Korejska Kia izpolnjuje napovedi in razkriva dne novi različici modela optima. Sportswagon bo všeč predvsem družinam, tudi poslovnežem in zaradi skladnega zadka tudi manj namenskim uporabnikom, različica plug-in hybrid pa nagovarja kupce, ki sledijo okolju prijaznejšim vozilom in, izven Evrope, tudi prihrankom ki jih omogoča ta tehnika.
Kia je v novo leto že zakorakala s povsem novo optimo, ki smo jo podrobno spoznali že novembra lani.
Elegantna, prostorna in sodobna limuzina je sedaj dobila nadgradnjo v dveh smereh, obe novi različici pa sta se javnosti razkrili deset dni pred odprtjem avtosalona v Ženevi, da se ne bi izgubili v množici salonskih novosti.
Karavanska optima sportswagon je eden najbolj skladnih karavanov ta hip, ki delno spominja tudi na slovite karavane iz italijanskega Alfa Romea. Oblikovno sledi sicer še precej bolj drznemu konceptu sportspace, predstavljenemu lani. Serijska različica pa je vseeno nekaj bolj umirjena, v bolj športnih različicah pa jo začinita difuzor in v kote zadka pomaknjeni izpušni cevi. Novi sportswagon je ohranil enake zunanje mere dolžine (4,855 metra) in širine (1,86 metra), v višino pa je zrasel za pol centimetra na 1,47 metra. Prtljažnik poslovnega karavana ponuja za 48 litrov več prostora kot limuzina oziroma natanko 553 litrov merjeno do višine naslonjal zadnjih sedežev. Mer prtljažnika ob podrti zadnji klopi, ta se deli v razmerju 40:20:40, pa Kia še ne razkriva. Motorne različice optime sportswagon bodo enake kot pri limuzinski različici, razen spodaj opisanega priključnega hibrida. Osrednji motor za slovenski trg bo 1,7 litrski turbodizel s 104 kilovati, 141 konjskimi močmi in 340 newtonmetrov navora.
Druga novost je optima plug-in hybrid, serijsko opremljena s samodejnim šeststopenjskim menjalnikom, ki nadgrajuje klasičen hibrid iz prejšnje generacije. Novi model poganjata dvolitrski štirivaljni bencinar s 115 kilovati (156 konjskimi močmi) in elektro motor s 50 kilovati, skupna sistemska moč je 151 kilovatov oziroma 205 konjskih moči, navor pa doseže 375 newtonmetrov pri 2.300 vrtljajih. Motor energijo črpa iz litij-ionske baterije kapacitete 9,8 kilovatnih ur, optimi pa po uradnem evropskem ciklu omogoča doseg prek 50 kilometrov. Z baterijo in dodatnim motorjem obtežena optima do stotice pospešuje 9,4 sekunde, kar je šest desetink sekunde hitreje kot klasičen hibrid prejšnje generacije. Baterija poleg dodatne mase prinašajo tudi manjši 307-litrski prtljažnik. Posoda za gorivo pa namesto 65 meri le 55 litrov. Uradna poraba priključnega hibrida je le 1,6 litra bencina na sto kilometrov (izpust je 37 gramov ogljikovega dioksida na kilometer), a gre tudi v tem primeru za trik evropskih uradnikov, ki bencinskemu motorju pri priključnih hibridih podarijo odpustek v višini 44 odstotkov. Podatek 1,6 litra prvih sto kilometrov v teoriji uradnih meritev dejansko pomeni 3,6 litra.