Avto

Največja prednost novega priusa - postal je odličen avto

Skoraj 20-odstotno zmanjšanje porabe je le ena, nikakor ne največja prednost nove toyote prius. Pravo vrednost poinirju na svojem področju dajejo korenite izboljšave na vseh področjih

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.02.2016 13:12
Čas branja: 5 min
Največja prednost novega priusa - postal je odličen avto
»Želimo deliti mnenja, prius je poseben in ni za vsakogar, je pa vsekakor naš zastovonoša, ponos in tehnični pionir, zato mora biti poseben tudi po videzu,« pravi Fabio Capano iz vodstva evropske Toyote.

Pred 18 leti je bil prius posebnež s pozitivno vizijo, naslednji dve generaciji sta ga uveljavili kot dobro alternativo zgolj bencinskim in dizelskim tekmecem, kar dokazuje tudi 3,6 milijona prodanih vozil. Četrta generacija, ki smo jo preizkušali pretekli teden, pa je dokazala, da hibridni sklop ni njegova edina prednost. Novi prius je postal tudi vozniško prijeten, prostoren in udoben avto z visoko vrednostjo za odšteti denar. Da je najbolj učinkovit doslej, je seveda jasno.

Novi prius v Slovenijo prihaja marca, osnovni model bo stal 25.950 evrov, 1.630 več od prejšnjega, a z dodatno opremo v vrednosti dva tisoč evrov

Predhodniki priusa četrte generacije in prodajne številke

prius1.1455621702.JPG.c.960px.jpg
Prius četrte generacije v družbi svojih predhodnikov.

Barcelona, četrtek 11. februarja. Nekaj po sedmi uri zjutraj se usedem v črno-rumeni taksi pred hotelom, ki me odpelje na železniško postajo Barcelona Sants. V deželi seatov je teh bolj malo. Taksisti imajo skoraj vsi po vrsti toyote prius tretje generacije, v glavnem klasične, nekateri tudi večje priuse +.

prius-taxi.1455621856.jpg.s.600px.jpg
Ulice Barcelone so polne priusov tretje generacije v črno-rumenih barvah taksijev. Pri taksistih ekologija ne igra večje vloge, zanesljivost in nizki stroški pa.

Z desnega sedeža - na sredinski konzoli pritrjen pametni telefon z zemljevidom navigacije, velika slika voznika in njegove mame ter cel kup drobnarij. Ne, volan ni oblečen v ovčjo kožo, v Španiji je toplo tudi v februarski jutrih. Šofer Diego si pomane oči, zapleteva se v klepet v mešanici španščine, angleščine in kretenj rok. »Zakaj voziš priusa, stvar prepričanja ali česa drugega?« »Super je, pije mi manj kot pet litrov, servis me stane med 80 in 90 evrov, kvari se pa ne. Na 300 tisoč kilometrov zamenjam baterijo, ki me stane 1.500 evrov. To ni velik strošek glede na druge prihranke,« je bil hiter odgovor. Pa možak sploh ni vozil počasi, švigal je med avti, občasno na polno pohodil plin in v naslednjem trenutku že neslišno brzel skozi promet.

Zgodba o Toyoti - reportaža iz muzeja industrije in tehnologije v Japonski Nagoji in intervju z očetom toyote prius Takešijem Učijamado.

toyota prius
Futurizem in vsakdanja uporabnost ter cena solidno opremljene dizelske poslovne limuzine - 25.950 evrov.

Štiri ure pozneje si v Valenciji ogledujem novega priusa. Bumerang prednje luči, nizek in naguban motorni pokrov, značilna kupolasta streha, kii se v zadnjem delu kar zelo hitro spušča, zadek z deljenim zadnjim steklom ter pokončnimi lučmi, ki segajo globoko v odbijače, ter spojler, ki deli pogled voznika skozi zadnje steklo, ne le mnenja. Previdnost tretje generacije je vzel vrag. Prius deli mnenja, na slikah me je prvi hip odbil, v živo je bolj prijeten, a vseeno ne tako zelo kot prejšnji. »Želimo deliti mnenja, prius je poseben in ni za vsakogar, je pa vsekakor naš zastovonoša, ponos in tehnični pionir, zato mora biti poseben tudi po videzu,« pravi Fabio Capano iz vodstva evropske Toyote.

Na prvi pogled deluje precej večji, tehnični podatki pa razkrivajo, da je zrasel le za šest centimetrov, na 4,54 metra, v medosju je ohranil 2,7 metra dolžine, v širino je pridobil 1,5, v višino pa izgubil dva centimetra (visok je 1,47 metra). Novinec bolje reže zrak, količnik zračnega upora je 0,24, k temu pa pripomorejo tudi aktivne lopute v prednji maski.

P2110696.1455622154.JPG.w.960px.jpg
Daljši, nižji in širši od prejšnje generacije. Drzna karoserija, tudi s pomočjo aktivnih loput v maski, tiho in učinkovito reže zrak. Količnik zračnega upora je le 0,24.

Prius četrte generacije je povsem nov, kot prvi Toyotin avto je zgrajen na novi globalni skupni osnovi TNGA (Toyota new global architecture) ki zagotavlja za 60 odstotkov čvrstejšo vzvojno karoserijo, ergonomsko boljši položaj za volanom in 2,5 centimetra nižje težišče. Posledica nove zasnove je, kljub enakemu medosju, tudi prostornejša kabina v prednjem in zadnjem delu ter 56-litrski prirastek prostornine prtljažnika na zelo uporaben 501 liter. Prirastek mer je skoraj v celoti prikrila učinkovitejša zasnova, novi prius s tekočinami tehta 1.450 kilogramov, pet več kot prejšnji.

Grajamo le prostor za glave na zadnji klopi, ki so ga zakrivili oblikovalci s prehitro spuščajočo se streho v zadnjem delu. S svojimi 186 centimetri višine sem z glavo tiščal v strop, pomagal je le nekoliko zleknjen položaj.

P2110660.1455622386.JPG.s.960px.jpg
Udobna zadnja klop, prostor za kolena kot v poslovnem razredu in visoka cena oblike - prenizka streha in posledično premalo prostora za glave zadaj sedečih.

Priusova osnova je ena od petih, ki bodo v prihodnjih letih služile za osnovo toyot (leta 2020 bo polovica avtomobilov te znamke zgrajena na eni od teh platform). Ta hip jih ima Toyota kar sto, kar seveda povečuje kompleksnost, tudi stroške. Razvoj kompaktne platforme priusa četrte generacije (služila bo tudi novemu C SUV, ki sedaj nosi še oznako koncepta C-HR) je Toyoti prinesel okoli 20-odstotne prihranke pri proizvodnji in boljše lastnosti, tudi do 15 odstotkov varčnejše stroje, ki so del platforme, okoli katere bodo zgrajeni novi modeli.

toyota prius
Poln nos sodobne in učinkovite tehnike. Moč sklopa bencinskega in elektromotorja je 90 kilovatov, poraba v praksi niha med 4,4 in 5,7 litra.

No, priusov stroj je prav poseben. Četrta generacija hibridnega sklopa je na prvi pogled sicer skromna. Motor ostaja 1,8-litrski bencinski štirivaljnik z 71 kilovati, ki deluje v varčnem atkinsonovem ciklu, elektromotor ima le 53 namesto 60 kilovatov. Skupna moč sistema je 90 kilovatov, deset manj kot prej, a sklop vseeno navdušuje, ne le s porabo bencina in elektrike. NIMH (nikel metal hybrid) akumulator oziroma baterija je deset odstotkov manjša, obenem se polni 28 odstotkov hitreje. Bencinski in električni motor sta bolj odzivna, kar je občutiti tudi za volanom in na papirju, saj prius četrte generacije kljub manjši končni moči dosega enake zmogljivosti kot prejšnji. Motorni sklop (bencinski motor) je tišji in deluje bolj povezano, zaganjanje motorja v višje vrtljaje (brezstopenjski menjalnik CVT) je manj moteče, poraba goriva pa je po tovarniških podatkih skromnejša za 18 odstotkov. Glede na obutev (15- ali 17-palčna kolesa) ta znaša med tri in 3,3 litra, izpust pa doseže 70 oziroma 76 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

toyota prius
Skupina mladcev je priusa obstopila pred hotelom Westin v Valenciji. Priusa so pretaknili po dolgem in počez, oblika jim je bila všeč. "Moderen je, moderen bo tudi čez pet let, saj avta človek ne kupuje za leto ali dve," so komentirali trije Nemci, ki zime v jeseni življenja preživljajo v topli Granadi. Valencijo so obiskali z avtodomom, da preženejo vsakodnevno rutino.

Kaj pa praksa? Poleg že omenjenih prednosti glede hrupa je okoli 200-kilometrska preizkušnja v okolici Valencije pokazala tudi na druge vidne prednosti novinca. Poraba je nihala med 4,4 in 5,6 litra, v mestu je bila najskromnejša, v povprečju pa sva z novinarskim kolegom brez posebne pazljivosti dosegla povprečje 4,8 litra, kar je primerljivo s podobno zmogljivimi dizelskimi tekmeci. Prius pa varčnosti dodaja še res uglajeno vožnjo in večjo okoljsko sprejemljivost kot dizelski stroji.

prius12.1455623327.JPG.s.960px.jpg
Čvrsti in udobni sedeži, boljši položaj za volanom, kakovostna plastika, pregledna stikala in zaslon na dotik. Prius četrte generacije je postal temeljit avto, hibridni sklop še zdaleč ni več njegova edina prednost.

Morda še večji napredek pa prinašajo spremembe zasnove, od res dobre ergonomije na čvrstih in v sedalnem delu daljših sedežih, dosegljivosti redkih stikal in upravljanje sedempalčnega zaslona na dotik, predalov na sredinski konzoli, ki jim je prostor odstopila miniaturna prestavna ročica (ta je sedaj namenščena na dnu sredinske konzole) do odlične mešanice udobja in dinamike. Prius je kljub prijaznemu blaženju namreč precej bolj natančen kot prej. Zaradi odzivnega motornega sklopa, natančnega volana in manj motečega menjalnika in zaradi bolj natančnega vodenja, ki ga zagotavljajo dvojna prečna vodila zadaj in McPhersonovo vodila spredaj.

Nadgrajena je tudi varnost, prius ima aktiven tempomat, ki poskrbi, da se pri hitrostih pod 40 kilometrov na uro pri nevarnosti naleta popolnoma ustavi. Za aktivno varnost sicer skrbijo trije radarji, dve kameri in skupaj 17 senzorjev iz sklopa Toyota safety system.

Foto: Miloš Milač

Uradni video o novem priusu

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov 16

Upoštevaje subvencijo Ekosklada (4.500 evrov) toyota prius plug-in hybrid za 29.500 evrov ponuja prostoren, udoben, zelo prijeten in tih štirisedežnik z realno porabo le dobre tri litre.

FINANCE
Avto
Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina
Avto
AvtoMiloš Milač Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina 5

Sejem elektronike CES v Las Vegasu prikazuje zanimivo prihodnost mobilnosti, ki iz enačbe vselej povsem izloča voznika.

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Dražbe
Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max
Dražbe
DražbeUroš Božin Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max

Cene se začnejo pri 700 evrih in se vzpenjajo do 13.500 evrov

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.