... Postal je resen tekmec klasičnim avtom, tehnično prednost pa je seveda ohranil.

Zgodbo o toyoti prius spremljamo že od prve generacije, ki je na trg zapeljala leta 1997. Skozi leta se je grdi raček spreminjal, v tretji generaciji že skoraj postal labod, v novi podobi pa je ponovno udaril s potezami, ki delijo, a pritegnejo. Oblikovna evolucija pa je stranskega pomena, prius IV je postal vozniško prijeten, prostoren in za uporabo zelo preprost avto, energijsko je še bolj učinkovit in bolj kot kadarkoli prej pomeni dobro alternativo klasičnim zasnovam - bencinskim in dizelskim avtom nižjega srednjega in srednjega razreda.

O uspehu Toyote s hibridnimi pogonskimi sklopi smo pisali že večkrat. Dejstvo pa je, da je začetnik dobe hibridov prav prius vizionarskega Takešija Učijamade, danes predsednika Toyote, ki smo ga pred tremi leti za pogovor ujeli med predilnimi stroji muzeja v japonski Nagoji.

Učijamada je v času, ko se kratica CO2 med ustnicami zemljanov še ni širila s svetlobno hitrostjo, vizionarsko predvidel prihodnost in jo s težkimi koraki zagnal v podobi prvega priusa.

Zgodba Robija Centriha iz družbe Lumar, ki je z dvema priusoma prevozil prek 700 tisoč kilometrov.

P3080266.1457541742.JPG.s.960px.jpg
(z desne proti levi) Prve tri generacije priusa, ki so prepričale 3,2 milijona kupcev.

Danes se jih po svetu vozi že prek 3,2 milijona, od tega prek 300 tisoč v Evropi in slabih 400 v Sloveniji. Napočil pa je čas za priusa četrte generacije, ki kaže svoje mišice tam, kjer boste najmanj pričakovali - pri udobju in voznih lastnostih, manj a vseeno opazno pa seveda tudi pri ekologiji. Prius je te dni zapeljal tudi na slovenski trg, letos želi s cenami med 26 in 31 tisoč evri ujeti 30 Slovencev.

Prius tretje generacije s katerim sva si z novinarskim kolegom na 20-kilometrski tekmi v Stockholmu s porabo 2,9 litra pripeljala drugo mesto.

Novosti je veliko, od drzne oblike, ki vsekakor deli mnenja, žarometov v obliki bumeranga, do večjih mer (sedaj v dolžino meri 4,54 metra + šest centimetrov), manjšega količnika zračnega upora 0,24 h kateremu pripomorejo tudi aktivne lopute v prednji maski.

P3080240.1457541818.JPG.e.960px.jpg
Prius pri obliki bolj deli mnenja kot v tretji generaciji. Pri tehniki in drugih lastnostih pa ne pušča dvomov. Hibrid je postal učinkovit tudi na avtocesti, pri stalni hitrosti 120 kilometrov je poraba 4,6 litra, pri priusu tretje generacije je bila višja za sedem decilitrov. Prtljažnik je po zaslugi tanjše baterije in nove zasnove TNGA večji za 57 litrov - sedaj sprejme 502 litra.

Motor ostaja 1,8-litrski bencinski štirivaljnik z 71 kilovati, ki deluje v varčnem atkinsonovem ciklu, elektromotor ima le 53 namesto 60 kilovatov. Skupna moč sistema je 90 kilovatov, deset manj kot prej, a sklop vseeno navdušuje, ne le s porabo bencina in elektrike. NIMH (nikel metal hybrid) akumulator oziroma baterija je deset odstotkov manjša, obenem se polni 28 odstotkov hitreje. Povprečna poraba priusa je med 3,0 in 3,3 litre, odvisno od velikosti koles.

Menjalnik je še vedno brezstopenjski, a značilnega zaganjanja v visoke vrtljaje je manj, zato je manj tudi hrupa, občutek je bolj naraven.

Kakšni so vtisi za volanom, smo podrobno opisali na prvi vožnji v Valenciji.

Ključne prednosti zasnove TNGA

Priusova osnova je ena od petih, ki bodo v prihodnjih letih služile za osnovo toyot (leta 2020 bo polovica avtomobilov te znamke zgrajena na eni od teh platform). Ta hip jih ima Toyota kar sto, kar seveda povečuje kompleksnost, tudi stroške. Razvoj kompaktne platforme priusa četrte generacije (služila bo tudi novemu C SUV, ki sedaj nosi še oznako koncepta C-HR). Poleg tega je prihranek nove zasnove pri masi v višini 50 kilogramov, težišče avtomobila je nižje za 2,5 centimetra, položaj kolkov voznika in sopotnika je nižji za 5,5 centimetra, pokrov motorja pa za devet centimetrov.

P3080259.1457541859.JPG.e.960px.jpg
Revolucija v kabini - od res dobre ergonomije na čvrstih in v sedalnem delu daljših sedežih, dosegljivosti redkih stikal in upravljanja sedempalčnega zaslona na dotik, predalov na sredinski konzoli, ki jim je prostor odstopila miniaturna prestavna ročica - ta je sedaj namenščena na dnu sredinske konzole.

Slovo od dolgočasja v kabini

Resen napredek je prius dobil v kabini, ki ni več plastično pusta kot prej. Lok, ki sega od enega do drugega skrajnega roba armaturne plošče riše skladne poteze, razkriva kakovostno plastiko, pregleden informacijski zaslon na vrhu sredinske konzole, manjše število stikal in po želji tudi barvitost, denimo bel sredinski pas plastike. Za volanom boste hitro pozabili na priusa III s previsokimi sedeži.

Zasluga nove zasnove gre konceptu TNGA (več zgoraj v okvirju), pa tudi boljšim sedežem in celotni ergonomiji. Pohvale še serijski varnostni opremi TSS (Toyota safety sistem), ki vključuje sistem za preprečevanje nenapovedane zapustitve voznega pasu, sistem za zaviranje v sili, prepoznavo prometnih znakov, radarski tempomat,... prius ima po novem tudi brezžični polnilec za mobilni telefon, zna vzvratno in vzporedno parkirati in še kaj.

Toyota prius
Foto: Miloš Milač

Kako je Toyota pri izboljšani osnovi ustvarila prihranke?

Toyota je imela pred uvedbo nove zasnove TNGA, ta je sicer svoj pohod šele dobro začela, zares ogromno različnih sestavnih delov. Denimo 64 različnih zračnih blazin, 34 različnih ročic samodejnega in 22 ročic ročnega menjalnika ter 22 različnih pedal. V okviru TNGA pa je bila ustvarjena skupina standardiziranih komponent, ki so lahko povezane tako da dosežejo najboljšo kombinacijo za posamičen model. Prednosti tega so okoli 20-odstotne prihranke pri proizvodnji in boljše lastnosti, denimo 60 odstotkov bolj čvrsto karoserijo, do 15 odstotkov varčnejše stroje, ki so del platforme, okoli katere bodo zgrajeni novi modeli. In število delov? Ko bo proces razvoja petih skupnih zasnov v Toyoti zaključen, bo v avtomobilih le šest različnih pedalnih sklopov, dve ročici ročnega in 22 ročic samodejnega menjalnika ter le šest različnih zračnih blazin.

Foto: Miloš Milač

P3080218.1457542423.JPG.e.960px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov 16

Upoštevaje subvencijo Ekosklada (4.500 evrov) toyota prius plug-in hybrid za 29.500 evrov ponuja prostoren, udoben, zelo prijeten in tih štirisedežnik z realno porabo le dobre tri litre.

FINANCE
Avto
Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki
Avto
AvtoMiloš Milač Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki 5

Novi cikel meritev porabe goriva in izpustov WLTP bo kot osnova za davek začel veljati šele januarja 2019, njegova izpeljanka – cikel »novi NEDC« – pa izpuste in davke viša že danes

FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
Poplava novih modelov na trgu, idealen golf in mercedes za ceno stanovanja v Ljubljani
Avto
AvtoMiloš Milač Poplava novih modelov na trgu, idealen golf in mercedes za ceno stanovanja v Ljubljani

Teden je prinesel kopico novih modelov, ki so pripeljalli na slovenski trg. Zapeljali smo se z mitsubishijem eclipse crossom, kio stinger, hyundaiem i30 fastbackom, renaultom koleosom, nissanom x-trailom pred prenovo in po njej, z izjemno varčno toyoto prius plug-in hybrid in nissanom qashqaiem. Razkrivamo še finaliste svetovnega avta leta in zmagovalca slovenskega.

FINANCE
Avto
Nova toyota auris: večja, športnejša in še bolj hibridna
Avto
AvtoMiloš Milač Nova toyota auris: večja, športnejša in še bolj hibridna

Novi auris je daljši, širši, nižji in bolj športen. Namesto dizelskega motorja ga poganjata dva hibrida in klasičen turbo bencinski motor

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)