Avto

(Intervju) Slovenci po aferi še bolj zvesti VW, bodo avtomobili po posegu izgubili moč?

Direktor slovenskega Volkswagna Danilo Ferjančič podrobno o reševanju posledic afere in vpoklicu, ki se začne prihodnji torek

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.02.2016 15:56
Čas branja: 12 min
(Intervju) Slovenci po aferi še bolj zvesti VW, bodo avtomobili po posegu izgubili moč?
"Volkswagen nam zagotavlja, da bodo lastnosti vozila ostale nespremenjene. Nemški KBA je potrdil za prvi model Amarok, da to drži. Ni bilo ugotovljenih nobenih odstopanj od homologacijskih vrednosti," prvi mož Porscheja Slovenija Danilo Ferjančič miri lastnike prek 44 tisoč slovenskih volkswagnov, audijev, seatov in škod, ki se bojijo slabših zmogljivosti po opravljenem servisnem posegu.

"Zmogljivosti vašega volkswagna, seata, škode ali audija po zamenjavi sporne elektronike ne bodo nič slabše," obljublja generalni direktor Porscheja Slovenija, ki prihodnji torek začenja vpoklic prek 44 tisoč vozil. Ferjančič še o zvestobi Slovencev, ki volkswagne po aferi kupujemo še pogosteje kot pred njo, o prijavi in odzivu na stvarne napake, zakaj ni dodatno znižal cen avtov in kaj pomeni prihod švicarskega Emila Freya v Slovenijo.

Pol leta po izbruhu afere s programsko opremo se zdi, da vam gre še bolje. Lani ste navajali 30-odstotno rast prodaje modela passat, dobre številke imate tudi pri drugih modelih. Se motim?

Res je, da glede prodajnega uspeha ne smemo biti nezadovoljni. Okoliščine so bile zelo zahtevne, vendar sem vesel, da nismo pokvarili tega, kar smo na slovenskem trgu gradili leta. Stranke nam zaupajo, da bomo z zadevo opravili profesionalno in zanesljivo. Za zdaj ne opažamo, da bi se nam prodajni učinek zmanjševal, prejšnje leto smo končali uspešno in tudi januarski rezultati so obetavni.

Glede na leto 2014 ste torej dejansko rasli pri prodaji v Sloveniji in nasploh?

Drži.

Poročilo o prodaji v letu 2016 - Slovenci ostajamo nori na volkswagne tudi po aferi

Danilo Ferjancic
"Lani smo kljub zahtevnim okoliščinam prodali več vozil kot predlanskim. Vesel sem, da nismo pokvarili tega, kar smo na slovenskem trgu gradili leta. Stranke nam zaupajo, da bomo z zadevo opravili profesionalno in zanesljivo."

Kakšna je bila dejanska prodaja slovenskim kupcem?

Tržni delež smo stabilizirali rahlo nad 30 odstotki pri osebnih vozilih. Res pa je, da so se aktivnosti prodaje stopnjevale tudi na evropskem trgu, zato smo lani prvič v zgodovini prodali prek 20 tisoč vozil. Pri vseh znamkah smo zrasli, tudi pri Volkswagnu.

Kakšen je bil obisk v avtosalonih po izbruhu afere v ZDA? Katero je bilo najpogostejše vprašanje kupcev?

Nekaj jih je vprašalo "Ali mi boste dali nov avto?", večina pa "Kako boste to uredili?". Obisk v naših prodajnih salonih se ni zmanjšal. V šoku in krču smo bili bolj mi kot kupci. Zelo veliko smo se ukvarjali z vprašanjem, kako je to sploh mogoče. Zakaj se je to zgodilo prav nam, pa ne samo nam, tudi našim prvim sogovornikom v tovarni. Ti so bili prav tako šokirani. Ko pa smo enkrat dojeli celotno razsežnost zgodbe, smo začeli iskati rešitve.

Izbruh afere Volkswagen sredi septembra lani

Verjamem, da afera vseeno vpliva na ugled. Kako si ga boste povrnili?

Tukaj smo uporabili lastno kmečko pamet. Volkswagen se ukvarja z marsičim, v tem trenutku še največ sam s seboj. Na slovenskem trgu smo se morali znajti sami in ugotoviti, kaj nas še čaka v naslednjih tednih in mesecih. Na vseh trgih ne moraš uporabiti enakih prijemov ... Trgi bolj na severu so verjetno bolj občutljivi za določene vsebine kot pri nas. Tudi kupci se ne odzovejo povsod enako.

Je Slovenija torej obljubljena dežela za Volkswagen, smo Slovenci idealni kupci, ki slepo verjamejo v znamko?

Ne vem, ali to drži. Morda imamo malo debelejšo kožo kot porabniki v skandinavskih deželah. Ne glede na vse je bilo v Sloveniji vloženega veliko minulega dela v zaupanje strank. Verjamemo, da nam res zaupajo, da bomo te težave resno in strokovno rešili. Zahvaljujem se naši partnerski mreži, ki je bila prva stična točka za vsa začetna vprašanja strank. Sčasoma smo tudi mi ustanovili kontaktni center Porsche Slovenija, ki je potem prevzel velik del vprašanj in dilem.

Poziv zveze za varstvo potrošnikov k uveljavljanju stvarne napake na volkswagnih

Danilo Ferjancic
Ne vem, ali drži, da Slovenci slepo verjamemo v znamko. Morda imamo malo debelejšo kožo kot Norvežani ali porabniki v skandinavskih deželah. Ne glede na vse - veliko minulega dela je bilo vloženega v zaupanje strank.

Zveza za varstvo potrošnikov je lastnike pozvala k uveljavljanju stvarne napake. Kaj menite o tem?

Vprašanje, ali je posamezna lastnost stvarna napaka, je povsem pravno. Lahko rečem le, da stvarna napaka za nas ni nesporna ter da bomo s sorazmerno majhnimi in nezahtevnimi tehničnimi ukrepi v celoti odpravili vse dvome o lastnosti vozil.

Koliko prijav ste dobili in kako ste nanje odgovorili?

Dobili smo okoli dva tisoč prijav stvarnih napak, ki smo jih v predpisanem roku obdelali, in odgovorili strankam. Tem strankam, kot tudi vsem drugim, zagotavljamo, da bodo s predvidenim servisnim ukrepom odpravljeni vsi dvomi o lastnosti vozil. S 1. marcem bomo tako povabili v servisne delavnice prvo skupino strank in postopoma, skozi vse leto, se bo to nadaljevalo. Ko bo servisni ukrep na vozilih izveden, nam tovarna zagotavlja, da se lastnosti vozila ne bodo spremenile in bodo v skladu z navedenimi v uradnih dokumentih.

Odškodnine in strožja obravnava ZDA v primeru napak sporočajo, da je EU preveč prizanesljiva do avtoindustrije. Kaj menite?

Na to bi težko odgovoril, nisem podrobno seznanjen z ameriško zakonodajo. Menim, da je precej strožja do takšnih okoliščin kot v Evropski uniji. Se mi pa zdijo nekatere zadeve v ameriški zakonodaji zelo neskladne, če primerjam podobne afere, kjer so bile tudi smrtne žrtve, pa ne bom omenjal imena proizvajalca. Tam se je govorilo o stomilijonskih kaznih, pri nas pa o milijardnih. Tu se mi ne zdi, da gre za pravilno sorazmerje.

Menite, da ne gre za enako obravnavo?

Če gledam z osebnega vidika, je gotovo tako. Preprosto imam občutek, da imajo v ZDA Volkswagen "na piki".

Objava števila prizadetih vozil, kako preverite svoje ... 14 dni po izbruhu afere

Prihodnji teden začnete izvajati popravila avtomobilov, napovedali ste jih prek 34 tisoč.

Moram vas popraviti, po naših zadnjih podatkih je bilo na dan 31. decembra 2015 v Sloveniji teh vozil kar 44 tisoč. Naši bazi podatkov smo morali prišteti še vsa rabljena vozila iz uvoza. Torej marca 2016 bomo začeli izvajati tehnične ukrepe na vozilih z dizelskimi motorji EA 189.

Kako po potekal vpoklic

Predvidevamo, da bo aktivno obveščanje strank za vse motorne različice potekalo vse koledarsko leto 2016. Upoštevati je namreč treba več avtomobilskih znamk koncerna, različne trge in modele, različne izvedbe motorjev in menjalnikov ter različna modelska leta. Glede na veliko možnih omenjenih kombinacij bodo stranke pisno vabljene v pooblaščene servisne delavnice postopoma skozi vse leto 2016.

Oktobra lani smo naše stranke s sporno programsko opremo prvič obvestili z dopisom, tudi prek medijev smo skladno z navodili tovarne Volkswagen stalno obveščali. Prav v tem tednu pa bomo stranke, ki so prek naše uradne mreže kupile vozilo, znova obvestili, da s 1. marcem začenjamo izvajati servisne ukrepe. Ko bo programska oprema za njihovo vozilo na voljo, jih bomo uradno povabili na obisk v servis. Ministrstvo za infrastrukturo nam bo posredovalo podatke o uvoženih vozilih s sporno programsko opremo, ki bodo pri nas seveda enako obravnavana. Na 1,2- in 2,0-litrskih motorjih bodo programsko opremo posodobili, za kar bo potrebno slabe pol ure delovnega časa. Pri 1,6-litrskem motorju EA 189 pa bodo neposredno pred merilnik zračnega pretoka pritrdili tako imenovani usmernik zračnega toka. Gre za mrežo, ki umirja vrtinčenje zračnega toka.

Predvideni delovni čas za to je manj kot ena ura. V obeh primerih gre torej za sorazmerno majhne posege. Pri Porscheju Slovenija smo se na izvajanje servisnih ukrepov intenzivno pripravili, saj želimo, da nam stranke spet 110-odstotno zaupajo in da bodo z opravljenim delom zadovoljne. Razvili smo posebno internetno orodje, s katerim bomo kot uvoznik lahko spremljali celoten proces od prvega dopisa do zadnjega klica, ki ga lahko pričakujejo stranke po opravljeni posodobitvi iz našega kontaktnega centra. Strankam se bomo z manjšo pozornostjo tudi zahvalili za zaupanje.

Volkswagnovi ukrepi za sporne dizle konec lanskega novembra

Je to dobra novica za posel serviserjev, koliko bodo zaslužili, imajo dovolj velike servisne zmogljivosti?

Ja, to smo zelo natančno načrtovali. Zmogljivosti so pripravljene, prepričan sem, da bo vse gladko teklo. Rekel bi, da je to tudi priložnost, da na ustrezno visoki ravni opravimo servisno storitev za stranke, ki tako ali tako pridejo v naše servise, in hkrati pritegnemo tudi tiste stranke, ki jih že dolgo ali sploh nikoli nismo videli v naših servisih.

Je bojazen kupcev, da bodo avti slabše »vlekli«, upravičena?

Volkswagen nam zagotavlja, da bodo lastnosti vozila ostale nespremenjene. Nemški KBA je potrdil za prvi model amarok, da to drži. Ni bilo ugotovljenih nobenih odstopanj od homologacijskih vrednosti.

Ne razumem - če gre za tako preprosto nadgradnjo, zakaj je ni Volkswagen že v prvi vrsti uredil?

Tu lahko samo špekuliramo, vem samo, da je razvoj avtomobila zelo kompleksna zadeva, kjer štejejo tudi centi ... Pred časom se je očitno želelo prihraniti tam, kjer se ne bi smelo. Po bitki smo lahko vsi generali, seveda pa je vse to, kar se je zgodilo, tudi z mojega vidika nedopustno. Kakšno je bilo ozadje, pa upam, da bomo nekoč zvedeli.

Preveril sem akcijske cene na nemškem trgu in ta hip potekajo dodatna znižanja cen volkswagnov. Ste tudi pri nas dodatno pocenili vozila, bolj kot ponavadi?

Ne, lahko rečem, da pri vseh znamkah delamo po postavljenih načrtih. Velikokrat so me vprašali, zlasti proti koncu prejšnjega leta, ali smo okrepili oglaševanje, da bi zadevo prikrili. Vendar to ne drži. Prav nasprotno, spraševali smo se, ali naj upočasnimo tok. Odločili smo se, da gremo po začrtani poti, navsezadnje nismo bili mi tisti, ki bi karkoli zagrešili.

ferjancic-danilo-033-jm.1456333071.jpg.c.960px.jpg
"Radi bi, da se naš zakonodajalec zbudi in pogleda, koliko avtomobilov s tujo registracijo se vozi po slovenskih cestah. To so večinoma avtomobili višjega cenovnega razreda, ki jih vozijo Slovenci ... Država od tega nima nič."

Vaši trgovci so lani veliko vlagali, sploh Škodini. Se jim bilance izidejo, jim kaj pomagate pri naložbah?

Seveda jim pomagamo, podpiramo jih, ne samo na ravni naložb, tudi na drugih področjih. V našem interesu je, da imamo dobičkonosno in finančno zdravo trgovsko mrežo. Že nekaj let zapored imamo čedalje boljše rezultate, kar zadeva partnerje. Tudi lani so se poslovni kazalci pri partnerjih izboljšali.

Kako pa je s Porschejevim salonom na Verovškovi?

OPPN (prostorski načrt) je bil sprejet decembra lani, napenjamo vse sile za pridobitev gradbenega dovoljenja in trdno sem prepričan, da bomo letos začeli gradnjo.

Kakšna je bila lanska dobičkonosnost trgovcev? Pred leti ste imeli cilj dvoodstotno maržo.

Vse manj je partnerjev z negativno bilanco. Povprečna dobičkovna marža znaša zdaj 1,51 odstotka.

V Slovenijo prihaja velik evropski trgovec Emil Frey, tekmec lastnika Porscheja Slovenija na evropskem trgu bo torej tudi tekmec v Sloveniji. Kaj prinaša?

Dobrodošlo in zdravo konkurenco.

Vaši kolegi so napovedali koncentracijo kapitala distributerjev, Autocommerce jo že izvaja. Kaj pa Porsche Slovenija?

Za vse udeležene je lahko to samo pozitivno, še zlasti za kupce, pa tudi za trgovce. Po naših izkušnjah so tovarne s svojimi prodajnimi podjetji razmeroma neprožne, okorne. To govorim za naše znamke, verjamem pa, da velja tudi za druge. To je tudi razlog, zakaj je koncern Volkswagen ohranil Porsche Holding kot takšen in se je razmeroma malo vtikal v dnevni posel. Mi poznamo trg, stranke, smo prilagodljivi, hitri in se znamo s tovarno pogajati. V primerjavi z NSC (national sales company oziroma distributerji v neposredni lasti tovarn) imamo kar dobro krvno sliko. Enako pričakujem v skupini PSA, Emil Frey je veliko ime, pred kratkim je pri njih začel delati tudi Christian Klingler - nekdanji šef prodaje in marketinga v skupini Volkswagen.

Prihod Emila Freya grožnja za trgovce in napoved prihoda drugih tujcev

Jeseni ste govorili o večji prodaji v Sloveniji in manjšem izvozu. Renault pa je na nedavni novinarski konferenci za svoje tekmece trdil nasprotno.

Potem ne vem, ali gledamo iste številke. Renault je lani precej dvignil prodajo fizičnim osebam, o tem ni dvoma. Vendar tudi ni dvoma o tem, da je bil Volkswagen pri osebnih vozilih znova na prvem mestu, tako po uradnih podatkih in tudi, če odštejemo vse tisto, kar je šlo potem v izvoz. Za nas pa je, če sem iskren, bolj pomembna pot do cilja oziroma da je rezultat trajna dobičkonosnost. Potem smo z veseljem drugi.

Trg je v zadnjem času zaznamoval tudi upad cen tekočih goriv. Ali ta vpliva na prodajo dizelskih, bencinskih in električnih motorjev?

Ne, za zdaj ne opažamo nobenih sprememb. Ugotavljam pa, da se v zadnjem času ukvarjamo precej več z alternativnimi pogoni, tudi elektriko. To počasi postaja tematika tudi za nas. Pred kratkim je bil razpis mestne občine za 20 e-taksi vozil.

Kaj upad cen tekočih goriv pomeni za prodajo hibridov in električnih avtov

V povprečju imamo Slovenci največ gotovine na računu v zgodovini, obrestne mere za depozite so najnižje doslej ... Kaj to pomeni za način plačila avtomobilov?

Opažamo čedalje več nakupov na finančni lizing, posojilnih pogodb tako rekoč ni več. To, da imajo kupci denar na računih, je razumljivo. V zadnjih letih so bili zadržani, previdni in preudarni z nakupi višjih vrednosti. Lani se je ta krč počasi začel sproščati, politični in gospodarski položaj se je nekoliko umiril in več kot to tudi nismo potrebovali. Malo optimizma, malo stabilnosti in zasebna poraba se prebuja - in prebuja se tudi v avtomobilskem sektorju. Prodaja fizičnim osebam se je lani rahlo dvignila. Smo optimisti.

Prek 60 prodanih audijev Q7 v le nekaj mesecih sporoča, da Slovenci znova posegamo po luksuzu. Je res tako?

Porsche-911-GT3-RS-2016-1600x1200-wallpaper-03.1447781859.jpg.e.960px.jpg

Audi Q7 je bil v Sloveniji res dobro sprejet, pa vendar mislim, da luksuz v Sloveniji ni prav zelo nezaželen. Še vedno imamo davek na luksuz oziroma poseben davek na motorje nad prostornino 2.500 kubičnih centimetrov, ki je bil uveden leta 2012. To zelo ovira prodajo prestižnejših avtomobilov. Stranke, ki imajo možnost tako vozilo kupiti in registrirati v tujini, to seveda tudi naredijo. To nas zelo boli. Radi bi, da se naš zakonodajalec zbudi in pogleda, koliko avtomobilov s tujo registracijo se vozi po slovenskih cestah. To so večinoma avtomobili višjega cenovnega razreda, ki jih vozijo Slovenci ... Država od tega nima nič.

Uradni izpusti volkswagnov so davčno vse manj prijazni do naše vlade, to pomeni, da kupci zanje plačajo vse manj davka, vezanega na izpuste. Menite, da bo država ukrepala?

Ta naša avtomobilska panoga je že tako obremenjena, da res ne vem, kje bi lahko še kaj ukrepali. Te rezerve res več ne vidim. Bolj kot z mislijo, kje lahko še kaj poberejo, bi se morali ukvarjati z mislijo, kje lahko še kaj ustvarimo. V okolju, kjer se ustvarja, se avtomatsko nateka več davščin. Če lahko spodbudimo prodajo, bo tudi več davka v državni blagajni.

Kaj to pomeni za znamko Porsche, kaj za registracije in plačilo davka v Sloveniji? Veliko vozil ste prodali, zelo malo pa je registriranih pri nas. Je še vedno tako?

Še vedno. Razmerje je približno 30 proti 70. Od sto ustvarjenih enot jih 30 ostane v Sloveniji, preostalo prodamo na druge trge. Pri znamki Porsche je prejšnje razmišljanje še bolj opazno. Tudi človek, ki nima ravno težav z denarjem, se bo vprašal, ali privoščim državi 50 odstotkov od vrednosti avtomobila ali grem raje po takšen avto v Nemčijo. Tam je seveda to razmerje precej bolj ugodno za kupca.

Trend prodaje se obrača k športnim terencem. Ali to pomeni skorajšnji konec klasičnih razredov, bodo ikone golf, passat, audi A4 ... v prihodnosti zato drugačne?

Seveda se trendi spreminjajo, razred tako imenovanih hatchbackov iz leta v leto nazaduje. Zato gredo proizvajalci v nišne modele, da bi zadeli čim več individualnih okusov. Ikone bodo ostale, ampak, ja, mi pogrešamo nišne modele. Pri modelu polo na primer, kjer bi potrebovali A0 SUV že mnoga leta. Golf bo vedno ostal golf, le družina se bo povečala. Aktualni golf se še vedno lepo prodaja in mislim, da je to zelo privlačen avto za vse generacije. Se strinjam, da mlade avtomobili morda malo manj zanimajo, kot so nas. Dojemanje mobilnosti se zelo hitro spreminja, pred 20 leti smo bili še zelo obremenjeni z miselnostjo lastništva. Zdaj je mladim za to razmeroma vseeno in tudi ne potrebujejo mobilnosti ves čas. Želijo si tudi različne vrste mobilnosti, eno za v službo, eno za prosti čas ...

Eksplozija SUV - niša je postala stalnica z največjim deležem

Souporaba vozila oziroma car sharing? Imate kakšno rešitev?

Ja, v tem hipu se kar precej dogaja v naši panogi. Prej se bomo s tem soočili, bolj bomo uspešni, vendar se za zdaj s souporabo vozil ukvarjamo le strateško, nimamo pa še izdelanih produktov. V tem trenutku smo zelo aktivni na drugih področjih. Pred kratkim smo na primer oblikovali kartico Porsche Group, ki se ne bo uporabljala samo za obročno odplačevanje servisnih storitev, ampak pomeni za nas komunikacijsko platformo prihodnosti, ki bo strankam prinesla precej prednosti.

Kako pa je z dostavniki? Izvoz oživlja, kako se vam to pozna pri poslu?

Rezultati so kar dobri, v prejšnjem letu smo imeli menjavo dveh najpomembnejših stebrov prodaje: caddy in transporter. Žal ni teklo vse tako, kot je obljubil proizvajalec, vendar smo na koncu bili s prodajo v prejšnjem letu zadovoljni. Prvi tedni v letu 2016 so prav tako obetavni. Imamo občutek, da se tudi v gradbeništvu premika. Gradbinci so vedno kazalec: če so ti aktivni, potem zaživi tudi razred lahkih gospodarskih vozil. Je pa znamka gospodarskih vozil Volkswagen postala zelo pomembna v našem portfelju.

Napoved, tržni deleži, načrti?

V zadnjih dveh letih smo dosegli z vsemi znamkami 30-odstotni tržni delež osebnih vozil in zelo bomo zadovoljni, če bo ta rezultat tudi v prihodnje stabilen. Prav veliko več kot tretjino trga si bomo težko odrezali, to je tudi naš cilj pri osebnih vozilih. Lahka gospodarska vozila pa imajo gotovo doseg okoli 20 odstotkov tržnega deleža.

So rabljena vozila še vedno dobra novica za bilance trgovcev?

Ta trend se nadaljuje. Naši partnerji, ki so že sicer uspešni, so zelo uspešni tudi pri prodaji rabljenih vozil. Ne govorim samo o "interni" slovenski prodaji, uspešni so tudi pri pridobivanju ustreznih kanalov v tujini, ker so ta vozila v Sloveniji zelo zaželena. Potreba po mobilnosti v Sloveniji je od 60 do 65 tisoč avtomobilov na leto. Lani je bil neto trg 39 tisoč, več kot 20 tisoč rabljenih vozil, večinoma starih od tri do pet let, smo v Slovenijo uvozili. Ta delež narašča. Če seštejemo ti dve številki, pridemo do ocene mobilnosti okrog 60 tisoč. Pričakujem, da bo prodaja rabljenih vozil rasla hitreje kot pri novih.

Kako in zakaj se vam splača biti sponzor ljubljanskega maratona?

lj-maraton-038-jm.1445450720.jpg

Kako in zakaj se vam splača biti sponzor ljubljanskega maratona?

Ljubljanski maraton je eden naših večjih sponzorskih projektov. Podpisali smo triletno pogodbo, ki jo želimo letos obnoviti. Sodelovanje z ljubljansko mestno občino (MOL) je vzorno, profesionalno in korektno. So tudi naš partner pri mobilnosti v smislu voznega parka MOL. Sprašujete me, kakšen je učinek. Veliko je marketinških aktivnosti, kjer se učinki neposredno ne dajo izmeriti, imamo pa močan občutek, da jih preprosto moramo napraviti ...

Pa vendar zdravo življenje in presežni izpusti ne sodijo skupaj.

Avtomobilska znamka Volkswagen ima v svojih vrednotah zapisano tudi odgovornost. Sem štejemo tudi odgovornost do zdravega življenja in tako se je rodila ideja o sodelovanju z ljubljanskim maratonom, ki je poleg Planice največji športni dogodek v Sloveniji. Pri obeh smo sponzorji. Na ljubljanskem maratonu smo bili tudi lani oktobra, ko je bila naša dizelska tematika na vrhu. Nismo se želeli skrivati, bili smo pripravljeni na neprijetna vprašanja. Vendar smo bili pozitivno presenečeni, zgodilo se ni nič.

Volkswagen-Tiguan-2017-1280x960-wallpaper-03.1442244712.jpg.w.960px.jpg

Greste v Ženevo? Katerega modela se najbolj veselite?

Letos me na sejem v Ženevo ne bo. Se pa zelo veselim novega tiguana, ker imamo z njim zelo ambiciozne načrte. Na krilih prodajnega uspeha modela passat, lani smo jih prodali 1.700, smo optimistično načrtovali tudi tisoč prodanih tiguanov.

Foto: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Manager
Slovenci imajo izjemno močen značaj, a se tega ne zavedajo
Manager
ManagerSmilja Štravs Slovenci imajo izjemno močen značaj, a se tega ne zavedajo

Oblikovalka Ljubica Čehovin - Suna je ena izmed pionirjev oblikovanja turističnih spominkov tako v Ljubljani, kjer živi že četrt stoletja, kot v Beogradu, kjer je bila rojena. Pred leti je zasnovala projekt Zajtrk s Plečnikom, ki je, čeprav ne posebej komercialno uspešen, postal ljubljanska turistična ikona.

FINANCE
Dražbe
Rastoder prodaja Stožice. Kaj pravzaprav želi?
Dražbe
DražbePetra Sovdat Rastoder prodaja Stožice. Kaj pravzaprav želi? 7

Kralj banan Izet Rastoder bi začel gradnjo trgovskega dela Stožic, a, kot pravi, ne najde skupnega jezika z MOL glede skupnih površin

FINANCE
Okolje & energija
(Volitve v Ljubljani, 3.) Logar, Janković, bodo dizli še lahko vozili po Ljubljani?
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar (Volitve v Ljubljani, 3.) Logar, Janković, bodo dizli še lahko vozili po Ljubljani? 2

Objavljamo odgovora kandidatov za ljubljanskega župana na tretje iz serije okoljsko-energetskih vprašanj.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Podražitev vrtcev tudi v Ljubljani? Pri Jankoviću še preračunavajo
Finance
Jurij Šimac Podražitev vrtcev tudi v Ljubljani? Pri Jankoviću še preračunavajo 3

Na MOL bodo preverili stroške plač, pa tudi materiala. Že zdaj pravijo: Celotnih dodatnih stroškov ne bomo več mogli pokriti zgolj iz proračuna MOL

FINANCE
MOL nezakonito podelil koncesijo, izločeni in oškodovani ortodont kljub temu praznih rok
Finance
Andreja Rednak MOL nezakonito podelil koncesijo, izločeni in oškodovani ortodont kljub temu praznih rok 1

Ortodont Saša Savić opozarja na ugotovitve sodišč o nezakoniti praksi Mestne občine Ljubljana Zorana Jankovića pri podeljevanju koncesij

FINANCE
Transport in logistika
Čiščenje mest: predlog komisarke Bulc napoveduje razcvet prometne telematike
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Čiščenje mest: predlog komisarke Bulc napoveduje razcvet prometne telematike 3

Evropska komisarka za promet Violeta Bulc namesto izgona dizlov predlaga poenoten evropski elektronski sistem zaračunavanja dajatev

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.