Avto

Jazz za vse okuse

Honda jazz ostaja mali prostorski čudež za vse starostne skupine. Vsestransko prilagodljiv prostor za potnike in prtljago je še večji, notranjost modernejša, vozniška izkušnja boljša, motor pa poslej en sam

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.03.2016 01:00
Čas branja: 5 min

Honda-jazz-1.3-054.1457479769.JPG.s.960px.jpg

Kolesa, jadralna deska, kite ali pohodniška oprema, stvari za večdnevno kampiranje z žarom vred, občasno ali na daljših poteh prostor za krajši počitek ali zasilno prenočitev, morda pa le sadje in zelenjava s tržnice, ozimnica z vikenda, kosi pohištva iz Ikeje, zaboji s kako kramo ali pa radoživi otroci oziroma vnuki in kopica igrač oziroma nujno potrebnih stvari. Kje so potem še priročni utori za pijačo in predali za malenkosti.

Honda-jazz-1.3-062.1457478925.JPG.n.960px.jpg

Za prevoz vsega bi potrebovali tovornjak, a ker vsi vsega tega le ne potrebujejo hkrati, bi bil morda dovolj en sam prostoren avto. Ki pa naj vseeno ne bo prevelik, saj smo veliko v mestu oziroma predrag. Ideje? V ospredje se je zdaj pririnila nova Honda jazz, ki s ceno od 15.800 evrov na manj kot štirih metrih dolžine obljublja, da ponuja zares veliko prostora potnikom in njihovi prtljagi - naj bo še tako nerodna.

Honda-jazz-1.3-049.1457480105.JPG.s.960px.jpg

Slovenski zastopnik AC-Mobil novega jazza ponuja v treh nivojih opreme in s triletno garancijo oziroma do 100.000 km. Osnovni Trend velja 15.800 evrov (klima, tempomat in omejevalnik hitrosti, radio, Bluetooth, LED dnevne luči, električna stekla in ogledala, pomoč pri speljevanju v klancu).

Honda-jazz-1.3-038.1457480166.JPG.n.960px.jpg

Comfort stane 17.900 evrov (sistem napredne pomoči vozniku ADAS (več spodaj), zaslon na dotik, pametni ključ, parkirni senzorji, ogrevana ogledala) in najbolje opremljeni Elegance 19.800 evrov. Ta ima še samodejno klimo, vzvratno kamero, usnjena volanski obroč in prestavno ročico, sprednji meglenki, 6 zvočnikov in 16-palčna platišča.

Honda-jazz-1.3-031.1457480212.JPG.s.960px.jpg

Honda jazz je že doslej veljala za avto, ki ob kompaktnih merah ponuja zavidljivo prostornost kabine, s preprostim zlaganjem sedežev in ravnim dnom pa tudi preprost prevoz koles in druge športne opreme.

Honda-jazz-1.3-017.1457478784.JPG.w.960px.jpg

Na slovenske ceste je zdaj zapeljala tretja generacija - platformo si deli s kompaktnim športnim terencem HR-V -, s katero so pri Hondi na povsem novi platformi prostornost popeljali že na kar izjemno raven.

Honda-jazz-1.3-035.1457480257.JPG.s.960px.jpg

Jazz je namreč zrasel v vse smeri, v dolžino je tako pridobil skoraj deset centimetrov in se ustavil pri 399,5 cm, v širino meri 170 cm, za tri centimetre na 253 cm pa se je podaljšala tudi medosna razdalja. Kaj pa so trije centimetri, bo morda kdo vskočil, a Hondini inženirji po zaslugi nove zasnove v notranjosti med potniki na prednjem in zadnjem sedežu (ob sredinsko nameščenem rezervoarju) dejansko pridobili osem centimetrov.

Honda-jazz-1.3-032.1457480299.JPG.s.960px.jpg

Še večji je prirast za noge zadaj, kar 11,5 centimetrov (več spodaj na grafiki), zaradi tega pa se je nekoliko zmanjšal prtljažnik (na 354 oziroma 884 litrov) - celotni tovorni prostor za prednjimi sedeži sicer meri kar 1.314 litrov.

Honda-jazz-1.3-061.1457477763.JPG.s.960px.jpg

Za osem centimetrov se je podaljšal tudi »tovorni« prostor, torej razdalja med prednjimi sedeži in robom prtljažnika, za prav toliko pa tudi razpoložljiva dolžina za prevoz daljših predmetov. V novega jazza tako po dolžini spravimo kar 248 cm dolg predmet.

Honda-jazz-1.3-052.1457478604.JPG.n.960px.jpg

Pri prevozu razne športne opreme in predmetov so zadaj v pomoč »čarobni sedeži«, ki se zložijo z eno potezo, po potrebi pa se v dveh potezah sedalni del zloži ob naslon klopi. V nastali prostor za zadnjimi sedeži tako lahko postavimo kolo, kak večji kos pohištva ali rožo. Dostop do zadnje klopi je obenem olajšan zaradi širokega kota odpiranja vrat.

Honda-jazz-1.3-022.1457479168.JPG.s.960px.jpg

Čarobni sedeži omogočajo štiri možnosti konfiguracije, s tem pa je jazz med male avtomobile pripeljal prostornost in prilagodljivost enoprostorca. Univerzalni način omogoča prevoz tovora in prtljage v zadku, tudi kolesa brez demontaže, dolgi način do 248 cm dolgih predmetov, sproščujoči način zasilno ležanje ali spanje, visoki način pa poleg 128 cm višine ponuja še 35 cm širine.

Honda-jazz-1.3-005.1457479716.JPG.s.960px.jpg

Ker pa prostornost danes ni vse, so se pri Hondi posvetili tudi zunanjosti, kabini, varnosti, pogonu, obenem pa so obogatili opremo, dodelali podvozje in upravljanje ter vozniško izkušnjo prilagodili evropskemu okusu.

Honda-jazz-1.3-034.1457479965.JPG.s.960px.jpg

Jazz (oziroma poenkod fit) je za Hondo pomemben in uspešen model, ponekod je na voljo kot električno vozilo, s štirikolesnim pogonom ali pa na plin. Prvo generacijo so predstavili leta 2001, že naslednje leto je bil najbolj prodajan na Japonskem, skupaj pa so prodali prek dva milijona vozil.

Honda-jazz-1.3-037.1457479910.JPG.s.960px.jpg

V Evropi je prvi jazz našel 417 tisoč kupcev, druga generacija resda ni ponovila uspeha (364 tisoč kupcev), vendar pa je šla za med povsod drugod -po svetu so prodali 3,5 milijona vozil. Honda je z jazzom v 15. letih tako osvojila prek 5,5 milijona kupcev, 781 tisoč v Evropi in okoli 2.500 pri nas.

Honda-jazz-1.3-046.1457479879.JPG.s.960px.jpg

Jazz je v primerjavi s predhodnikom oblikovno manj zaobljen, vseeno pa je ohranil ključne razpoznavne linije. Posamezne karoserijske linije so zašiljene, kar mu nadene za kanček bolj športen videz. Prednja maska in luči so oblikovana po vzoru novega HR-V, visoka linija oken in ostri karoserijski pregibi jo naredijo opaznejšo, zadaj pa jo začinijo široke reže v spodnjem delu odbijača. Jazz je na voljo v desetih barvah, štirih bisernih, treh kovinskih in navadni rdeči.

Honda-jazz-1.3-020.1457479824.JPG.s.960px.jpg

Armaturna plošča je usklajena s trenutno hišno oblikovalsko filozofijo, ob nekoliko futurističnem kokpitu prinaša tudi „retro" drsnik za dovod svežega zraka v kabino, kombijevsko držalo za pijačo ob volanu, zagonsko stikalo Start&Stop ter v srednjem in visokem nivoju opreme 7-palčni zaslon na dotik s Honda Connect sistemom.

Honda-jazz-1.3-013.1457478288.JPG.n.960px.jpg

Za odlagališča je družinskemu avtomobilu primerno dobro poskrbljeno, v zadnja vrata gre 1,5-litrska plastenka, enako v prednja, prostor za pijačo je tudi ob volanu in na sredinski konzoli, skoraj skladišče pa se ponuja v sredinskem grebenu.

Honda-jazz-1.3-027.1457478174.JPG.w.960px.jpg

Položaj za volanom je zelo dober, sedi se malce višje, kar cenijo starejši, kratka prestavna ročica pa je vedno pri roki. Pri Hondi pravijo, da pravi položaj za volanom najde še tako zahteven voznik. V prid temu govori dodatna prilagoditev volana (za 10 cm po globini) in sedeža (vzdolžni pomik in nastavitev po višini).

Honda-jazz-1.3-014.1457478355.JPG.n.960px.jpg

Sedeža sta se v kratkem preizkusu izkazala kot prijetna, večfunkcijski volan je lahko tudi usnjen, armaturna plošča je rahlo obrnjena k vozniku, Merilniki so klasično razporejeni in dobro berljivi, hkrati ponujajo vizuelno informacijo o varčni vožnji (od modre do zelene), dodatne informacije za voznika pa so na sredinskem zaslonu.

IMG-0116.1457478492.JPG.n.960px.jpg

Med pomembnejše novosti gotovo spada novi 1,3-litrski motor i-VTEC s 75 kilovati (102 konja), ki je nadomestil oba prejšnja motorja, obenem pa so dvignili nivo zvočne zaščite. Atmosferski motor je na voljo v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim (nadomešča petstopenjskega), ki ga krasijo natančnost, kratek hod in nežna sklopka, ali samodejnim menjalnikom CVT (doplačilo 800 evrov).

Honda-jazz-1.3-009.1457477865.JPG.s.960px.jpg

Motor vleče zvezno, ponudi 123 Nm navora pri 5.000 vrtljajih v minuti, obenem pa omogoča lahkotno vožnjo tudi pri nižjih vrtljajih. Jazz z mesta do stotice potisne v 11,2 sekunde, pri 130 km/h se vrti s 3.500 vrtljaji ter doseže najvišjo hitrost 190 km/h.

Honda-jazz-1.3-007.1457480006.JPG.c.960px.jpg

Motor je varčnejši od prejšnjih (tovarna obljublja porabo okoli petih litrov na 100 km), pri CVT menjalniku pa je krmiljenje zasnovano posebej za Evropo. Nova platforma je sicer čvrstejša in lažja, obese imajo novo geometrijo, volan pa z električnim servom postal bolj direkten, kar dviguje nivo vozniških užitkov.

Honda-jazz-1.3-012.1457479639.JPG.e.960px.jpg

Novi jazz je tudi dobro založen z varnostno-asistenčnimi sistemi (zaviranje v sili je serijsko), pri testiranju EuroNCAP pa je kot najboljši v razredu prejel pet zvezdic. Pet sistemov (ADAS) je serijsko na voljo pri srednjem in višjem nivoju opreme, ponuja pa opozorilo pred čelnim trkom, opozorilo pred zapuščanjem voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov, inteligentni omejevalnik hitrosti in samodejno prižiganje dolgih luči.

Honda-jazz-1.3-064.1457480359.JPG.n.960px.jpg

Honda Jazz je lani zapeljala v približno 20 slovenskih garaž, leto prej v skoraj sto, pozitivne lastnosti in prostornost druge generacije pa so v celoti prepričale dobrih 800 Slovencev. Tretja generacija je ob predstavitvi izvabila pozitivne občutke glede prostornosti, sistemov za pomoči vozniku in modernejše notranjosti, mnenja pa so se kresala glede cene.

Honda-jazz-1.3-028.1457480400.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Hondina bombica – navduši, šokira in spet očara
Avto
AvtoMiloš Milač Hondina bombica – navduši, šokira in spet očara 5

O novi hondi jazz četrte generacije in o hondah nasploh. Zakaj so lahko tako bipolarne, zakaj so danes precej drage, a to ne velja za vse modele.

FINANCE
Avto
Prostorna in presenečenj polna japonka, ki se požvižga na dizle
Avto
AvtoUroš Božin Prostorna in presenečenj polna japonka, ki se požvižga na dizle 2

Hondin SUV izpopolnjuje uspešno formulo udobnega, prostornega in vsestranskega avtomobila, ki se mu kupci zadnja leta težko uprejo.

FINANCE
Avto
Nenavadna honda, ki te prime in pošteno ''drži''
Avto
AvtoJanez Kovačič Nenavadna honda, ki te prime in pošteno ''drži''

Honda civic grand ponuja kar samosvojo karoserijsko obleko, toda kombinacija motorja, menjalnika in podvozja ustvarja avto precej uživaških občutkov

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Po poteh stare slave
Avto
AvtoMatej Kačič Po poteh stare slave

Nova honda civic prerašča meje kompaktnega razreda, ponuja sodobna turbomotorja in ugodno ceno od 18 tisoč evrov.

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci

FINANCE
Okolje & energija
E-honde izbirajo, s kakšno elektriko se polnijo
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar E-honde izbirajo, s kakšno elektriko se polnijo 1

Honda je v Kaliforniji uvedla pilotni program, ki izbira, kdaj se bodo polnile električne Honde fit, in se izogiba elektriki iz elektrarn na fosilna goriva.