Avto

xDrive za previdne mame in radožive očete

Na razmočeni gorski cesti, zasneženem cestnem prelazu in delno poledenelem poligonu smo se s pomočjo BMW inteligentnega štirikolesnega pogona xDrive popeljali brezskrbno in z dobro mero zabave

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.02.2016 06:00
Čas branja: 5 min

IMG-9166.1455962328.JPG.c.960px.jpg

Kranjska gora v vseh letnih časih priljubljeno turistično središče, v vsem svojem sijaju pa zažari, ko jo pobeli sneg in je čas zimskih počitnic. Če je na razmočenih in zasneženih cestah v njeni okolici potrebna dodatna previdnost pa je na smučarskih strminah, tekaških progah, sankaških pobočjih in planinskih poteh v ospredju zabava. Del te smo tokrat izkusili malo drugače, za kar je poskrbel BMWjev štirikolesni pogon xDrive.

IMG-9022.1455962294.JPG.s.960px.jpg

Povprečna družina se v Kranjski gori sicer zlahka znajde v situaciji, ko bi se šla otroka sankat h planinski koči Srnjak, mami ravno zmanjka dragocenega parfuma in vidi rešitev v trgovini na Korenskem sedlu, oče pa bi si dnevno dozo adrenalina dvignil še kako drugače, kot na smučkah. Ker je to pot močno snežilo, bi šli takšni načrti lahko tudi v nič, saj bi jih lahko uresničili zgolj z zmogljivim štirikolesnim pogonom.

IMG-8992.1455962263.JPG.n.960px.jpg

Za nas težav ni bilo, saj smo pred butičnim hotelom SkiPass za demonstracijo zmogljivosti štirikolesnega pogona v težjih razmerah in v prid varni vožnji na mokri, spolzki in delno zasneženi cesti na preizkus dobili široko paleto BMWjevih modelov z oznako xDrive. Slednjega si je moč omisliti pri dveh tretjinah avtov in vseh modelih - z izjemo roadsterja Z4 -, v prihodnosti si ga obetamo tudi pri modelu M5.

IMG-9011.1455963005.JPG.n.960px.jpg

BMW se je konec 90. let - tudi s pomočjo znanja iz Land Roverja - s pogonom xDrive podal v lov za Audijevim quattrom, sploh ker je v ta segment resno vstopil tudi Mercedes s svojim 4maticom. Rezultat je že več kot 3,3 milijona prodanih Bavarcev s pogonom xDrive.

IMG-9016.1455963577.JPG.e.960px.jpg

Ta se odlično obnese na mokrih in spolzkih cestah, brez težav si podredi tudi strme klančine ter zasnežene in poledenele cestne prelaze. "Za odločno premagovanje kilometrov v težjih razmerah seveda ni dovolj le dober pogon, veliko pomagajo še nastavitve elektronike in delovanja menjalnika," je dodal inštruktor Marjan Božič (spodaj).

IMG-9050.1455962181.JPG.s.960px.jpg

Na parkirišču smo si tako za dostop do 955 metra visoke koče Srnjak izbrali najnovejši model X1, ki velja za neke vrste prelomnico. Nemški BMW si je namreč po šestih letih in 730 tisoč prodanih primerkih prvega X1 osnovo za naslednika sposodil pri enoprostorcu serije 2 Active Tourer, zaradi česar je slovo moral vzeti zadnji pogon.

IMG-9068.1455962071.JPG.s.960px.jpg

Novi X1 pa zaradi nove platforme ni več majhen in utesnjen kompaktni športni terenec, ampak prilagodljiv in prostoren, celo družinski predstavnik tega razreda. X1 je tako pridobil prostorno in prilagodljivo kabino ter veliko sodobne tehnike, ob prednjem pogonu pa je od motorja 18d naprej mogoče doplačati za štirikolesni pogon xDrive.

IMG-9138.1455963452.JPG.e.960px.jpg

Sistem znan iz serije 2 active tourer je lahek, kompakten in učinkovit. Za prenos moči med prednjo in zadnjo premo uporablja elektrohidravlično krmiljeno lamelno sklopko. V primerjavi s prejšnjim X1 je sistem precej lažji. Ob tem so izgube navora pogonskega sklopa v običajnih voznih razmerah zaradi nove lamelne sklopke zmanjšane za okoli 30 odstotkov.

IMG-9135.1455963532.JPG.w.960px.jpg

Novinarski kolegi so si medtem za preizkus izbrali že znana in mišičasta X5 in X6, z zmogljivim vrstnim dizelskim šestvaljnikom pa je skomine dvigoval tudi prenovljeni 335d. Do Koče na Srnjaku vodi ozka makadamska cesta, ki ima na nekaterih delih nekaj zaplat asfalta, pozimi pa je splužena, a ob spremenljivih vremenskih razmerah hitro postane luknjasta, blatna in spolzka.

IMG-9055.1455962108.JPG.s.960px.jpg

Za hitro xDrive karavano ni pomenila večjih preprek. Zvrhano mero ovinkov in klancev smo prepeljali v pospešenem ritmu (za varnost tretjih oseb na odseku je spredaj skrbel inštruktor) in z delno izklopljeno stabilizacijsko elektroniko, bliskovito delovanje štirikolesnega pogona pa kljub vsemu ni puščalo dvomov glede varnosti.

IMG-9064.1455962853.JPG.s.960px.jpg

Pogon je dokončno potrditev dočakal tik pod vrhom, ko smo bili s polovico vozila delno na že utrjeni sneženi podlagi, delno pa na neutrjeni in ledeni. Z xDrive opremljen X1 je ob polnem plinu vlekel lahkotno in predvsem povsem naravnost, brez zanašanja ali vlečenja vozila v eno ali drugo stran. Mama bi bila gotovo zadovoljna nad izbiro družinskega vozila, s pomočjo zmogljivega pogona pa bi otroke na sankanje mimogrede popeljala tudi babica.

BMW-xDrive-19.2.2016-Photo-Ziga-Intihar-122.1455964428.jpg.n.960px.jpg
Foto: Žiga Intihar

Kar najboljši oprijem koles v različnih razmerah bavarskim modelom xDrive omogoča elektronika, ki zaznava dogajanje na cesti in se z razporeditvijo moči med sprednji in zadnji kolesni par odzove, še preden se vklopita sistem za nadzor zdrsa in uravnavanje stabilnosti. V kritičnih položajih, denimo pri podkrmarjenju, zna povsem odvzeti moč sprednjim kolesom in nasprotno, je pred časom na zasneženem poligonu ugotavljal sodelavec Marko Čopi.

BMW-xDrive-19.2.2016-Photo-Ziga-Intihar-124.1455963197.jpg.w.960px.jpg
Foto: Žiga Intihar

Nazaj grede je za varno spuščanje poskrbel elektronski sistem HDC (Hill Descent Control), ki samodejno uravnava hitrost avtomobila glede na prej nastavljeno hitrost. Voznik pri vožnji po klancu navzdol tako le obrača volan v smeri zavoja, motorno moč in zavore pa nadzira elektronika. Možnost zdrsa in poljuba z ograjo ali drevesom se s tem zmanjša na minimum, saj je sploh v mejnih situacijah človeški pritisk na zavoro lahko mimogrede premočan.

IMG-9129.1455965057.JPG.e.960px.jpg

Po cesti smo se nato usmerili na 1.073 metrov visoki cestni prelaz Korensko sedlo, ki ga je že belil sneg. Inštruktor je narekoval dokaj hiter tempo, po delno zasneženi cesti pa smo se kljub temu peljali kot bi jo zgolj narahlo zmočil dež.

BMW-xDrive-19.2.2016-Photo-Ziga-Intihar-133.1455963318.jpg.s.960px.jpg
Foto: Žiga Intihar

Senzorji pri pogonu xDrive namreč nenehno merijo zdrsavanje koles na prednji in zadnji osi, sistem pa lahko v delčku sekunde spremeni razmerje porazdelitve moči. Pogon se odziva tudi vnaprej, ne da bi čakal, da kolo dejansko začne zdrsavati. Vozilo se tako stabilizira, še preden voznik začuti potrebo po poseganju v vožnjo. Za še natančnejši nadzor poskrbi računalniška enota sistema reguliranja stabilnosti vožnje, Dynamic Stability Control (DSC).

IMG-9059.1455965015.JPG.s.960px.jpg

Varna in suverena vožnja na Korensko sedlo je bila možna tudi ob izklopljenem sistemu DSC, ki sicer skrbi za nadzor stabilnosti. V osnovni nastavitvi DSC (ta prinaša maksimalno stabilnost avtomobila) elektronika še vedno dovoljuje manjše zdrse, s postopnim izklapljanjem pa je teh seveda še več. Mama bi tako brez težav prišla do parfuma.

IMG-9058.1455962146.JPG.s.960px.jpg

Pri spuščanju po že zasneženi cest smo se presedli v karavanski 335d, ki si ga zaradi izdatne motorne moči (230 kW) omislijo najbolj zahtevni očetje. Za takšno kombinacijo se zdi, da ni ovir, naj gre za običajne vozne razmere, ko je treba vso moč brez izgub spraviti na cesto, kot tudi težje vozne razmere, v kakršnih smo se znašli sami.

IMG-9152.1455964898.JPG.e.960px.jpg

Pogon xDrive namreč moč vedno usmeri na tisto os, katere kolesa imajo najboljši stik s cestno površino (tudi do 100 odstotkov), in sicer s pomočjo razdelilnega menjalnika z elektronsko krmiljeno večplastno sklopko, ki deluje natančno v skladu s prevladujočimi razmerami. Sistem se natančno in hitro odzove na vsak izziv v trenutnih razmerah vožnje.

IMG-9079.1455964041.JPG.w.960px.jpg

Oranžna lučka, ki sicer z utripanjem v instrumentni plošči razkriva poseganje elektronike v delovanje motorja in prenos moči, je ostala bolj ali manj nema. Skozi hitreje odpeljane ovinke tako ni bilo prav nobene nevarnosti, da bi nas prehitel zadek, družinski Bavarec je brez težav sledil začrtani smeri.

BMW-xDrive-19.2.2016-Photo-Ziga-Intihar-148.1455963270.jpg.s.960px.jpg
Foto: Žiga Intihar

Na zadnji del preizkusa na delno poledenel in pozneje razrit poligon smo se tako pripeljali brez težav in že malce razigrani. Kljub na videz skromnim meram je bil poligon premišljeno zasnovan, stožci na pravih mestih pa so poskrbeli za zabavo.

BMW-xDrive-19.2.2016-Photo-Ziga-Intihar-150.1455961839.jpg.n.960px.jpg
Foto: Žiga Intihar

BMW xDrive namreč porazdeli navor med prednjo in zadnjo os v razmerju 40:60, kar ob povsem izklopljeni stabilizacijski elektroniki poskrbi za nadzorovano bočno drsenje okoli stožcev.

IMG-9106.1455963690.JPG.w.960px.jpg

V tej vlogi se je najbolje obnesel model 420d, pravšnja mera plina in natančen volan sta v očeh publike vlila mnenje, da ima vozilo pogon speljan na zadnji kolesni par. Terenski modeli X1, X3, X5 in X6, družinski 2 Active Tourer in poslovna petica so se ob tem suvereno in »na milimeter« vozili mimo stožcev brez nevarnosti zdrsa ali celo obračanja. Prav varnost v vseh pogojih in zabava »na zahtevo« sta tisto, kar so želeli doseči inženirji ob snovanju inteligentnega štirikolesnega pogona, svoj trenutek pa s tem dočaka tudi z adrenalinom prežeti oče.

IMG-9099.1455963627.JPG.n.960px.jpg

IMG-9170.1455962789.JPG.s.960px.jpg
Primer dobre prakse, ko skupaj ubrano stopijo skoraj sosedje, prijatelji in recimo konkurenti - izkušeni kuharski mojstri iz Gostilne Krištof, Gostilne Pr Bizjak, Gostilne pod Krvavcem, Gostilne Pr Matičku, Vile Podvin, Gostilne Čubr in Gostilne Mihovec. Družinske gostilne s tem na počitnicah poskrbijo tudi za lakoto.

Foto: Gašper Miš

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
S pametnim štirikolesnim pogonom je vožnja vedno užitek
Avto
AvtoMatej Kačič S pametnim štirikolesnim pogonom je vožnja vedno užitek 1

Le kaj je lahko bolje od vsestranske Pokljuke, ki te v vseh letnih časih zvabi v svoj objem? BMWjev dogodek xDrive seveda, kjer lahko povabljeni na različne načine spoznajo zmogljivosti njihovega štirikolesnega pogona, čakalo pa nas je še posebno presenečenje.

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Vozniška poslastica za uspešne očete
Avto
AvtoMatej Kačič Vozniška poslastica za uspešne očete 7

Bmw 4 gran coupe umetelno združuje videz dvovratne različice z uporabnostjo štirivratne limuzine, oplemeniten z M športnim paketom, xDrive pogonom ter 252-konjskim turbobencincem pa pomeni tudi vozniško poslastico.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Za BMW najuspešnejše leto v zgodovini