Čeprav se razreda tovornih in dostavnih vozil zdita razmeroma brezkompromisna, je seštevek dobrih lastnosti, predvsem pa namen uporabe tisti, ki določa najboljši možen stroj za vsakega posameznika, podjetje, prevoznika ... Dostava v mestnih središčih ima svoje zahteve, predvsem po majhnosti in okretnosti, še vedno dovolj velikem tovornem delu in primerni nosilnosti. Kako se v takem okolju znajde električni dostavnik, gre zgolj za do okolja, ne pa tudi do uporabnika prijazno alternativo? Ali kar 80 odstotkov nižji stroški z energijo odtehtajo daljše čase polnjenja v primerjavi s točenjem plinskega olja v posodo za gorivo klasičnega dostavnika in ali mestne oblasti dajejo električnim alternativam kakšne prednosti pred klasičnimi?
Medkrajevni prevoz z dostavnimi ali tovornimi vozili prinaša druge zakonitosti. Mednarodni pa že vključuje tovornjake, ki imajo svoje zakonitosti.
- iveco eurocargo,
- MAN TGX D38 z novim menjalnikom traxon,
- mercedes actros z novim motorjem OM 471.
Dostavno vozilo leta:
- citroën/peugeot berlingo/partner,
- fiat doblo,
- volkswagen caddy,
- volkswagen transporter,
- renault kangoo.
Kako bomo izbirali vozila leta
Izbira je še bolj zahtevna kot pri avtomobilih, predvsem pa menimo, da morajo o njej odločati tudi sami uporabniki omenjenih vozil. Zato bomo nov izbor tovornih in dostavnih vozil, ki ga letos prvič organiziramo skupaj s specializirano revijo Kamion & Bus, izpeljali skupaj z našimi bralci, ki delujejo v prevozniški dejavnosti. Specializirani novinarji omenjene revije so že izbrali kandidate za naslov med tovornimi vozili, skupaj smo določili kandidate med dostavniki.
Zmagovalci znani že maja
Do začetka aprila bomo med njimi s podrobnim točkovanjem določili tri finaliste. Sredi aprila bomo finaliste na posebnem dogodku soočili z uporabniki dostavnikov iz slovenskih podjetij. Vse, ki bi radi sodelovali na dogodku, že zdaj vabimo k prijavi. Na razstavi Kamion & Bager Expo v ljubljanskem BTC 6. maja pa bomo razglasili zmagovalca - tovorno vozilo leta in dostavno vozilo leta 2016.
Benjamin Tomec je del razvojno-preizkuševalne ekipe Mercedes-Benz Trucks, v ta del pa pogosto vključuje tudi same uporabnike vozil. Tomec je tovornjake doslej spoznaval v ekstremnih razmerah, od 40 stopinj plusa v južni Španiji, plezanja na 2.500 metrov Sierre Nevade do ekstremnega mraza na severu Finske. Zdaj je pri Daimlerju oziroma enoti Mercedes-Benz Trucks odgovoren za testiranje tovornjakov. »Gre za zelo uspešen program, v katerem določenim našim kupcem še v razvojni fazi odstopimo tovornjak v testiranje, ti pa nam podrobno poročajo o vseh napakah. Te v nadaljnjem razvoju odpravimo,« pojasni Tomec, ki je z rezultati testiranj in komunikacijo zelo zadovoljen. Za preizkuse izbira predvsem kupce, ki delajo v ekstremnih razmerah ali pa v razmerah, kjer vemo, da bodo naši tovornjaki pogosto delovali, doba preizkusa pa je zelo različna, od nekaj mesecev do dveh let. V izboru tovorno vozilo leta in dostavno vozilo leta bomo tudi zaradi podobne prakse proizvajalcev pri razvoju vključili bralce Financ.
Predlog za sodelovanje pošljite na milos.milac@finance.si
z opisom svojega dela, povezanega z dostavniki ali tovornjaki.