Avtomobilski salon v Ženevi so kot vsako leto poleg »raje« tudi letos nestrpno pričakovali tudi uspešni podjetniki, vrhunski športniki, različne zvezde, šejki, kronane glave in bogati dediči. Vsaj za nekaj časa jih bo zamotil kak zelo redek, izjemno močan in nesramno drag avtomobil, kot so Arash AF10, bugatti chiron, lamborghini centenario, pagani huayra BC in Rimac concept one. Skupaj premorejo moč 3.837 kilovatov oziroma 5.647 konjev, skupaj so »težki« skoraj devet milijonov evrov. Večina jih je že razprodana, kar še posebej osrečuje njihove proizvajalce in lastnike.
Naročite se na brezplačno pismo urednika. Vsak petek dopoldne vam bomo novice iz avtomobilske panoge preteklega tedna poslali v vaš e-poštni nabiralnik.
Arash AF10 - hibridna zverina za tiste z dobrim srcem
sekunde z mesta do sto kilometrov na uro
320
kilometrov na uro je največja dosežena hitrost.
Britanski Arash izdeluje nišne športne avtomobile, v Ženevi pa predstavlja avtomobilsko pošast in tehnično poslastico AF10 hybrid hypercar. Hibridni superšportnik ima namreč kar pet motorjev - en bencinski in štiri električne - ter pet menjalnikov, zmogljivosti pa so vratolomne. Kot osnova rabi osemvaljni 6,2-litrski bencinski motor s kompresorjem, ki ponuja moč 900 »konjev« in 1.200 newtonmetrov navora. Bencinskemu motorju so inženirji dodali še štiri 220-kilovatne električne motorje, vsak poganja svoje kolo, bencinski motor pri tem uporablja šeststopenjski menjalnik, elektromotorji pa dvostopenjskega. Pri Arashu so v promocijske namene kar sešteli moč vseh motorjev, ki znaša 2.080 konjev, vendar pa je skupna sistemska moč manjša, in sicer 1.500 konjev. Hibridni arash s petimi motorji, ki je na zunaj sestavljen večinoma iz ogljikovih vlaken, ni poceni. Zanj je treba odšteti 1,4 milijona evrov, za kar bi kupec sicer dobil skoraj tri osnovne različice s 500 konji.
Bugatti chiron - avtomobil presežkov za 2,2 milijona evrov
sekunde z mesta do sto kilometrov na uro
470
kilometrov na uro je največ¬ja dosežena hitrost.
Francoski Bugatti, ki je v lasti nemškega koncerna Volkswagen, je lani skoraj v solzah v Ženevo pospremil zadnjega veyrona, letos pa žari od sreče. Luč sveta je ugledal naslednik chiron, najzmogljivejši, najhitrejši in najrazkošnejši serijski avtomobil na svetu, ki zlahka osramoti dirkalnik formule 1. Louis Chiron, ki je bil pred dobrimi 80 leti najuspešnejši Bugattijev dirkač, bi bil nanj gotovo ponosen.
Chirona poganja nova različica osemlitrskega 16-valjnega turbomotorja iz veyrona, ki je dolga leta veljal za najhitrejši avtomobil na svetu. Chiron je seveda še boljši, motor naj bi zmogel kar blizu 1.500 konjev in za volanom ponudil prav toliko newtonmetrov navora. Izjemna je tudi cena - 2,2 milijona evrov. Izdelali naj bi jih le 500, po informacijah proizvajalca so zanj prejeli že več kot sto naročil, med njimi tudi od svetovnega boksarskega prvaka Floyda Mayweatherja.
Lamborghini centenario - bik, posvečen svojemu stvaritelju
Italijanski Lamborghini je lani prodal 3.245 superšportnih avtomobilov, kar je nov prodajni rekord. Hkrati so pri butičnem proizvajalcu vozil, ki jih krasi rumeni bik, zaposlili 150 novih sodelavcev, v zadnjih petih letih kar 600, vseh 1.300 zaposlenih s predsednikom Stephanom Winkelmannom na čelu pa se je podpisalo pod novo mojstrovino z imenom centenario. Z njim so se poklonili stoletnici rojstva ustanovitelja družbe Ferruccia Lamborghinija, avtomobil bo temu primerno ekskluziven.
Izdelali bodo le 40 avtomobilov, 20 kupejev in 20 različic zgoraj brez, vsak pa bo stal okoli 2,2 milijona evrov. Kljub vrtoglavi ceni so pri Lamborghiniju, ki je v lasti Volkswagna, že razprodali vseh 40 vozil. Za osnovo centenaria je tudi tokrat svoje telo posodil model aventador, ki je v celoti izdelan iz karbona, nadgrajen 6,5-litrski motor V12 pa naj bi iz sebe iztisnil 583 kilovatov oziroma 770 konjev.
Pagani huayra BC - bog vetra za 20 izbrancev
sekunde z mesta do sto kilometrov na uro
370
kilometrov na uro je največja dosežena hitrost.
Ljubitelji hitrih in drznih športnih vozil bodo težko umaknili pogled z bleščeče italijanske zveri, ki jo je ustanovitelj družbe Pagani Automobili Horacio Pagani poklonil svojemu prvemu kupcu in dobremu prijatelju Bennyju Caioli (BC). Pagani huayra BC je resda le bolj navita izpeljanka modela, ki je bil javnosti predstavljen že pred štirimi leti, a ni zato nič manj imeniten. Prav nasprotno, tehnična pošast, ki se imenuje po starodavnem andskem bogu vetra, je izpiljena do podrobnosti.
Oznaka BC ima 60 konjev več, v prometnem dovoljenju pa je mogoče prebrati 580 kilovatov oziroma 789 konjev. Šestlitrski 12-valjnik s podpisom Mercedes-AMG s prenovljenim sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom na zadnjem kolesnem paru ima 1.100 newtonmetrov navora, menjalnik je za polovico hitrejši in za okoli 40 odstotkov lažji kot pri predhodniku. Pagani bo izdelal le 20 vozil, njihova cena je 2,3 milijona evrov, prav vsi pa so že zdavnaj prodani.
Rimac concept one - električni superavto za osem srečnežev
sekunde z mesta do sto kilometrov na uro (do 200 kilometrov na uro v dobrih šestih sekundah in do 300 kilometrov na uro v 14,2 sekunde)
355
kilometrov na uro je največja dosežena hitrost.
Hrvaški Rimac Automobili je predstavil dolgo pričakovano različico modela concept one. Gre za popolnoma električni superavto s skupno 800 kilovati moči oziroma 1.088 konji ter s kar 1.600 newtonmetri navora. Čeprav sta zunanja in notranja podoba skoraj nespremenjeni glede na koncept iz leta 2011, bo avto gotovo deležen velike pozornosti. Naredili bodo namreč vsega osem primerkov, pri čemer bodo prvega nemškemu kupcu predali po koncu salona.
Ekskluzivna je tudi cena, ki je že na začetku postavljena na 850 tisoč evrov, najzanimivejši pa je pravzaprav pogon. Ta je sestavljen iz štirih elektromotorjev, ki so nameščeni na sredini obeh pogonskih osi, vsak poganja svoje kolo, vsak ima tudi svoj menjalnik - spredaj sta klasična brezstopenjska menjalnika, zadaj pa dvosklopčna z dvema prestavama. Moč motorjev se na cesto prenaša prek vektoriranja navora, ki je v celoti plod znanja Mateja Rimca in inženirjev. Sistem pri speljevanju preprečuje zdrs koles, pri zaviranju služi kot ABS-sistem, hkrati pa regenerira energijo. Štirje elektromotorji omogočajo neverjetne zmogljivosti.