Avto

Hibridni RAV4 prihaja ob pravem času

Toyota je ob rahli prenovi ponudila tudi hibridno različico popularnega športnega terenca RAV4. S ceno 29.850 evrov bo prepričal vsaj polovico slovenskih kupcev, tudi tiste, ki potrebujejo štirikolesni pogon

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.02.2016 00:01
Čas branja: 4 min

Toyota-rav4-4WD-060.1456690886.JPG.s.960px.jpg

Nova, sveža in predvsem drugačna Toyota RAV4 je pred dobrimi 20. leti tlakovala pot razredu kompaktnih športnih terencev. Manjša kot današnji yaris, le tremi vrati in enim motorjem je bolj kot na teren stavila na mestni vrvež, a je z visokim trebuhom in štirikolesnim pogonom vseeno omogočala raznorazne vragolije in zabavo izven urejenih poti, na kar je namigovalo že njegovo ime.

Toyota-rav4-4WD-061.1456690003.JPG.s.960px.jpg

Toyotin "Recreational Active Vehicle with 4 Wheel-Drive" oziroma RAV4 je bil eden prvih kompaktnih križancev na svetu, z vsako novo generacijo pa je očitno spreminjal obliko, rasel v vse smeri in se vse bolje prodajal - skupaj je našel prek šest milijonov kupcev, močno popularna pa je prav sedanja generacija.

Toyota-rav4-4WD-019.1456690845.JPG.s.960px.jpg

Pri nas aktualno generacijo vozi okoli 450 Slovencev, v zadnjem obdobju pa so kupci tudi pri nas vse glasneje spraševali, kje je hibridni pogon, po katerem je Toyota znana že 18 let in ki je pri nas v različnih modelih našel prek tisoč kupcev. Z rahlo prenovo modela je končno prišel tudi ta, družina Toyotinih hibridov je s tem postala še močnejša.

Toyota-rav4-4WD-009.1456690975.JPG.s.960px.jpg

S prenovljeno Toyoto RAV4 smo se pobliže spoznali pred časom na španskih cestah, po dobrem mesecu prodaje pa smo jo preskusili še v okolici Kranjske gore. RAV4 se glede na predhodnika ni bistveno spremenil, dimenzijsko je ostal praktično enak (medosna razdalje je nespremenjena), manj kot štirje centimetri prirastka gredo na račun spremenjenih odbijačev.

Toyota-rav4-4WD-031.1456691012.JPG.s.960px.jpg

Prenovljena Toyota RAV4 se v vseh različicah od predhodnice loči po osveženem sprednjem delu z LED žarometi, ki je zdaj oblikovno usklajena z modeli auris in avensis, ob tem ima drugačna pragova, ki povečata eleganco na boku, prenovljene pa so tudi zadnje luči in odbijača.

Toyota-rav4-4WD-086.1456692113.JPG.s.960px.jpg

Avto so rahlo izboljšali tudi v notranjosti (med merilnikoma je večji digitalni zaslon), obenem se ponaša z nekaj naprednimi tehnologijami in predvsem obsežnim naborom varnostnih pripomočkov združenim pod imenom Toyota Safety Sense.

Toyota-rav4-4WD-144.1456689624.JPG.s.960px.jpg

Ta ponuja sisteme za zaviranje v sili, prepoznavanje prometnih znakov, samodejno prilagajanje snopa žarometov, preprečevanje nezaželene menjave voznega pasu, aktivni tempomat in sistem za prepoznavanje pešcev. Napredoval je tudi sistem kamer, ki poleg običajnih perspektiv s pomočjo štirih kamer prinaša še ptičjo perspektivo in s tem večjo uporabnost in varnost v oteženih razmerah.

Toyota-rav4-4WD-140.1456689657.JPG.s.960px.jpg

A ključna novost je v novem hibridnem pogonu, zaradi katerega smo se del poti prepeljali neslišno in brez škodljivih izpustov. Da gre z vgradnjo hibrida v RAV4 pri kupcih za težko pričakovano potezo so pokazali tudi prvi tedni prodaje v Sloveniji, ko je novega lastnika našlo prek 20 hibridnih RAV4, skupaj pa 44 oziroma skoraj četrtina letnega načrta.

Toyota-rav4-4WD-109.1456689741.JPG.s.960px.jpg

Želje zastopnika so po tej plati lahko tudi višje, saj so letos računali na 180 kupcev, polovica naj bi izbrala hibrida in približno 45 odstotkov teh pa različico s štirikolesnim pogonom.

Toyota-rav4-4WD-071.1456690078.JPG.s.960px.jpg

Za osnovno hibridno različico s prednjim pogonom (4x2) in vstopno opremo Limited je treba odšteti 29.850 evrov, štirikolesni pogon (4x4) avto podraži na 32.350 evrov. Za opremo Elegant 4x2 bo kupec odštel 30.550 evrov, za Executive 4x2 32.450 evrov, za Premium 4x2 pa 34.450 evrov. Na vrhu cenika je RAV4 Hybrid Premium 4x4 za 36.950 evrov. Prenovljeni RAV4 z dizlom v nosu in opremo Active sicer stane 24.350 evrov, osnovni bencinar pa 25.800 evrov - pri vseh je upoštevan promocijski popust v višini 2.000 evrov.

Toyota-rav4-4WD-131.1456689786.JPG.s.960px.jpg

Pri slovenski Toyoti so obenem hibridno različico izpostavili kot ključno pri tistih voznikih, ki imajo željo po štirikolesnem pogonu - pri sicer priljubljenem dizlu namreč ni na voljo, kot klasični AWD pogon pa je možen pri bencinski različici.

Toyota-rav4-4WD-112.1456689869.JPG.s.960px.jpg

Pri različici z le prednjim pogonom je hibridni sklop sestavljen iz 2,5 litrskega štirivaljnega bencinskega motorja s 112 kilovati (152 KM) in električnega motorja s 105 kilovati (143 KM), pri različici s štirikolesnim pogonom pa so zadnji premi dodali še en pogonski elektromotor. Ta premore 50 kilovatov moči (68 KM), takšen štirikolesni pogon pa naj bi zagotavljal več varnosti v vožnji, še posebej na mokrih in spolzkih površinah.

Toyota-rav4-4WD-120.1456691192.JPG.s.960px.jpg

Štirikolesni pogon dodatno povečuje uporabnost RAV4 še z možnostjo vleke do 1.650 kilogramov težke prikolice, obenem ima tudi sistem za uravnavanje nagiba prikolice, kar pomaga k preprosti in varni vleki. Neslišno se lahko peljete do hitrosti 60 km/h in kak kilometer daleč.

Toyota-rav4-4WD-117.1456691223.JPG.s.960px.jpg

Skupna sistemska moč hibridnega RAV4 je (zaradi zmogljivosti baterije) sicer vselej 145 kilovatov oziroma 197 konjskih moči in 206 Nm navora (med 4400-4800 vrtljaji), kar je ta hip najbolj zmogljivi model v ponudbi. Ob speljevanju in dodajanju plina tudi ni značilnega zamika ali obotavljanja, saj elektro motor vselej poskrbi za takojšen odziv in bo dokaj živahno premakne skoraj 1,8 tone težkega športnega terenca.

Toyota-rav4-4WD-056.1456691309.JPG.s.960px.jpg

Z mesta do 100 km/h takšen RAV4 potrebuje 8,3 sekunde, kar je precej bolje kot običajna brata, vendar za živahnost vselej potrebuje visoke vrtljaje. Hibridni Rav4 doseže najvišjo hitrost 180 km/h, kar je tudi do 15 km/h manj kot dizel, ob slovenskih omejitvah pa podatek ne igra bistvene vloge. Voznik ob konkretni moči, udobni vožnji in na trenutke tihem premikanju vozila ceni tudi udobje neskončnostopenjskega samodejnega CVT menjalnika ter v večini primerov povsem odmisli delo s prestavno ročico.

Toyota-rav4-4WD-136.1456689824.JPG.s.960px.jpg

Menjalnik ob nežnem dodajanju plina deluje nezaznavno in ne sili v višje vrtljaje, ob močnejšem pritisku na plin pa bo lahko koga zmotil povečan, vendar ne pretirano moteč hrup motorja, ki ga v visoke vrtljaje požene in tam tudi zadrži brezstopenjski menjalnik. Za tiste redke adrenalinske prebliske ima ta tudi šest prednastavljenih stopenj in funkcijo Sport, volan pa je dokaj natančen.

Toyota-rav4-4WD-123.1456689933.JPG.s.960px.jpg

Poraba bo večinoma skromna, številkam okoli tovarniško obljubljenih petim litrom se boste z nežnostjo dovolj dobro približali. V praksi se hibridni RAV4 namreč zadovolji z okoli šestimi litri goriva na sto prevoženih kilometrov, kar je le kak liter več kot pri dizelski različici in kak liter in pol manj kot pri bencinski.

Toyota-rav4-4WD-046.1456692067.JPG.s.960px.jpg

Japonci tudi po tej plati ne odstopajo od svojega načrta, da bodo hibridna vozila do leta 2020 pri njih pomenila več kot polovico prodaje. Da gredo v pravo smer potrjuje tudi odličen začetek prodaje hibridnega RAV4 pri nas, sploh ker se je tudi s ceno približal dizlu. Pri tem obenem niti za doplačilo na voljo avtomatskega menjalnika in štirikolesnega pogona.

Toyota-rav4-4WD-037.1456691125.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Preobrazba hibrida, ob katerem obmolknejo tudi dizli
Avto
AvtoUroš Božin Preobrazba hibrida, ob katerem obmolknejo tudi dizli 8

Rav4 v novi generaciji preseneča oblikovno, prostorsko in med zavoji, v razredu SUV postaja ambasador hibridnega pogona, ki se tudi v praksi izkaže za varčnega, v Sloveniji pa je na voljo za najmanj 33.300 evrov

FINANCE
Avto
Izpiljen hibridni biser
Avto
AvtoMatej Kačič Izpiljen hibridni biser 1

Toyota rav4: japonska Toyota je z novim ravom4 naredila avtomobil, za katerega kupci stojijo v vrsti, s hibridnim pogonskim sklopom in skromno porabo pa je družinski športni terenec prijazen tudi do denarnice.

FINANCE
Avto
(Prva vožnja) Toyota rav4 hybrid: pionirski SUV se je vrnil h koreninam
Avto
AvtoMiloš Milač (Prva vožnja) Toyota rav4 hybrid: pionirski SUV se je vrnil h koreninam 5

Obline so zamenjale oglate poteze, trebuh se je (podatki za ameriško različico) dvignil s 16 na skoraj 21 centimetrov, RAV4 pa je znova postal pravi SUV. V osnovi takšen kot pred 24 leti, a večji, prostornejši in hibriden. Po prvih vožnjah se zdi, da bo ponudil dobro kupčijo.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
Avto
Toyota, ki se prodaja kot vroče žemljice
Avto
AvtoMatej Kačič Toyota, ki se prodaja kot vroče žemljice 11

Z novim RAV4 je japonski velikan (znova) dobil avto, zaradi katerega kupci stojijo v vrsti - kljub povprečni ceni 36 tisoč evrov so pri nas v le nekaj dneh prodali skoraj sto modelov oziroma četrtino letnega načrta.

FINANCE
Avto
Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti 1

Tom Fux je v Toyoti prevzel izgradnjo evropske mreže podjetij, ki bodo razvijala štiri ključna področja v avtomobilski industriji – elektrifikacijo, avtonomno vožnjo, povezljivost in souporabo vozil.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)