Polnih 24 ur akcije, 200 razstavljavcev iz 30 držav, 120 svetovnih in evropskih premier, 70 različnih tiskovnih konferenc ter razglasitev Evropskega avta leta, obenem pa prehojenih okoli 30.000 korakov oziroma polmaraton, pogovori z oblikovalci, inženirji in predstavniki za stike z javnostmi, nekaj besed s kolegi in dobrih tisoč fotografij s telefonom in fotoaparatom je epilog ženevskega avtomobilskega salona za večino izmed 10.000 novinarjev z vsega sveta.
Ob najnovejših avtomobilih, bolj ali manj pomembnih za Slovence, in lepih deklet je na 77.323 kvadratnih metrov razstavnih površin v sedmih halah razstavišča Palexpo nedaleč od Ženevskega jezera moč videti marsikaj.
Kup superšportnih in pregrešno dragih avtomobilov, eksotičnih modelov, posebnežev, vrhunskih predelav, fascinantnih študij, nekaj klasike, uporabnih in koristnih dodatkov ter prikazov delovanja tega ali onega sistema.
Med redko "pavzo" si je možno pogledati ali poskusiti še marsikatero zanimivo stvar, ki te popelje nekam daleč stran od vrveža, hrupa, vročine, lakote in žeje ter na pol delujočih brezžičnih povezav, zaradi česar si vsaj za trenutek zaželiš, da bi bil v letu 1905, ko se je na prvi avtomobilski svetovni premieri predstavil Clement.
Stik s pločevino se začne že na letališču, ko te v hodniku pozdravi nenavadno pobarvan Jeep renegade - znamka letos praznuje 75-letnico. V kratkem obisku Ženeve, drugega največjega mesta v Švici, kjer ob približno 200 tisoč prebivalcih domujejo tudi mnoge mednarodne organizacije (eden od dveh sedežev združenih narodov, WHO, WTO, ILO, UNHCR) se hitro začuti vonj po denarju.
Impozantna pročelja najbolj uglednih bank, nešteto izložb z dragocenimi urami, "nobel" restavracijami in dragimi oblekami ter ulice polne dragih vozil so dober uvod v le nekaj kilometrov oddaljeno in v marsičem dovršeno razstavišče Palexpo, kjer se vsako leto v marcu zgodi avtomobilski salon.
Cena vstopnice v višini 16 švicarskih frankov (14,5 evra) je pravi drobiž v primerjavi s cenami osvežilnih pijač (6 frankov za sok, 8 za pivo) in hrane (20 frankov za predjed) v nekaterih bolj "poceni" lokalih in restavracijah.
Kar nekaj novinarjev se na Palexpo zgrne že dan prej, vrata se namreč odprejo ob 14. uri, saj si je takrat v miru moč ogledati nekatere premiere - denimo Volvo S90 in V90, okrog katerih je bila naslednja dva dni neznosna gneča in Range Rover evoque cabrio, jih morda vsaj videti (Mercedes E, Pagani huayra BC, Arash AF10, Peugeot 2008) ali si napasti oči (Peugeotov dirkalnik za Rally Dakar, nenavadni Toyota kikai).
Nekatere znamke že na predvečer sejma ne skrivajo kaj dosti (Jaguar, Land Rover, Ford Vignale, Peugeot), spet druge vozila pokrijejo s ponjavo (Dacia), tretje se povsem skrijejo za temno zaveso (VAG, BMW, Renault), ponekod pa te kljub zastrti pločevini odženejo že, samo da vidijo nekaj fotoaparatu podobnega (Rolls-Royce). A se nismo dali.
Bolj predrzni v trenutku nepazljivosti osebja kljub vsemu pokukajo pod kakšno ponjavo (Opel mokka X, Rimac Concept S) ali skozi zaveso pogledajo v pripravo kake novosti (Seat ateca, Renault scenic). Ker ni še tiste prave gneče, lahko za hip poslušaš še kak odličen zvočni sistem (letos je izstopal Volvo), nato pa se že začne uradni del: razglasitev Evropskega avta leta.
Prestižno lovoriko je po mnenju 58-članske žirije evropskih novinarjev (med njimi je tudi Sebastjan Plevnjak iz Avto Magazina) letos osvojila Opel astra, s 309 točkami pa je ugnala volca XC90 (294 točk) in mazdo MX-5 (202 točki, na prvem mestu jo je podprl tudi Plevnjak).
V finale izbora so se sicer uvrstili še Škoda superb, BMW serije 7, Audi A4 in Jaguar XE, ki je prizorišče kljub vsemu zapustil glasno, saj drugače niti ne zna. Zmagovalna astra je v dvorani v soju žarometov hipoma pozirala s prestižno nalepko na nosu vozila, v gneči med novinarji, VIPovci in vodilnimi ljudmi iz Opla, spremljavi mnogih fotoaparatov in kamer pa je šampanjec stekel v potokih.
Nato gre zares, saj je v dveh dneh že od 7:30 ure (mimogrede, ob kupu pločevine, ki se vsako jutro po avtocesti uro ali več po polžje premika v Ženevo je gneča v ljubljanski prestolnici pravi piknik) na sporedu cel kup predstavitev, novinarskih konferenc, utiranje poti v nepregledni množici novinarjev, fotografiranje iz tistega redkega razpoložljivega kota, kjer na posnetku ni kake roke, glave ali zadnjice, uvidevno umikanje drugim iz kadra, ogledovanje, sedanje in tipanje avtomobilov, lovljenje izjav, poslušanje mnenja drugih kolegov in intervjuji.
Veliko vsega, ob koncu dneva ti v glavi šumi kot v kakem sršenjem gnezdu, sploh če si vmes vase spravil le malce postani sendvič, tipično češko juho (odlična), dve kavi ter nekaj soka. Drugi dan je malce bolje, nekaj dela je že opravljenega, preostanek se lahko opravi v malce lažjem tempu (in pomežikne še kakšni luštni obiskovalki).
Čas za podrobno spoznavanje z nekaterimi modeli, preskušanje tega in onega, malce daljše posedanje v ključnih vozilih. Izostri se ti čut za detajle, privoščiš si nekaj zabave (virtualno resničnost pri Hyundaiju, dirko z avtomobilčki pri TAG Heuer, nagradno igro pri Škodi z luštnimi nagradami) in sproščenih pogovorov v kakem BMW loungu, proti koncu dne pa se ob pogledu na lepotice še malo nagradiš z okusno sladico ali kozarčkom hmeljnega napitka pri Škodi.
Urejaš misli, v nekaj minutah s pomočjo kolegov podoživiš salon ter si skušaš v spomin priklicati najbolj zanimive koščke ženevskega mozaika.
10. Brez čistilcev ni salona
Čistilci razstavljene pločevine obeh spolov so alfa in omega dogajanja. Ti so gotovo najbolj zagreti delavci na celotnem salonu, saj se nikakor ne pustijo motiti. Bolj kot je pred publiko ograjen avto, bolj bodo s krpo in metlico s pločevine želeli očistiti še tisti mikron prahu, ki se je morda čudežno znašel tam.
Mile prošnje vsaj 20-ih fotografov po umiku? "Patientez s'il-vous-plait! Please wait a moment!" In ko počasi in z nešteto elegantnimi gibi naredijo krog, gredo še enkrat na delo. Gotovo so plačani na gib, druge razlage ni.
9. Namen početja - neznan
Brez komičnih situacij in občasno neverjetnih prizorov seveda ne gre, a niso tako redki trenutki, ko se samo čudiš. Če pred uradnim odprtjem naletiš na fanta pri Jaguarju, kako na tleh gleda nekam v podvozje, je namen jasen - že nekako pripravlja vozilo za nas.
Če dan zatem pri petvratnem Fiat tipu opaziš nekoga, kako zagreto slika podvozje in je čez tri minute še kar v istem položaju, potem se že čudiš.
Enako moškemu, ki si je za večminutni cilj na kolenih vzel platišče Peugeota 208. Prideš, poklekneš, sprožiš, voila in greš dalje.
Azijski industrijski vohuni so tako ali tako že stalnica salonov, veliko popisnih listov, odločne kljukice pri posamezni alineji ob večminutnem ogledovanju, tipanju in merjenju prtljažnika pri Renaultu megane grandtour in pozneje pri karavanski astri pa kljub vsemu preseneti. Fantje, saj je samo prtljažnik.
Skupina Izraelcev si je na piko vzela Range Rover SVR, dva sta zavzela položaj spredaj, kot da gresta naravnost proti domu, tisti zadaj pa je seveda moral nujno nekaj "čarati" po telefonu, Da bi se še kdo v naslednjih nekaj minutah vsedel v avto? Pozabi.
Gospod v Bentleyu mulsanne je s svojim resnom videzom in lepo obleko resda deloval kot lastnik ali morebitni kupec, a ga je kot novinarja izdajal Goodyearov obesek za vratom. Avto je treba začutiti, seveda, ampak po desetih minutah sedenja na zadnjem sedežu, pogovarjanju s kolegico in pritiskanju na gumbe bo občutek povsem isti kot v prvih dveh, zgodba pa zato nič bolj sočna.
Kako mimo množice priti do posnetka Abarthovih premier na svojem tabličnem računalniku? Preprosto, stopiš na kak podstavek ali klop.
In kaj tako zavzeto slika dekle na Mercedesovem konceptnem vozilu? Ah, seveda, luč v obliki QR kode. Gotovo vestno računa pošilja na FURS in si tudi tukaj ne more pomagati! Hec, študija in luč sta res zanimiva.
8. Ah da, študije
Avtomobili, ki bodo "le nekoliko spremenjeni" na ceste zapeljali ob Sv. Nikoli slišijo na ime študije. Na veliko žalost, saj so prava paša za oči, tako vizualno kot tehnično. V tolažbo nam je lahko, da se vsaj del njihove podobe ali tehničnih rešitev vendarle kmalu znajde v kakem serijskem modelu. Pred leti je Škodin vision C zelo dobro napovedal novega superba, vision S pa zdaj napoveduje velikega športnega terenca kodiaka.
V Mercedesa F 015 sem se za kratek čas celo usedel oziroma udobno zleknil kot v loži, šofiranje pa v mislih prepustil računalniku. F 015 se namreč pohvali s tako zmogljivo tehnologijo za avtonomno vožnjo, da klasičnega vozniškega mesta večji del vožnje sploh ne potrebuje. Pri drugih sem urno obrisal slino, stisnil fotko ali dve ter odhitel dalje, saj privlačijo kot magnet, čas pa teče.
Ženeva - Konceptna vozila
7. Posebneži
Brez avtomobilskih posebnežev oziroma nekaj avtomobilu podobnega preprosto ni salona. Le kaj naj človek poreče, ko namesto običajnih vzglavnikov v Fiatovi pandi vidi narisane podobice iz risanke?
Toyota kikai je še en tak. Po japonsko beseda kikai pomeni stroj in prav to naj bi sporočal "goli" kikai. Ves pogonski sklop in obese so namreč vsem na očem, bodisi pričvrščeni na karoserijo ali pa na varnem pod prozorno zaščito.
Nestandardna oblika in nadstadardni materiali stanejo okoli 33 tisoč evrov. Foto: Newspress
Prvi tekmec toyoti prius in trije avti v enem. To je hyundai ioniq, ki je lahko hibrid z bencinskim motorjem 1,6 in 77 kilovati ter električnim z 32 kilovati - izpust 79 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, priključni hibrid z baterijo 8,9 kilovatne ure, e-motorjem s 45 kilovati in dosegom 50 kilometrov med polnjenji ali čisti električni avto z 88 kilovati, baterijo 28 kilovatnih ur in dosegom 250 kilometrov.
6. Pisana množica ljudi
Salon je lepa priložnost, da srečaš skoraj vse domače vodje odnosov z javnostmi ter z njimi poklepetaš o tem ali onem. V sproščenem tonu pokomentirajo konkurenco, ti mimogrede uredijo pogovor s kakšnim od glavnih, demonstrirajo nove tehnologije ali ponudijo kavo. Hvala vsem.
Na salonu je moč srečati tudi kake slavne osebe, kot so denimo Chris Harris, novi sovoditelj Top Geara, korejski superzvezdnik Psy, čigar hit Gangnam Style si je ogledalo 2,5 milijardi ljudi, Schmee150 oziroma Tim Burton, ki potuje po svetu in išče najbolj zanimive stvari iz avtomobilskega sveta ali kolege iz popularnega Jalopnika.
Siolovci so za rokav pocukali Roberta Lešnika, sami smo ujeli Dietra Zetscheja, Carlosa Ghosna in Hira Kobo.
Renaultov glavni oblikovalec Laurens van den Acker nas ni navdušil le z novim scenicom pač pa tudi z vpadljivimi Adidasovimi supergami.
Pozornost vseh je gotovo pritegnil tudi moški s pisano irokezo na Jaguarjevem razstavnem prostoru, sodeč po fotografiranju je bil zanimiv vsaj kot razstavni eksponati in hostese.
5. Zanimivosti, posebnosti in zabavni dogodki
Med delovnim sprehodom po salonu ti kakšna stvar mimogrede (ali nehote) pritegne pozornost, naletiš na kak zanimiv dogodek, opaziš nekaj drugačnega ali pa se za trenutek "odklopiš".
Oaza miru pri Isuzuju in Tati
Pomoje neupravičeno, a takšno je življenje - če si želel mir in vsaj kvadratni meter prostora zase, si obiskal razstavni prostor japonskega Isuzuja (poglejte vrvež v ozadju pri Renault) in indijske Tate. "Več natakarjev kot gostov", bi si lahko mislil ob vzdušju, ki je vladalo tam.
Predstavnika Isuzuja sta bila tako pretežni del časa zatopljena v pogovor in ekran pred seboj, simpatična mladenka pri Tati pa je kar malce žalostno s pijačo in praznimi kozarci čakala na morda žejne.
Prav zanima me, koliko jih je porabila, gotovo jim niso pomagale niti (neposrečene) podobe Lionela Messija. Smučanje in hokej sta glavna v Švici (za zdaj).
Rdeča pnevmatika pri Oplu in dvobarvna notranjost pri Citroënu
In zakaj mora biti desna polovica notranjosti avtomobila enaka levi ? Če pri Rolls-Royceu tega najbrž ne moreš naročiti, vam bo morda prisluhnil Citroën, kar je pokazal na novodobnem avtomobilu za hipije poimenovanem spacetourer hypen concept.
Do milimetra natančno poravnana vsa štiri platišča
Pri fotografiranju platišča se mi vedno zgodi, da moram večkrat premakniti avto, da je slednje poravnano v skladu z željami. Kam gleda logo na drugi strani vozil nimam pojma, gotovo pa ni v isti liniji. Da bi bilo hkrati s prvim v isti liniji poravnano še zadnje platišče se zdi skorajda neverjetno, da pa bi bila prav vsa platišča zgledno poravnana z vseh strani pa je misija nemogoče.
A se da, kar sta (med drugim) dokazala Bentley in Rolls-Royce. S kolegi smo se ob tem spomnili na fanta iz predvečera, kako je ležal pod Jaguarjem. Seveda, avto se pusti v nevtralnem položaju, varno podstavi, z dvigalko malo dvigne pri vsakem kolesu posebej, nato pa ročno poravna vsako kolo posebej. Eh...
McLaren s prtljažnikom na ravni VW golfa
McLaren 570GT je vrhunski superšportnik, kdor si ga lahko privošči, ima gotovo denar tudi za kakega karavana. A kaj če bi s takšnim dvosedom sopotnika ali sopotnico rad zapeljal tudi za kam dlje? S kreditnimi karticami ni težav, z damsko torbico ali malce večjim kovčkom pa je že problem.
Pri McLarnu so ob 150-litrskem prtljažniku v nosu tako precej pozornosti namenili večjim odlagalnim površinam. Nekaj so jih pridobili z vdolbinami za sedeži, prostor v zadku nad sredinsko postavljenim motorjem pa jih je napeljal na misel, da bi pod stekleno loputo pridelali imenitno usnjeno poličko za kakšno potovalko ali kovček. Rezultat je 220 litrov odlagalnih površin, tako da s skupnih 370 litrov v McLarnu 570GT lahko človek pelje skoraj toliko prtljage kot v golfu.
Pogonski sklop Rimca concept one
Avto poganjajo štirje magnetni elektromotorji, vsako kolo ima svojega. Po dva dokaj krepka elektromotorja sta tako kot zbita skupaj v en kos, enako spredaj in zadaj. Tam je tudi pretvornik, ki spominja na ogromen ojačevalec, vmes pa konkretna baterija s kapaciteto 85 kilovatnih ur. Erotika za ljubitelje električnih vozil, vrhunska stvar za vse ostale.
75-letnica Jeepa
Stari willys, wagoneer custom in willys station wagon so malce zasenčili novodobno Jeepovo floto, a nič ne de.
So živ dokaz, za kako trdoživo znamko gre. Wagoneer je brez dvoma dedek sodobnim SUV vozilom, ZDA pa brez willysa ne bi zmogle pomagati dobiti vojne na evropskih tleh. "Respect!"
EP Tender B00 - obvezni dodatek za električna vozila
Električnim avtomobilom (še) prepogosto očitamo doseg. Do službe in nazaj ter po vsakdanjih opravkih že gre, a kaj če bi šli radi na morje in morda ne porabili nekaj ur na kavi da se baterija napolni?
Francozi imajo rešitev, 600-kilogramski EP Tender oziroma podaljševalnik dosega, s katerim so z renaultovo zoe premagali 570 kilometrov do Ženeve. Tender EP je generator električne energije na posebni enoosni prikolici, ki jo pripnemo na avto, ko se z električnim vozilom odpravimo kam dlje. EP Tenderju delovanje in nato polnjenje baterije omogoča 0,6-litrski dvovaljnik s 27 konji.
Imenitna polnilna postaja za hibridnega Volva
Na pogled zgleda kot kak "fancy" zvočnik, a v resnici je hišna polnilna postaja, s katero lahko polnimo Volvove priključne hibride.
Ročno delo pri DS
Dokaz, da ročno šivanje usnjenih prevlek in dodatkov ni zgolj v domeni najbolj prestižnih in ultra dragih modelov. Mojstrica je za prenovljeni DS3 ravno šivala prestavno manšeto.
Igre in igrice
V redkih prostih trenutkih smo se skozi zanimive igrice odpravili v lov za nagrade na Škodinem razstavnem prostoru. Sestavili smo superba za 65 tisoč evrov, ugotovili, da nam je na kožo pisana fabia ter rešili nekaj preprostih nalog. Vse za torbo, kolesarsko torbico, damski dodatek in tekaško kapo.
Pri Hyundaiju je šlo bolj zares, saj smo sedli v poseben dirkaški sedež in si na oči nataknili Oculus Rift, očala za navidezno resničnost. Za dobro minuto nas je po makadamu popeljal Dani Sordo, izkušeni rally voznik.
Občutek je bil resnično tak, kot bi z njim sedeli na sovoznikovem sedežu kake etape po Mehiki. Če imate možnost, očala vsekakor preizkusite, bojda je v tem prihodnost.
Za konec smo se ustavili še pri Tag Heuerju in pocedili sline po dirkalni stezi. Hitro smo poprijeli za komande ter uprizorili pravo dirko formule 1.
4. Lepotice - obvezno še enkrat
Ni avtosalona brez prelestnih dekleta (globok poklon), ki jim nasmešek v zahvalo za fotografijo nekoliko polepša dan. V maniri največjih profesionalk zdaj gledajo sem, zdaj pozirajo povsem drugam, se vmes urno obračajo in delujejo, kot da nam strežejo vsakemu posebej.
Ob njej sta hrvaški Rimac Concept One in njegov električni pogon dobila še več pozornosti, kot sta ga že sicer. Prikupna Nikolina se je za trenutek v drugem planu znašla le ob predstavitvi « zlobnega dvojčka », modela Concept S, ki se že ponaša z naslovom najzmogljivejšega električnega avtomobila na svetu. Njegovi štirje elektromotorji namreč iz sebe iztisnejo 1.384 konjev in 1.080 Nm navora.
A bodi dovolj o avtu, poglejmo si še par deklet.
3. Premiere - ko zvok pove več kot slika
Vse premiere si je nemogoče ogledati, tiste bolj zanimive, a neobiskane si pozneje pogledaš na posnetku. Predstavitev novega modela, še posebej če gre za svetovno novost, je za proizvajalce brez dvoma trenutek, ko naletijo na prvi resen odziv s strani tretjih oseb.
V to, da v tistih nekaj minutah vse poteka brezhibno, da je predstavitev zanimiva in učinek pri medijih željen, vložijo ogromno časa. Brez vodilnih kadrov pri premierah seveda ne gre, tu so še odlični in zanimivi govori, ki te hipoma potegnejo za seboj - in seveda zvočna spremljava. Letošnji zmagovalec zame je jasen, kolegu Milošu pa je skorajda odpihnil intervju.
"V roki imam preprosto konzervo. Ponavadi je v njih osvežilna pijača, v zadnjih letih pa lahko tako kupimo tudi dragoceni zrak. Tudi v tej je zrak, a ne povsem običajen. Vanjo smo namreč ujeli prav poseben veter in zdaj je pripravljen, da ga spustimo. V konzervi je veter, ki gre lahko kamor želi, ki nam bo prinesel nekaj novega in zanimivega. Gre za veter, ki lahko piha nežno, ali pa zelo močno, kadarkoli in kjerkoli v letu. Vetru je ime levante. Levante je veter sprememb za Maserati in trg luksuznih SUV vozil. Je unikaten, močan, zelo sposoben. In mimogrede - tudi govori. In to tako naglas, da se ga bo gotovo slišalo"
S približno temi besedami je Harald Wester, prvi mož italijanskega Maseratija, stkal uvod v predstavitev levanteja. Nadaljevanje s hrumenjem njegove motorne konjenice je bilo resda pričakovano, a glasnost je bržkone presenetila vse, s tem pa se je poglobil tudi prvi vtis. Maseratijev šestvaljnik je nekje v zaodrju Fordovega razstavnega prostora več deset metrov stran zlahka preglasil pogovor. Noro, kako bo v levanteju šele zvenel osemvaljnik. Grmenje se začne pri 3:05.
2. Avtomobili, ki bodo krojili domače prodajne številke
Takšnim avtomobilom običajno nameniš malce več časa, pri čemer velja poudariti, da se ob čakanju na svojo priložnost kaj hitro vidi, kdo v vozilu samo malo firbca, preganja dolgčas ali pošilja "selfie" na instagram in kdo modelu z razlogom nameni več pozornosti.
Več časa (predvsem sedenje za volanom in zadaj, ogled prtljažnika, delovanje nekaterih sistemov) smo si tako vzeli za tele : Alfa Romeo giulia, Audi Q2, Fiat tipo, Kia optima SW, Mercedes-Benz razred E, Opel astra sportstourer, Opel mokka X, Renault megane grandtour, Renault scenic, Seat ateca, Toyota C-HR, Volkswagen tiguan in Volvo S90/V90, dobršen del pozornosti pa je dobil tudi trojček Citroën spacetourer, Peugeot traveller in Toyota proace verso. Več o njih smo vmes že napisali.
1. Za dušo - Vredno še tako dolgega čakanja
Med kopico odlične in imenitne pločevine je gotovo nekaj primerkov, za katero se je vsak izmed nas pripravljen žrtvovati in počakati na svoj trenutek, ko se končno vsedeš za volan. To so tiste sekunde ali minute, ko je delo vsaj za trenutek v drugem planu. No, na koncu ugotoviš, da niti ni, saj boš morebitno sliko gotovo kje uporabil, nekoč izlil občutke na ekran oziroma vsaj na nek način ovekovečil ali omenil ta trenutek.
Rolls-Royce bo vedno nekaj posebnega, občutki za volanom phantoma drophead coupe pred skoraj dvema letoma pa so se vsaj za trenutek vrnili za volanom manjšega modela dawn. Prestižni, privlačni in ekskluziven kabriolet za plemiče in najbolj seksi Rolls-Royce vseh časov, ki je ime dobil po slavnem predniku iz leta 1949. Dawn kot zora. Ker si v njem gotovo zaželiš, da bi šel skupaj z njo na pot polno užitkov. St. Tropez, Monte Carlo, Dubaj, Beverly Hills, naj bo Portorož ali Strunjan, sploh ni važno.
Impozantna zunanja podoba, odbita barvna kombinacija, pod motornim pokrovom elegantnega kabrioleta za štiri 6,6-litrski V12 turbo motor s 571 "konji" in 780 Nm navora, vrata z odpiranjem naprej, zložena streha, vrhunska ročna izdelava, najboljše usnje, neverjetno mehka preproga, med instrumenti kajpak napis "Power Reserve %" in skrajno desno na sredinskem delu imenitna ura z napisom DAWN, To je to! Če človek ne bi bil kratek za kakih 300-400 tisoč evrov...
Volkswagnov odgovor na BMW, če malce poenostavimo. Ogromna in zmogljiva limuzina presežkov, morda že kar malce preveč kiča in razkošja. Malce nenavadno odčitavanje hitrosti in vrtljajev, zanimiva prestavna ročica, izjemen posluh za detajle, zadaj pri podaljšani medosni razdalji skorajda prostor za udobno spanje in zavesica stare šole namesto kakšnega električno gnanega zastora.
Različica speed tako ali tako ubeži letalu. Kapo dol tistemu, ki si lahko privošči takšne superluksuzne rakete, ampak sam bi izbral phantoma.
Morda za koga presenečenje, saj je Mazdin novi roadster tudi pri nas praktično že naprodaj, a kljub vsemu se vanj še nisem niti vsedel. Občutek je bil takoj tisti pravi, uživaški do konca.
Nizek položaj sedenja, odlični sedeži, volan, ki takoj pade v roke, všečna notranjost, kratka rit in na njej streha, motor spredaj, pogon jasno zadaj. V mislih sem jo že udaril na Kras in Jadransko magistralo, gotovo gre za vozniško poslastico. Če se mi izmuzne, je tukaj še vedno Fiat 124 spider, pod kožo in v kabini brat dvojček, na zunaj pa dovolj drugačen, da si bo nabral svoj krog oboževalcev. Še posebej, če bo na nosu nosil Abarthov logo in v nosu 170 konjičev. (zgoraj)
"This one is for the team" oziroma "Tale je za moštvo", bi lahko rekel. Alfisti so namreč zelo simpatični oboževalci svoje znamke in kot taki nekaj posebnega. Vedno pripravljeni na pogovor in drug drugemu pomagati, bodisi z nasveti, izkušnjami ali z "roko". Čeprav je nikoli nisem imel (in po njihovo nisem avtomobilist), sem si jo občasno zaželel, še toliko bolj je zato pričakovana na testu. Giulia?
V kotičkih ust se je slina začela nabirati že ob prvih fotografijah, mimo Ferrarija sem pohitel na njeno razstavno mesto in kot vkopan obstal pri najbolj brutalni različici quadrifoglio z rdečim "start engine stop" na volanu. Da, Ferrari je res zelo blizu, v bistvu pod njenim pokrovom, kjer se z njihovo pomočjo bohoti šestvaljnik. V Ženevi so ob strupenjači premierno predstavili serijsko giulio, ki naj bi na ceste končno zapeljala še pred poletjem.
Italijani obljubljajo šest novih motorjev z močjo od 110 do 375 kilovatov in tri pakete opreme. V nekaj minutah je na zunaj prepričala z lepoto in šarmom, v prostorni kabini (tudi zadaj) pa z žlahtnimi materiali, kot so les, kakovostno usnje in na otip mehko plastiko ter izdelavo na ravni nemške svete trojice.
Angleški Car magazine je najmanjšega in najnovejšega M že peljal, jasno, saj so Carji. Drugim je po predstavitvi M2 evropski publiki preostalo opazovanje napihnjenih bokov z značilnimi stranskimi režami za zrak, agresivnih prednjih odbijačev z velikimi odprtinami za zrak, širokega zadka s specifičnim izpušnim sistemom M z dvojnimi izpušnimi cevmi in atraktivnih 19-palčnih platišč.
Že skoraj oddidem, ker zakaj bi čakal in zgubljal čas s takšnim avtom, če ga ne morem peljati. A kot da me grabi neka nevidna sila, prvič se ji uprem, drugič tudi, tretjič,... Ko takole odpreš vrata, te alkantara, modri šivi, M volan ter prestavna ročico in izrazito športni sedeži zelo hitro zvabijo v svoj objem. Ne pustim se. Še. Z eno nogo že znotraj se znova uprem, raje naredim še en krog, se delam da me zelo zanima premer izpušne cevi, gladim širok bok in spredaj oko zapičim med ogromne zračne reže. Ne gre, ne morem stran. Spet počakam na vrsto in sedem.
Odlični sedeži obljubljajo brezhiben oprijem v še tako hudih ovinkih, mesnat volan takoj pade v roke, roka za hip poprime prestavno ročico...Hm, desna noga avtomatsko pritisne na zavoro, desni kazalec pa gumb za zagon motorja. Kontrolne lučke se prižgejo, avto pokaže znake življenja. Opa! Opaaaa!! Gremooooo, naj stane kar hoče....Ah kje, nič. Trilitrski twin scroll turbo s 370 konjskimi močmi je ostal nem. Sreča pa taka.
Foto: Matej Kačič