Avto

Odtaja še tako ledeno srce

Peugeot 208 je po prenovi na svojo stran pridobil še nekaj voznic, na njihova srca pa rad potrka tudi z varčnim turbodizlom

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.02.2016 01:00
Čas branja: 5 min

Peugeot-208-1.6-HDi-056.1455665540.JPG.s.960px.jpg

Lušten, atraktiven, mladosten, moderen, eleganten in preprost ter seveda živahen, priročen, poskočen, ubogljiv in prilagodljiv. Obenem naj vliva krepak občutek varnosti in naj (skoraj) ne pije. Da, če bi šlo ob vsem naštetem za moškega, bi bil gotovo sanjski, a takšne odlike so krasile tudi prenovljenega Peugeota 208 s 100-konjskim dizlom. Ne čudi, da mu tako zelo chic kot je, ženitnih ponudb ne manjka.

Peugeot-208-1.6-HDi-172.1455664737.JPG.s.960px.jpg

Mali lev se pri nas namreč redno uvršča med pet najbolj prodajanih malih avtomobilov, za svojega ga je zaradi prikupnega in atraktivnega videza, kompaktnih mer, všečne notranjosti in tudi neobičajnega ter posebnega kokpita (zelo majhen volan, ki olajša manevriranje ter merilniki postavljeni nad njim, kar okrepi preglednost) vzel predvsem nežnejši spol.

Peugeot-208-1.6-HDi-468.1455664531.JPG.e.960px.jpg

Z varčnim 1,6-litrskim turbodizelskim BlueHDI štirivaljnikom s 73 kW (100 KM) v kombinaciji z najbogatejšo opremo Allure in nekaj uporabnimi dodatki se tako utegne ljubezen še poglobiti in končati s slovesno zaobljubo: Za vedno bom tvoja!

Peugeot-208-1.6-HDi-476.1455664433.JPG.s.960px.jpg

Brez denarja za svatbo seveda ne bo šlo, supervarčna kombinacija je tako uradno na voljo za 17.535 evrov, v salonu pa vam bodo za "poročno potovanje" gotovo poklonili kak izdaten popust.

Peugeot-208-1.6-HDi-232.1455665666.JPG.s.960px.jpg

Peugeot 208, ki je pred tremi leti napovedal preporod znamke, je prefinjeno prenovljen krenil v nov krog osvajanja kupcev - predvsem ženskega spola. Te je že prej privlačila atraktivno oblikovana karoserija, ki je polna vdolbin in linij, vse skupaj pa lahko še dodatno poudari primerna barva. Tudi testna Orange Power je nase vlekla poglede, gotovo je vredna dobrih 400 evrov doplačila.

Peugeot-208-1.6-HDi-111.1455665769.JPG.n.960px.jpg

Cene za P208 se začnejo pri 10.691 evrov za trivratni Access z 1.0 VTi 68 motorjem in 5-stopenjskim ročnim menjalnikom. V Sloveniji naj bi bil najbolj prodajan petvratni z 1,2-litrskim motorjem s 60 kW ter klimo, za katerega kupec s popustom odšteje manj kot 11 tisoč evrov. Vstopni 75-konjski dizel stane 12.975 evrov, močnejši je dražji za 1.200 evrov, oprema Active pa P208 podraži za dobra dva tisočaka, Allure še za okoli tisoč evrov.

Peugeot-208-1.6-HDi-082.1455664474.JPG.s.960px.jpg

Največ zunanjih sprememb je na nosu vozila, kjer je večji odbijač dobil izrazitejše linije, maska pa debelejšo kromirano obrobo, ki poudari eleganco. Novi so tudi prednji žarometi z LED tehnologijo in meglenki, vse drobne izboljšave pa pripomorejo k bolj dinamičnemu in športnemu videzu.

Peugeot-208-1.6-HDi-546.1455666099.JPG.n.960px.jpg

Na zadku so spremembe manjše, v oči mimoidočih in voznikov za vami - sploh ponoči - pa gotovo padejo novi LED žarometi s tridimenzionalno grafiko v obliki levjih krempljev.

Peugeot-208-1.6-HDi-239.1455664370.JPG.s.960px.jpg

Osnovna oprema v prenovljenem modelu je razumljivo bogatejša, večja je izbira platišč, avto je opremljen s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi. Ima šest zračnih vreč, serijski so ABS, ESP in EBD, kar je malčku leta 2012 tudi prineslo pet zvezdic na EuroNCAP preizkusnem trku.

Peugeot-208-1.6-HDi-361.1455640609.JPG.s.960px.jpg

Po novem za doplačilo 382 evrov ponuja tudi dobrodošel sistem samodejnega zaviranja v sili pri hitrosti do 30 km/h, kamero za pomoč pri parkiranju in pomočnika pri parkiranju (630 evrov). Slednje bo še posebej razveselilo ženske, asistent je namreč vesten in hiter, kar še izboljša splošni vtis.

notranjost1.1455640836.jpg.s.960px.jpg

Petvratni P208 (trivratni je za okoli 300 evrov cenejši) je sicer ohranil enake kompaktne mere kot predhodnik (DxŠxV 396x173x146 cm), zaradi česar se odlično znajde v mestu, brez skrbi pa se z njim lahko podate tudi na kak izlet ali daljši dopust.

notranjost2.1455641143.jpg.w.960px.jpg

V prtljažnik namreč pospravi tudi družinsko zadovljivih 285 oziroma 1.076 litrov s podrto zadnjo klopjo. Ta je deljiva po tretjini, vendar je sedalni del fiksen, kar tvori nepraktičen rob. Nad prostorom v kabini na 253 cm medosne razdalje se ne bodo pritoževali do štirje odrasli potniki, čeprav konkurenca na zadnji klopi ponuja več prostora.

Peugeot-208-1.6-HDi-330.1455640933.JPG.s.960px.jpg

Vozniku in sopotniku je v opremi Allure na voljo 7-palčni zaslon na dotik, ki ponuja tudi sodobno funkcijo MirrorScreen in povezavo z vašim pametnim mobilnikom, kmalu pa naj bi bil na voljo tudi Carplay.

Peugeot-208-1.6-HDi-379.1455641404.JPG.n.960px.jpg

Hiter, preprost in razumljiv vmesnik omogoča še povezavo s spletom ter upravljanje mobilnih aplikacij, na zaslonu pa lahko vidimo tudi razmeroma dobro sliko z vzvratne kamere ali navigacije (499 evrov). Krmiljenje klimatske naprave je v P208 pohvalno ločeno in ne poteka prek zaslona, kot pri P308, intenzivnost delovanja pri izbrani temperaturi pa lahko uravnavamo celo v treh stopnjah (soft, fast in običajno).

Peugeot-208-1.6-HDi-389.1455642950.JPG.s.960px.jpg

Kvaliteta izdelave v Peugeotu 208 je na zelo visoki ravni, tudi sami materiali so premišljeno izbrani in ugodno vplivajo na počutje v kabini. Potnikom se mimogrede zdi, da se vozijo v precej dražjem in prestižnejšem vozilu, za majhno doplačilo 190 evrov pa si lahko kupec omisli tudi nekaj osebne note prek paketov Menthol White in Lime Yellow (primer spodaj).

Peugeot-208-1.2-THP-EAT6-519.1455643077.JPG.e.960px.jpg

Sedeži imajo poudarjene robove in niso pretrdi, hkrati dobro objamejo telo, vendar bi bil naslon lahko tudi ožji. Sovoznikom bi prav prišla ročka nad vrati, tudi vozniku pa držalo za kakšno pollitrsko plastenko. Utori za pijačo pred menjalnikom so namreč preplitki in zna vsebino hitro odnesti po avtomobilu, utor v vratih pa prav tako ne ponuja pravega oprijema.

Peugeot-208-1.6-HDi-397.1455642390.JPG.s.960px.jpg

Športno majhen, debel in dobro oprijemljiv volan ga dela okretnega, hkrati se za njim počutiš kot v kakem gokartu, stvar pa ti kmalu zleze pod kožo. Sam volanski sistem je ob tem precej neposreden ter vozniku ponuja dovolj povratnih informacij, podvozje pa je že malce športno naravnano.

Peugeot-208-1.6-HDi-348.1455642554.JPG.s.960px.jpg

V ovinkih se P208 tako pohvali z vzorno lego, ki zgledno dopolnjuje njegov športno-elegantni videz, dobro pa mali lev prebavlja tudi mnoge neravnine na naših cestah. Vsemogočen na večjih grbinah in luknjah seveda ni, k čemur botruje tudi kratka medosna razdalja, vse okuse pa bodo zadovoljile zavore.

Peugeot-208-1.6-HDi-596.1455643405.JPG.n.960px.jpg

A takle Peugeojček v osnovi ni namenjen podiranju cestnih rekordov (za to skrbi GTi), ampak udobni, brezskrbni in predvsem varčni vožnji. Testni model je poganjal 1,6-litrski BlueHDI motor s 73 kW (100 KM), gotovo eden boljših na trgu. Njegov šibkejši 75-konjski brat se lahko pohvali z rekordno nizko porabo treh litrov na sto kilometrov, tale pa je komaj kaj bolj žejen in za vzor varčni vožnji.

Peugeot-208-1.6-HDi-599.1455643234.JPG.w.960px.jpg

Tovarniške obljube (3,2/3,8/3,4 litra)s 1.165 težkim 208 sicer nismo dosegli, a testna poraba se je s precej mestne in avtocestne vožnje ustalila pod odličnimi petimi litri.

Peugeot-208-1.6-HDi-001.1455643476.JPG.n.960px.jpg

Na kakšni umirjeni nedeljski vožnji po prelepi slovenski deželi bi zlahka shajali s tremi litri in pol, na ne tako redke trenutke pa je potovalni računalnik kazal tudi porabo dobrih dveh litrov. Enakomerna vožnja s 50 km/h v četrti prestavi in pri 1100 vrtljajih denimo "kuri" 2,4 litra, pri 130 km/h v peti pa 4,2 litra oziroma pri 110 km/h 3,7 litra. Pri lovljenju nizke porabe svoje dodata tudi tempomat in sistem Start&Stop.

Peugeot-208-1.6-HDi-411.1455640080.JPG.s.960px.jpg

Motor teče dokaj mirno in tiho, za kar poskrbi tudi dobra zvočna izolacija, hkrati se lahko pohvali s prožnostjo in elastičnostjo. K lagodni vožnji namreč izdatno pripomoreta navor in čez široko območje vrtljajev razpotegnjena prestavna razmerja petstopenjskega ročnega menjalnika, zaradi česar se na trenutke zdi, da vozite tovornjak.

Peugeot-208-1.6-HDi-341.1455640149.JPG.s.960px.jpg

Agregat sicer ponudi 254 Nm navora pri 1750 vrtljajih ter doseže največjo moč pri 3750 vrtljajih, v praksi pa brez težav vleče že malo nad prostim tekom pa vse do štiri tisoč vrtljajev. Če želite tudi v peti prestavi in brez oviranja drugih udeležencev v prometu, po drugi strani pa lahko z mesta do 100 km/h skočite v 12 sekundah ter dosežete najvišjo hitrost 187 km/h.

Peugeot-208-1.6-HDi-519.1455640574.JPG.s.960px.jpg

Dizelski Peugeot 208 se je izkazal za skoraj idealnega partnerja, višja nakupna cena pa se zaradi redkejših postankov na črpalki lahko povrne že po letu in pol. A ne glede na to, kateri motor bo kupec izbral, mu bo 208 brez dvoma hitro prirasel k srcu in toliko zlezel pod kožo, da bo na vprašanje "Ali me vzameš?" uspel le še dahniti nežen "Da".

20151017-160840

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Nežna, a pomembna prenova
Avto
AvtoMatej Kačič Nežna, a pomembna prenova

Peugeot 308: Pri Peugeotu so enega svojih najpomembnejših modelov za spopad s tekmeci nežno prenovili in predvsem tehnično posodobili. 

FINANCE
Avto
Vse najboljše stvari so tri
Avto
AvtoMatej Kačič Vse najboljše stvari so tri

Športni terenci so odličen kompromis med uporabnostjo, udobjem in plezalnimi sposobnostmi, pri Peugeotu pa so s serijo GT Line v modele 2008, 3008 in 5008 zapakirali še dodatno mero športnega značaja in prestiža.

FINANCE
Avto
Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja 6

Novi partner je rifter, v družbo treh pa prinaša drugačno prednjo masko in odbijač, »kremplje« na zadku in Peugeotov i-Cockpit v kabini. Pri nas bo jeseni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu
Avto
AvtoMiloš Milač Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu 6

Francoski Peugeot bo šestega marca v Ženevi razkril novo poslovno limuzino 508, ki je manjša, lažja in bolj kupejevska od aktualne

FINANCE
Avto
Peugeotov modni karavan je prava osvežitev
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeotov modni karavan je prava osvežitev 5

Peugeot s 508 SW nadaljuje tradicijo poslovnih karavanov. Zadnji model pa bolj kot na prostor stavi na športnost, privlačne obline, tehniko in uporabne rešitve. Obenem je krajši in lažji od predhodnika ter vozi proti prestižnim tekmecem

FINANCE
Avto
Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih
Avto
AvtoMiloš Milač Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih 5

Večji, bolj športen, oblikovno razmeroma skromno spremenjen, zato pa tehnično precej bolj napreden

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.