Renault je pred pol ure, teden dni pred uradnim razkritje v Ženevi, pokazal prve fotografije novega renaulta scenic. Ta bo letošnjo jesen med kupce zapeljal že v četrti generaciji. Zdi pa se, da ima najtežjo nalogo doslej - ustaviti ali pa vsaj omiliti upad navdušenja kupcev in prodaje enoprostorcev katerim največji tekmec so (tudi hišni) športni terenci.
Eksplozija SUV - niša je postala stalnica z največjim deležem
Številke so zgovorne, trend pa jasen - prodaja kompaktnih enoprostorcev je lani v Evropi padla za 12,5 odstotkov, istočasno pa so športni terenci tega razreda poskočili za osem, majhni pa za 38 odstotkov. Enoprostorci sicer že dlje časa izgubljajo boj predvsem s športnimi terenci, ljudje iz praktičnih kombijev prestopajo v bolj seksi SUV, čeprav zanje plačajo več, dobijo pa manj prostora.
Scenic, pionir razreda enoprostorcev ki na trgu vztraja že vse od leta 1996, se sicer kar dobro drži. Lani je kljub visoki starosti tretje generacije prepričal 105.171 kupcev, 7,3 odstotke manj kot leta 2014. Nekdaj najuspešnejši avto tega razreda v Evropi pa je prestol moral prepustiti citroënu C4 picasso in grand picasso, tu je še konkurenca iz razreda SUV,...
Splet okoliščin pojasnjuje zakaj je novi scenic takšen kot je - agresivnejši, dvignjen višje od tal, s krajšimi previsi in precej bolj seksi boki, ki močno spominjajo na tiste pri capturju. Novi scenic se delno zgleduje tudi po espacu, tudi največji hišni enoprostorec je ideje črpal iz razreda SUV, saj ima tridelno vetrobransko steklo po njegovem vzoru.
Več bo znanega prihodnji torek. Za sedaj le prihod v Slovenijo v novembru in napoved prodaje analitske družbe HIS Automotive, ki predvideva da se bo scenic prihodnje leto zavihtel nazaj na vrh razreda in prepričal 145 tisoč evropskih kupcev.