Volvo ima bogato tradicijo karavanov, ki traja že 64 let. Prvi je bil model duett, ki je uporabnost dostavnika povezal z udobjem in prostorostjo družinskega avta. Napoved današnjih volvov je prinesel model 145, dokončno pa modela 240 in 245, ki sta uveljavila škatlaste poteze karoserije, veliko prostora, varnostne inovacije in s tem povezan družinski ugled Volva, kar je še danes pomemben prodajni adut te znamke.
Uspeh Volvovih karavanov je dobro viden pri modelu V70, ki je na trgu brez večjih sprememb od leta 2007, pa je lani v Evropi našel prek 49 tisoč kupcev. Za primerjavo, prav tako ostareli S80 je v istem času našel le 2.329 kupcev.
Zgodovina Volvovih velikih karavanov
Volvo duett (1953-1969)
Volvov prvi karavan duett je nastal iz ideje dvojne uporabe dostavnika, ki so ga vozniki konec tedna uporabljali kot osebno vozilo. Kar 4,4 metra dolg karavan sta poganjala štirivaljnika z 32 oziroma 44 kilovati, Volvo jih je izdelal 45 tisoč.
Volvo 145 (1967-1974)
Prvi pravi škatlasti volvo, ki je zaznamoval vse naslednje modele. Dolg je bil 4,64, od leta 1973 pa celo 4,89 metra. Opremljen je bil s štirimi diskastimi zavorami, ročnim ali tristopenjskim samodejnim menjalnikom, prepričal pa je skoraj 270 tisoč kupcev.
Volvo 240/245 (1974-1993)
Karavan dolžine 4,9 metra je dokončno zakoličil ugled velikih škatlastih volvov, postal statusni simbol varnosti in družinske uporabnosti ter v skoraj 20 letih prepričal 960 tisoč kupcev. Modelu 245 je sledil šestvaljni 265, imel je turbomotorje, zadek pa je razvajal s 615 do 2.150 litri prostora.
Volvo 740/760 (1985-1992)
Nekaj manjši 740 (dolg 4,78 metra) je nasledil model 245, čeprav je tega Volvo izdeloval vse do leta 1993. Novi 740 je začel novo dobo s še več vgrajene varnosti, tritočkovnim varnostnim pasom na sredinskem zadnjem sedežu, zaščito pri stranskem trku, močnimi turbomotorji ter šestvaljnim dizlom iz Volkswagna. Luksuzna različica je bila model 760. Izdelanih je bilo 400 tisoč volvov 740/760.
Volvo 940/960 in V90 (1990-1998)
Zadnji klasični volvo z zadnjim pogonom je ohranil razkošne zunanje mere (4,87 metra) in klasične poteze karoserije, nekoliko zglajene na robovih, izdelanih je bilo 270 tisoč avtov. Pod pokrov 960 se je prikradel trilitrski klasični V6, med letoma 1997 in 1998 je za leto dni zaživel osveženi V90, ki je našel le devet tisoč kupcev.
Volvo 850/V70 (1993-2000)
Prvi srednje velik volvo nove dobe (dolžina 4,72 metra) s prednjim pogonom ali pogonom 4 x 4, stranskimi zračnimi blazinami, terenskim modelom XC in petvaljnimi turbomotorji. Volvo 850 je dopolnil ponudbo 940, leta 1996 se je ob prenovi preimenoval v V70, znamenit je športni 850 R z 250 konji v rumeni barvi. V sedmih letih je bilo izdelanih 700 tisoč vozil.
Volvo V70 (2000- 2007)
Dejansko prva generacija volva V70, ki je z opustitvijo 940 in 960 ostal edini velik Volvov karavan. Klasičnemu kombiju se je leta 2001 pridružil še terenski V70 XC oziroma pozneje XC70.
Volvo V70 (2007-danes)
Zadnja in še vedno aktualna generacija volva V70, ki je lani v Evropi našel prek 49 tisoč kupcev, prehiteli so ga le audi A6, BMW 5 in mercedes E. Zdajšnji V70 je na trg uvedel varnostne rešitve, kot so senzor za zaznavanje utrujenosti, prepoznavo prometnih znakov in samodejno zaviranje pred trkom. Veliki karavan je stopničko manjši od V90, dolg je 4,81 metra, v zadku ponuja 575 litrov za prtljago.