Med 120 evropskimi in svetovnimi avtomobilskimi premierami na razstavišču Palexpo v Ženevi se je predstavilo tudi nekaj prihodnjih prodajnih uspešnic, ki bodo zanimive tudi za slovenskega kupca.
Fiat tipo kot kombilimuzina in karavan nad tekmece tudi z zmerno ceno
Pri italijanskem Fiatu so ob roadsterju 124 z velikim pompom predstavili kombilimuzinsko in karavansko izvedbo novega tipa in ju postavili ob bok limuzinski uspešnici - ta je na raznih trgih v nekaj mesecih prodaje našla že več kot 20 tisoč kupcev. Prvi stik z obema novincema je pokazal, da stavita predvsem na veliko prostora, praktičnost in dobro opremljenost, tekmece pa naj bi izzivala tudi s skromno ceno. Kombilimuzinski in karavanski tipo sta do C-stebrička enaka limuzini, prvemu meter v dolžino pokaže 437 centimetrov, kolikor meri tudi opel astra, razredni prvak VW golf pa je za kar 11 centimetrov krajši.
Prostoren je tudi zadek, ki vase pospravi 420 litrov, še za 70 litrov večji pa je pri karavanski različici. Ta v dolžino meri 457 centimetrov, pri Fiatu pa so ob predstavitvi poudarili tudi praktičnost avtomobilov, kopico odlagalnih površin, dvojno dno v prtljažniku in pri karavanu možnost prevoza do 1,8 metra dolgih predmetov. Kupec bo pri obeh serijsko dobil tudi klimatsko napravo, povezavo bluetooth in električno pomična stranska ogledala. Za pogon bo skrbelo pet motorjev, trije bencinski in dva dizelska. Novi tipo bo tako v treh karoserijskih različicah poskušal ponoviti uspeh prvega tipa, ki je med letoma 1988 in 1995 osvojil skoraj dva milijona kupcev. Pri tem naj bi mu pomagala tudi ugodna cena.
Novodobni scenic z geni križancev
Renault se je na Ženevo zelo dobro pripravil, saj so blizu domačih logov pokazali tako rekoč vse, kar imajo ta hip v prodajni paleti. Gotovo najbolj vroča novost - tudi samega salona - je družinski scenic. Četrto generacijo v zadnjih 20 letih je natančno opoldne predstavil kar prvi človek zveze Renault-Nissan Carlos Ghosn. Novi scenic - motorje in osnovo si deli z novim meganom, marsikoga pa je v živo spomnil na capturja - je za Renault izjemno pomemben model, saj z njim računajo na pet milijonov kupcev. Scenic je pomemben tudi za Slovence, saj si ga letno omisli približno tisoč družin. Podobno kot espace pa se je tudi scenic odmaknil od tipično enoprostorskega videza, z velikimi 20-palčnimi platišči, nižjo strešno linijo in bolj dinamičnim videzom pa si je nadel podobo križanca.
Na premieri smo se zapletli v pogovor z Rokom Isteničem, ki pri nas skrbi za odnose z javnostmi. Njegova bojazen, da bi scenic zaradi sodobnega videza in sodobnih oblikovalskih smernic morda izgubil prostornost, je bila odveč. Renault scenic ima namreč 572 litrov osnovnega prtljažnega prostora, kar je za 18 litrov več kot prej, zaradi širših kolotekov pa je širši tudi sam prtljažni prostor. Francozi so ob tem poskrbeli tudi za številne odlagalne površine, teh je za kar 63 litrov, hkrati pa je sedeže zadnje vrste mogoče zložiti v ravno dno, kar še poveča uporabnost prtljažnega prostora. Med gnečo na razstavnem prostoru in ob nenehnem presedanju in prisedanju novinarjev tega resda nismo mogli izmeriti, lahko pa rečemo, da je prtljažnik zares velik in zadnji sedeži udobni.
Ghosn je v krajšem pogovoru poudaril sodobnejšo notranjost novega scenica, ki jo bosta praviloma krasila dva digitalna zaslona. V ospredju bo 8,7-palčni pokončni zaslon na osrednji konzoli in infozabavni sistem R-Link druge generacije, pred voznikom pa bo sedempalčni zaslon, kot smo ga vajeni iz kadjarja, talismana in espacea. Kupci bodo izbirali med šestimi dizli in dvema bencinskima motorjema, za udobnejšo vožnjo pa bo na voljo tudi šest- oziroma sedemstopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik. Ghosn je omenil tudi vse sodobne varnostno-asistenčne sisteme, očetom in mamam bo pomagal tudi radarski tempomat, prodaja scenica pa bo stekla sredi jeseni, ko bo predstavljen tudi grand scenic.
Z nenavadnim C-HR Toyota vstopa v svet kompaktnih križancev
Toyotinega razstavnega prostora ni mogoče spregledati, saj je postavljen povsem na začetek. Japonci so del svojega programa pokazali že na predvečer novinarskega programa, tudi nenavadnega kikaia, a glavna novost ob modelu proace verso in hiluxu je ostala varno skrita pred radovednimi pogledi vse do njegove uradne predstavitve. C-HR je njihov največji adut na evropskih tleh, s katerim so pri Toyoti stopili v čevlje v vse pomembnejšem razredu križancev in športnih terencev. Za kako pomembno novost gre, priča že podatek, da ga bodo izdelovali v Evropi, v Toyotini turški tovarni. V njeno posodobitev in širitev so vložili 350 milijonov evrov, dodatno bodo zaposlili tisoč ljudi ter proizvodnjo s 150 povečali na 280 tisoč avtomobilov na leto.
Toyota C-HR se je na ogled prek fotografij resda postavila že nekaj dni prej, a pogled v živo je nekaj povsem drugega. »Križanec lexusa in Hondinega civica,« se je tako največkrat slišalo med mešanico jezikov z vsega sveta ob njeni premieri, ki sloni na platformi novega priusa. C-HR res ne gre spregledati, tako nenavadnega avtomobila, namenjenega širšim množicam, že dolgo nismo videli. Toyotinega križanca krasijo drzne in odsekane linije, kupce naj bi privlačil prav z nenavadno in tudi atraktivno podobo - brez pogleda na kljuko zadnjih vrat, zadnje luči in tudi strešno linijo preprosto ne gre. Japonci so notranjost avtomobila za zdaj obdržali na varnostni razdalji pred pogledi, znano pa je, da si bo poleg bencinskih in dizelskih motorjev kupec lahko omislil tudi hibridno različico. Toyota C-HR bo na voljo jeseni.
Dolgo pričakovani španec na dolgih nogah
Velika zavesa pri Seatovem razstavnem prostoru je pričala, da se za njo skriva nekaj velikega in pomembnega za špansko znamko v lasti koncerna Volkswagen. Novost, do katere so se z zanimanjem večkrat sprehodili tudi bližnji subarujevci, sliši na ime seat ateca. Prvi Seatov SUV na osnovi leona je sicer tudi preprostejša različica VW tiguana, a jo kljub temu kupci že nestrpno pričakujejo. V živo ateca deluje postavno in prepoznavno. Najbolj jo zaznamuje ostra stranska linija, ki se steka od sprednjih LED-žarometov prek napihnjenih bokov. Oblika je nekako pričakovana, morda se zdi, da so bili Seatovi oblikovalci celo nekoliko zadržani, saj so na svoj prvi SUV preveč očitno prenesli obline leona. Enak očitek leti na sicer pregledno in uporabno armaturno ploščo, dokaj preprosto plastiko in že znano ureditev potniške kabine. Močan plus atece v primerjavi z leonom pa sta prostornost in zračnost kabine v vseh pogledih, predvsem pa v višino.
Novi seat je v sprednjem delu kabine prostoren in zračen, preglednost naprej je dobra, še očitnejša razlika pa je v zadnjem delu. Ta je lahko dostopen, zaradi zasnove malo privzdignjen. Prtljažnik 4,36 metra dolgega SUV pa je s 485 do 510 litri eden večjih v razredu. Novi ateci bo pripadla vloga boja z nissanom qashqaiem, kio sportage, hyundaiem tucsonom in nekaterimi drugimi. Cena osnovnega modela, ateca bo opremljena tudi z litrskim turbotrivaljnikom, bo okoli 20 tisoč evrov. Sestrski volkswagen tiguan v primerjavi s španko deluje bolj prestižno, celo oblikovno bolj drzno. V družini pa bo zasedel tudi višji cenovni položaj.
Audijev športni terenec za 20 tisoč evrov
Nemški Audi je nase opozarjal s celotno paleto športnih različic RS, ob katerih je eni izmed francoskih TV-voditeljic med snemanjem oddaje pogled nenehno uhajal iz fokusa kamere. Tako je bilo vse do trenutka, ko so na glavnem odru vsemu svetu premierno razkrili novega Q2, vanj pa so se v silni gneči uprli številni fotoaparati, kamere in seveda pogledi. Audijev mali športni terenec je dejansko ena redkih skrivnosti Ženeve, ki je vsaj delno ostal neznanka do konca. Do premiere se kaj dosti ni vedelo, večinoma le to, da gre za Audijev prestižni mali SUV.
Mali audi v živo deluje odraslo, bolj igrivo kot večji trije modeli serije Q in morda nakazuje živahnejše oblikovanje prihodnjih modelov. Audi mu je več značaja vcepil zato, da bi z njim lovil mlajše kupce. Dolg je 4,19 metra in se tako uvršča denimo med opla mokko in mazdo CX-3 ter nissana juka in renaulta capturja. Visok je 1,51 metra, širok pa 1,79 metra. Oblikovno je prepoznaven, a nikakor ne klasičen. Bolje opremljeno različico denimo krasijo petkotni okvirji zračnikov v odbijačih, zelo poudarjena maska, dokaj klasični sprednji žarometi, zanimivo oblikovan bok s sploščenim utorom med sprednjim in zadnjim blatnikom ter zadek po vzoru A3. Kupci se bodo lahko odločili za litrskega trivaljnega ali 1,4-litrskega štirivaljnega turbobencinarja ter dvolitrskega turbodizla. Cena? Ta je še neznanka, vsekakor pa bo mali Q2 dražji od zgoraj opisane in za razred večje seat atece.