Avto

Butičnost, mišice in milijoni ob Ženevskem jezeru

Dragi superšportni avtomobili, katerih cena mimogrede doseže nekaj milijonov evrov, so tudi letos glavna atrakcija ženevskega avtomobilskega salona - predstavljamo pet najzanimivejših.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.03.2016 23:01
Čas branja: 4 min
Butičnost, mišice in milijoni ob Ženevskem jezeru
Hrvaški Rimac Automobili je predstavil dolgo pričakovano različico modela concept one. Gre za popolnoma električni superavto s skupno 800 kilovati moči oziroma 1.088 konji ter s kar 1.600 newtonmetri navora.

Avtomobilski salon v Ženevi so kot vsako leto poleg »raje« tudi letos nestrpno pričakovali tudi uspešni podjetniki, vrhunski športniki, različne zvezde, šejki, kronane glave in bogati dediči. Vsaj za nekaj časa jih bo zamotil kak zelo redek, izjemno močan in nesramno drag avtomobil, kot so Arash AF10, bugatti chiron, lamborghini centenario, pagani huayra BC in Rimac concept one. Skupaj premorejo moč 3.837 kilovatov oziroma 5.647 konjev, skupaj so »težki« skoraj devet milijonov evrov. Večina jih je že razprodana, kar še posebej osrečuje njihove proizvajalce in lastnike.

Naročite se na brezplačno pismo urednika. Vsak petek dopoldne vam bomo novice iz avtomobilske panoge preteklega tedna poslali v vaš e-poštni nabiralnik.

Arash AF10 - hibridna zverina za tiste z dobrim srcem

Arash-AF10-1.1457199125.jpg.s.960px.jpg
Hibridni superšportnik Arash AF10 ima kar pet motorjev.

2,8

sekunde z mesta do sto kilometrov na uro

320

kilometrov na uro je največja dosežena hitrost.

Britanski Arash izdeluje nišne športne avtomobile, v Ženevi pa predstavlja avtomobilsko pošast in tehnično poslastico AF10 hybrid hypercar. Hibridni superšportnik ima namreč kar pet motorjev - en bencinski in štiri električne - ter pet menjalnikov, zmogljivosti pa so vratolomne. Kot osnova rabi osemvaljni 6,2-litrski bencinski motor s kompresorjem, ki ponuja moč 900 »konjev« in 1.200 newtonmetrov navora. Bencinskemu motorju so inženirji dodali še štiri 220-kilovatne električne motorje, vsak poganja svoje kolo, bencinski motor pri tem uporablja šeststopenjski menjalnik, elektromotorji pa dvostopenjskega. Pri Arashu so v promocijske namene kar sešteli moč vseh motorjev, ki znaša 2.080 konjev, vendar pa je skupna sistemska moč manjša, in sicer 1.500 konjev. Hibridni arash s petimi motorji, ki je na zunaj sestavljen večinoma iz ogljikovih vlaken, ni poceni. Zanj je treba odšteti 1,4 milijona evrov, za kar bi kupec sicer dobil skoraj tri osnovne različice s 500 konji.

Bugatti chiron - avtomobil presežkov za 2,2 milijona evrov

bubatti chiron
Bugatti chiron je bržkone največja poslastica salona.

2,3

sekunde z mesta do sto kilometrov na uro

470

kilometrov na uro je največ¬ja dosežena hitrost.

Francoski Bugatti, ki je v lasti nemškega koncerna Volkswagen, je lani skoraj v solzah v Ženevo pospremil zadnjega veyrona, letos pa žari od sreče. Luč sveta je ugledal naslednik chiron, najzmogljivejši, najhitrejši in najrazkošnejši serijski avtomobil na svetu, ki zlahka osramoti dirkalnik formule 1. Louis Chiron, ki je bil pred dobrimi 80 leti najuspešnejši Bugattijev dirkač, bi bil nanj gotovo ponosen.

Chirona poganja nova različica osemlitrskega 16-valjnega turbomotorja iz veyrona, ki je dolga leta veljal za najhitrejši avtomobil na svetu. Chiron je seveda še boljši, motor naj bi zmogel kar blizu 1.500 konjev in za volanom ponudil prav toliko newtonmetrov navora. Izjemna je tudi cena - 2,2 milijona evrov. Izdelali naj bi jih le 500, po informacijah proizvajalca so zanj prejeli že več kot sto naročil, med njimi tudi od svetovnega boksarskega prvaka Floyda Mayweatherja.

Lamborghini centenario - bik, posvečen svojemu stvaritelju

lamborghini
Lamborghini centenario je poklon 100. obletnici rojstva ustanovitelja družbe.

Italijanski Lamborghini je lani prodal 3.245 superšportnih avtomobilov, kar je nov prodajni rekord. Hkrati so pri butičnem proizvajalcu vozil, ki jih krasi rumeni bik, zaposlili 150 novih sodelavcev, v zadnjih petih letih kar 600, vseh 1.300 zaposlenih s predsednikom Stephanom Winkelmannom na čelu pa se je podpisalo pod novo mojstrovino z imenom centenario. Z njim so se poklonili stoletnici rojstva ustanovitelja družbe Ferruccia Lamborghinija, avtomobil bo temu primerno ekskluziven.

Izdelali bodo le 40 avtomobilov, 20 kupejev in 20 različic zgoraj brez, vsak pa bo stal okoli 2,2 milijona evrov. Kljub vrtoglavi ceni so pri Lamborghiniju, ki je v lasti Volkswagna, že razprodali vseh 40 vozil. Za osnovo centenaria je tudi tokrat svoje telo posodil model aventador, ki je v celoti izdelan iz karbona, nadgrajen 6,5-litrski motor V12 pa naj bi iz sebe iztisnil 583 kilovatov oziroma 770 konjev.

Pagani huayra BC - bog vetra za 20 izbrancev

Pagani
Hibridni superšportnik Arash AF10 ima kar pet motorjev.

3,3

sekunde z mesta do sto kilometrov na uro

370

kilometrov na uro je največja dosežena hitrost.

Ljubitelji hitrih in drznih športnih vozil bodo težko umaknili pogled z bleščeče italijanske zveri, ki jo je ustanovitelj družbe Pagani Automobili Horacio Pagani poklonil svojemu prvemu kupcu in dobremu prijatelju Bennyju Caioli (BC). Pagani huayra BC je resda le bolj navita izpeljanka modela, ki je bil javnosti predstavljen že pred štirimi leti, a ni zato nič manj imeniten. Prav nasprotno, tehnična pošast, ki se imenuje po starodavnem andskem bogu vetra, je izpiljena do podrobnosti.

Oznaka BC ima 60 konjev več, v prometnem dovoljenju pa je mogoče prebrati 580 kilovatov oziroma 789 konjev. Šestlitrski 12-valjnik s podpisom Mercedes-AMG s prenovljenim sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom na zadnjem kolesnem paru ima 1.100 newtonmetrov navora, menjalnik je za polovico hitrejši in za okoli 40 odstotkov lažji kot pri predhodniku. Pagani bo izdelal le 20 vozil, njihova cena je 2,3 milijona evrov, prav vsi pa so že zdavnaj prodani.

Rimac concept one - električni superavto za osem srečnežev

Rimac
Rimac concept one je električni superavto s skupno 800 kilovati moči.

2,6

sekunde z mesta do sto kilometrov na uro (do 200 kilometrov na uro v dobrih šestih sekundah in do 300 kilometrov na uro v 14,2 sekunde)

355

kilometrov na uro je največja dosežena hitrost.

Hrvaški Rimac Automobili je predstavil dolgo pričakovano različico modela concept one. Gre za popolnoma električni superavto s skupno 800 kilovati moči oziroma 1.088 konji ter s kar 1.600 newtonmetri navora. Čeprav sta zunanja in notranja podoba skoraj nespremenjeni glede na koncept iz leta 2011, bo avto gotovo deležen velike pozornosti. Naredili bodo namreč vsega osem primerkov, pri čemer bodo prvega nemškemu kupcu predali po koncu salona.

Ekskluzivna je tudi cena, ki je že na začetku postavljena na 850 tisoč evrov, najzanimivejši pa je pravzaprav pogon. Ta je sestavljen iz štirih elektromotorjev, ki so nameščeni na sredini obeh pogonskih osi, vsak poganja svoje kolo, vsak ima tudi svoj menjalnik - spredaj sta klasična brezstopenjska menjalnika, zadaj pa dvosklopčna z dvema prestavama. Moč motorjev se na cesto prenaša prek vektoriranja navora, ki je v celoti plod znanja Mateja Rimca in inženirjev. Sistem pri speljevanju preprečuje zdrs koles, pri zaviranju služi kot ABS-sistem, hkrati pa regenerira energijo. Štirje elektromotorji omogočajo neverjetne zmogljivosti.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Avto
Razkrivamo najdražje avtomobile, ki so jih letos kupili Slovenci
Avto
AvtoUroš Božin Razkrivamo najdražje avtomobile, ki so jih letos kupili Slovenci

Slovenci so letos za jeklene konjičke na široko odprli denarnice – morda tako široko kot še nikoli

FINANCE
Avto
Številni obrazi naprednega mercedesa C
Avto
AvtoJanez Kovačič Številni obrazi naprednega mercedesa C

Prenovljeni C ima novih kar 6.500 sestavnih delov, poganja ga nova generacija bencinskih in dizelskih štirivaljnikov, v najcenejši izvedbi pa bo od septembra naprodaj za 31.500 evrov. Vozili smo ga v Luksemburgu.

FINANCE
Avto
Lepota in moč z roko v roki
Avto
AvtoMatej Kačič Lepota in moč z roko v roki 3

Mercedes z novim CLS resda ni povzročil orkana, a je v njem imenitno združil eleganco in športnost, ki bosta letos prepričali 25 Slovencev.