Vsak četrti kupec Audija pri nas ga je že nestrpno čakal. Na grbi je imel dolgih osem let in čeprav se je še vedno razmeroma dobro prodajal, so se nekateri lastniki že nemirno prestopali na mestu in občasno poškilili drugam. V rodni Nemčiji se mu je med sebi enakimi pri prodaji kljub vsemu nasmihalo srebro, a zaostanek za vodilnim se je iz meseca v mesec le povečeval, po svojo priložnost pa je prišla še čisto sveža konkurenca.
Pri Audiju so zato poleti z nekaj fotografijami novinca za prvo silo potešili najbolj nestrpne, na avtosalonu v Frankfurtu pa je novi A4 le dočakal prihod na veliki avtomobilski oder. Audi je v svoj najuspešnejši model znova položil veliko upanja, saj sta Audija 80 in A4 v dobrih 40 letih našla prek 12 milijonov kupcev, hkrati pa prihaja ob pravem času, saj je razred prestižnih srednjevelikih limuzin in karavanov v porastu.
Tako ne čudi, da je bil ključ testne Audijeve štirice z 2,0 TDI motorjem in 110 kilovati (150 KM) najbolj zaželena stvar v novem letu. Racionalno opremljeni beli karavan za dobrih 38 tisoč evrov (45.710 z dodatno opremo) je ob prvem stiku potrdil, kar je bilo znano že prej. V Ingolstadtu pri novem A4 oblikovno namreč niso delali revolucije, nekaterim se je še beseda evolucija zdela pretirana. Ali je sploh nov ali le prenovljen?
Oblikovno je A4 namreč ostal zadržan in premalo drzen, čeprav so prednji del povzeli po Audiju TT (za doplačilo ga je možno personalizirati s pomočjo različnih opremskih paketov). Pri limuzini zadek spomni na mešanico A3 sedana in Škodinega superba, nove luči optično razširijo zadek, manj pa čustva ogreje karavan.
Na cesti je bolj ali manj nevpadljiv in od predhodnika ga ločijo le poznavalci ter avtomobilski navdušenci. Nepoznavalci morda sploh ne bodo opazili, da je pred njimi nova generacija, sploh z boka.
Širša maska motorja, ostrejše karoserijske linije in nekateri detajli novi Audijevi štirici zagotavljajo nekaj dinamike, a klasične poteze so ji ostale. Verjamemo, da simpatizerjev znamke in sedanjih lastnikov štiric to ne moti. Nasprotno, med testom so z njihove strani kar deževale pozitivne opazke, čeprav le diskretno prenovljen jim je že na daleč padel v oko in hitro so povprašali po ceni.
Kaj pa novi kupci, najraje tisti, ki v žepu nosijo ključ kake druge premijske znamke ali pa oprezajo po njej? Brez skrbi, videz vara. A4 je pod kožo popolnoma nov, glede na predhodnika je namreč spremenjenih kar 90 odstotkov delov, takšen pa naj bi letno pri nas prepričal med 400 in 500 kupcev.
Avtomobil je ob prvem stiku navdušil s prostorskim napredkom, z merami namreč že sili razred višje, a je zaradi lahke zasnove karoserije od predhodnika lažji za 120 kilogramov (karavan celo do 160 kg), posamezne različice se lahko merijo celo s številko manjšimi avtomobili.
Dizelski karavan je s 1.550 kilogrami suhe mase v konkurenci med lažjimi. Obenem ima izvrstno aerodinamiko, količnik zračnega upora znaša 0,26 (v limuzinski različici pa zgolj 0,23, s čimer se lahko pohvali le še Mercedes CLA).
Navdušenju nad kabino, minimalizmom, ergonomiji in počutju v njej se lahko le pridružimo pa čeprav A4 v osnovni različici nima virtualnega kokpita. Klasični merilniki so pregledni, odlično berljivi in prefinjeno obdelani, na sredini pa se nahaja velik prikazovalnik številnih informacij.
Armaturna plošča je preprosta, a odlično obdelana, izbrani materiali pa kakovostni. Sivi dekorativni elementi razbijejo monotonijo, dober vtis ponoči dopolni še prijetna ambientalna osvetlitev.
Mnenja so se delila okoli večnamenskega zaslona, ki je nasajen na vrh armaturke in se na ukaz ne potopi vanjo, usklajeno pozitivna pa so bila mnenja okoli gumbov na sredinski konzoli za upravljanje (tripodročnega) prezračevanja in nekaj drugih funkcij.
Stikala namreč prepoznajo vaš dotik in še pred pritiskom nanje se na zaslonu pod zračniki pokažejo možnosti, med katerimi potem izbirate. Moderno in všečno, upravljanje s klimatsko napravo in drugimi možnostmi pa kaj kmalu poteka miže.
Med sedežema je še prenovljeni vmesnik hitrega in odzivnega infozabavnega sistema MMI z vrtljivim gumbom in dodatnimi stikali, upravljanje z avdio sistemom, mobilnikom in ostalim pa je enostavno in logično.
Odlagalnih mest za pijačo in drobnarije je dovolj, pod gumbom za nastavitev glasnosti je prikladno mesto za ključ, na levi strani volana pa je še globok predal, ki vase pospravi škatlo špagetov.
Voznik in sovoznik sedita zelo dobro (in dokaj nizko, kar zna koga motiti), sedeži so prijetno čvrsti in izdatno nastavljivi, bočni oprijem soliden, sedalni del pa tudi dolgim nogam nudi ustrezno oporo. Višjerasli se bodo udobno počutili tudi na zadnji klopi, kjer je prostora za noge res veliko.
Pozitiven vtis je pustil tudi temeljito obdelan prtljažnik, ki pri karavanu ponuja 505 oziroma 1.520 litrov s podrto zadnjo klopjo. V njem ne manjka predalov, kljukic, elementov za pripenjanje prtljage in njen varen prevoz. V tej luči je za shranjevalni in prtljažni paket pametno doplačati nekaj sto evrov.
V različici Basis sicer ne manjka nič bistvenega (ima tudi sistem za samodejno zaviranje v sili), a mnogi asistenčni sistemi, tehnične novosti in rešitve sodijo na doplačilni seznam ali pa so del cenovno privlačnih paketov oziroma bolje opremljenih motornih različic.
Ob premišljeni izbiri se tako lahko precej prihrani, pred nakupom pa velja dobro premisliti, kaj izbrati iz spiska opreme. Skupaj je v A4 namreč na voljo sedem dodelanih in po žeji skromnih motorjev (štirje TDI dizli in trije TFSI bencinci), seveda tudi štirikolesni pogon quattro in samodejni S-tronic menjalnik.
Pod motornim pokrovom testnega A4 je bil resda že znan, a kljub vsemu odličen dvolitrski turbodizel. Ta je gotovo med najboljšimi v razredu in obenem optimalna izbira. S 100 kilovati (150 KM) resda ni športnik, a ponuja več kot spodobne zmogljivosti. Z mesta stotico doseže v 9,3 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 215 km/h.
Motor navduši s prožnostjo v nizkih vrtljajih, največji navor 320 Nm ponuja med 1.500-3.250 vrtljaji. Večji del vsakodnevnih poti zaradi ugodne krivulje navora brez težav opravite z le malo gibi desne roke in manj kot 2.000 vrtljaji, tudi tega pa vas razbremeni doplačilo 2.300 evrov za samodejni menjalnik.
V mestu A4 brez težav drži hitrost 50 km/h v peti prestavi in vsega 1.050 vrtljaji. S pomočjo natančne ročice (hodi bi resda lahko bili krajši) pa v šesto prestavite že malo nad 60 km/h, ki jih boste lahkotno premagovali z okoli 1.200 vrtljaji ter porabo okoli treh litrov.
Pri 90 km/h se bodo motorni vrtljaji dvignili na vsega 1.550, pri 110 km/h na 1.800 in pri avtocestnih 130 km/h na 2.200 vrtljajev. Potovalni računalnik bo takrat kazal porabo 5,2 litra, vam pa se bo zaradi mirnega in tihega motorja ter odlične zvočne zatesnjenosti zdelo, da stojite.
Zvočna zaščita potniške kabine je res nadpovprečna, pri umirjeni vožnji se ga vanjo praktično ne sliši, tudi ob zagonu hladnega motorja je hrupa občutno manj kot prej. Bistvo motorja je sicer v zmerni porabi goriva, s katero prekaša tekmece. Povprečja med pet in šest litrov so tako realnost brez odrekanja in pretirane pazljivosti, pri umirjeni vožnji pa gre tudi pod pet litrov (tovarna 4,8/3,6/4,0).
Pravega napredka nove štirice pa se voznik zave, ko z A4 prevozi nekaj kilometrov. Čeprav bi ga kdo označil za večjega brata A3 je A4 s svojim udobjem, uglajenostjo in voznimi lastnostmi zelo blizu poslovnemu A6. Ne gre le za prostor v kabini, nasmeh na obraz voznika in potnikov zariše tudi uravnoteženo podvozje, ki ponuja dober kompromis med čvrstostjo in udobjem.
Povsem novo podvozje s petvodilno premo spredaj in zadaj se v praksi namreč pohvali z odličnim blaženjem, upravljanje z volanom pa je lahkotno in izjemno natančno. Lega novega A4 je tako na vrhunski ravni, avto suveren ostaja tudi med hitro odpeljanimi zavoji in prek neravnin. O kakšnem »plavanju« in nagibanju zaradi ravno prav čvrstega vzmetenja ni govora (za doplačilo sta na voljo tudi prilagodljivo blaženje in vozni programi sistema Audi select dynamic driving), avto pa dolgo in brez težav sledi začrtani smeri.
A4 se po voznih lastnostih umešča v sam vrh razreda. Čeprav je imel tokrat le prednji pogon, se je odlično spopadel z različnimi podlagami in razmerami na cestišču, kar nekaj športnega duha pa pokazal ob delnem izklopu stabilizacijske elektronike. S svojo tehnično odličnostjo v vožnjo vnese veliko užitkov, tako da ga na koncu vedno zapustiš s kar malce težkim srcem.
Novi Audi A4 je tipičen primer vozila, ki oblikovno ne prinaša nekega presežka, a prepriča z vsem ostalim. Če bi mu všečno notranjost, splošno udobje, odlično ergonomijo, zgledno počutje, kakovostno izdelavo, zvočno izolacijo, prepričljiv in varčen pogon, osnovno varnostno opremo za pet zvezdic Euro NCAP in solidno opremljenost zlahka pripisali že zaradi štirih krogov, so izjemno podvozje in upravljanje ter tehnični bonbončki pri novincu le še pika na i.
Foto: Matej Kačič