Avto

100 let korenin, le dobrih 60 let užitkov za volanom

Skromni začetki, prvi lasten avto šele leta 1931 in prelomni model 1500 leta 1961

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.03.2016 02:26
Čas branja: 3 min
100 let korenin, le dobrih 60 let užitkov za volanom
Uspeh znamke je zakoličila šele prva športna limuzina z oznako 1500, ki je leta 1961, ko je naročila kupcev povzdignila v nebo, kapacitete tovarne prvič popolnoma zapolnila, bilance podjetja pa so leta 1963 po dolgem času spet kazale pozitivne številke.

Gre za korenine, ne za proizvodnjo prvega avtomobila kot denimo pri častitljivi obletnici Daimlerja, ki je pred dobrimi 130 leti patentiral prvi avto. BMW so nastajali počasneje, a s strastjo do tehnike in vožnje, zato so danes natanko takšni - strastni in zaželjeni.

Danes je BMW najbolje prodajana prestižna avtomobilska znamka, vse bolj mu za ovratnik sicer dihata Mercedes-Benz in Audi.

Zgodovina znamke res sega v daljno zgodovino, natančno sedmi marec 1916. BMW je nastal iz podjetja Rapp Motorenwerke, kasneje pa se je družbi ki je sprva izdelovalo letalske motorje, pridružil še del podjetja BFW (Bayeriche Flugzeugwerke).

BMW R 32

Čas za cestna vozila, morda za avtomobile? Ne še! Leta 1923 je BMW izdelal prvi motocikel, R 32. Do tega trenutka pa je družba dobavljala predvsem pogonske agregate, ne celih motociklov. Prvi BMW motocikel je imel bokserski dvovaljnik, ki tradicijo z imenom (R) in zasnovo neguje še danes.

Prvi motocikel smo spoznali in otipali na obisku muzeja brez plesni leta 2013

Nato je šlo vse le navzgor, leta 1928 je BMW kupil tovarno avtomobilov v Eisenachu, v paketu pa je dobil tudi prvi avto - licenciran Austin z letnico 1929.

BMW 3/20 PS

Tri leta kasneje pa je nastal prvi pravi in originalni štirikolesni BMW s suhoparnim imenom 3/20 PS in zgovornimi zmogljivostmi. Bencinski motor s 788 kubiki je bil zasnovan na osnovi austinovega motorja, zmogel je 20 "konjev", pri razvoju pa je pomagal tudi novinar in inženir Jozef Ganz, ki je kritiziral predhodnik - austin model 3/15.

Med drugo svetovno vojno se je BMW ponovno osredotočil na proizvodnjo letalskih motorjev za nemške vojaške sile, te pa so sestavljali tudi ljudje zajeti v taboriščih. Medtem je v manjših količinah nastal kabriolet 327.

Po vojni je osiromašeni BMW izdeloval različne izdelke, vključno s kuhinjskimi pripomočki. Oktobra leta 1945 je BMW izgubil skoraj celotno imetje v tovarnah v Munchnu in Allachu. Stroje so ameriški vojaki pretovorili v ZDA kot del vojne odškodnine vse do leta 1949.

Leta 1948 je nastal prvi povojni motocikel, R 24, ki je postal vroča žemljica na območju osiromašene ponudbe po končani vojni. Leta 1952 mu je sledil prvi povojni avtomobil z oznako 501. Šestsedežnik je bil začetnik gradnje ugleda avtomobilov prestižnega razreda te znamke, čeprav ni bil prav uspešen.

bmw-507-1-55.1457398708.jpg.s.960px.jpg

Leta 1956 mu je sledil danes dragocen, tiste čase pa redek (252 izdelanih vozil) in poslovno neuspešen model 507. Pravi zagon pa je znamki prinesel majhen model z zadnjim pogonom in oznako 700, ki ga je BMW izdeloval med leti 1959 in 1965. Takoj po zaključku salona v Frankfurtu jeseni leta 1959 je BMW prejel prek 25 tisoč naročil za limuzino in kupeja modela 700, ki ga je poganjal 697-kubični dvovaljnik z 22 kilovati.

Uspeh je pritegnil tekmeca Daimlerja k prevzemu, ki so ga zavrnili mali delničarji in zaposleni. Herbert Quandt je v tistem trenutku povečal delež v podjetju.

BMW 1500

Uspeh znamke pa je zakoličila šele prva športna limuzina z oznako 1500, ki je leta 1961 naročila kupcev povzdignila v nebo, kapacitete tovarne je prvič popolnoma zapolnila, bilance podjetja pa so leta 1963 po dolgem času spet kazale pozitivne številke.

Leta 1967 je BMW kupil proizvajalca avtomobilov in dve tovarni v Dingolfingu, ta je še danes največja tovarna BMW, in v Landshutu. Leta 1970 je predsednik uprave družbe postal Eberhard von Kuenheim, ta položaj je ohranil vse do leta 1993.

Sprehod po tovarni Dingolfing, kjer nastaja limuzina iz jekla, aluminija in karbona.

Leta 1972 je BMW odprl prvo tovarno zunaj Nemčije, v Pretoriji v Južni Afriki. Leto kasneje pa je odprl muzej v Munchnu. V Sedemdesetih letih je prodajo BMW prevzel Američan Bob Lutz, kasneje član uprave General Motorsa, ki smo ga leta 2009 spoznali na avto salonu v Detroitu.

BMW 2002

Lutz in novi model 2002, izdelovali so ga med leti 1962 in 1977, pa je odprl novo obdobje za to znamko in jo po ugledu postavil na vrh športnih limuzin. Novi BMW serije 3, prvi je bil izdelan maja 1975, je le še utrdil športen in prestižen ugled te znamke, ki je po tem datumu razvila še druge serije avtomobilov in močno rasla v prodaji.

Konec 90. let preteklega stoletja je BMW kupil še znamki Mini in Rolls Royce in iz obeh ustvaril uspešnici, znamko Rover je po kratkem času prodal za simboličnih deset funtov.

Naš intervju z nekdanjim šefom Rolls Royca Tomom Purvesom.

Naš intervju se sedanjim predsednikom uprave Rolls Royca - Torstenom Mullerjem Otvosom.

Mini cooper

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Za BMW najuspešnejše leto v zgodovini
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Avto
BMW se bojuje z močnim evrom