Vrhunski šport s seboj redno prinaša napete dvoboje, kljub temu pa zna biti za nastopajoče in njihove oboževalce tudi krut. Mnogi odlični športniki imajo na nek način namreč lahko smolo, da nastopajo v času zunajserijskih sodobnikov, vsa njihova superiornost pa zaradi takšnih asov le redko zadostuje za prva mesta. Križaj je imel Stenmarka, vsa F1 Schumacherja, Ronaldo ima Messija, Murray pa Djokovića. Podobno je lahko tudi drugje, denimo v avtomobilizmu - Renault megane ima že od nekdaj VW golfa.
A za francosko klasiko vseeno velja, da je odličen igralec za velike tekme, ki je v dobrih dvajsetih letih pritegnila prek 6,6 milijona kupcev. Tudi pri nas je Renault megane zelo uspešen model. Za francoskim trgom ima ta pri nas namreč največji tržni delež. Prejšnja generacija je osvojila okoli 14 tisoč kupcev, na cestah pa je megane s 44 tisoč primerki tretje najbolj pogosto ime v Sloveniji. V hrbet gleda le manjšemu cliu in - golfu.
Uvoznik stavi tudi na športni paket GT line, ki je na voljo pri večini različic, na vrhu ponudbe pa je za zdaj turbobencinski model GT z 205-konji in EDC menjalnikom za ceno 23.890 evrov. Megane bo sprva na voljo le kot klasična petvratna kombilimuzina, karavana (grandtour) pričakujemo oktobra, trivratne različice pa ne bo več.
Ker se je konkurenca v razredu ob zimzelenem Nemcu s prihodom novega Peugeota 308, Škode octavije, prenovljenih Forda focusa, Hyundaija i30 in Kie cee'd ter pred kratkim še nove in prepričljive Opel astre močno zaostrila, so se Francozi temeljito pripravili na veliki trenutek. Na povsem praznem listu papirju so zrisali jedro svoje ponudbe in jo javnosti predstavili lani jeseni v Frankfurtu. Morda tudi z razlogom dokaj blizu fordovega Kölna in Wolfsburga ter nesramno blizu Rüsselsheima, kjer domuje Opel. Javnost mu je zaploskala, a kako dober je megane v živo?
Novi model je za šest in pol cm daljši (435,9 cm) ter za dva in pol cm nižji (144,7 cm), snovalci so nekaj centimetrov razširili koloteke spredaj in zadaj ter hkrati nekoliko skrajšali previs zadaj, zato se centimetrski prirastki pod črto niti ne poznajo. Znotraj se zlahka občuti, da ima novi megane daljšo medosno razdaljo (266 cm), za kolena zadaj je namreč za dva centimetra več prostora, prtljažnik pa je s 434 litri (prej 405) med največjimi v razredu. Masa avtomobila je pri tem ostala skoraj enaka (med 1,2 in 1,3 tone).
V razredu z obilico resnih tekmecev novi megane izstopa z dinamičnim videzom, takšnih razmeroma drznih potez in oblikovalskih prijemov pa ne pomnimo vse od zadnjice predprejšnje generacije, ki je ob premieri leta 2002 močno razdelil mnenja. Z boka ima novi Renaultov adut v spodnjem srednjem razredu atletske proporce, dve tretjini višine namreč prispeva karoserija, tretjino stekla.
Majhna okna podajo vtis, da gre za športnika, spodnji rob stekel pa se proti zadku naglo dvigne, kar poudari dinamiko in športnost. S tem je v meganu delno prisoten duh Renault Sporta in Formule 1, na izrazitem prednjem in malce futurističnem zadnjem delu pa nosi prepoznavni svetlobni pečat. Navdih zanje se je oblikovalcem porodil ob svetlobnih slikah Pabla Picassa iz leta 1949, obline na zadku pa ob pogledu na nekatere Louvrske umetnine.
Premišljena in samosvoja zunanjost novega megana, s katero se jasno loči od vseh tekmecev, na cesti hitro pritegne pozornost. To je suvereno dokazal na poti od slovenske prestolnice, skozi Istro do Rovinja. Oči, ki so se obračale za njim, nismo mogli prešteti, prav tako ne voznikov, ki so ga gotovo opazili. Po sili razmer smo se z njim ustavili tudi pred salonom konkurenčne znamke. V trenutku so ga obstopili prodajalci in serviserji, brez fotografiranja ni šlo, prav tako pa so iskreno priznali, da jim »tako noro lep« predstavlja hudo konkurenco.
A novi megane ni atraktiven samo na pogled. Renault je v primerjavi s predhodnikom namreč tudi znotraj naredil velik korak naprej in zgodbo obrnil sebi v prid, saj je bila prejšnja generacija v primerjavi s konkurenco ergonomsko nerodna, slabše kakovosti in v celoti precej bleda, Francozi pa so precej delovnih ur posvetili tudi uglaševanju podvozja in vozni dinamiki.
Širši koloteki spredaj in zadaj ob daljši medosni razdalji ter enaki masi kot prej na cesti poskrbijo za drugačne občutke, kot smo jih bili vajeni pri prejšnji generaciji. Avto se pelje zelo dobro tako na odprtih cestah, kot med ovinki. Vožnja je udobna (pomagajo tudi odlični sedeži), podvozje učinkovito požira luknje, hkrati pa ni premehko in v hitrih ovinkih navduši. K zelo dobri oceni pomagajo tudi nizek položaj sedenja, komunikativen volan ter že znan in preizkušen nabor motorjev.
Novinec v kabini prinaša udobje, materiale, izdelavo in tehniko iz domala predsedniškega espaca oziroma poslovnega talismana. Potniki s tem dobijo vtis, da gre za višji razred avtomobila, v katerem se počutijo udobno kot v kakšni dobri in kvalitetno sešiti obleki.
K temu pripomore že lahek dostop do prednjih sedežev, saj je kot odpiranja prednjih vrat precej velik, digitalni merilniki, LCD zasloni (7-palčni in prilagodljiv v instrumentni plošči) in večbarvna ambientalna osvetlitev pa dajejo občutek sodobnosti.
Na sredinskem delu voznikovega okolja glavno mesto zavzema iz talismana in espaca povzet pokončen 8,7-palčni zaslon, ki je občutljiv za dotik. Voznik na njem poleg avdiosistema, navigacije in telefona določa tudi delovanje prilagodljivega sistema Multi-Sense, pripomočkov za vožnjo (radarski tempomat, samodejno zaviranje v sili, sistem za nadzor ohranjanja voznega pasu in mrtvega kota ipd.) ter štirikolesnega krmilnega sistema (4 control) v nabriti različici GT.
To smo na predstavitvi zgolj opazovali, prav dosti pa je nismo pogrešali, saj smo na prvi vožnji sedli v turbodizla s 110 konji in GT Line opremo. Pri tem gre za neke vrste modni trend, ki pa je pri kupcih zelo priljubljen.
Športna oprema tudi megana prijetno začini tako na zunaj (drug odbijač, zadaj difuzor), kot v kabini, kjer je treba pohvaliti športne sedeže z integriranim vzglavnikom in usnjenim volanom. Vsi dodatki so glede na opremo Intens vredni 1.400 evrov, za najbogatejši Bose, ki prinaša tudi LED žaromete, Bose ozvočenje in navigacijo pa je treba doplačati 2.200 evrov.
Renault megane je pri nas vedno dosegal lepe prodajne rezultate, vendar se je moral zadnja leta zadovoljiti z bronom. Novinec v razredu z obilico resnih tekmecev izstopa z dinamičnim videzom ter prepoznavnim svetlobnim pečatom na prednjem in zadnjem delu, v notranjosti prinaša udobje in tehniko iz večjih modelov, zanaša pa se na učinkovite in varčne motorje. Nagovarjal bo družine in aktivne pare, zanimiv bo kot službeni avto, od 24. februarja naprej pa bo imel zgolj en cilj - skočiti na vrh.
Foto: Matej Kačič