Kolesa, jadralna deska, kite ali pohodniška oprema, stvari za večdnevno kampiranje z žarom vred, občasno ali na daljših poteh prostor za krajši počitek ali zasilno prenočitev, morda pa le sadje in zelenjava s tržnice, ozimnica z vikenda, kosi pohištva iz Ikeje, zaboji s kako kramo ali pa radoživi otroci oziroma vnuki in kopica igrač oziroma nujno potrebnih stvari. Kje so potem še priročni utori za pijačo in predali za malenkosti.
Za prevoz vsega bi potrebovali tovornjak, a ker vsi vsega tega le ne potrebujejo hkrati, bi bil morda dovolj en sam prostoren avto. Ki pa naj vseeno ne bo prevelik, saj smo veliko v mestu oziroma predrag. Ideje? V ospredje se je zdaj pririnila nova Honda jazz, ki s ceno od 15.800 evrov na manj kot štirih metrih dolžine obljublja, da ponuja zares veliko prostora potnikom in njihovi prtljagi - naj bo še tako nerodna.
Comfort stane 17.900 evrov (sistem napredne pomoči vozniku ADAS (več spodaj), zaslon na dotik, pametni ključ, parkirni senzorji, ogrevana ogledala) in najbolje opremljeni Elegance 19.800 evrov. Ta ima še samodejno klimo, vzvratno kamero, usnjena volanski obroč in prestavno ročico, sprednji meglenki, 6 zvočnikov in 16-palčna platišča.
Honda jazz je že doslej veljala za avto, ki ob kompaktnih merah ponuja zavidljivo prostornost kabine, s preprostim zlaganjem sedežev in ravnim dnom pa tudi preprost prevoz koles in druge športne opreme.
Na slovenske ceste je zdaj zapeljala tretja generacija - platformo si deli s kompaktnim športnim terencem HR-V -, s katero so pri Hondi na povsem novi platformi prostornost popeljali že na kar izjemno raven.
Jazz je namreč zrasel v vse smeri, v dolžino je tako pridobil skoraj deset centimetrov in se ustavil pri 399,5 cm, v širino meri 170 cm, za tri centimetre na 253 cm pa se je podaljšala tudi medosna razdalja. Kaj pa so trije centimetri, bo morda kdo vskočil, a Hondini inženirji po zaslugi nove zasnove v notranjosti med potniki na prednjem in zadnjem sedežu (ob sredinsko nameščenem rezervoarju) dejansko pridobili osem centimetrov.
Še večji je prirast za noge zadaj, kar 11,5 centimetrov (več spodaj na grafiki), zaradi tega pa se je nekoliko zmanjšal prtljažnik (na 354 oziroma 884 litrov) - celotni tovorni prostor za prednjimi sedeži sicer meri kar 1.314 litrov.
Za osem centimetrov se je podaljšal tudi »tovorni« prostor, torej razdalja med prednjimi sedeži in robom prtljažnika, za prav toliko pa tudi razpoložljiva dolžina za prevoz daljših predmetov. V novega jazza tako po dolžini spravimo kar 248 cm dolg predmet.
Pri prevozu razne športne opreme in predmetov so zadaj v pomoč »čarobni sedeži«, ki se zložijo z eno potezo, po potrebi pa se v dveh potezah sedalni del zloži ob naslon klopi. V nastali prostor za zadnjimi sedeži tako lahko postavimo kolo, kak večji kos pohištva ali rožo. Dostop do zadnje klopi je obenem olajšan zaradi širokega kota odpiranja vrat.
Ker pa prostornost danes ni vse, so se pri Hondi posvetili tudi zunanjosti, kabini, varnosti, pogonu, obenem pa so obogatili opremo, dodelali podvozje in upravljanje ter vozniško izkušnjo prilagodili evropskemu okusu.
V Evropi je prvi jazz našel 417 tisoč kupcev, druga generacija resda ni ponovila uspeha (364 tisoč kupcev), vendar pa je šla za med povsod drugod -po svetu so prodali 3,5 milijona vozil. Honda je z jazzom v 15. letih tako osvojila prek 5,5 milijona kupcev, 781 tisoč v Evropi in okoli 2.500 pri nas.
Jazz je v primerjavi s predhodnikom oblikovno manj zaobljen, vseeno pa je ohranil ključne razpoznavne linije. Posamezne karoserijske linije so zašiljene, kar mu nadene za kanček bolj športen videz. Prednja maska in luči so oblikovana po vzoru novega HR-V, visoka linija oken in ostri karoserijski pregibi jo naredijo opaznejšo, zadaj pa jo začinijo široke reže v spodnjem delu odbijača. Jazz je na voljo v desetih barvah, štirih bisernih, treh kovinskih in navadni rdeči.
Armaturna plošča je usklajena s trenutno hišno oblikovalsko filozofijo, ob nekoliko futurističnem kokpitu prinaša tudi „retro" drsnik za dovod svežega zraka v kabino, kombijevsko držalo za pijačo ob volanu, zagonsko stikalo Start&Stop ter v srednjem in visokem nivoju opreme 7-palčni zaslon na dotik s Honda Connect sistemom.
Za odlagališča je družinskemu avtomobilu primerno dobro poskrbljeno, v zadnja vrata gre 1,5-litrska plastenka, enako v prednja, prostor za pijačo je tudi ob volanu in na sredinski konzoli, skoraj skladišče pa se ponuja v sredinskem grebenu.
Položaj za volanom je zelo dober, sedi se malce višje, kar cenijo starejši, kratka prestavna ročica pa je vedno pri roki. Pri Hondi pravijo, da pravi položaj za volanom najde še tako zahteven voznik. V prid temu govori dodatna prilagoditev volana (za 10 cm po globini) in sedeža (vzdolžni pomik in nastavitev po višini).
Sedeža sta se v kratkem preizkusu izkazala kot prijetna, večfunkcijski volan je lahko tudi usnjen, armaturna plošča je rahlo obrnjena k vozniku, Merilniki so klasično razporejeni in dobro berljivi, hkrati ponujajo vizuelno informacijo o varčni vožnji (od modre do zelene), dodatne informacije za voznika pa so na sredinskem zaslonu.
Med pomembnejše novosti gotovo spada novi 1,3-litrski motor i-VTEC s 75 kilovati (102 konja), ki je nadomestil oba prejšnja motorja, obenem pa so dvignili nivo zvočne zaščite. Atmosferski motor je na voljo v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim (nadomešča petstopenjskega), ki ga krasijo natančnost, kratek hod in nežna sklopka, ali samodejnim menjalnikom CVT (doplačilo 800 evrov).
Motor vleče zvezno, ponudi 123 Nm navora pri 5.000 vrtljajih v minuti, obenem pa omogoča lahkotno vožnjo tudi pri nižjih vrtljajih. Jazz z mesta do stotice potisne v 11,2 sekunde, pri 130 km/h se vrti s 3.500 vrtljaji ter doseže najvišjo hitrost 190 km/h.
Motor je varčnejši od prejšnjih (tovarna obljublja porabo okoli petih litrov na 100 km), pri CVT menjalniku pa je krmiljenje zasnovano posebej za Evropo. Nova platforma je sicer čvrstejša in lažja, obese imajo novo geometrijo, volan pa z električnim servom postal bolj direkten, kar dviguje nivo vozniških užitkov.
Novi jazz je tudi dobro založen z varnostno-asistenčnimi sistemi (zaviranje v sili je serijsko), pri testiranju EuroNCAP pa je kot najboljši v razredu prejel pet zvezdic. Pet sistemov (ADAS) je serijsko na voljo pri srednjem in višjem nivoju opreme, ponuja pa opozorilo pred čelnim trkom, opozorilo pred zapuščanjem voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov, inteligentni omejevalnik hitrosti in samodejno prižiganje dolgih luči.
Honda Jazz je lani zapeljala v približno 20 slovenskih garaž, leto prej v skoraj sto, pozitivne lastnosti in prostornost druge generacije pa so v celoti prepričale dobrih 800 Slovencev. Tretja generacija je ob predstavitvi izvabila pozitivne občutke glede prostornosti, sistemov za pomoči vozniku in modernejše notranjosti, mnenja pa so se kresala glede cene.
Foto: Matej Kačič