Nova, sveža in predvsem drugačna Toyota RAV4 je pred dobrimi 20. leti tlakovala pot razredu kompaktnih športnih terencev. Manjša kot današnji yaris, le tremi vrati in enim motorjem je bolj kot na teren stavila na mestni vrvež, a je z visokim trebuhom in štirikolesnim pogonom vseeno omogočala raznorazne vragolije in zabavo izven urejenih poti, na kar je namigovalo že njegovo ime.
Toyotin "Recreational Active Vehicle with 4 Wheel-Drive" oziroma RAV4 je bil eden prvih kompaktnih križancev na svetu, z vsako novo generacijo pa je očitno spreminjal obliko, rasel v vse smeri in se vse bolje prodajal - skupaj je našel prek šest milijonov kupcev, močno popularna pa je prav sedanja generacija.
Pri nas aktualno generacijo vozi okoli 450 Slovencev, v zadnjem obdobju pa so kupci tudi pri nas vse glasneje spraševali, kje je hibridni pogon, po katerem je Toyota znana že 18 let in ki je pri nas v različnih modelih našel prek tisoč kupcev. Z rahlo prenovo modela je končno prišel tudi ta, družina Toyotinih hibridov je s tem postala še močnejša.
S prenovljeno Toyoto RAV4 smo se pobliže spoznali pred časom na španskih cestah, po dobrem mesecu prodaje pa smo jo preskusili še v okolici Kranjske gore. RAV4 se glede na predhodnika ni bistveno spremenil, dimenzijsko je ostal praktično enak (medosna razdalje je nespremenjena), manj kot štirje centimetri prirastka gredo na račun spremenjenih odbijačev.
Prenovljena Toyota RAV4 se v vseh različicah od predhodnice loči po osveženem sprednjem delu z LED žarometi, ki je zdaj oblikovno usklajena z modeli auris in avensis, ob tem ima drugačna pragova, ki povečata eleganco na boku, prenovljene pa so tudi zadnje luči in odbijača.
Avto so rahlo izboljšali tudi v notranjosti (med merilnikoma je večji digitalni zaslon), obenem se ponaša z nekaj naprednimi tehnologijami in predvsem obsežnim naborom varnostnih pripomočkov združenim pod imenom Toyota Safety Sense.
Ta ponuja sisteme za zaviranje v sili, prepoznavanje prometnih znakov, samodejno prilagajanje snopa žarometov, preprečevanje nezaželene menjave voznega pasu, aktivni tempomat in sistem za prepoznavanje pešcev. Napredoval je tudi sistem kamer, ki poleg običajnih perspektiv s pomočjo štirih kamer prinaša še ptičjo perspektivo in s tem večjo uporabnost in varnost v oteženih razmerah.
A ključna novost je v novem hibridnem pogonu, zaradi katerega smo se del poti prepeljali neslišno in brez škodljivih izpustov. Da gre z vgradnjo hibrida v RAV4 pri kupcih za težko pričakovano potezo so pokazali tudi prvi tedni prodaje v Sloveniji, ko je novega lastnika našlo prek 20 hibridnih RAV4, skupaj pa 44 oziroma skoraj četrtina letnega načrta.
Želje zastopnika so po tej plati lahko tudi višje, saj so letos računali na 180 kupcev, polovica naj bi izbrala hibrida in približno 45 odstotkov teh pa različico s štirikolesnim pogonom.
- Cenik - Toyota RAV4 2016 (0 KB)
Pri slovenski Toyoti so obenem hibridno različico izpostavili kot ključno pri tistih voznikih, ki imajo željo po štirikolesnem pogonu - pri sicer priljubljenem dizlu namreč ni na voljo, kot klasični AWD pogon pa je možen pri bencinski različici.
Pri različici z le prednjim pogonom je hibridni sklop sestavljen iz 2,5 litrskega štirivaljnega bencinskega motorja s 112 kilovati (152 KM) in električnega motorja s 105 kilovati (143 KM), pri različici s štirikolesnim pogonom pa so zadnji premi dodali še en pogonski elektromotor. Ta premore 50 kilovatov moči (68 KM), takšen štirikolesni pogon pa naj bi zagotavljal več varnosti v vožnji, še posebej na mokrih in spolzkih površinah.
Štirikolesni pogon dodatno povečuje uporabnost RAV4 še z možnostjo vleke do 1.650 kilogramov težke prikolice, obenem ima tudi sistem za uravnavanje nagiba prikolice, kar pomaga k preprosti in varni vleki. Neslišno se lahko peljete do hitrosti 60 km/h in kak kilometer daleč.
Skupna sistemska moč hibridnega RAV4 je (zaradi zmogljivosti baterije) sicer vselej 145 kilovatov oziroma 197 konjskih moči in 206 Nm navora (med 4400-4800 vrtljaji), kar je ta hip najbolj zmogljivi model v ponudbi. Ob speljevanju in dodajanju plina tudi ni značilnega zamika ali obotavljanja, saj elektro motor vselej poskrbi za takojšen odziv in bo dokaj živahno premakne skoraj 1,8 tone težkega športnega terenca.
Z mesta do 100 km/h takšen RAV4 potrebuje 8,3 sekunde, kar je precej bolje kot običajna brata, vendar za živahnost vselej potrebuje visoke vrtljaje. Hibridni Rav4 doseže najvišjo hitrost 180 km/h, kar je tudi do 15 km/h manj kot dizel, ob slovenskih omejitvah pa podatek ne igra bistvene vloge. Voznik ob konkretni moči, udobni vožnji in na trenutke tihem premikanju vozila ceni tudi udobje neskončnostopenjskega samodejnega CVT menjalnika ter v večini primerov povsem odmisli delo s prestavno ročico.
Menjalnik ob nežnem dodajanju plina deluje nezaznavno in ne sili v višje vrtljaje, ob močnejšem pritisku na plin pa bo lahko koga zmotil povečan, vendar ne pretirano moteč hrup motorja, ki ga v visoke vrtljaje požene in tam tudi zadrži brezstopenjski menjalnik. Za tiste redke adrenalinske prebliske ima ta tudi šest prednastavljenih stopenj in funkcijo Sport, volan pa je dokaj natančen.
Poraba bo večinoma skromna, številkam okoli tovarniško obljubljenih petim litrom se boste z nežnostjo dovolj dobro približali. V praksi se hibridni RAV4 namreč zadovolji z okoli šestimi litri goriva na sto prevoženih kilometrov, kar je le kak liter več kot pri dizelski različici in kak liter in pol manj kot pri bencinski.
Japonci tudi po tej plati ne odstopajo od svojega načrta, da bodo hibridna vozila do leta 2020 pri njih pomenila več kot polovico prodaje. Da gredo v pravo smer potrjuje tudi odličen začetek prodaje hibridnega RAV4 pri nas, sploh ker se je tudi s ceno približal dizlu. Pri tem obenem niti za doplačilo na voljo avtomatskega menjalnika in štirikolesnega pogona.
Foto: Matej Kačič