Nova Opel corsa je po letu dni prodaje na domačih tleh že prava znanka, s katero si na »ti« niso le njeni kupci, saj s svojimi seksi oblinami ostaja vroča in zanimiva ter privlači poglede. Dinamičen videz in skladne linije nadgradijo prepoznavna hišna maska in predvsem nasmešek, kakršen krasi malega adama. Corsa je že do zdaj z vsako generacijo uspešno sledila aktualnim smernicam, tudi peta želi nadaljevati to zgodbo - čeprav bolj z evolucijo kot revolucijo.
Corsa pa ni zgolj lepa, všečno zunanjo podobo nadgradijo še do mesta prijazne mere, zelo dobra preglednost ter udobje in prostornost za štiri odrasle potnike. Preskok je nova generacija naredila tudi na področju zvočne zatesnjenosti, varnosti, povezljivosti in predvsem v notranjosti.
Oblikovalci so se odkrižali nemogoče množice tipk in stikal, funkcije pa prenesli na zaslon na dotik - notranjost je tako zelo sodobna in na las podobna tisti v adamu. Korenite so tudi spremembe pod kožo, kjer so inženirji zelo dobro uglasili in bolj športno naravnali podvozje, za dodaten odmerek iskrivosti pa poskrbi nov litrski turbotrivaljnik.
Številne spremembe in izboljšave ne čudijo. Nova corsa je namreč eden izmed temeljev Oplove ofenzive novosti, s katero bodo do leta 2018 na trg pripeljali 27 novih avtomobilov in 17 novih motorjev ter hkrati njihov najpomembnejši model. Vsak četrti prodani Opel namreč nosi ime corsa, ki se je prvič pojavilo leta 1982, od takrat pa osvojilo kar 12,4 milijona kupcev. Corsa je tudi pri nas najbolj prodajan model, z aktualno generacijo pa želi slovenski Opel še izboljšati svoj tržni delež, za katerega se še najbolj bori s Škodino fabio.
Da so pri slovenskem zastopniku in trgovcih na dobri poti nenazadnje dokazujejo tudi prodajne številke. Lani je Opel corsa namreč osvojila 1.200 predvsem Slovenk, še dodaten adut več pri odštevanju denarcev na pult prodajalca v salonu pa brez dvoma pomeni prav litrski motorček, ki se je nahajal pod motornim pokrovom petvratne corse z opremo Cosmo - ta edina serijsko ponuja klimo. V osnovi takšna corsa stane 15.390 evrov (trivratna 350 evrov manj), s paketom cosmo premium in nekaj dodatne opreme na račun udobja in predvsem varnosti pa se je povzpela na 18.700 evrov.
Z Oplovim mlinčkom smo se v praksi spoznavali že na prvi vožnji s corso, več vtisov z njim pa smo nabrali ob nastopanju z modnim urbanim križancem, ki sliši na ime adam rocks. Motor velja za pravi tehnični hit, prepričljivo deluje že ob hladnem zagonu, saj že po kaki sekundi teče mirno in uglajeno ter potniki v kabini praktično ne čutijo njegovega delovanja.
Trivaljniki znajo v prostem teku namreč drhteti oziroma tresti, njihova nemirnost pa se potem še kako čuti tudi v potniškem prostoru. Oplov 1,0-litrski turbo trivaljnik z ničemer ne izda, da ima valj manj, kar mimogrede zavede poznavalce (na zadku corse je zgolj napis Turbo), še lažje pa nepoznavalce. "Kako to misliš, da ima tri valje? Ali motor s tremi valji sploh lahko deluje?" smo lahko slišali predvsem iz ženskih ust. Da je v prostem teku še kako živ je namreč dokazoval zgolj pogled na merilnik vrtljajev.
Oplov trivaljnik poleg kultiviranega delovanja navduši z izjemno tihim delovanjem, k čemur pripomore tudi zgledna zvočna izolacija. Pogovor v kabini tudi pri višjih hitrostih lahko poteka povsem nemoteno, saj se prej slišijo zračni piš okoli karoserije in kotaljenje pnevmatik kot pa motor.
Trivaljnik je tako zelo tih, da je prijateljica med vožnjo večkrat nejeverno in malce prestrašeno prisluhnila, ali motor sploh deluje, pomiril pa jo je pogled na merilnik vrtljajev. Pri odločnem pospeševanju vse tja do rdečega polja pri 6500 vrtljajev je bilo dvomov razumljivo manj, vseeno pa da motor veliko od sebe še preden ga izda za trivaljnike značilno grgranje.
Motor ima zaradi prisilnega polnjenja zraka seveda tipične značilnosti vseh motorjev s turbinskim polnilnikom. Njegova krivulja navora se hitro dviguje že skoraj od prostega teka dalje (največ 170 Nm navora sicer ponudi med 1700-4500 vrtljaji), visokih vrtljajev pa ne mara kaj prida in priganjanje nad 5000 vrtljajev zaradi porabe, trušča in nič več naraščajočih zmogljivosti nima prav nobenega smisla.
Sploh ker je navora v corsi za lagodno in udobno vožnjo tudi zaradi dobro izračunanega šeststopenjskega menjalnika dovolj že od tisoč vrtljajev naprej, naše avtocestne omejitve pa v najvišji prestavi melje z malo več kot 3000 vrtljaji. Poseganje po prestavni ročici je tako opravilo, pri katerem kalorije ne bodo kar puhtele iz voznika, o elastičnosti motorja pa vse pove podatek, da se je v šesti prestavi zlahka moč peljati od 60 km/h pa vse do corsine največje hitrosti 195 km/h, v peti prestavi pa boste skozi naselja peljali z okoli 1500 vrtljaji.
Motor se na vzponih in dolgih avtocestnih klancih zlepa ne upeha, tudi polno obremenjen ni podhranjen, pri prehitevanju pa je dovolj siceršnja pozornost brez kakšnih posebnih predpriprav. Litrski turbo trivaljnik zgledno dopolnjuje menjalnik, uigrano kombinacijo pa ob vožnji s konstantno hitrostjo ne muči pretirana žeja. Na testu smo v povprečju porabili 6,2 litra bencina (tovarna 6,1/4,3/5,0), priganjanje in bolj dinamična vožnja jo dvigneta za okoli pol litra, varčna vožnja in podeželske ceste pa za toliko spustita.
Oplov sodobni agregat za 1.124 kilogramov težko corso obenem ponuja tudi že skorajda športne zmogljivosti, saj z mesta do 100 km/h pospeši v 10,3 sekunde, tudi vmesni pospeški so več kot zgledni. Malo manj corsa navduši z lego pri višjih hitrostih, kljub znižanemu športnemu podvozju (200 evrov doplačila) višji položaj sedenja in premalo komunikativen volan ne kličeta po iskanju meja med ovinki, seveda pa Oplova malčica brez oznake OPC temu niti ni namenjena.
Ena izmed ženskih predstavnic je do zmogljivosti motorja že ob normalni vožnji pokazala veliko mero spoštovanja, sploh ker sicer vozi klasični atmosferski motor. Morda v takšnem primeru vseeno velja razmisliti o 300 evrov cenejši alternativi s šibkejšo različico enakega motorja (ali o 1.300 evrov cenejšem 1.4 turbo 100-konjskem motorju), razliko pa porabiti za kak kos dodatne varnostne opreme.
Prav varnost je visoko med aduti nove corse, o čemer pričajo tudi štiri zvezdice po EuroNCAP. Šest zračnih vreč, ABS, ASR, ESP, nadzor tlaka v gumah in pomočnik pri speljevanju v klanec so standard, paket Cosmo Premium za 1.980 evrov pa poleg samodejne klime, alarma, odličnega avdiosistema s šestimi zvočniki in meglenk prinaša še opozorilo na vozila v mrtvem kotu, parkirne senzorje spredaj ter v zimskih dnevih skoraj neprecenljivo gretje vetrobranskega stekla.
V corsi zelo dobro deluje tudi sistem za prepoznavanje prometnih znakov, trenutno omejitev nam izpisuje na informacijskem zaslonu med števcema. Znake odlično prebere tudi ponoči in v dežju, vse skupaj pa je pri nas še kako dobrodošlo, saj si prepovedi in spremembe ponekod sledijo s svetlobno hitrostjo.
Sistem za prepoznavo znakov je del paketa Pomočnik 1, ki za 400 evrov prinaša prednjo kamero s sistemom za opozarjanje na spremembo voznega pasu, prikaz razdalje do vozila spredaj ter še posebej v mestu dobrodošel sistem za opozarjanje na nevarnost trčenja v vozilo pred vami. Tu so še samozatemnitveno ogledalo in samodejni vklop dolgih luči.
V splošnem počutje, oprema, izbrani materiali ter kvaliteta izdelave v notranjosti že malce dišijo po dražjih znamkah (k temu je pripomogla tudi sivo oblazinjenje na vratih in sedežih). Opel je skušal tukaj zapihati predvsem na ušesa nežnejšega spola, ne zgolj na oko in otip pač pa tudi z nekaterimi cenovno ugodnimi dodatki, ki vsakodnevno vožnjo naredijo prijetnejšo - le na sovoznikovo ogledalce so znova pozabili.
Ob nekateri dodatni in cenovno dostopni opremi, ki je bila v testni corsi, se mimogrede razvije skorajda erotičen pogovor. »Oh, topel volan, veš kako to paše? Pa še ogrevan sedež, mmmm,« je le nekaj pripomb, ki jih za vsega 260 evrov doplačila iz voznice izvabi paket za zimo. Na počutje ponoči blagodejno vpliva tudi ambientalna osvetlitev v rdeči barvi, instrumenti so takrat nežno belo osvetljeni, velik informacijski zaslon med merilniki pa zna tudi slovensko.
Pri Oplu je serijski sredinski zaslon na dotik (za doplačilo 300 evrov ponudijo multimedijski sistem Intellilink, ki ob pomoči pametnega telefona podpira tudi navigacijo). V praksi se pokaže, da bi skorajda moral biti postavljen višje, tam kjer sta sredinska zračnika. Za upravljanje večine funkcij so vozniku sicer na voljo tipke na volanu, tako da pogled nanj ne uhaja prepogosto.
Nova corsa s turbobencinskim trivaljnikom dokazuje, da se uspešno vklaplja v trend zmanjševanja prostornine motorjev. Poskočen motorček je miren in tih, z zmogljivostmi v mestu in izven njega se dokaže tudi pred večjimi brati, hkrati pa z zmerno žejo kar kliče po tem, da postane vaš redni sopotnik na vsakodnevnih poteh.
Foto: Matej Kačič